przemus863 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Poczytałem trochę książkę od Qashqai i w QQ jest kontrolka od DPF i świeci się na pomarańczowo podczas wypalania się filtra. No to o taką mi chodziłlo. Najprościej chyba będzie położyć się pod auto i zobaczyć czy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 co wy z tą Rosją??? tam się sprzedaje 95% benzyniaków (jeśli kogoś tam stać na Xa to i na paliwo do niego) a diesle to temat marginalny... więc nie sądzę aby specjalnie na rynek ru firma ingerowała w konstrukcję - 99% że w Rosji Xy też mają dpfy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Dzisiaj stałem się posiadaczem X i już nie jest ważne czy ma dpf czy nie ma poprostu jest suuuuuuuuuuuuuper!!! Za to rozstałem się z qashqaiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Prześledziłem cały ten wątek. Dyczytałem się, że trafiają się egzemplarze z roku prod. 2006 z polskich salonów, które nie mają DPF'a. Czy to mozliwe aby T30 z 2007 roku z polskiego salonu również go nie miał? Właściciel zapewnia że na 100% nie ma. Czekam na VIN od niego, żeby to sprawdzić. Chciłabym znać Waszą opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 (edytowane) Prześledziłem cały ten wątek. Dyczytałem się, że trafiają się egzemplarze z roku prod. 2006 z polskich salonów, które nie mają DPF'a. Czy to mozliwe aby T30 z 2007 roku z polskiego salonu również go nie miał? Właściciel zapewnia że na 100% nie ma. Czekam na VIN od niego, żeby to sprawdzić. Chciłabym znać Waszą opinię. Tak to możliwe. Ja swojego poprzedniego X'a kupowałem w salonie bez DPF'u w roku 2007 i miał datę produkcji 08.2006 (był przeznaczony na rynek węgierski, czekałem aż przywiozą go z Węgier). Kolega kupował miesiąc po mnie (data produkcji 09.2006) także bez DPF'u, ale jego przeznaczony był na rynek polski. Jak będzie VIN to można to sprawdzić na stronie http://nissan-europe.epc-data.com w sekcji Spec code. Jak nie będzie tam kodu oznaczającego że był DPF tzn., że samochód go nie posiadał. Uwaga jest taka, że kod oznaczający posiadanie DPF'u jest zakodowany pod inną nazwą. W moim przypadku 2-gi (kolejny) egzemplarz X'a który posiad DPF ma kod AIRPX. Jak na kod najedzie się kursorem myszy to powinna pokazać się pełniejszy opis kodu. Przy okazji w tej części kodowej można sobie sprawdzić inne dodatkowe wyposażenie: rozmiar alufelg, występowanie szyberdachu, a nawet aluminiowych nakładek na pedały Podobną funkcjonalność ma oprogramowanie Nissan FAST, które można znaleźć w sieci. Edit: poprawiłem roczniki na 2006 (pomyliłem się) Edytowane 3 Maja 2013 przez gkowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casso Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 (edytowane) @gkowal dzięki za info. Ktoś jeszcze spotkał się z takimi egzemplarzami? Edytowane 4 Maja 2013 przez casso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 2007 T31 dpf jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahamay Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 witam, jestem tu nowy wiec za ew błedy w etykiecie przepraszam moj problem problem z dpfem wyglada tak: 2006 r 2,2 dci, zapaliła mi sie lampka (migała) filtra na trasie zaczela palic sie stale ale zamiast zgasnac pojawiła sie lapka silnika. u mechanika okazało sie ze to czujnik temp spalin. ten biały. wymieniłem na nowy i chciałem wypalic - sytuacja sie powtorzyła. Skasował bład ale auto juz p[rawie nie ma mocy. zastanawiam sie czy filtr usunac? kto sie w Krakowie na tym zna?(naprawa czy usuniecie) czy mozna takim autem jechac czy juz tylko laweta? czy ma sens czyszczenie tego filtra w serwisie? wypalanie? np takie http://witkowicka54.pl/mechanika-pojazdowa/czyszczenie-dpf/ chetnie skonfrontuje swojego traila z kims w krk bede zobowiazany za szybkie odp Pm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 10 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Wywal dpf a pozbedziesz sie wszelkich klopotów z tym zwiazanych raz na zawsze.Wypalanie filtra pomaga tylko na krótki czas i problem wraca bardzo szybko.Szkoda na to naprawde pieniedzy. Zobaczysz jak X-trail odżyje kiedy przestanie go dusić dpf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Filtr DPF jest po to, żeby ograniczyć emisję niepożądanych substancji do środowiska, więc czemu namawiasz do jego usunięcia? Skoro się kupiło takie auto, to liczyć się ze specyfiką użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 (edytowane) Może nie ma mocy bo wszedł w tryb awaryjny? Nie usuwałem ale rozeznawałem się w temacie w krakowie jest firma co usuwa info@autoserwis.co (nie com) Oczyszczenie napewno pomogło by ale oczywiście sytuacja z zależności jak auto eksploatujesz prędzej czy później się powórzy - w moim przypadku przy przebiegu 100tys filtr był czyszczony pierwszy raz w aso i do dziś spokój (126tys km) Edytowane 11 Maja 2014 przez marcinok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Filtr DPF jest po to, żeby ograniczyć emisję niepożądanych substancji do środowiska, więc czemu namawiasz do jego usunięcia? Skoro się kupiło takie auto, to liczyć się ze specyfiką użytkowania. filtr jest po to aby generować kasę do budżetu unii/serwisu czy jeszcze kogoś... podczas wypalania (średnio raz na tydzień) powstaje tyle zanieczyszczeń że przekracza to tygodniową jazdę bez dpf. AS pomyślałeś jak wpływa na środowisko spalanie o 1l większe? ahamay - masz problem - wywalaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 filtr jest po to aby generować kasę do budżetu unii/serwisu czy jeszcze kogoś... podczas wypalania (średnio raz na tydzień) powstaje tyle zanieczyszczeń że przekracza to tygodniową jazdę bez dpf. AS pomyślałeś jak wpływa na środowisko spalanie o 1l większe? ahamay - masz problem - wywalaj W uzupelnieniu moge tylko jeszcze dodać,że skrócenie żywotnosci silnikow wyposazonych w dpf ,wieksze spalanie paliwa (wieksza emisja CO2).po wielokroć wiecej szkodzą srodowisku naturalnemu niż pare gram sadzy jakie powstrzyma filtr. W przypadku silnika 2,2 diesel nie kazdy poradzi sobie z usunieciem dpf programowo ze wzgledu na elektronike Denso,ale warto poszukać fachowca z prawdziwego zdarzenia ,ktory usunie filtr własnie programowo a nie poprzez założenie emulatora ,ktory bedzie oszukiwal komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahamay Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 dzięki za odzew, póki co spróbuję oczyścić dpfa o ile kwota mnie nie przerazi, orientujecie sie ile to moze kosztowac? zwłaszcza w Krakowie gdzie póki co nie spotkałem mechanika ktory cos wiecej wie o trailach a serwis za wjazd na hale liczy sobie pare stówek? (ten na jasnogórskiej), ponoć tez ma kiepskie opinie. Serwisowałem tam inne auto (najlepsze na świecie służbowe) i z prywatnym ciężko mi sie tam wybrać... gdzie to zrobić poza ASO? Nie sprawdziłem jeszcze oleju. Czy w tym aucie gdy nie wypalił filtra to puszcza paliwo do oleju? Nie do końca to rozumiem? Auto niedosc ze jest w trybie serwisowym to chyba filtr jest już mocno zapchany bo jest meeega słaby, to znaczy ze kiedy wszedł w serwisowy był jeszcze ok ale zrobiłem w tym trybie parę km (100) i jest już nędza. acha jak już pozbędę się problemu z filtrem to chętnie skonfrontuje swojego traila z innym w krk, to dla mnie rzadki samochod stad ciekaw jestem innych egzemplarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Jak szukasz dobrego serwisu w okolicy krk to podjedź do pana Piotra (pracował w ASO nissan) i go bardzo wszyscy chwalą na tym forum i nie tylko. Jedyny minus to że musisz do niego dojechać pare km. 32-125 Stręgoborzyce 100 Kom.: 501 354 925 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ekoludek Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Ok, ja mam Nissana z 2002 roku, czyli w nim DPF'a nie ma, ale mam EGR, więc zapytam tutaj bo to trochę z tej samej beczki. Czyścił to ktoś kiedyś, ewentualnie próbował wywalić? Co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 W YD25 tez mamy problemy z EGRem jak czyszczenie nie daje rezultatu to zaślepia się zawór. Poczytaj na forum Navary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 To i ja złożę meldunek z wypalania tego badziewia. Wystarczyło 10 km z prędkością obrotową ponad 3000 obr/min i kontrolka zgasła. Co ciekawe, w trakcie było kilka skrzyżowań ze światłami, co za tym idzie wymuszonym zatrzymaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 To i ja złożę meldunek z wypalania tego badziewia. Wystarczyło 10 km z prędkością obrotową ponad 3000 obr/min i kontrolka zgasła. Co ciekawe, w trakcie było kilka skrzyżowań ze światłami, co za tym idzie wymuszonym zatrzymaniem. Nie chce Ciebie martwic ale "takie"wypalanie dpf to mierny efekt i tylko na bardzo krotki czas.Szybko zobaczysz ponownie palacą sie kontrolke filtra na desce. Radze regularnie kontrolowac poziom oleju(ile go przybylo) i jak chcesz jeździc dalej z z tym badziewnym dpf to olej wymieniaj bardzo często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Nie strasz człowieka, ja wypalam tą metodą średnio co 20000 km, oleju nie przybywa i wymieniam olej według instrukcji, przebieg mojego auta to prawie 200 000 km i nic się złego z silnikiem nie dzieje. Berater można zauważyć po zapachu z okolic wydechu i zmianie dzwięku silnika momenty w których komputer sam bez wiedzy kierowcy wypala DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 No właśnie, na na jednych ze świateł, przy uchylonej szybie poczułem nietypowy zapach, usłyszałem bardziej "twardą" pracę silnika i po chwili kontrolka zgasła. Na wszelki wypadek dałem mu jeszcze w palnik przez kolejne 10 km. Zobaczymy na jak długo starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RysiekD Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 No właśnie, na na jednych ze świateł, przy uchylonej szybie poczułem nietypowy zapach, usłyszałem bardziej "twardą" pracę silnika i po chwili kontrolka zgasła. Na wszelki wypadek dałem mu jeszcze w palnik przez kolejne 10 km. Zobaczymy na jak długo starczy. Kolega aabb wspomniał o samoistnym, okresowym wypalaniu filtra DPF bez zapalenia się kontrolki DPF. Do objawów wskazujących, że akurat odbywa się dopalanie dołożyłbym chwilowy skok zużycia paliwa, np. z 6,6 l/100 km do 13 l/100 km.. W sześcioletnim okresie eksploatacji tylko raz w lecie w 2012 r. zapaliła mi się kontrolka DPF. Dopalałem skutecznie w warunkach podobnych jak Ty, na Wale Miedzeszyńskim (też były światła). Jeżdżę normalnie, tzn. nie na kropelkę, tylko operuje gazem tak, aby przy zmianie biegów na wyższy obroty nie spadały poniżej 2000 rpm. Sprawa szczegółowo opisywana przez forumowiczów. piotrek3 ma absolutną rację co do obserwacji poziomu oleju i częstotliwości wymiany. Ja wymieniam olej nie przekraczając 15 tys. przebiegu. Obserwacje poziomu można robić na komputerze. Przy wymianie oleju należy wlać go tyle aby wskaźnik pokazał np. trzy elementy na pięciostopniowej skali. Gdy wlejemy za dużo to zapali się 5 elementów i nie można monitorować stanu (przyrostu). Wesołych Świąt! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Kolega aabb wspomniał o samoistnym, okresowym wypalaniu filtra DPF bez zapalenia się kontrolki DPF. Przecież ja tego nie kwestionuję. Tym bardziej, że typowe objawy wypalania (charakterystyczny smród i specyficzna praca silnika) nie zależą od tego czy wcześniej zapaliła się kontrolka czy nie. Teraz, jak się zapaliła, zwróciła po prostu moją uwagę i mogłem poobserwować objawy wypalania. Poprzednich, bez sygnalizacji, najczęściej nie zauważałem. Aha, jeszcze jedno. Sprawdziłem poziom oleju. Nie drgnął od poprzedniego sprawdzania. Należy zatem założyć, że przebieg wypalania przebiegł poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) Obserwacje poziomu można robić na komputerze. Przy wymianie oleju należy wlać go tyle aby wskaźnik pokazał np. trzy elementy na pięciostopniowej skali. Gdy wlejemy za dużo to zapali się 5 elementów i nie można monitorować stanu (przyrostu). W jakiej wersji masz komputer - bursztynowy czy kolorowy? U mnie na bursztynowym wyświetla tylko komunikat "Oil ok". Jest jakiś trick na wyświetlanie poziomu segmentami LCD? Czy ktoś z Was wymieniał oryginalną miarkę oleju (czyli badziewny skręcający się plastikowy wężyk) na metalową? Jeśli w ogóle jest to możliwe, to od jakiego auta pasowałaby długość i typ zakrętki? Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez Erdol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marciniak Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Erdol, w momencie jak wyświetla się komunikat oil good/ok, to wciskasz przycisk na zegarach służący do zmiany trybu wyświetlanych informacji. Wtedy pojawia Ci się skala poziomu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.