Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Patrol 2.8TDI 99r, ciężko odpala


Gość LUCAS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, przywiozlem z Belgii Patrola GR 99rok, 2.8TDI, auto ciezko odpala tzn trzeba dlugo krecic, i jak odpali to mocno zadymi, ale jak juz chodzi to jest ok, przyjechalem nim 1200km na kolach, spalil przy 140km.h okolo 15l/100 (dobrze czy za duzo?), wczoraj wymieniliem filtr paliwa, zalozylem zaworek zwrotny przed pompa bo myslalem ze schodzi paliwo, i nic to nie dalo, bezposrednio po zgaszeniu auta czekajac kilka sekund mozna go odpalic na kopa, ale jak juz zejdzie minuta to trzeba znow dlugo krecic, moze mial ktos podobny problem i/lub wie o co tu chodzi? dodam ze auto ma przjechane okolo 200tys km, moze troszke wiecej bo licznik nie dziala i nie wiem jak dlugo

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem że świece , ale teraz powinien zapalić bez świec.

 

Sprawdz czy rozrusznik nie jest zajechany i kręci wystarczająco szybko.

 

W jednym ze swoich samochodów walczyłem jak dureń ze świecami, bo nie chciał palić. Od kręcenia padł mi rozrusznik. Wymieniłem go i od tej pory nie czekam nawet , aż kontrolka świec zgaśnie - pali od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik kreci szybko, auto ciezko pali i cieple i zimne wiec mysle ze swiece tez nie maja tu nic do rzeczy, ogolnie wydaje mi si ze cos tam z pompa sie dzieje, dalem dzisiaj do sprawdzenia, jak juz bedzie po wszystkim podziele sie info co bylo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba będzie pompa. Już chyba był jeden taki przypadek, że nie odpalał na ciepłym. Może coś w sterowaniu ma nastukane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard w Patrolach 2.8 ...

Jest w pompie takie coś co stare i zużyte nie potrafi na ciepło zbudować ciśnienia w pompie potrzebnego do otwarcia wtryskiwaczy[ nazwy nie mogę sobie przypomnieć ] trzeba to wymienić

Sprawdź też przekaźniki od świec [ masz 2 szt ] ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie okazuje ze "podobno" pompa dobra, a nawala immobiliser, w co w zasadzie nie do konca wierze, ale wyskakuje blad immobilisera i nie mozna go usunac, moze mial juz ktos taki przypadek? kluczyk do wymiany? czy jakis czujnik? komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie okazuje ze "podobno" pompa dobra, a nawala immobiliser, w co w zasadzie nie do konca wierze, ale wyskakuje blad immobilisera i nie mozna go usunac, moze mial juz ktos taki przypadek? kluczyk do wymiany? czy jakis czujnik? komputer?

Głupoty Ci gadają

Poczekaj chwilę , ustalam jak ta część się nazywa

Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć

Stara sprawdzona usterka i przywara tych motorków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi tez sie nie wydaje zeby dlugie krecenie mogloby byc przyczyna immobilisera, tymbardziej ze od razu po zgaszeniu auto odpala dobrze czyli tak jakby dopiero po chwili gubilo gdzies jakies cisnienie, bylbym Ci wdzeczny kolego gdybys jakos ustalil co tu nalezy wymienic, tymczasem zajme sie czyszczeniem auta i innymi sprawami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich serdecznie. Od 2 tygodni jestem posiadaczem Patrola Long 99r. 2.8 TDI, i również mam problem z odpaleniem lecz zimnego. Ciepły pali na pół obrotu- perfekcyjnie. A zimnym trzeba kręcić i kręcić aż załapie. 2 Dni temu wymieniłem wszystkie świece na nowe (co kosztowało mnie ponad 600zł) lecz to nic nie pomogło. Proszę o pomoc co to może być. Pozdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zimnym trzeba kręcić i kręcić aż załapie. 2 Dni temu wymieniłem wszystkie świece na nowe (co kosztowało mnie ponad 600zł) lecz to nic nie pomogło. Proszę o pomoc co to może być. Pozdr. :)

Sterownik i przekaźniki jeszcze sprawdz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zróbcie tak ....

Na ciepłym silniku , jak nie chce odpalić polejcie pompę zimną wodą ....

... jak odpali to znaczy że pada głowica pompy

Pomaga też wyprzedzenie kontu wtrysku , czyli regulacja pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam wszystkich i chcialbym podzielic sie podobnym problemem :029: Moj patrol 3.0 Di zle pali z rana. Zamontowałem zaworek poniewaz myslelem ze paliwo cofane jest do baku i nie pomoglo. Codziennie rano musze recznie podpompowac paliwo grzybkiem znajdującym sie na pompie i pozniej cały dzień (o ile czesto jezdze) mam spokoj. Jezeli mozecie pomozcie? Z gory dzieki za odpowiedzi Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

drodzy koledzy moze ktos chce kupic takie autko? szczerze mowiac nie mialem czasu ani pomyslu zeby sie zajac problemem palenia, nadal czasem odpala dobrze a czasem zle, nie ma roznicy - cieply czy zimny silnik, na komputerze w serwisie nie wykazalo zadnego bledu, jest to rocznik 99 ciemny zielony - krotki, z klimatronikiem i diff-lockiem zarejestrowany i opłacony oddam w dobre rece za 25tyszł, wystawie fakturke wiec kupujący zwolniony z oplaty skarbowej, pozdraiwam

lukasz (697-09-09-89)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobny problem. Jestem co prawda dyletantem, ale po lewej stronie kierownicy znajduje się przycisk HEAT - w przypadku problemu z odpalaniem zimnego samochodu wystarczy to włączyć:)

Tylko mi nie piszcie że oczywiste rzeczy piszę - sam odpalałem przez pół roku bez tego i kręciłem po pół minuty, po czym za samochodem pojawiał się obłok czrnego dymu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Miałem podobny problem. Jestem co prawda dyletantem, ale po lewej stronie kierownicy znajduje się przycisk HEAT - w przypadku problemu z odpalaniem zimnego samochodu wystarczy to włączyć:)

Tylko mi nie piszcie że oczywiste rzeczy piszę - sam odpalałem przez pół roku bez tego i kręciłem po pół minuty, po czym za samochodem pojawiał się obłok czrnego dymu...

 

Przycisk służy do czegoś innego :D - jak wskazuje napis na nim.

Się zapisałem tutaj żeby to napisać :P :sylwester:

 

Gratuluję stanu technicznego pojazdu, masz uwaloną pompę, wtryski lub przedmuchy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem złego zapalania na ciepło jest najprawdopodbniej pompa wtryskowa, są zużyte elementy rozdzielacza paliwa. pompa t łocząca albo pompa gdzieś zaciąga powietrze - nie ma co kombinować tylko trzeba odstawić auto do dobrego pompiarza. Problemy z Odpalaniem na zimno mogą być spowodowane wadą układu podgrzewania świec, uszkodzoną pompą wtryskową a konkretnie układu przestawiania zimnego wtrysku, zużyciem silnika Może też np nie być luzu na zaworach - najpierw należy sprawdzić uklad żarzenia świec ( najlepiej podłączyć zwykła kontrolkę by sprawdzić czy i jak długo grzeje a następnie należy wyregulować zawory i sprawdzić ciśnienie sprężania - jeśli wszystko ok to do pompiarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich, posiadam Patrola Gr z 1998r. silnik 2,8 TDI i mam problemy z odpalaniem, tzn strasznie długo kręci zanim odpali i nie mam pojęcia co może być przyczyną.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pompa nie była regenerowana.

A zapomniałem wcześniej dodać że jak jest ciepły i tak postoi z pół godziny i się trochę ochłodzi to wtedy to jest totalna masakra z odpaleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pompa nie była regenerowana.

A zapomniałem wcześniej dodać że jak jest ciepły i tak postoi z pół godziny i się trochę ochłodzi to wtedy to jest totalna masakra z odpaleniem.

 

Nie pompa nie była regenerowana.

A zapomniałem wcześniej dodać że jak jest ciepły i tak postoi z pół godziny i się trochę ochłodzi to wtedy to jest totalna masakra z odpaleniem.

 

 

Z moich doświadczeń wynika, że to pompa wtryskowa. Wystarczy pojechać do Bosch Diesel Serwis i zmierzyć wydajność podłączając na wyjściu pompy przyrząd pomiarowy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do prezes_polski nie no kolego nie jestem jakimś matołem żeby nie czekać aż się nagrzeją świece :)

A wczoraj wyczaiłem że jak zgaśnie kontrolka następnie wyciągnę kluczyk i jeszcze rzaz włożę to prawie za każdym razem na strzała odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...