Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Zgasł i nie chce zapalić


Gość sslay
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!Kiedy wracałem dzisiaj z pracy nissan poprostu zgasł,stało się to przy przyspieszaniu,zapaliła sie ta pomarańczowa kontrolka od usterek, nie wiem dokładnie jak ona sie nazywa i nagle silnik zgasł.Rozrusznik kręci ale nawet nie ma ochoty zapalić.Od czego zacząć poszukiwania.Jeszcze jedno od pewnego czasu przed usterka,bylo słychac łańcuch rozrządu, czasami dosyć głośno.Czy to mogło miec wpływ na to co się stało,może się zerwał lub przeskoczyl.Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdz dlaczego mruga. Zajrzyj do działu zrób to sam - zewrzesz dwa piny i juz wiesz co powoduje swiecenie checka, napisz co Ci to pokaze, bedzie mozna szukac przyczyn bo na razie to moze byc co kolwiek, napisz tez dokladnie jaki masz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sslay, weź gościa z KTS'em lub tego typem, niech odczyta ci jaki błąd pokazuje Check engine albo goscia z ASO z consultem.

Może właśnie z łańcuchem coś się stało i wywala błędy czujnika położenia wału korbowego i wałka rozrządu.

 

napisz jaki masz silnik !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem aparat zapłonowy umarł. Miałem identyczna sytuację. Nagle zgasł i d*pa. Rozrusznikiem kręcił ale nie odpalił. Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Najlepiej znajdź kogoś kto ma P11 i podmień aparaty. 5min roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem aparat zapłonowy umarł. Miałem identyczna sytuację. Nagle zgasł i d*pa. Rozrusznikiem kręcił ale nie odpalił. Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Najlepiej znajdź kogoś kto ma P11 i podmień aparaty. 5min roboty

 

to może być to ale również dwieście innych przyczyn, byłbym raczej ostrożny w takim stwierdzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!Panowie w nissannie mam silnik 2.0 prawdopodobnie SR20 .Lisek zrobiłem tak jak podpowiedziałeś i jesli dobrze odczytałem to błąd 11 Obwód czujnika RPM (obrotów na minutę) lub czujnika wału korbowego i 34 Czujnik spalania stukowego.I teraz pytanie co to może oznaczać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obwód czujnika RPM (obrotów na minutę) lub czujnika wału korbowego i 34 Czujnik spalania stukowego.I teraz pytanie co to może oznaczać???

 

może rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to możliwe żeby coś działo sie z łancuchem, rozumiem z paskiem ale z łańcuchem chyba to nie możliwe żeby się zerwał lub przeskoczył ehhhhh :/ Prosze o jeszcze jakies podpowiedzi to bardzo ważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że to może być któryś z tych czujników - czyli jak by nie było aparat zapłonowy.

Skąd jesteś? Może byś się ustawił z kimś na przekładke, miałem na zbyciu jeden ale juz poszedł bo bym Ci podesłał.

 

Aparat zapłonowy pasuje Ci od GA16DE w P10 i P11 (końcówka numeru aparatu 82J0X) gdzie X bedzie jakas dowolna cyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Sprawdziłem wreszcie czy ma iskrę, no i nie ma.Jutro wolny dzien od pracy, więc biorę się za rozkręcanie i rozejrzę się za aparatem zapłonowym. Problemem jest to, że jestem w Anglii i nie mam znajomych z nissanem, więc muszę zaryzykować i kupić w ciemno.Mam nadzieję, że jutro napiszę coś optymistycznego.Dzięki koledzy za wszystkie podpowiedzi, oby trafne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sslay jak nie znajdziesz do Primery to pasuje od Micry(jak tam mam). Tylko musisz wszystkie flaki ze środka przełożyć. A najlepiej jakbyś kupił tylko czujnik Halla to on na 99% padł. Popytaj w sklepach. Wtedy masz pewność, że masz nówkę.

 

Powodzenia w szukaniu :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam! Panowie minęło trzy tygodnie, jestem posiadaczem trzech aparatów zapłonowych,a nissan jak nie palił, tak nie pali,iskry dalej brak.Co zauważyłem, brak jest też paliwa na świecach po przekręceniu parokrotnie rozrusznikiem(pompkę słychac po włączeniu zapłonu)Proszę o pomoc i następne podpowiedzi co to może być .Co ciekawe zmieniły sie kody błędów wczesniej było 11 i 34 teraz jest 11 i 12 :/ ehhhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem akumulator na 24 h i właśnie wtedy zmieniły się kody błędów, teraz jest 11 i 12:( Proszę o podpowiedzi, już wyczerpały mi się pomysły:/

 

[ Dodano: Wto 01 Kwi, 2008 20:54 ]

Witam! Odłączyłem jeszcze raz akumulator na trzy godziny może cos się zmieni.Panowie może to jakies zabezpieczenie odcinające iskrę i wtryski, bo paliwo pompka podaje.Zacznę chyba sprawdzać wszystko od początku, może coś ominąłem.Jeszcze jedno pytanko, czy u mnie może być drugi czujnik halla oprócz tego w aparacie zapłonowym?jeśli tak to gdzie on jest, może to on narozrabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Po podłączeniu akumulatora bez zmian,miałem nadzieję, że jest jeszcze jeden czujnik halla przy kole zamachowym i to on rozrabia, ale podobno nie ma więc stoję w miejscu.Jeśli komuś wpadnie jeszcze jakiś pomysł do głowy co to może być, będę wdzięczny.A w sobotę, jak nic nie wymyślę to do serwisu nissana :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma iskry i świece sa suche to na bank bedzie jaiś czujnik

ja jeszcze bym sprawdził czuy sie kręci góra może pękł łańcuch

ale tak za iskre i impuls wtrysku odpowiedzialne sa czujniki Halla w aparacie i czujnik położenia wału korbowego (ale w nissanie chyba nie ma ale ręki mie dam sobie uciąc przynajmniej nie pamiętam żebym go gdzieś widział )

jeszce sprawdź drugim kluczykiem bo może cos z immo sie popierniczyło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, jutro jeszcze sprawdzę rozrząd, czy sie nie zerwał i oby to nie to, bo podobno są to silniki kolizyjne, niestety przed usterką słychać było łańcuszek, więc wszystko możliwe.Drugim kluczykiem też próbowałem, nic z tego. Jeszcze jedno koledzy możecie się upewnić u jakiegoś fachowca, bo ja tu nikogo nie znam, czy czujnika położenia wału korbowego na pewno u mnie nie ma.Pozdrawiam

 

[ Dodano: Czw 03 Kwi, 2008 20:06 ]

Witam! :/Problem częściowo rozwiązany,stało się to, czego sie bałem, może dlatego sprawdziłem to na samym końcu :( Zerwany łańcuch rozrządu.Koledzy, jakie jest prawdopodobieństwo, że nic się nie stało ??W sobotę ściągnę głowicę, zobaczę czy odbiły się zawory na tłokach.Napiszcie mi czy ma sens dłubanie przy silniku, czy kupić drugi.Dzięki za wszystkie podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mało prawdopodobne że zawory całe

trzeba zobaczyć

ale na dobra sprawe jeżeli padły wszystkie to 16X30 zł zawory

planowanie dobra uszczelka oczywiście uszcelniacze

no i robota chiba że sam zrobisz

a i jeszce łańcuszek nowy plus napinasz jak był słaby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!Z remontem głowicy będzie kłopot, bo jestem w Anglii,jutro zdejmę głowicę i zobaczę co jest uszkodzone, ale nastawiam sie już na kupno silnika i w związku z tym mam pytanie ,jest do kupienia taki sam silnik z automatyczną skrzynia biegów,czy będzie pasowała do tego silnika moja skrzynia manualna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z którego roku autko masz i jaki mialo przebieg-zerwanie lancuszka to rzadki przypadek.

co do wymiany silnika jezeli miales manulana skrzynie to bierz tez silniczek od manula -zdecydowanie mniej klopotow przy wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z którego roku autko masz i jaki mialo przebieg-zerwanie lancuszka to rzadki przypadek.

co do wymiany silnika jezeli miales manulana skrzynie to bierz tez silniczek od manula -zdecydowanie mniej klopotow przy wymianie

 

Auto jest z 98r, przebieg 130 tys km. Na razie to jedyny silnik jaki widziałem za dobre pieniądze.O jakich dokładnie kłopotach mówisz, czy coś nie pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawialem z kilkoma mechanikami i gosciami od przekladek silnika i wszyscy zgodnie wypowiedzieli sie ze przelozenie silnika to najmniejszy problem -chodzi o "zgranie" wszystkiego i zawsze przy kombinacji silnik od manula do skrzyni automat i na odwrót powodowal duzo komplikacji -nigdy nie konczylo sie to pomyslnie przy pierwszym podejsciu a mechanicy juz setki silnikow wymienili.

dalej zastanawia mnie za łancuch (bo nie pasek rozrzadu miales) pekl, czy przebiegu jestes w 100%pewny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...