Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uszkodzony ABS


t0masz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam klopot z ABS, a raczej z jego brakiem. Sprawdziłem wszystkie czujniki mają taką samą oporność wiec są oki. Wiec albo te ząbki albo okablownie.

Moje pierwsze pytanie czy może sie tak zaświnić czujnik że nie będzie nic czytał?

A drugie jak mogę sprawdzić oporność na końcu wiązki, czyli chyba przy pompie ABS, która to wtyczka i które piny?

Wiem dużo o Nissanie ale napewno ktoś wie więcej.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miły wieczorek w garażu, szkoda że bez wyników. Wrrrrr. Rozkreciłem oba tyły.

Ząbki nie mają uszkodzeń mechanicznych.

Jest ich po 44 na kazdym kole. :))

Wszytkie czujniki maja tą samą oporność i to na wtyczce przy pompie.

Bezpieczniki są wszystkie oki.

 

Poprzedni właściciel dał mi czujnik i twierdził że w serwisie Nissana zdiagnozowali prawy tył Błąd z czujnika.

Zauważyłem że tam już było gmerane bo ktoś czujnik zakrecił na 13 (jak w Fiacie) a winna być 12.

Ale na obu czujnikach jest to samo.

 

Nie wiem czy w wszystkich Maximach tak jest ale nawet po wypieciu wtyczki z czujnika gdy wogule nie ma sygnalu lampka abs gaśnie. Po ruszeniu i przejechaniu 5 m zapala sie,

 

Wielki moze za oceanem wiedza co to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w wszystkich Maximach tak jest ale nawet po wypieciu wtyczki z czujnika gdy wogule nie ma sygnalu lampka abs gaśnie. Po ruszeniu i przejechaniu 5 m zapala sie,

 

Nie wiem czy Ci to pomoze, ale kuzyn mial tak w sunny, dokladnie jak piszesz. Uszkodzony mial czujnik w jednym kole i lapka gasla po odpaleniu, ale po paru metrach znowu sie pokazywala (okazalo sie ze kabelek sie przetarl, ABS dzialal tylko jak bylo bardzo mokro lub zaraz po wyjezdzie z myjki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam ze okablowanie- wiązka jest oki. Nie widac nigdzie uszkodzenia i wiązka zaraz wchodzi do progu.

 

Dziwne wydaje mi się to że gasnie kontrolka po zapaleniu nawet jak wypiołem wtyzkę od jednego czujnika. Czy sterownik nie powinien juz wtedy załapac błedu?

 

Czy może być coś nie tak z tymi ząbkami, skoro nie widać na nich żadnych uszkodzeń mechanicznych i są takie same?

 

Dziś jeszcze przeczyszcze przód.

 

Czy jest jakaś manualna metoda sprawdzenia z którego koła idze błąd na kontrolkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś manualna metoda sprawdzenia z którego koła idze błąd na kontrolkę?

 

jak wszystko w tym aucie napewno jest opcja wprowadzenia komputera w autodiagnoze. postaram sie poszukac i dam ci znac tak aby jakos mozna bylo odczytac kod migowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bede ci bardzo wdzieczny

 

[ Dodano: Pią 25 Sty, 2008 12:29 ]

Wielki a miałbym jeszcze proźbe do ciebie sprawdz czy po wypieciu czujnika prawy przód masz na wierzchu gasnie kontrolka po zapaleniu bo u mnie bez czujnika gasnie i dopiero po przejechaniu 4 metrów sie dopiero zapala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to normalne. zaraz podopaleniu silnika pali sie kontrolka ABS przez ok 1 sekunde, akurat tyle trwa testowanie pompy ale nie sensorkow. Gdy twoj przod jest odpiety (badz jaki kolwiek czujnik abs) komputer to wykrywa dopiero w czasie ruchu samochody gdyz nie otrzymuje sygnalu z tego kola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki a umiesz mi sprawdzić czy czujnik ABS tylny jest taki sam w A33 wersja USA i Europa? Bo ja temy jestem i nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mjacek84

Wiecie co ja tez mam pytanie odnosnie do ABS w Maximie 2003 SE.

 

To jest moj pierwszy samochod i moja pierwsza zima.

 

Moj problem to ze nie jestem pewien czy ABS dziala prawidlowo.

Zastanawiam sie bo wlasnaie w New York spadl pierwszy snieg i jak jade naciskam pedal hamulca to czuje tak jakby cos przeskakiwalo i takie drgania na pedale i samochod nie hamuje tylko jedzie caly czas. Czy to tak wlasnie dziala ABS? Bo zawsze myslalem ze on pomaga przy hamowaniu a nie tylko robi aby samochod nie wpadl w poslizg.

 

A kiedys jeszcze wczesniej mialem podobna sytulacje tyle ze na suchym asfalcie gdzie podczas hamowania wjechalem na wybou (dziure w drodze czy cos takiego) i wtedy dzialo sie tak samo. Czulem takie drgania na pedale i samochod nie hamowal tylko jechal dalej!

 

Nie wiem czy to ma jakis zwiazek i czy moze pomuc ale mam w ucie nawiercane tarcze i ceramiczne klocki.

 

A i kontrolka zadna mi sie nie pali od ABS.

 

Jesli ktos cos moze poradzic i pomoc to bede bardzo wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie bo wlasnaie w New York spadl pierwszy snieg i jak jade naciskam pedal hamulca to czuje tak jakby cos przeskakiwalo i takie drgania na pedale i samochod nie hamuje tylko jedzie caly czas. Czy to tak wlasnie dziala ABS? Bo zawsze myslalem ze on pomaga przy hamowaniu a nie tylko robi aby samochod nie wpadl w poslizg.

ABS - system zapobiega blokowaniu sie kol, dajac Ci mozliwosc ominiecia przeszkody. Dziala dokladnie w taki sposob jak opisales. Normalnie kola sie zblokuja i nie bedziesz mogl skrecac, z abs, na sniegu duzo slabiej hamuje ale mozesz ominac przeszkode (co nie zawsze tym co akurat chcemy, no ale bezpieczenstwo na 1 miejscu)

 

Pozdrawiam!

 

BTW: nie tylko w NY spadl snieg :) moje auto wygladalo dzis jak zaspa, nie widzialem gdzie sie zaczyna, w sumie to od rana pada ciagle :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.

 

A co do sniegu to juz myslalem ze sie go w tym roku nie doczekam. :D

 

Wazna rzecz jeszcze, z ABS hamuje sie inaczej niz bez, to znaczy, wciskasz hamulec do podlogi i trzymasz (nie wolno puszczac). Przy takim hamowaniu system ma najlepsza skutecznosc.

 

WIKIPEDIA O ABS

 

co do sniegu: ja mam letnie opony z 3mm bieznikiem! (wypozyczone auto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Zrobiłem drógie podejscie do tego ustrojstwa

W serwisie chcieli 300 zl za podlaczenie do kompa

Prywatnie nie maja softu

A ja sobie wsadzilem kabelek gdzie trzeba i wybyskalo mi blad 51

Kosztowalo mnie to 2 godz czytani angielskich instrukcji, a nie umiem angielskiego.

Bład brzmi: actuator rear right outlet solenoid valve

 

i po mojemu to elektrozawór w pompie

 

czy to mozna naprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem drógie podejscie do tego ustrojstwa

W serwisie chcieli 300 zl za podlaczenie do kompa

Prywatnie nie maja softu

A ja sobie wsadzilem kabelek gdzie trzeba i wybyskalo mi blad 51

Kosztowalo mnie to 2 godz czytani angielskich instrukcji, a nie umiem angielskiego.

Bład brzmi: actuator rear right outlet solenoid valve

 

i po mojemu to elektrozawór w pompie

 

czy to mozna naprawic

Moge zapytac jakie mas zgniazdo? Trapezowe? I ktore piny zwierales?

Gdzie mozna znalezc informacje na ten temat poniewaz wszystko co spotkalem -dotyczylo 14 lub 16 pinowych dniazd ale prostokatnych (starszego typu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo to OBD-2, a mase podałem na pin nr 9.

 

Wykreciłem pompe zjarana jest jedna cewka i tyle, wiec pompa badz sterownik do wymiany :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo to OBD-2, a mase podałem na pin nr 9.

 

Wykreciłem pompe zjarana jest jedna cewka i tyle, wiec pompa badz sterownik do wymiany :(

 

Dzięki -będe wiedział na przyszłość. Ja zrobiłem to badając rezystancje czukników i wymieniajac jeden z nich. Udało się.

 

Ja na Twoim miejscu kupilbym uzywna pompe ze sterownikiem.

 

Apropos zwworki -to badanie w ten sposob dotyczy chyba tylko ABSu (nie wiem jak z AIR-BAGIEM) ale silnika juz na pewno zworka nie zdiagnozujemy jak jest OBD-2 i chyba linia CAN do jego diagnostyki.

 

Zwroka 9 z tego co poamietam -używana jest widocznie indywidualnie w tych modelach jako zlacze rezerwowowe w standardzie OBD2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich jestem użytkownikiem maximy gle w stanach zjednoczonych właśnie dzis zapaliła mi sie kontrolka od absu i zauważyłem jego brak po przez słabsze hamowanie no i przy hamowaniu byl odgłos jakby dud du du a przed uruchomieniem silnika słychać jakby pompę od absu wcześniej tego nie bylo czy tkos z was moze wie cos na ten temam ? sprawdzałem bezpieczniki i sa dobre :) z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich użytkowników nissana a zwłaszcza maximy :!!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...