t0masz Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Mam klopot z ABS, a raczej z jego brakiem. Sprawdziłem wszystkie czujniki mają taką samą oporność wiec są oki. Wiec albo te ząbki albo okablownie. Moje pierwsze pytanie czy może sie tak zaświnić czujnik że nie będzie nic czytał? A drugie jak mogę sprawdzić oporność na końcu wiązki, czyli chyba przy pompie ABS, która to wtyczka i które piny? Wiem dużo o Nissanie ale napewno ktoś wie więcej. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 a bzepieczniki sprawdziles? moga tez byc zabki jak mowisz ale to to albo trzeba rozebrac i liczyc kazde kola badz oscyloskopem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Miły wieczorek w garażu, szkoda że bez wyników. Wrrrrr. Rozkreciłem oba tyły. Ząbki nie mają uszkodzeń mechanicznych. Jest ich po 44 na kazdym kole. ) Wszytkie czujniki maja tą samą oporność i to na wtyczce przy pompie. Bezpieczniki są wszystkie oki. Poprzedni właściciel dał mi czujnik i twierdził że w serwisie Nissana zdiagnozowali prawy tył Błąd z czujnika. Zauważyłem że tam już było gmerane bo ktoś czujnik zakrecił na 13 (jak w Fiacie) a winna być 12. Ale na obu czujnikach jest to samo. Nie wiem czy w wszystkich Maximach tak jest ale nawet po wypieciu wtyczki z czujnika gdy wogule nie ma sygnalu lampka abs gaśnie. Po ruszeniu i przejechaniu 5 m zapala sie, Wielki moze za oceanem wiedza co to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 a przodu nie sprawdzales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Nie wiem czy w wszystkich Maximach tak jest ale nawet po wypieciu wtyczki z czujnika gdy wogule nie ma sygnalu lampka abs gaśnie. Po ruszeniu i przejechaniu 5 m zapala sie, Nie wiem czy Ci to pomoze, ale kuzyn mial tak w sunny, dokladnie jak piszesz. Uszkodzony mial czujnik w jednym kole i lapka gasla po odpaleniu, ale po paru metrach znowu sie pokazywala (okazalo sie ze kabelek sie przetarl, ABS dzialal tylko jak bylo bardzo mokro lub zaraz po wyjezdzie z myjki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Obstawiam ze okablowanie- wiązka jest oki. Nie widac nigdzie uszkodzenia i wiązka zaraz wchodzi do progu. Dziwne wydaje mi się to że gasnie kontrolka po zapaleniu nawet jak wypiołem wtyzkę od jednego czujnika. Czy sterownik nie powinien juz wtedy załapac błedu? Czy może być coś nie tak z tymi ząbkami, skoro nie widać na nich żadnych uszkodzeń mechanicznych i są takie same? Dziś jeszcze przeczyszcze przód. Czy jest jakaś manualna metoda sprawdzenia z którego koła idze błąd na kontrolkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 Czy jest jakaś manualna metoda sprawdzenia z którego koła idze błąd na kontrolkę? jak wszystko w tym aucie napewno jest opcja wprowadzenia komputera w autodiagnoze. postaram sie poszukac i dam ci znac tak aby jakos mozna bylo odczytac kod migowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 bede ci bardzo wdzieczny [ Dodano: Pią 25 Sty, 2008 12:29 ] Wielki a miałbym jeszcze proźbe do ciebie sprawdz czy po wypieciu czujnika prawy przód masz na wierzchu gasnie kontrolka po zapaleniu bo u mnie bez czujnika gasnie i dopiero po przejechaniu 4 metrów sie dopiero zapala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 25 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 tak to normalne. zaraz podopaleniu silnika pali sie kontrolka ABS przez ok 1 sekunde, akurat tyle trwa testowanie pompy ale nie sensorkow. Gdy twoj przod jest odpiety (badz jaki kolwiek czujnik abs) komputer to wykrywa dopiero w czasie ruchu samochody gdyz nie otrzymuje sygnalu z tego kola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 29 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 Wielki a umiesz mi sprawdzić czy czujnik ABS tylny jest taki sam w A33 wersja USA i Europa? Bo ja temy jestem i nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 29 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2008 to samo jelsi mowa o wersji 3.0. jesli 3.5 to sa inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxi-Dyla Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 tOmasz a jaka jest oporność tych czujników bo muszę sprawdzić u siebie bo tez mi się świeci kontrolka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Nie znam sie na opornosciach ale jak miernik ustawilem na 20 to pokazywalo na wyswietlaczu 1,17 - 1,18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mjacek84 Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Wiecie co ja tez mam pytanie odnosnie do ABS w Maximie 2003 SE. To jest moj pierwszy samochod i moja pierwsza zima. Moj problem to ze nie jestem pewien czy ABS dziala prawidlowo. Zastanawiam sie bo wlasnaie w New York spadl pierwszy snieg i jak jade naciskam pedal hamulca to czuje tak jakby cos przeskakiwalo i takie drgania na pedale i samochod nie hamuje tylko jedzie caly czas. Czy to tak wlasnie dziala ABS? Bo zawsze myslalem ze on pomaga przy hamowaniu a nie tylko robi aby samochod nie wpadl w poslizg. A kiedys jeszcze wczesniej mialem podobna sytulacje tyle ze na suchym asfalcie gdzie podczas hamowania wjechalem na wybou (dziure w drodze czy cos takiego) i wtedy dzialo sie tak samo. Czulem takie drgania na pedale i samochod nie hamowal tylko jechal dalej! Nie wiem czy to ma jakis zwiazek i czy moze pomuc ale mam w ucie nawiercane tarcze i ceramiczne klocki. A i kontrolka zadna mi sie nie pali od ABS. Jesli ktos cos moze poradzic i pomoc to bede bardzo wdzieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Zastanawiam sie bo wlasnaie w New York spadl pierwszy snieg i jak jade naciskam pedal hamulca to czuje tak jakby cos przeskakiwalo i takie drgania na pedale i samochod nie hamuje tylko jedzie caly czas. Czy to tak wlasnie dziala ABS? Bo zawsze myslalem ze on pomaga przy hamowaniu a nie tylko robi aby samochod nie wpadl w poslizg. ABS - system zapobiega blokowaniu sie kol, dajac Ci mozliwosc ominiecia przeszkody. Dziala dokladnie w taki sposob jak opisales. Normalnie kola sie zblokuja i nie bedziesz mogl skrecac, z abs, na sniegu duzo slabiej hamuje ale mozesz ominac przeszkode (co nie zawsze tym co akurat chcemy, no ale bezpieczenstwo na 1 miejscu) Pozdrawiam! BTW: nie tylko w NY spadl snieg moje auto wygladalo dzis jak zaspa, nie widzialem gdzie sie zaczyna, w sumie to od rana pada ciagle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mjacek84 Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Dzieki za odpowiedz. A co do sniegu to juz myslalem ze sie go w tym roku nie doczekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 Dzieki za odpowiedz. A co do sniegu to juz myslalem ze sie go w tym roku nie doczekam. Wazna rzecz jeszcze, z ABS hamuje sie inaczej niz bez, to znaczy, wciskasz hamulec do podlogi i trzymasz (nie wolno puszczac). Przy takim hamowaniu system ma najlepsza skutecznosc. WIKIPEDIA O ABS co do sniegu: ja mam letnie opony z 3mm bieznikiem! (wypozyczone auto) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karol Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 mjacek84, możesz spać spokojnie, z Twoim ABS-em wszystko w najlepszym porządku. Zresztą GRZECHu udzielił trafnej i wyczerpującej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość khak Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 Ja wogóle nie mam ABSu w swojej wersji maximy . A chciłbym mieć i mieć jakiekolwiek problemy....ehhh...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Zrobiłem drógie podejscie do tego ustrojstwa W serwisie chcieli 300 zl za podlaczenie do kompa Prywatnie nie maja softu A ja sobie wsadzilem kabelek gdzie trzeba i wybyskalo mi blad 51 Kosztowalo mnie to 2 godz czytani angielskich instrukcji, a nie umiem angielskiego. Bład brzmi: actuator rear right outlet solenoid valve i po mojemu to elektrozawór w pompie czy to mozna naprawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 mysle ze da sie to naprawic jednakze dowiedz sie co lepiej wychodzi, kupic uzywana czy wymienic sam zawor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Zrobiłem drógie podejscie do tego ustrojstwaW serwisie chcieli 300 zl za podlaczenie do kompa Prywatnie nie maja softu A ja sobie wsadzilem kabelek gdzie trzeba i wybyskalo mi blad 51 Kosztowalo mnie to 2 godz czytani angielskich instrukcji, a nie umiem angielskiego. Bład brzmi: actuator rear right outlet solenoid valve i po mojemu to elektrozawór w pompie czy to mozna naprawic Moge zapytac jakie mas zgniazdo? Trapezowe? I ktore piny zwierales? Gdzie mozna znalezc informacje na ten temat poniewaz wszystko co spotkalem -dotyczylo 14 lub 16 pinowych dniazd ale prostokatnych (starszego typu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t0masz Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Gniazdo to OBD-2, a mase podałem na pin nr 9. Wykreciłem pompe zjarana jest jedna cewka i tyle, wiec pompa badz sterownik do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Gniazdo to OBD-2, a mase podałem na pin nr 9. Wykreciłem pompe zjarana jest jedna cewka i tyle, wiec pompa badz sterownik do wymiany Dzięki -będe wiedział na przyszłość. Ja zrobiłem to badając rezystancje czukników i wymieniajac jeden z nich. Udało się. Ja na Twoim miejscu kupilbym uzywna pompe ze sterownikiem. Apropos zwworki -to badanie w ten sposob dotyczy chyba tylko ABSu (nie wiem jak z AIR-BAGIEM) ale silnika juz na pewno zworka nie zdiagnozujemy jak jest OBD-2 i chyba linia CAN do jego diagnostyki. Zwroka 9 z tego co poamietam -używana jest widocznie indywidualnie w tych modelach jako zlacze rezerwowowe w standardzie OBD2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kchris Opublikowano 11 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2008 witam wszystkich jestem użytkownikiem maximy gle w stanach zjednoczonych właśnie dzis zapaliła mi sie kontrolka od absu i zauważyłem jego brak po przez słabsze hamowanie no i przy hamowaniu byl odgłos jakby dud du du a przed uruchomieniem silnika słychać jakby pompę od absu wcześniej tego nie bylo czy tkos z was moze wie cos na ten temam ? sprawdzałem bezpieczniki i sa dobre z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich użytkowników nissana a zwłaszcza maximy :!!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.