Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-TRAIL - filtr DPF


Gość zbigg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytałem trochę książkę od Qashqai i w QQ jest kontrolka od DPF i świeci się na pomarańczowo podczas wypalania się filtra. No to o taką mi chodziłlo. Najprościej chyba będzie położyć się pod auto i zobaczyć czy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy z tą Rosją??? tam się sprzedaje 95% benzyniaków (jeśli kogoś tam stać na Xa to i na paliwo do niego) a diesle to temat marginalny... więc nie sądzę aby specjalnie na rynek ru firma ingerowała w konstrukcję - 99% że w Rosji Xy też mają dpfy ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj stałem się posiadaczem X i już nie jest ważne czy ma dpf czy nie ma poprostu jest suuuuuuuuuuuuuper!!! Za to rozstałem się z qashqaiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Prześledziłem cały ten wątek. Dyczytałem się, że trafiają się egzemplarze z roku prod. 2006 z polskich salonów, które nie mają DPF'a. Czy to mozliwe aby T30 z 2007 roku z polskiego salonu również go nie miał? Właściciel zapewnia że na 100% nie ma. Czekam na VIN od niego, żeby to sprawdzić. Chciłabym znać Waszą opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem cały ten wątek. Dyczytałem się, że trafiają się egzemplarze z roku prod. 2006 z polskich salonów, które nie mają DPF'a. Czy to mozliwe aby T30 z 2007 roku z polskiego salonu również go nie miał? Właściciel zapewnia że na 100% nie ma. Czekam na VIN od niego, żeby to sprawdzić. Chciłabym znać Waszą opinię.

 

Tak to możliwe. Ja swojego poprzedniego X'a kupowałem w salonie bez DPF'u w roku 2007 i miał datę produkcji 08.2006 (był przeznaczony na rynek węgierski, czekałem aż przywiozą go z Węgier). Kolega kupował miesiąc po mnie (data produkcji 09.2006) także bez DPF'u, ale jego przeznaczony był na rynek polski.

 

Jak będzie VIN to można to sprawdzić na stronie http://nissan-europe.epc-data.com w sekcji Spec code. Jak nie będzie tam kodu oznaczającego że był DPF tzn., że samochód go nie posiadał. Uwaga jest taka, że kod oznaczający posiadanie DPF'u jest zakodowany pod inną nazwą. W moim przypadku 2-gi (kolejny) egzemplarz X'a który posiad DPF ma kod AIRPX. Jak na kod najedzie się kursorem myszy to powinna pokazać się pełniejszy opis kodu.

 

Przy okazji w tej części kodowej można sobie sprawdzić inne dodatkowe wyposażenie: rozmiar alufelg, występowanie szyberdachu, a nawet aluminiowych nakładek na pedały :)

 

Podobną funkcjonalność ma oprogramowanie Nissan FAST, które można znaleźć w sieci.

 

Edit: poprawiłem roczniki na 2006 (pomyliłem się)

Edytowane przez gkowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @gkowal dzięki za info.

Ktoś jeszcze spotkał się z takimi egzemplarzami?

Edytowane przez casso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam,

jestem tu nowy wiec za ew błedy w etykiecie przepraszam

moj problem problem z dpfem wyglada tak:

2006 r 2,2 dci, zapaliła mi sie lampka (migała) filtra na trasie zaczela palic sie stale ale zamiast zgasnac pojawiła sie lapka silnika. u mechanika okazało sie ze to czujnik temp spalin. ten biały. wymieniłem na nowy i chciałem wypalic - sytuacja sie powtorzyła. Skasował bład ale auto juz p[rawie nie ma mocy.

zastanawiam sie czy filtr usunac?

kto sie w Krakowie na tym zna?(naprawa czy usuniecie)

czy mozna takim autem jechac czy juz tylko laweta?

czy ma sens czyszczenie tego filtra w serwisie? wypalanie? np takie http://witkowicka54.pl/mechanika-pojazdowa/czyszczenie-dpf/

chetnie skonfrontuje swojego traila z kims w krk

bede zobowiazany za szybkie odp

Pm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal dpf a pozbedziesz sie wszelkich klopotów z tym zwiazanych raz na zawsze.Wypalanie filtra pomaga tylko na krótki czas i problem wraca bardzo szybko.Szkoda na to naprawde pieniedzy.

Zobaczysz jak X-trail odżyje kiedy przestanie go dusić dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr DPF jest po to, żeby ograniczyć emisję niepożądanych substancji do środowiska, więc czemu namawiasz do jego usunięcia? Skoro się kupiło takie auto, to liczyć się ze specyfiką użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie ma mocy bo wszedł w tryb awaryjny?

Nie usuwałem ale rozeznawałem się w temacie w krakowie jest firma co usuwa info@autoserwis.co (nie com)

Oczyszczenie napewno pomogło by ale oczywiście sytuacja z zależności jak auto eksploatujesz prędzej czy później się powórzy - w moim przypadku przy przebiegu 100tys filtr był czyszczony pierwszy raz w aso i do dziś spokój (126tys km)

Edytowane przez marcinok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr DPF jest po to, żeby ograniczyć emisję niepożądanych substancji do środowiska, więc czemu namawiasz do jego usunięcia? Skoro się kupiło takie auto, to liczyć się ze specyfiką użytkowania.

filtr jest po to aby generować kasę do budżetu unii/serwisu czy jeszcze kogoś... podczas wypalania (średnio raz na tydzień) powstaje tyle zanieczyszczeń że przekracza to tygodniową jazdę bez dpf. AS pomyślałeś jak wpływa na środowisko spalanie o 1l większe?

 

ahamay - masz problem - wywalaj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr jest po to aby generować kasę do budżetu unii/serwisu czy jeszcze kogoś... podczas wypalania (średnio raz na tydzień) powstaje tyle zanieczyszczeń że przekracza to tygodniową jazdę bez dpf. AS pomyślałeś jak wpływa na środowisko spalanie o 1l większe?

 

ahamay - masz problem - wywalaj 

W uzupelnieniu moge tylko jeszcze dodać,że skrócenie żywotnosci silnikow wyposazonych w dpf ,wieksze spalanie paliwa (wieksza emisja CO2).po wielokroć wiecej szkodzą srodowisku naturalnemu niż pare gram sadzy jakie powstrzyma filtr.

W przypadku silnika 2,2 diesel nie kazdy poradzi sobie z usunieciem dpf programowo ze wzgledu na elektronike Denso,ale warto poszukać fachowca z prawdziwego zdarzenia ,ktory usunie filtr własnie programowo a nie poprzez założenie emulatora ,ktory bedzie oszukiwal komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew, póki co spróbuję oczyścić dpfa o ile kwota mnie nie przerazi, orientujecie sie ile to moze kosztowac?

zwłaszcza w Krakowie gdzie póki co nie spotkałem mechanika ktory cos wiecej wie o trailach a serwis za wjazd na hale liczy sobie pare stówek? (ten na jasnogórskiej), ponoć tez ma kiepskie opinie.

Serwisowałem tam inne auto (najlepsze na świecie służbowe) i z prywatnym ciężko mi sie tam wybrać...

 

gdzie to zrobić poza ASO?

 

Nie sprawdziłem jeszcze oleju. Czy w tym aucie gdy nie wypalił filtra to puszcza paliwo do oleju? Nie do końca to rozumiem?

Auto niedosc ze jest w trybie serwisowym to chyba filtr jest już mocno zapchany bo jest meeega słaby, to znaczy ze kiedy wszedł w serwisowy był jeszcze ok ale zrobiłem w tym trybie parę km (100) i jest już nędza.

 

acha jak już pozbędę się problemu z filtrem to chętnie skonfrontuje swojego traila z innym w krk, to dla mnie rzadki samochod stad ciekaw jestem innych egzemplarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukasz dobrego serwisu w okolicy krk to podjedź do pana Piotra (pracował w ASO nissan) i go bardzo wszyscy chwalą na tym forum i nie tylko. Jedyny minus to że musisz do niego dojechać pare km.

 

 

32-125 Stręgoborzyce 100

Kom.: 501 354 925

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, ja mam Nissana z 2002 roku, czyli w nim DPF'a nie ma, ale mam EGR, więc zapytam tutaj bo to trochę z tej samej beczki. Czyścił to ktoś kiedyś, ewentualnie próbował wywalić? Co radzicie?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W YD25 tez mamy problemy z EGRem jak czyszczenie nie daje rezultatu to zaślepia się zawór. Poczytaj na forum Navary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

To i ja złożę meldunek z wypalania tego badziewia.

Wystarczyło 10 km z prędkością obrotową ponad 3000 obr/min i kontrolka zgasła.

Co ciekawe, w trakcie było kilka skrzyżowań ze światłami, co za tym idzie wymuszonym zatrzymaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja złożę meldunek z wypalania tego badziewia.

Wystarczyło 10 km z prędkością obrotową ponad 3000 obr/min i kontrolka zgasła.

Co ciekawe, w trakcie było kilka skrzyżowań ze światłami, co za tym idzie wymuszonym zatrzymaniem.

Nie chce Ciebie martwic ale "takie"wypalanie dpf to mierny efekt i tylko  na bardzo krotki czas.Szybko zobaczysz ponownie palacą sie kontrolke filtra na desce.

Radze regularnie kontrolowac poziom oleju(ile go przybylo) i jak chcesz jeździc dalej z z tym badziewnym dpf to olej wymieniaj bardzo często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz człowieka, ja wypalam tą metodą średnio co 20000 km, oleju nie przybywa i wymieniam olej według instrukcji, przebieg mojego auta to prawie 200 000 km i nic się złego z silnikiem nie dzieje. Berater można zauważyć po zapachu z okolic wydechu i zmianie dzwięku silnika momenty w których komputer sam bez wiedzy kierowcy wypala DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, na na jednych ze świateł, przy uchylonej szybie poczułem nietypowy zapach, usłyszałem bardziej "twardą" pracę silnika i po chwili kontrolka zgasła. Na wszelki wypadek dałem mu jeszcze w palnik przez kolejne 10 km. Zobaczymy na jak długo starczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, na na jednych ze świateł, przy uchylonej szybie poczułem nietypowy zapach, usłyszałem bardziej "twardą" pracę silnika i po chwili kontrolka zgasła. Na wszelki wypadek dałem mu jeszcze w palnik przez kolejne 10 km. Zobaczymy na jak długo starczy. 

 

Kolega aabb wspomniał o samoistnym, okresowym wypalaniu filtra DPF bez zapalenia się kontrolki DPF. Do objawów wskazujących, że akurat odbywa się dopalanie dołożyłbym chwilowy skok zużycia paliwa, np. z 6,6 l/100 km do 13 l/100 km..

 

W sześcioletnim okresie eksploatacji tylko raz w lecie w 2012 r. zapaliła mi się kontrolka DPF. Dopalałem skutecznie w warunkach podobnych jak Ty, na Wale Miedzeszyńskim (też były światła). Jeżdżę normalnie, tzn. nie na kropelkę, tylko operuje gazem tak, aby przy zmianie biegów na wyższy obroty nie spadały poniżej 2000 rpm. Sprawa szczegółowo opisywana przez forumowiczów.

 

piotrek3 ma absolutną rację co do obserwacji poziomu oleju i częstotliwości wymiany. Ja wymieniam olej nie przekraczając 15 tys. przebiegu. Obserwacje poziomu można robić na komputerze. Przy wymianie oleju należy wlać go tyle aby wskaźnik pokazał np. trzy elementy na pięciostopniowej skali. Gdy wlejemy za dużo to zapali się 5 elementów i nie można monitorować stanu (przyrostu).  

 

Wesołych Świąt!       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega aabb wspomniał o samoistnym, okresowym wypalaniu filtra DPF bez zapalenia się kontrolki DPF.

Przecież ja tego nie kwestionuję. Tym bardziej, że typowe objawy wypalania (charakterystyczny smród i specyficzna praca silnika) nie zależą od tego czy wcześniej zapaliła się kontrolka czy nie. Teraz, jak się zapaliła, zwróciła po prostu moją uwagę i mogłem poobserwować objawy wypalania. Poprzednich, bez sygnalizacji, najczęściej nie zauważałem.

 

Aha, jeszcze jedno. Sprawdziłem poziom oleju. Nie drgnął od poprzedniego sprawdzania. Należy zatem założyć, że przebieg wypalania przebiegł poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwacje poziomu można robić na komputerze. Przy wymianie oleju należy wlać go tyle aby wskaźnik pokazał np. trzy elementy na pięciostopniowej skali. Gdy wlejemy za dużo to zapali się 5 elementów i nie można monitorować stanu (przyrostu).

 

W jakiej wersji masz komputer - bursztynowy czy kolorowy? U mnie na bursztynowym wyświetla tylko komunikat "Oil ok". Jest jakiś trick na wyświetlanie poziomu segmentami LCD?

 

Czy ktoś z Was wymieniał oryginalną miarkę oleju (czyli badziewny skręcający się plastikowy wężyk) na metalową? Jeśli w ogóle jest to możliwe, to od jakiego auta pasowałaby długość i typ zakrętki?

Edytowane przez Erdol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erdol, w momencie jak wyświetla się komunikat oil good/ok, to wciskasz przycisk na zegarach służący do zmiany trybu wyświetlanych informacji. Wtedy pojawia Ci się skala poziomu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...