hugh_h Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 no nie wiem czy ktoś na tym forum to przerabiał, bym powiedział że o ile koło jest na ten sam pasek to sie da .. kwestia ile roboty na to pójdzie, chyba musisz gdzieś lokalnie poszukać podjechać przymierzyć albo najlepiej umówić się że np oddasz następnego dnia życzę ci aby ktoś to już przerabiał i dokładnie coś pasowało, altka to nie sądzę aby się dało łatwo przerobić, trzeba by pewnie przewinąć grubszym drutem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Możesz poszukać alternatora od wersji z klimatyzacją , zazwyczaj przy klimie były mocniejsze wkładane. Do Patrola mocniejszych jak 70 to nie znalazłem , za to w Pathfinderze 3,3 V6 były 100A . Edytowane 16 Października 2012 przez DanielZ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 (edytowane) ...tak, no kupiłem ten alternator http://moto.allegro....&category=50769, mocowania wydają się pasować, tylko mam problem ze zdjęciem koła pasowego, ścisnąłem je przez sklejkę w imadle, ale nakrętka obraca się razem z wirnikiem, czyli że żadnego klina nie ma.... niestety ; jakieś pomysły?...może zawieźć go do fachowca żeby..".łożyska wymienił" ? lewy gwint?też nie Edytowane 30 Października 2012 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemcyk Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 ...tak, no kupiłem ten alternator http://moto.allegro....&category=50769, mocowania wydają się pasować, tylko mam problem ze zdjęciem koła pasowego, ścisnąłem je przez sklejkę w imadle, ale nakrętka obraca się razem z wirnikiem, czyli że żadnego klina nie ma.... niestety ; jakieś pomysły?...może zawieźć go do fachowca żeby..".łożyska wymienił" ? lewy gwint?też nie Gwint jest normalny, takie nakrętki odkręca sie najlepiej kluczem udarowym lub domowym sposobem, czyli mocujesz altka delikatnie w imadle zakładasz klucz oczkowy i walisz w niego młotkiem (nie ciągniesz tylko uderzasz) ośka będzie sie obacac ale za którymś razem puści i sie odkręci. A łozyska spokojnie wymienisz samodzielnie, jesli twoje zdolnosci manualne pozwalają wyjąc i zamontowac altka to z powodeniem wymienisz łożyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Operacja zmiany alternatora powiodła się 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 "wymiana łożysk" to miał być tylko pretekst, żeby podpatrzeć jak elektryk poradzi sobie z kółkiem, ...ale już po bólu, udało się wszystko poodkręcać a co ważniejsze poskładać i na dodatek ...DZIAŁA!!!ogromne dzięki dla Daniela za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 taka prośba.... zamiast pisać kupiłem ten alternator, to namisz dokładnie jaki i od czego bo linki maja to do siebie zwłaszcza z allegro ze przestają działać co aktualnie się już stało było nastapiło bezpowrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 (edytowane) no tak, faktycznie, alternator Hitachi 90A od Pathfindera 3.3 automat, zdaje się 1996 rok prod....czy były jakieś problemy? były...oprócz wspomnianego wcześniej koła które faktycznie trzeba odkręcić metodą Przemcyka, my ścisnęliśmy go za kółko w imadle przez sklejkę i po paru szarpnięciach zwykłym kluczem nakrętka puściła..., w moim altku sytuacja podobna z tym, że kółko pasowe składa się z 2 osobnych części, średnica ośki ta sama....trzeba pamiętać o odpowiednim "odsadzeniu" kółka od obudowy, najlepiej zmierzyć je na nie rozkręconych obydwu alternatorach, niezbędne było włożenie kilku podkładek pod kółko pasowe...podłączenie elektr.: BAT - do "+" akumulatora E - do masy karoserii wtyczka pasuje, czyli bez zmian same mocowania alternatorów są identyczne, sposób mocowania naciągu również, tylko warto zaopatrzyć się wcześniej w nowy pasek klinowy o około 10 cm dłuższy od starego, bo naciąg w nowym altku jest trochę przesunięty w stronę silnika względem starego, wszystko po to aby swobodnie operować naprężeniem paska teraz trochę się pochwalę :ładowanie wróciło do 14-14,5 V, utrzymuje się przy włączeniu prawie wszystkich odbiorników prądu, wycieraczki "chodzą" szybciej, światła zdają się mocniejsze niż dotychczas....i, co najbardziej mnie cieszy, poprawiła się praca silnika na benzynie, bo dotychczas pomimo wymiany pompy silnik dusił się gdy był zimny po wciśnięciu gazu, to chyba tyle....no same plusy, panowie...(tylko minus na masę, hehe) a wszystko trwało ok. 4 godzin, we dwóch z Danielem, do niektórych czynności trzecia ręka jest niezbędna, zwłaszcza przy montażu....jeszcze raz dzięki Daniel Edytowane 1 Listopada 2012 przez lemmy69 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Spoko jak będziesz miał coś jeszcze do zepsucia to się polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) To teraz pytanie takie jaki by wsadzić alternator do diesla ? Tym razem jeszcze musi być z pompą podciśnienia Tak się przyglądam i serena i vanette 2,3d miały po 90A tyle że na 2 paski klinowe. Domyślam się że moc potrzebna do przeniesienia już tego wymaga, lemmy czy ci nie piszczy ten 90A na jednym pasku klinowym ? Edytowane 5 Grudnia 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 nie, nic nie słychać, a samo ładowanie nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach nie spada poniżej 14V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 90A to tak z 1,5kW obciążenia wychodzi, więc 2 paski są uzasadnione już. Jak ktoś nie ma klimy to nawale jest wolne miejsce na jeden pasek, tyle ze na pompie wody nie ma już miejsca niestety Ale skoro działa na jednym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 działa, działa...przecież w tym Pathfinderze z którego pochodzi też był napędzany pojedynczym paskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 a nie wielorowkowym przypadkiem ? Tak się przyglądam że tam były chyba mniejsze koła pasowe co by tez tłumaczyło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Tak się podłączę pod temat. Wie ktoś może jaki przekrój ma przewód masowy perzy silniku 2,7? Rozwala mi się klema i muszę coś wymyślić. Miałem plan żeby dwie 16-nastki zacisnąć i poprzez oczka do nowej klemy równolegle podłączyć ale w sumie 35mm2 chyba będzie mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Hugh, zwykły pasek do alternatora, średnice kół były takie same w obydwu, różniły się tylko "odsadzeniem" od obudowy i konstrukcją samego koła: moje stare było jednolite, a od Patha złożone z dwóch części ale przylegających do siebie...przy napinaniu trzeba trochę poimprowizować, ale naprawdę nic trudnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 no to luz w takim razie, tylko ja muszę mieć altka z pompa podciśnienia, dlatego od czegoś innego muszę znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 no tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielZ Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 no to luz w takim razie, tylko ja muszę mieć altka z pompa podciśnienia, dlatego od czegoś innego muszę znaleźć Zobacz może od Ford Transit 2,5DI - 94-2000r ,95A + pompa podciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.