Gość kaapsel Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 mam pytanko do fachowcow, nigdzie nie moge sie doczytac jaki olej powinien iść do skrzynki biegów do Almerki 1,8 z 2002, zaraz mi ktos odpisze ze jest w instrukcji albo żebym poszukał bo juz o tym było, szukam i sorki ale nie moge sie dokopać, wybaczcie ale nie chce zarabac auta, instrukcja podaje jakis fabryczny lubrikant a np tabela ELFA podaje olej ale tylko do 1999roku, dalej nic nie ma, w firmie specjalizujacej sie sprzedaża olejow jakis programik podał tylko fabryczny olej , czy to prawda jest ze trza wydac majatek za literek oleju bez mozliwosci wybory czy nie prawda, ??? dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zeuss Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Nie piszesz jaką dysponujesz skrzynią biegów - manualną czy automatyczną. Manual - produkt specjalny (ok. 3 litry) Automat - dopuszczalny Dexron III (ok. 7 litrów) lub wersja skrzyni CVT - specjalny płyn CVT. Nigdy nie mieszać ATF (Dexron III z CVT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaapsel Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 skrzynia manualna, sorki,; czyli jednak tylko serwis, ciekawe co takiego jest w tej skrzynce albo w tym oleju ze jest taki niezastapiony??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zeuss Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Zapewne to zwykły 75W90 (syntetyczny) jednak zabarwiony i uszlachetniony wg starej japońskiej tradycji, mówiącej że co masz oddać $$ w ASO to i tak oddasz Najlepiej podjedź do ASO i jeśli pozwolą poczytaj co jest na opakowaniu. Może dojdziesz do specyfikacji - a wtedy podziel się wiedzą z innymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Do tych skrzyń to tylko shella 75W/90 - syntetyk http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=19697 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zeuss Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 A czym się różni Shell od Castrola czy Agipa, jeśli posiada tę samą specyfikację? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witam Do skrzyni biegów Almery N16 przy silniku QG18DE, oprócz oryginalnego syntetycznego oleju Nissana ( 75W-80 ) serwisówka dopuszcza zamiennik w postaci : - 3 litry oleju syntetycznego 75W-90 o klasyfikacji GL-4 ( bardzo ważne ). Bardzo dobry, ale jednocześnie bardzo drogi jest Castrol TAF-X. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zeuss Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 TAF-X ok 56,- Agip LSX 75W90 45,- nie chce mi sie szukac, ale jest jeszcze kilka innych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaapsel Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 jest jeszcze olej Castrola SAFIX 75w140, zalecany np do tylnego mostu w Jeepie , koszt literka 60 zł, ma specyfikacje GL6 ciekawe czy sie nadaje do skrzynki w ALMERCE ,a jaki koszt jest oleju oryginalnego w serwisie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 jest jeszcze olej Castrola SAFIX 75w140, zalecany np do tylnego mostu w Jeepie , koszt literka 60 zł, ma specyfikacje GL6 ciekawe czy sie nadaje do skrzynki w ALMERCE Absolutnie się nie nadaje z uwagi na specyfikację GL-6. Do skrzyń Almer N16 może być stosowany olej syntetyczny posiadający wyłącznie specyfikację GL-4 lub GL-4/GL-5. Użycie oleju o innej specyfikacji grozi uszkodzeniem lub zniszczeniem synchronizatorów. W sklepie FeuVer-ta w Warszawie Castrol TAF-X - po 68 zł za litr. To tyle pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaapsel Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 ok, wielkie dzieki pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Może być także : Mobilube 1 SHC 75W-90 po ok 40 zł za litr spełnia lub przewyższa wymagania klasyfikacji API MT-1/GL-5/GL-4. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaapsel Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 jest jeszcze olej Castrola SAFIX 75w140, zalecany np do tylnego mostu w Jeepie , koszt literka 60 zł, ma specyfikacje GL6 ciekawe czy sie nadaje do skrzynki w ALMERCE Absolutnie się nie nadaje z uwagi na specyfikację GL-6. Do skrzyń Almer N16 może być stosowany olej syntetyczny posiadający wyłącznie specyfikację GL-4 lub GL-4/GL-5. Użycie oleju o innej specyfikacji grozi uszkodzeniem lub zniszczeniem synchronizatorów. W sklepie FeuVer-ta w Warszawie Castrol TAF-X - po 68 zł za litr. To tyle pozdrawiam pozwolilem sobie odswiezyc temat ponieważ zasiegnałem opini expertow w dziedzinie olejow i olej posiadajacy klasyfikacje jakosciową GL5 spełnia norme oleju GL4 po prostu jest od niego lepszy i z powodzeniem moze byc wlany zamiast GL4, natomiast nie moze byc na odwrot tzn GL4 nie zastapi GL5, ,(pomijam klasyfikacje lepkościową bo ta musi byc zachowana ), ideałem jest aby pierwsza liczba była jak najniższa a druga jak najwyższa. pierwsza okresla parametry oleju zimnego natomiasta druga gorącego. dowiedziałem sie ze w salonie Nissana leja do tych skrzynek olej Shella 75w 90 GL5 i ten sam olej jest w butelkach opisanych jako oryginalny lubrykant Nissana czyli normalne naciaganie klienta!!!! testuje olej CARLUBE 75w90 GL5, kosztuje 24 zł za litr, nalałem sobie go do Yarisa i mam wrazenie ze mi lepiej biegi wchodzą!!!, jezeli chodzi o castrol to jest zdecydowanie przereklamowany a z SAF-x miałem problemyw Jeepie bo po wymianie w tylnym moscie łożyska mi sie zaczeły obracać w obudowie, nie wiem czy to od oleju ale w kazdym razie musiałem wyskoczyc z 1000zł na naprawe i od tego czasu jestem nastawiony bokiem do castrola, gdzies czytałem ze ktos po wymianie na castrola miał szumy w skrzyni biegów wiec cos w tym moze byc. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Witam Proponuję przeczytać : http://www.off-road.pl/index.php?option=co...37&Itemid=2 a szczególnie : tabelę "Klasyfikacji jakościowej olejów przekładniowych wg API - Opis zastosowania" oraz zapisy : "Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy przypisane są różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odporności na naciski międzyzębne posiadają około dwukrotnie większą ilość dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4." a także : "Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozję chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. Wyjątek stanowią oleje spełniające jednocześnie wymagania GL-4 i GL-5." a także fragment sewisówki do Almery N16 po FL z 2004 roku: w sekcji MA na stronie 25 "Recommended fluids and lubricants" napisano "Manual transaxle gear oil" Except for Europe : API GL-4, Viscosity SAE 75W-90 For Europe : Genuine Nissan gear oil, API GL-4, Viscosity SAE 75W-80 or exact eqivalent" ( w tłumaczeniu : albo dokładny, ścisły zamiennik ) A zatem jak z powyższego zapisu wynika producent samochodu nie przewiduje i nie akceptuje zastosowania do manualnej przekładni w Nissanie Almera N16 FL oleju o API GL-5. A olej Castrola o którym wypowiadałem się pozytywnie i zdania po ponad 50kkm nie zmieniłem to TAF-X, a nie SAF-X. Jako uzupełnienie powyższego proponuję przeczytać poniższy wątek, a zwłaszcza ostatni jego post : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29254 To tyle. Każdy oczywiście może lać taki olej do silnika i do skrzyni biegów swojego samochodu na jaki ma ochotę. Odpowiedzialność za podjętą decyzję i ewentualne koszty naprawy silnika lub skrzyni będzie ponosił w końcu sam. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaapsel Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 no faktycznie, tego nie wiedziałem ale w takim razie czemu gosc w serwisie Nissana powiedział mi że leją Shela o specyfikacji GL5???, niech szlak trafi serwis!!! pozdro i dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Witam Jako uzupełnienie informacji mogę dodać, iż oryginalny syntetyczny Nissanowski olej przekładniowy o nazwie XZ ma klasyfikację jakościową GL-4+ ( dane z opakowania oleju ), szczegółowe parametry Castrola TAF-X 75W-90 są podane tutaj ( plik w pdf ) : http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter...karty/taf_x.PDF Oprócz powyższego są oczywiście również, mogące mieć zastosowanie w skrzyni Almery N16 syntetyczne oleje przekładniowe między innymi takich znanych firm jak : Shell, Valvoline, Mobil i wiele wiele innych. Przykładowo : Mobilube SHC LS 75W-90, który wg mojej skromnej wiedzy nie nadaje się do skrzyni N16: http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/P...HC_LS75W-90.asp API GL-5 bo posiada w karcie produktu zapis : "Nie jest zalecany do aplikacji, wymagających środków smarnych spełniających wymagania klasyfikacji API GL-4" oraz Mobilube 1 SHC 75W-90, spełniający wymagania producenta N16 : http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/P...e1SHC75W-90.asp API GL-4/GL-5 posiadający w karcie produktu zapis :"Wysoko obciążone ręczne skrzynie biegów i mosty napędowe, do których wymagane jest stosowanie olejów spełniających wymagania klasy API GL-4, GL-5 i MT-1" A czemu ASO poleca generalnie Shella zarówno do silnika jak i skrzyni biegów. Mają po prostu zawartą z nimi umowę partnerską na dostawy płynów eksploatacyjnych i starają się w pierwszej kolejności oferować klientom najdroższe wyroby Shella. Wcześniej polecali np Texaco. To tyle w kwestii uzupełnienia. Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumbaj Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 ja zakupilem castrol differencial 80W90 G5 (chyba:P) nie za bardzo ale za pozno na zwrot a 3 literki tego lezy wiec bede musial zmienic ;] co myslicie o tym oleju ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tararam Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 To mineralny olej rekomendowany przez castrola do mojego samochodu (wyszukiwarka olejów ze strony tej firmy). Wymieniałem go kilka miesięcy temu, skrzynia odczuwalnie lepiej pracuje, podczas mrozu nie było problemów z włączaniem biegów na zimnym silniku. Ogólnie dobry ten EPX 80W90, cena na akceptowalnym poziomie. Czemu chcesz zamienić- castrol podaje , że można lać też do N16? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Do N16 producent każe lać GL-4.Zalanie GL-5 może skończyć się poważnymi problemami(korozja niektórych metali kolorowych-synchronizatory).Bylo już na ten temat na forum. A tu cytat z CASTROLA EPX 80W-90"Należy przestrzegać zaleceń producenta przekładni i w związku z tym nie stosować w skrzyniach biegów, dla których wymagane jest GL-4."Taki lal Nissan: Nissan MT-XZ GEAR OIL SAE 75W-85, API GL-4+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumbaj Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 to raczej nie mozna tak ?? to co mozna zalac ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Każdy syntetyczny przekładniowy o specyfikacji od 75W do 90, API GL-4 do GL4+ np> Texaco GEARTEX S4 75W90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinekk Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Każdy syntetyczny przekładniowy o specyfikacji od 75W do 90, API GL-4 do GL4+ np> Texaco GEARTEX S4 75W90. Właśnie wczoraj zalałem tego Texaco. Skrzynia chodzi idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shym_ON Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 A powiedzcie mnie koledzy dlaczego wylaliście oliwę ze skrzyni ?? i ile macie nakręcone na zegarach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Ja wymieniałem profilaktycznie po 100tys. (kupno auta) i potem jeszcze raz po 30tys. (zdaniem fachowca widać było opiłki metalu w oleju) na pewno nie zaszkodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Kurcze... przecież sam widziałeś w jakim stanie był olej po 100tys (kolor jak z silnika) i po następnych 30stu tys. W związku z opiłkami otrzymałeś zalecenie wolniejszej zmiany biegów, tak, aby synchronizatorów nie "palić", gdyż były to prawdopodobnie mikro opiłki z synchronizatorów - poniekąd efekt ich pracy. zgadza się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.