Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-TRAIL - filtr DPF


Gość zbigg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko będzie ogarnąć już 3_ci temat z DPF, czy nie można tego w jednym i tym samym wądku? Łatwiej by było... niż latać po tematach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylisz się. A dokładniej Nissan X-Trail T30 występował w 3 odmianach (daty pierwszej rejestracji mogą być późniejsze):

wersja 2001.06-2003.09 85kW (japoński silnik 2.2dm3, brak DPF, klasyczna turbina o stałej geometrii + intercooler);

wersja 2003.09-2005.10 100kW (ten sam silnik 2.2dm3 ale ulepszony o common rail, klasyczna turbina + intercooler, brak DPF);

wersja 2005.10-2007.03 100kW (silnik jak wyżej, 2.2dm3 z common rail, turbina o zmiennej geometrii + intercooler, DPF oraz kilka innych modyfikacji).

Ostatnie wersje T30 pojawiały się w handlu do połowy 2007 roku następnie rozpoczęła się sprzedaż T31, z silnikami francuskiej konstrukcji (ponoć to nie jest czysto francuska konstrukcja i produkcja) 2.0 dCi o mocach 150Km (110kW) i 170KM (127kW).

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokładny opis.

Ale z racji tego ,ze X-trail byl produkowany w Japonii,importerzy maja mozliwość (szczególnie w Polsce) kombinowania z prawdziwa data produkcji.

Z tego własnie powodu trafiaja sie auta rodem z polskiego salonu oficjalnie w papierach z rocznika 2006 bez filtra DPF/FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to szybka piłka - kiedy i zamykamy temat? Moim zdaniem 2006 już miały.

 

Temat rzeka na temat DPF'u jest tu: http://forum.nissank...rail-filtr-dpf/

i prawdę powiedziawszy to ostatnio mnie wkurza lenistwo nowych użytkowników, którzy najwyraźniej nie umieją używać wyszukiwarki na forum, albo co gorsze nie chce im się tego robić.

Mam wrażenie że ostatnio wałkujemy tematy w nowych wątkach, które już niejednokrotnie były poruszane, ale znajdują się trochę dalej niż na pierwszej stronie forum.

Edytowane przez ranger
: Święta prawda. Posty zostały zatem przeniesione do wątku wskazanego przez autora tego postu - czyli tutaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - poprosimy ładnie kolegę moderatora o sklejenie wątków ;)

Edytowane przez ranger
: Bardzo proszę - zrobione :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy okazji szukania informacji o dodatkach do ON i ich wpływie na DPF/FAP znalazłem ciekawą informacje na temat czyszczenia filtrów, link poniżej:

http://megane.com.pl/topic/24619-samodzielna-regeneracja-czyszczenie-fap/

Może komuś się przyda. Lepiej sobie wyczyścić, niż kupować nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak apropos zauważcie, że na jakie forum się nie wejdzie to każdy mówi o nieudolnych serwisach...

No... coś w tym musi być.

Niestety prawda jest taka, że serwisy autoryzowane są za drogie, więc mają mało klientów. Skoro mają mało klientów i niewielkie wpływy, to zdzierają na czym się da i jak tylko dorwą w swoje ręce jelenia to zaraz starają się go maksymalnie wydoić, wymieniając co się da. Ludzie nie są ślepi i zdają sobie sprawę z tego, że są naciągani. Dzięki temu autoryzowane serwisy mają mało klientów oraz niewielkie zyski i koło się zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podnosi się poziom oleju czy to na pewno DPF?

Mam X-traila 2006r 2,2dci już od 2 lat (90tyś sprawdzony przebieg w ASO). W ASO na początku mi powiedzieli że to DPF jest dopalany i paliwo spływa , że nowe też tak mają itd. Poziom oleju natomiast ostatnio rośnie bardzo szybko np przy ostatniej wymianie zalali na stan minimalny a po 2tyś mam stan max przekroczony. Lampka wypalania filtra zapaliła się mi tylko raz (jakieś 2m-ce temu) więć nie sądze że mi cały czas dopala filtr, więc skąd tak duże przybieranie oleju? Czy może być jakaś inna przyczyna? Z układu chłodzenia nie ubywa, spalanie ok 9L jazda mieszana. Z regóły przejeżdzam trasy 15-30km po mieście i przedmieściach i nie oszczędzam na obrotach (2-3tyś). W dodatku od miesiąca słychać gwizdy prawdopodobnie z turbiny. Czy szanowni forumowicze mają jakiś pomysł czy po prostu zacząć od likwidacji DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podnosi się poziom oleju czy to na pewno DPF?

Mam X-traila 2006r 2,2dci już od 2 lat (90tyś sprawdzony przebieg w ASO). W ASO na początku mi powiedzieli że to DPF jest dopalany i paliwo spływa , że nowe też tak mają itd. Poziom oleju natomiast ostatnio rośnie bardzo szybko np przy ostatniej wymianie zalali na stan minimalny a po 2tyś mam stan max przekroczony. Lampka wypalania filtra zapaliła się mi tylko raz (jakieś 2m-ce temu) więć nie sądze że mi cały czas dopala filtr, więc skąd tak duże przybieranie oleju? Czy może być jakaś inna przyczyna? Z układu chłodzenia nie ubywa, spalanie ok 9L jazda mieszana. Z regóły przejeżdzam trasy 15-30km po mieście i przedmieściach i nie oszczędzam na obrotach (2-3tyś). W dodatku od miesiąca słychać gwizdy prawdopodobnie z turbiny. Czy szanowni forumowicze mają jakiś pomysł czy po prostu zacząć od likwidacji DPF?

 

Na 1000%winny jest DPF.

Wcześniej na forum to juz dokldanie zostało opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Lampka wypalania filtra zapaliła się mi tylko raz (jakieś 2m-ce temu) więć nie sądze że mi cały czas dopala filtr, więc skąd tak duże przybieranie oleju?

...

 

 

T-30 z DPF'em nie informuje poprzez kontrolki, że właśnie uruchomił się proces wypalania DPF'a. W chłodne dni można to poznać po chmurze siwego (nie czarnego) dymu z rury wydechowej.

Jeśli zapala się lampka na zielono to jest to informacja, że samochód należy doprowadzić do takiego stanu, aby uruchomił się proces wypalania DPF. Ale to nie jest informacja że właśnie trwa proces wypalania.

Jeśli zapala się lampka na pomarańczowo to należy się udać do serwisu.

O samym procesie wypalania (jak ja to przeprowadzam) wypowiadałem się w tym wątku kilka stron wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak twój - ale mój jak do tej pory zawsze (tzn 2 razy) wybierał sobie las na puszczanie siwych bąków. Za pierwszym razem aż się wystraszyłem...

Jak ma być ekologicznie to najlepiej na łonie przyrody :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może przecieka na rurkach od przelewu, są one schowane pod pokrywą zaworów i nie zauważysz wycieku paliwa.

Rurki idą w strefie olejowej silnika? Są tam jakieś złączki z których może przeciekać?

Czy miałeś do czynienia z takim przypadkiem lub słyszałeś że ktoś miał?

 

Nie wiem jak twój - ale mój jak do tej pory zawsze (tzn 2 razy) wybierał sobie las na puszczanie siwych bąków. Za pierwszym razem aż się wystraszyłem...

Jak ma być ekologicznie to najlepiej na łonie przyrody :whistle:

Witaj, nie zaobserwowałem zjawisk typu siwy dym. Za to parę razy obroty jałowego były wyższe tzn 1tyś obr/min ale bardzo rzadko, na pewno nie przez ostatnie 2tyś km przez które przybyło mi dużo oleju.

 

T-30 z DPF'em nie informuje poprzez kontrolki, że właśnie uruchomił się proces wypalania DPF'a. W chłodne dni można to poznać po chmurze siwego (nie czarnego) dymu z rury wydechowej.

Jeśli zapala się lampka na zielono to jest to informacja, że samochód należy doprowadzić do takiego stanu, aby uruchomił się proces wypalania DPF. Ale to nie jest informacja że właśnie trwa proces wypalania.

Jeśli zapala się lampka na pomarańczowo to należy się udać do serwisu.

O samym procesie wypalania (jak ja to przeprowadzam) wypowiadałem się w tym wątku kilka stron wcześniej.

Witaj, dzięki za fachowy opis. Czy myślisz że przez niecałe 2tyś km może przybrać tyle oleju tylko przez dopalanie dpf? Od stanu min do max to będzie pewnie jakiś litr więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki idą w strefie olejowej silnika? Są tam jakieś złączki z których może przeciekać?

Czy miałeś do czynienia z takim przypadkiem lub słyszałeś że ktoś miał?

 

Rurki idą zaraz nad wałkami rozrządu i są przykręcone do wtrysków. Przypadku nie miałem ale jeśli ktoś kiedyś grzebał przy wtryskach (co jest bardzo możliwe) to mógł coś skopać przy skręcaniu. Warto to sprawdzić, zwłaszcza że spalanie wg. mnie też masz dość wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Czy myślisz że przez niecałe 2tyś km może przybrać tyle oleju tylko przez dopalanie dpf? Od stanu min do max to będzie pewnie jakiś litr więcej.

 

Może tak być, wszystko zależy od kierowcy. Był taki czas że X'em bardzo dużo jeździła moja żona, zdecydowanie wolniej i spokojniej. I to właśnie wtedy zaczęła mi się świecić kontrolka DPF'u. Zapaliła się trzy razy w ciągu miesiąca. Od dwóch lata jak nie jeździ problem zniknął. Ja jeżdżę znacznie dynamiczniej i pamiętam że na trasie (autostrada), raz na kwartał opłaca się pojechać na wyższych obrotach, tak powyżej 3000.

 

Być może masz właśnie DPF'a w takim stanie, że jeszcze nie zapalił kontrolki, ale już uruchamia cykle wypalania, ale nie może ich poprawnie zakończyć, bo twoja jazda na to nie pozwala (krótkie odcinki z wysokimi obrotami).

A to skutkuje szybkim wzrostem oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki idą zaraz nad wałkami rozrządu i są przykręcone do wtrysków. Przypadku nie miałem ale jeśli ktoś kiedyś grzebał przy wtryskach (co jest bardzo możliwe) to mógł coś skopać przy skręcaniu. Warto to sprawdzić, zwłaszcza że spalanie wg. mnie też masz dość wysokie.

Dzięki ,sprawdzę u mechanika przy najbliższej okazji. Na razie jeżdzę na dodatku do paliwa który podobno pomaga oczyścić dpf. (liqui molly)

Zobaczymy czy coś to da.

 

Może tak być, wszystko zależy od kierowcy. Był taki czas że X'em bardzo dużo jeździła moja żona, zdecydowanie wolniej i spokojniej. I to właśnie wtedy zaczęła mi się świecić kontrolka DPF'u. Zapaliła się trzy razy w ciągu miesiąca. Od dwóch lata jak nie jeździ problem zniknął. Ja jeżdżę znacznie dynamiczniej i pamiętam że na trasie (autostrada), raz na kwartał opłaca się pojechać na wyższych obrotach, tak powyżej 3000.

 

Być może masz właśnie DPF'a w takim stanie, że jeszcze nie zapalił kontrolki, ale już uruchamia cykle wypalania, ale nie może ich poprawnie zakończyć, bo twoja jazda na to nie pozwala (krótkie odcinki z wysokimi obrotami).

A to skutkuje szybkim wzrostem oleju w silniku.

Jest to możliwe że działa to tak jak mówisz. Jeśli inni użytkownicy też tak mają to znaczy że wyprodukowano samochód służący do jazdy na odcinkach dłuższych niż X z prędkością Y i obrotami Z. Jednym słowem XYZ-Trail :) Pomimo tych problemów to dalej uważam x-traila za porządny kawałek samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ,sprawdzę u mechanika przy najbliższej okazji. Na razie jeżdzę na dodatku do paliwa który podobno pomaga oczyścić dpf. (liqui molly)

Zobaczymy czy coś to da.

 

 

Jest to możliwe że działa to tak jak mówisz. Jeśli inni użytkownicy też tak mają to znaczy że wyprodukowano samochód służący do jazdy na odcinkach dłuższych niż X z prędkością Y i obrotami Z. Jednym słowem XYZ-Trail :) Pomimo tych problemów to dalej uważam x-traila za porządny kawałek samochodu.

 

Z X-traila tylko wywalic dpf to od razu zrobi sie dynamiczniejszy i znacznie oszczedniejszy.

Uwazam ,ze poza ta przypadłoscia narzuconą przez eko-oszołomów X-trail to chyba jest jeden z najbardziej udanych aut z klasy SUV na rynku-szczegolnie jego wersja wczesniejsza T30 ,ktora nie jest jeszcze zainfekowana technika Renault..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że z DPFem da się żyć. Jak na razie jeden raz, po 93k przebiegu zapaliła się lampka informująca o znacznym zabrudzeniu (no ale to był efekt 2000km eko-drivingu ;) ). Spalanie mam na poziomie 9.5-11.0, zwykle jeżdżę bardzo dynamicznie i na autostradzie zawsze powyżej 3000 obr./min.

W razie podejrzeń co do drożności filtra - albo 5 minut jazdy na 3-4 biegu z obrotami na poziomie 3500rpm, albo co może być wygodniejsze: przejechać sie kilka km, żeby nagrzać silnik, a następnie parking, stoper, noga na gaz - 3500-3800rpm i po 5 minutach się przejechać min. kilkadziesiąt metrów, żeby przewietrzyć komorę silnika; następnie wystudzić turbinę, wyłączyć silnik. Po tej kuracji DPF nie ma prawa być zatkany, nawet jeśli był zabrudzony poważnie.

Jeśli dalej przybywa oleju, to albo paliwo przedostaje się do miski olejowej z powodu przecieku, albo uszkodzony jest czujnik temperatury i/lub ciśnienia na DPFie. Oczywiście może też być to jakaś dziwna niespodzianka, żeby życie właściciela samochodu było ciekawsze. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komu tak naprawdę rozleciał się silnik???Nie ważne w jakim aucie,Renault,Nissan,Mazda czy Hyundai.Może ze dwa przypadki na 100.Psuje się osprzęt silnika,wszystkie inne dodatki,wspomagacze i urządzenia,dzięki którym silnik i całe auto pracuje.Dlaczego w strych autach było tego zdecydowanie mniej?Bo nie było tyle naźgane pod maską dziadostwa typu DPFy i całej masy czujników,elektroniki i komputerów.Spali się bezpiecznik i ktoś powie,że dCi w nissanie to badziewie bo to francuski silnik.A przecież to nie jest wina silnika tylko bezpiecznika.

 

Mój znajomy przesiadł się z Toyoty Avensis na Forda Mondeo TDCI i mówi,że więcej nie wróci do japońca

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie, a mianowicie czy xtrail z 2008 t31 2.0 dci 150 KM może nie posiadać DPFu, na desce rozdzielczej nie ma kontrolki od filtra, a obecny właściciel auta twierdzi, że w jego egzemplarzu nie ma tego filtra, dlatego go sobie kupił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiej kontrolki szukałeś? Jeszcze się nie spotkałem z takim X-trail'em, ale kto wie...? Może z jakiegoś innego rynku?

Tak myślałem, że pierwszym, który napisze będzie Strider, ale spodziewałem się odpowiedzi na moje pytanie, a nie szydzenia z czyjejś nie wiedzy, skoro jesteś moderatorem i jak zakładam posiadasz sporą wiedzę na temat X to napisz czy jest możliwość, że X, którym jestem zainteresowany nie posiada DPFu?

Kąśliwie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba jakiś przewrażliwiony jesteś... Gdzie szydzenie? W którym miejscu...? Serio zastanawiałem się, czy na przykład X-trail przywieziony z Rosji - tam sporo tego jeździ - może nie musi spełniać norm EURO... Znałem jednego X-trail'a z 2008 roku i DPF'a miał... Zresztą DPF już został wprowadzony pod koniec produkcji modelu T30 więc wątpię by wychodziły na rynek europejski wersje bez DPF'a...

ok dzięki za odpowiedź :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio zastanawiałem się, czy na przykład X-trail przywieziony z Rosji - tam sporo tego jeździ - może nie musi spełniać norm EURO... Znałem jednego X-trail'a z 2008 roku i DPF'a miał... Zresztą DPF już został wprowadzony pod koniec produkcji modelu T30 więc wątpię by wychodziły na rynek europejski wersje bez DPF'a...

 

Najprościej rozwiązać tą zagadkę poprzez analizę historii auta.

Jak ten X-trail został wprowadzony na rynek UE to na 1000% miał zamontowany filtr DPF.

Natomiast sam jestem ciekawy jak jest X-trailami ,ktore pierwsza rejestracje miały w Rosji czy poza UE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwonić do serwisu i sprawdzą po numerze VIN czy fabrycznie miał zamontowany DPF i czy auto pochodzi z rynku EU czy Rosji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...