Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki samochód 4 x 4 do 35 tysięcy ??


Gość grzegorz.s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzegorz.s

Witam, mam prośbę o pomoc w wyborze samochodu terenowego 4 x 4.

Samochód będzie używany 5 razy w tygodniu do jazdy po mieście i w weekendy do jazdy na grzyby i ryby – często jeżdżę po polnych i dziurawych drogach więc zależy mi również o wielkości prześwitu. W ciągu miesiąca przejeżdżam około 1500 km więc myślę o założeniu gazu do samochodu. Szukam samochodu 4 osobowego, z jakimś tam bagażnikiem ( chciałbym w bagażniku zamontować butle z gazem około 50 litrów oraz mieć miejsce na sprzęt wędkarski .

Ja nie będę brał udziału w żadnych rajdach terenowych, potrzebuje samochód do jazdy po mieście i bardzo częstych wypadów na ryby i grzyby - chciałbym bez obaw jeździć po polnych drogach gdzie często jest dużo błota a drogi są bardzo dziurawe i nierówne.

Nie znam się na samochodach a w życiu miałem dwa modele samochodów: fiat 126P ( był często wyciągany traktorem z rzek i błota ) oraz seicento spotring 1100, w którym 3 razy w roku urywam rurę wydechową i już nie próbuje wjeżdżać w niepewne miejsca z obawy że będę musiał szukać traktora.

Szukam samochodu który spełnił by poniższe moje oczekiwanie ( oczywiście nie zdziwię się jak ktoś napisze że tak to tylko w erze  ):

- prędkość maxymalna około 150 km/h

- możliwość założenia gazu

- spalanie do 14 litrów

- posiadał reduktor

- napęd 4 x 4 – tylko nie wiem jak włanczany ( automatycznie czy ręcznie – prośba o poradę)

- zależy mi na w miarę dużym prześwicie.

W obecnym momencie biorę pod uwagę poniższe modele:

Toyota RAV 4

Nissan Terano II

Nissan Patrol GR

Honada HRV

Honada CRV

Suzuki Grand Vitara

Wiem może szukam czegoś co może nie istnieje lub nie można kupić za takie pieniądze, lecz będę zobowiązany za każdą pomoc w tym temacie.

Na zakup mogę przeznaczyć do 35 tys.

Jestem laikiem jeśli chodzi o samochody więc proszę o poradę w tej kwestii.

Reasumując 5 dni w tygodniu będę tym autkiem jeździł do pracy a w weekendy na ryby i grzyby.

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAV4, CRV i HRV nie posiadają reduktora. Za tą kasę kupisz GR-a y60, bo y61 jeszcze nie dostaniesz. Gr y60 z silnikiem RD28T zpala średnio 12l ropy. Można dostać wersje benzynową 4,2 V8, ale tylko z kierą po prawej stronie.

 

Jak na twoje potrzeby to bym brał pod uwagę Terrnano II i Suzuki Grand Vitarę. Można zanabyć oba w dizlu, oba będą oszczędne. Nie wiem jak z Vitką ale Terrano jest też dostępne w benzyniaku. Nie będzie się chyba tylko zgadzało kryterium prędkości.

Poza tym jak rozwiniesz w tego typu samochodach taką prędkość to niezbyt dobrze się prowadzą, rzekłbym nawet jest to prędkość graniczna, ze względu na środek ciężkości, miękkie zawieszenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu celowałbym w Landa Disco lub Defendera. W granicach 30 tys znajdziesz II serię w dobrym dieslu (2,5Tdi), który na prawdę daje radę z tym autem. Masz przy okazji całkiem niezły wypas i to co Cię interesuje czyli reduktor. O prędkościach rzędu 150 w tych przypadkach zapomij. Raz jak pisał slayer17, ciężko je opanować dwa, że to nie do tego stworzone. Disco daje rade do 130 dalej to brak wyobraźni.

 

Powodzenia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zastanow sie do czego jest Ci auto potrzebne. Wymieniasz dziwne auta. Podajesz ze zastanawiasz sie np nad rav 4 i obok niej podajesz patrola. To tak jakbys napisal ze nie wiesz co kupic micre czy maxime. Rav4 to suv a patrol auto terenowe a to dosc spora roznica ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Land Disco to też terenowe, nie mówiąc już o Defenderze.

 

Patrząc na to co kolega najpierw napisał, to bym jednak został przy drążkowahaczowcach, które zachowują resztki dobrego prowadzenia przy dość dobrych właściwościach terenowych :D

 

Są różne definicje terenu. Z tym problemem jest jak z tyłkiem, każdy ma swój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz.s

Czy ktoś z Was wie jaka jest rzeczywista różnica w spalaniu miedzy dislem a benzyną ( tabelek wyszukałem dużo - ale chiałbym się dowiedzieć prawdy od użytkowników ).

Będę wdzięczny za podanie ile palą Wasze:

Nissan Terrano II

Suzuki Grant Vitara

 

Podajcie silniki jakie macie, bo ja w ciąż nie wiem z jakim silnikiem kupić i jaki rocznik - będę zobowiązany za podanie modelu, typu silnika i spalania.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie będę brał udziału w żadnych rajdach terenowych, potrzebuje samochód do jazdy po mieście i bardzo częstych wypadów na ryby i grzyby - chciałbym bez obaw jeździć po polnych drogach gdzie często jest dużo błota a drogi są bardzo dziurawe i nierówne.

Pierwsze co mi do głowy przyszło to grand vitara:

stosunkowo tania w zakupie,

dobre właściwości terenowe wiec i na miasto będzie OK.

Na grzybki i rybki takie autobusy jak patrol czy pajero to przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAjero przeca ma podobne (a nawet gorsze) właściwości terenowe jak Terrano. Może występować z superselectem. Czyli może posiadać dyfer międzyosiowy i co niektórzy będą mogli wyprzedzać przy prędkości 120km/h w deszczu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość superkorek

jeśli chodzi o miśki to w benzynie coś dopadnie..z bagażnikiem na butlę :diabel2:

jeno się mulić bedzie :P

a poważnie jak masz kolego krótkie przeloty w tygodniu do pracy to pamiętaj, że disle tego nie kochają...

nawet w nowych silnikach osobóweczek przeczytasz w instrukcji..np.przeloty do 8km w lecie..a w zimie do 16..honda uznaje za ciężką eksploatację :P

no chyba, że wiesz jak się z nim obchodzić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz.s

Dziś oglądałem vitarke 1,6 lecz ona nie ma bagażnika - więc odpada 

Pozostaje więc wybór między:

 

Terano II - silnik 2,4 benzyna

Grant Vitara 5dr – silnik 2,0 benzyna

 

Szkoda że nie ma czegoś pośredniego miedzy taką vitarką 3 dr a 5 dr – chodzi mi o wymiary samochodu ( a dokładnie o bagażnik ).

 

Na dzień dzisiejszy stawiam 60 % na zakup vitary i 40 %c na terano.

Będę wdzięczny za jakieś dodatkowe opisy tych samochodów przemawiające na zakup jednego lub drugiego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest Opel Frontera. Całkiem sympatyczne auto. Ma takowe mój sąsiad i jest zadowolony. Chyba najodpowiedniejsza by była 5d z silnikiem 2.4 benzyna.

 

Terrano i Vitara, to są w sumie bardzo podobne auta. Napęd 4x4 bez dyfra międzyosiowego, tył most na sprężynach, przód na wielowahaczowym. Co ci się podoba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boris.blank

Jeep Cherokee 2.5benzyna + gaz !

 

Ja bym poszukał Jeepa Cherokee 2.5 benzyna z rocznika 99 wzwyż. Pali do 15tu gazu w mieście a osiągi nieporównywalnie lepsze niż Terrano i Vitara. Normalna przestrzeń ładunkowa po założeniu butli z gazem zamiast koła zapasowego. Komfortowe wyposażenie i dobre własności jezdne. Masa tanich części i ogromne mozliwości uterenowiania.

 

Japonia jest dobra ale niehumanitarna, te ascetyczne wyposażenie itp.

Jeep to Jeep a XJ (Cherokee) jest lekki i zwinny. W trasie bez problemu 160.

A w terenie gasi Terrano na klacie jak kiepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz.s
Jeszcze jest Opel Frontera. Całkiem sympatyczne auto. Ma takowe mój sąsiad i jest zadowolony. Chyba najodpowiedniejsza by była 5d z silnikiem 2.4 benzyna.

 

Terrano i Vitara, to są w sumie bardzo podobne auta. Napęd 4x4 bez dyfra międzyosiowego, tył most na sprężynach, przód na wielowahaczowym. Co ci się podoba :D

 

Co to jest dyfr między osiowy ??

Jakie ma znaczenie: tył na most na sprężynach a przód na wachaczowym ?

Oco tu chodzi - ja jestem laikiem jeśli chodzi o samochody i będę wdzięczny za wytłumaczenie jak dla 5 letniego dziecka :):)

Czy jest jakaś możliwość montażu butli z gazem poza bagażnikiem -

Chodzi mi o model 3 dr ?

Osoba u której oglądałem 3 drzwiową powiedziała mi że można wymienić bak benzyny na mniejszy i w tamtym miejscu zamontować butlę gazową.

Czy ktoś z Was słyszał o takiej możliwości ??

Jeśli tak to będę wdzięczny za opisanie jak to się mniej więcej robi - i czy jest jakieś większe narażenie na wybuch.

 

Jeśli ktoś z Krakowa czyta mojego posta a jeździ jakimś 4x4 i ma wiedzę na ten temat to byłbym zobowiązany z możliwość spotkania i pogadania o Vitarze lub innym polecanym przez niego samochodzie który mógłby mi polecić do moich celów:

Samochód będzie używany 5 razy w tygodniu do jazdy po mieście i w weekendy do jazdy na grzyby i ryby – często jeżdżę po polnych i dziurawych drogach więc zależy mi również o wielkości prześwitu. W ciągu miesiąca przejeżdżam około 1500 km więc myślę o założeniu gazu do samochodu.

Na zakup mogę przeznaczyć do 35 tys.

Szukam samochodu 4 osobowego, z jakimś tam bagażnikiem ( chciałbym w bagażniku zamontować butle z gazem około 80 litrów oraz mieć miejsce na sprzęt wędkarski

Nie znam się na samochodach a w życiu miałem dwa modele samochodów: fiat 126P ( był często wyciągany traktorem z rzek i błota ) oraz seicento spotring 1100 w którym 3 razy w roku urywam rurę wydechową i już nie próbuje wjeżdżać w niepewne miejsca z obawy że będę musiał szukać traktora.

Ja nie będę brał udziału w żadnych rajdach terenowych, potrzebuje samochód do jazdy po mieście i bardzo częstych wypadów na ryby i grzyby - chciałbym bez obaw jeździć po polnych drogach gdzie często jest dużo błota a drogi są bardzo dziurawe i nierówne.

Reasumując szukam samochodu który mogę przerobić na gaz, będzie miał w miarę średni lub duży bagażnik.

.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boris.blank

Nie ma możliwości legalnego założenia butli poza samochodem.

 

Vitara i Terrano mają z przodu zawieszenie niezależne. Z tyłu sztywny most.

Nissan Patrol, Toyota LC, Jeep'y mają sztywne mosty z przodu i z tyłu.

 

Zawieszenie niezależne daje lepszy komfort prowadzenia.

 

Zwykła krótka Vitara to klaustrofobiczne auto. Po umieszczeniu butli z gazem za tylnym siedzeniem do bagażnika (trudno to tak nazwać) zmieścisz jedynie trampki.

Vitara 5drzwi to normalne duże kombi bez kompleksów. Polecam roczniki 1999wzwyż ze względu na silniki i nowszy interior. Vitara rzadko się psuje bo jest tak prosta, że nie ma tam się co psuć. Myslę, że byłbys zadowolony z Grand Vitary 2.0 benzyna w rzędowym silniku. Po zdjęciu zbiornika paliwa pod ramę wchodzi butla 55l. Zbiornik paliwa dajesz od f126p po przerobieniu i umieszczeniu pod siedzeniem pasażera choć lepiej zamówić na wymiar.

 

Ja jednak obstawałbym przy Jeepie :D

Jeep Cherokee 4.0 w manualnej skrzyni palił mi 15l gazu w mieście i 12 na trasie.

2.5 benzyna jest tylko w manualnej skrzyni i pali średnio 13l gazu w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peepy się podobno psujom :D Ale to tylko zasłyszane opinie....

 

JA bym obstawił Terrano II s 2.4 benzyna, albo jakąś ładnie utrzymaną Terrano I 3.0 V6 To ma buta panie kolego. I ten dźwięk :one:

 

Sprężyna a resor. Sprężyna jest wygodniejsza, wytrzymalsza, ma lepsze zdolności do wykrzyżu, same superlatywy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Patrol 260
W obecnym momencie biorę pod uwagę poniższe modele:

Toyota RAV 4

Nissan Terano II

Nissan Patrol GR

Honada HRV

Honada CRV

Suzuki Grand Vitara

 

Kup sobie kolego Audi Quattro,(mówie szczerze) na 5 dni do miasta bedzie ekstra, a po niewielkim terenie tez da rade bez problemu, większość ma nawet blokade mostu. To co tu wymieniłes , to cztery klasy aut . Niektóre nawet moga niemieć napedu 4x4. a patrola i terano 2 znależć w benzynie i manualu to nielada sztuka.Pozatym nie wiem czy liczysz się z kosztami utrzymania auta terenowego tu wszystko kosztuje kilkakrotnie więcej niż w zwykłej osobówce, więc przesiadka z cieniasa może być bolesna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boris.blank

To już lepiej Subaru Forester lub Outback. Terrano II w benzynie bym odradzał. 2.7TDi to sprawdzony i bezawaryjny silnik. Pali niestety średnio 12l.

 

Jeepy psują sie tak samo jak inne samochody. Pech w tym, że do Polski od nastu lat trafiają zmemłane egzemplarze. Średnia wieku Cherokee 4.0 to 1993r. Dlatego piszę żeby szukać 1999 wzwyż z małym przebiegiem. Jeep zawsze był drogim samochodem w zakupie a i w ciągu wieku tracił mało na wartości. Jeżeli teraz ktoś sprzedaje terenówkę w "doskonałym stanie" za 7000 to o czymś to świadczy.

 

Ja od wielu lat jeżdzę amerykańcami i chyba już na niecywilizowane auto japońsko/niemieckie nikt mnie nie namówi. Chcę mieć klimę, komfortowe wspomaganie, siedzenia jak w salonie i 240KM żeby przytrzeć nosa właścicielom ML'ek 400CDI.

 

 

Epoka braku części i drogich części do US-Cars już minęła. Taniej jest serwisować Blazera niż Opla Fronterę lub Nissana Terrano II.

 

Jeżeli ktoś przez wiekszość czasu jeździ po asfalcie to nie namówiłby mnie na TII bo ten samochód jest po prostu niebezpieczny. Tak nadsterownego auta ze świecą szukaj. A jego wyważenie to chyba jakaś zmowa konstruktorów.

 

Kupuje się amerykę aby stojąc w korku delektować się muzyką z 10'ciu fabrycznych głośników Infinity. :D

 

Myślę jednak, że dla osoby jeżdzącej dotychczas małymi samochodami Grand Vitara 5d będzie najlepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej nadsterowny jest Suzuki Samurai oraz wszystkie długie terenówki z ciężkim dizlem pod maską. Tylle, że Terrano jest łatwo opanować, nie raz już jechałem po serpentynie w pełnym poślizgu :D

Samuraja to albo wyrzuca przodem z zakrętu, albo na zakręcie wykonuje pare ładnych bączków w miejscu :diabel2:

Może jeszcze mi powiesz, że Cherokee 4.0 w benzynie będzie mniej nadsterowne od Terrano 2,7 TD? Jakoś mi się pewniej jechało Terranem niż Cherokee'm w zimie ;)

 

2.7 TDi pali średnio 10 litrów, a to już jest różnica, W trasie raz udało mi się zejść do 8 litrów, ale w Terrano I bez intercoolera, ze średnią prędkością 90 km/h - takie wygodne "bujanie".

 

Ale osobiście chyba najbardziej koledze będzie pasował Forester - ma najlepiej chyba rozwiązany napęd, jest dość duży, mocny i ma całkiem fajny prześwit :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boris.blank

Nikt tu nie pisze o Samuraju. W porównaniu do Toyoty HJ6 (długa) LC90 (także) Terrano prowadzi się gówniano. Sam przecież wiesz... zrób szybkie machnięcie kieronicą w jakąkolwiek stronę :D . Nie przypominam sobie aby Patrol Y60/61 długi był nadsterowny.

 

 

Jeep 4.0 prowadził ci się gorzej bo być może nie potrafiłeś go opanować. W twoim grzechotniku utrata przyczepności po dodaniu gazu raczej ci nie grozi.

 

Przy nich wszystkich GrandVitara 5d prowadzi się neutralnie jak osobowe kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że go nie zdołałem opanować. W profilu widać, że mam Terrano I, który jest niższy (buda, zawieszenie ma wyżej) i co za tym idzie, ma wyżej środek ciężkości. Wielkie cuda się w nim nie dzieją jak zrobię takie machnięcie kierownicą, ale nie zachowuje sie jak plaskacz.

Totota i długie Patrole nie są nadsterowne bo mają długi rozstaw osi, dzięki czemu nawet jak wpadnie w poślizg to daje ułamek sekundy więcej na prawidłową reakcję kierownicą i akceleratorkiem :D

 

W sumie mówią mi, że Maverickiem "buja" ale ja jak powtarzam, mam inaczej zaprojektowany samochód. Ma krótkie przełożenia skrzyni biegów, troszkę twardsze zawieszenie itp. Max prędkość to 150 km/h, przy 4 tys obrotów, gdzie to już jest blisko czerwonego pola.

 

"grzechotnikiem" łatwiej zerwać przyczepność, bo jak jedziesz w przedziale wydajnej pracy turbiny to odpowiada bardzo gwałtownie na gaz, wręcz szarpie, natomiast benzyniak troszkę łagodniej :D

 

 

Zgadzamy się co do jednego :D Że dla kolegi Grand Vitara będzie najlepszym rozwiązaniem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz.s

Witam ponownie, od miesiąca szukam samochodu 4x4 i dalej mam kilka pytań:

 

1. Jakie samochody posiadają blokadę mechanizmu różnicowego ?

2. Jakie centralny mechanizm różnicowy ?

3. Co sądzicie o założeniu gazu sekwencyjnego ?

4. Czy ktoś zna jakiegoś dobrego gaziarza z Krakowa lub okolic ?

5. Czy duże są różnice w spalani między benzyną a gazem – przy układzie sekwencyjnym?

6. Czy dużo większe będzie spalanie między jazdą na zwykłych oponach niż na AT ?

7. Do jakiego przebiegu szukać danego samochodu ?

8. Ważniejszy przy zakupie jest przebieg czy rocznik ?

 

Dla przypomnienia:

Na zakup mogę przeznaczyć do 35 tys.

Szukam samochodu 4 osobowego, z jakimś tam bagażnikiem ( chciałbym w bagażniku zamontować butle z gazem około 40 litrów oraz mieć miejsce na sprzęt wędkarski

Nie znam się na samochodach a w życiu miałem dwa modele samochodów: fiat 126P ( był często wyciągany traktorem z rzek i błota ) oraz seicento spotring 1100 w którym 3 razy w roku urywam rurę wydechową i już nie próbuje wjeżdżać w niepewne miejsca z obawy że będę musiał szukać traktora.

Ja nie będę brał udziału w żadnych rajdach terenowych, potrzebuje samochód do jazdy po mieście i bardzo częstych wypadów na ryby i grzyby - chciałbym bez obaw jeździć po polnych drogach gdzie często jest dużo błota a drogi są bardzo dziurawe i nierówne.

 

Co sądzicie o poniższych modelach :

 

Grant Vitara 5 dr– 2,0 benzyna

Grant Vitara 3 dr + bagażnik na dach – 1,6 benzyna

Mitsubishi Pajero – 3,0 benzyna

Mitsubishi Pajero – 2,5 lub 2,8 disel

Honda CRV – 2,0 benzyna

HONDA HRV VTEC – 1,6 benzyna

 

Zdaje sobie sprawę że może kilku z Was już męczę moimi pytaniami lecz nie znam prawdziwych różnic między powyższymi samochodami ( spalanie, koszty części i co najważniejsze bezawaryjność ).

Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boris.blank

Ad. 1: Którego mechanizmu ? Dla mnie samochodami terenowymi są Mitsu Pajero i GV reszta to auta dla kobiet na zakupy. Pajero ma czasem samoczynną blokadę w postaci sprzęgła wiskotycznego w tylnim moście (LSD) ale nie wszystkie. W 99% aut to nie działa bo wszyscy leją zwykły olej zamiast specjalnego z modyfikatorem tarcia i tarczki dają ciała. Do GV produkują blokadę tylnego typu Lockright (samoczynna mechaniczna) LSD (samoczynna cierna) i pełna mechaniczna blokada ARB. Najtańszym rozwiązaniem jest Lockright - przy obecnej cenie $ wyjdzie z 900zł na miejscu.

 

Ad. 2: Pajero ze skrzynią SuperSelect ma międzymostowy mechanizm różnicowy. W Suzuki jest napęd spięty na stałę 50/50 tak więc w GV używanie 4x4 tylko na luźnej nawierzchni !

Międzymostowe mechanizmy mają Jeepy i tam możesz jeździć 4x4 FullTime

Przy 4x4 PartTime możesz jeździć po asfalcie jak ci warunki pozwolą czyli zaistnieje możliwość uślizgnięcia się któregoś z kół aby "rozprężyć" napęd np. w jeździe po łuku.

 

Ad. 3: Do GV jak najbardziej polecam. Do Mitsu niezbędny bo 3.0 nie pali poniżej 15tu.

KME Multi jest tanie i szybki montują. 2400zł zapłacił mój kolega za instalkę w GV.

Japończyki dobrze chodzą na gazie, legendą jest krótka Vitara 8V, która po założeniu gazu przestaje szarpać.

 

Ad. 4: Ja nie znam w Łodzi jest serwis KME i tam montują bez łaski.

 

Ad. 5: 2-5l więcej gazu w zależności od regulacji i temperamentu kierowcy.

 

Ad. 6: 5-10% więcej na AT'kach niż na szosówkach (np BFG Long Trail TA) Inny kompozyt gumy, większe opory toczne bo większe tarcie. Zresztą warto założyć większe ATki więc spalanie na pewno wzrośnie. Z doświadczenia przy przejściu z 215/75/15 na 235/80/15 Vitara zaczęla mi palić o 2l więcej na 100. Ale przy przejściu z 195/80/15 (seria w Vitarze) na 215/75/15 spalanie wzrosło niezauważalnie.

 

Ad. 7: Do jak namnniejszego ! Auto po 170tyś km jest już nieźle zciachane. Zresztą zdecydowana większość aut w Polsce ma już poprane politycznie liczniki ustawione na 100-120tyś :D DO każdego spotkanego przebiegu dodaj sobie +50 tyś tytułem ryzyka :D

Wszystko zależy od kultury serwisowania - Moja Vitara ma natrzaskane ze 220tyś ale chodzi jak zegarek. Ostatnio jedynie wymieniłem ramę bo stara przerdzewiała.Olej wymieniam co 8tyś. Raz w roku robię większy przegląd. Moja mać używa jej na wsi więc naprawdę auto dostaje w tyłek. Dwa lata temu paliła ognisko pod samochodem bo jak było -34 to już żaden samochód we wsi nie zapalił tylko jej. Stąd moja wiara w niezniszczalnośc Suzuki albowiem skoro ktoś może pół lata zaiwaniać na spiętym 4x4 i samochód to przeżył to o czymś to świadczy. (nie o debilizmie kierowcy tylko raczej o braku pojęcia nt. mechanizmow w aucie terenowym :D) Ceny części do Suzuki przypomninają te do Poloneza :) a dostawa w 24h. Najtańsze w serwisowaniu jest Suzuki.

 

Ad. 8: Modszy rocznik rokuje mniejszy przebieg. Zdarzają się wyjątki. Auto musi wyglądać wiarygodnie czyli być stosownie zmemłane jak na swój wiek. No trzeba popatrzeć na kierownicę, nakładki pedałow, dywaniki, gałka zmiany biegów. Pod kątem pod światło na lakier - widac wtedy czy nie siada szpachla i nie wychodzą ryski na bezwypadkowym aucie. Każda różnica w odcieniu lakieru to prawdopodobna naprawa blacharska. Szpary w każdych drzwiach muszą być takie same, szczeliny błotników także.

 

 

Mogę ci zaręczyć, że nie ma okazji. Każdy chce żyć i zarobić. Jak auto będzie w dobrym stanie to cena będzie na pewno wysoka bo sprzedający wiedzą co mają.

Ostatnio kupowaliśmy Toyotę LC i z 10-ciu obejrzanych kupiliśmy najdroższą z rocznika bo rzeczywiście była uczciwa. W 70% przypadków auto igła w super tanim ogłoszeniu to syfilis. Pod Krakowem oglądałem kiedyś Toyotę 4R 3.0TD i w ogłoszeniu było stan b.dobry przebieg 180tyś, do naprawy skóra na jednym fotelu.

Po przyjeździe na miejsce - ruina. Skóra jakby mieszkały w aucie kury. Na silniku naklejka zmiany oleju przy 270tyś sprzed 4lat (czyli jeszcze trzeba dodać 100tyś).

No i co ? mam się napierdalać z każdym handlarzem i jego pracownikami ?

 

Warto w rozmowie użyć formułki "proszę pana, proszę mi tak naprawdę uczciwe powiedzieć czy jest sens abym jechał xxx km ? tyle się mówi o nieuczciwych sprzedajacych... wie Pan ostatnio zajęło nam z bratem prawie godzinę odskanie 500zł zwrotu kosztów podróży od nieuczciwego sprzedającego... tak więc czy stan auta jest taki, że ma się pan naprawdę czym pochwalić."

Dużo osób po takim tekście się po prostu rozłącza.

A w przypadku np. Toyoty kumpla koleś od razu powiedział, że to auto w najlepszym stanie w tego rocznika w tym województwie i nie opuści nawet 1zł i jak chcemy sie targować to abyśmy wogóle nie przyjeżdżali.

Po prostu wiedział co sprzedaje.

 

Szukaj GV tylko nie wiem czy trzydrzwiowe były z silnikiem 2.0 bo 1.6 jest słabiutki a spali z 11 w mieście. 1.8 to rzadkość i tylko z importu z US. 2.0HDI chyba nie były w krótkiej budzie - w długiej fajny silnik ale mocy mało... b wysoko moment obrotowy - zupełnie jak nie na terenowe auto. GV ma szybsze przełożenia(4,875) od starej Vitary (5,125) więc istotny jest silnik o największym momencie obrotowym.

Ja mam w swojej wałek rozrządu od automatu i to jest najmilsza mi charakterystyka (z gazu cały pierwszy bieg mieli kołami).

 

Życzę udanych łowów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz.s

Dziś byłem u kolegi który jeździ nissanem Terrano i zadziwiła mnie jego wypowiedź iż jeździ z włączonym napędem równiez po asfalcie - czy nissan ma centralny mechanizm różnicowy ? ( rozumiem że to jest to urządzenie które odpowiada za możliwość jazdy po asfalcie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...