Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Projektujemy i budujemy kolektor wydechowy


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wujek_trzcina

Cześć.

 

Zainteresowałem się bliżej zwiększaniem mocy w nissanowych silnikach i postanowiłem dołożyć swoje trzy grosze. Wszystko zaczęło się od przejażdżki jaką zafundował mi Junior swoją primą - moc wciąga, i chce się coraz więcej. Wypytałem Juniora o mody układu wydechowego i okazało się że to co jeszcze zostało w miarę seryjnego (w miarę, bo Coobcio portował) to kolektor wydechowy. Część ta jest ogólnie rzecz biorąc dość droga więc pomyślałem że fajnie byłoby widzieć uśmiech na Waszych gębach gdybyście dostali te kilka koników więcej za mniejszy worek zeta :) Wysępiłem więc na ten cel seryjny kolektor do SR20DE od Coobcia i przystąpiłem do pracy. Na początek zaserwuje Wam zdjęcia samych modeli. Pracuję równolegle nad dwoma wariantami kolektorów: 4-1 oraz 4-2-1. W planie jest też skrzynkowy (za konsultacjami Coobcia) pod turbo I tu moja prośba - proszę Was o komentarze, który z kolektorów, jak i gdzie się sprawdza. Np. w wolnossącym i doładowanym silniku - na razie mówimy o rurowych kolektorach. Jakie są Wasze doświdczenia itp. Kolejna prośba - napiszcie mi jak macie skonstruowany wydech (średnice) i długości wszystkiego co jest za kolektorem wydechowym). Chodzi o to komu jak "ciągnie" silnik przy określonych wymiarach układu (potrzebne mi to będzie do akustyki drgań itp).

 

Nastepnym etapem będzie symulacja przepływu w tych modelach.

 

kolejne zdjęcia wkrótce, no to jedziemy

 

flansza1izoyf7.th.png

 

flansza1przodle5.th.png

 

flansza1tylqk5.th.png

 

flansza2qb1.th.png

 

flansza2tyljz6.th.png

 

flansza2tylizoto7.th.png

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde, kłaniam się niżej niż nisko :) Mam 5 dni, zeby z pomocą gooru Coobcia zrobić czerwoną na Ryki. Może jakieś konsultacje w poniedziałek. Będę miał wolny dzień :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wujek_trzcina, chyba porywasz się bardzo długi i żmudny projekt. Wiem coś o tym bo studiowałem na SiMRze. Nie prościej zeskanować coś co już produkują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 i 3 gar zdecydowanie za szybko się zchodzi... zrób tak aby miejsce po jakim się zbiegają runery było przynajmniej 30-35cm dla konstrukcji 4-2-1 i ok 45-58cm dla konstrukcji 4-1

Materiał to najlepiej kwaśna rura 48,3 x 2mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwasior... pi razy oko materiał na flansze wyjdzie ok 100zł do tego rurki jakieś 150-180zł do tego od cholery roboty no i przede wszystkim nie wiadomo co z tego wyjdzie, trzeba będzie to przetestować na hamowni no i obowiązkowo parę wariantów robić i testować testować testować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
Bodek szrajbnął:

wujek_trzcina, chyba porywasz się bardzo długi i żmudny projekt. Wiem coś o tym bo studiowałem na SiMRze. Nie prościej zeskanować coś co już produkują?

 

Bodek, więcej wiary :) damy radę i będzie to made in Poland :) Ja studiowałem też na SIMRze ale uciekłem na WAT, pozdro dla ziomala :)

 

 

Coobcio said:

2 i 3 gar zdecydowanie za szybko się zchodzi... zrób tak aby miejsce po jakim się zbiegają runery było przynajmniej 30-35cm dla konstrukcji 4-2-1 i ok 45-58cm dla konstrukcji 4-1

 

Robi się Panie Szefie! Parametryczny model umożliwi mi to w kilka minut. WIĘCEJ komentarzy ziom, co jeszcze tu usprawnić?

 

Coobcio wrajtnął:

Materiał to najlepiej kwaśna rura 48,3 x 2mm

 

Albo żaroodporna stal spawalna H5M na przykład - rozpoznaje temat. W modelach założyłem grubość ścianki 1.5 mm - za mało?

 

Znów Qbek napisał:

Kwasior... pi razy oko materiał na flansze wyjdzie ok 100zł do tego rurki jakieś 150-180zł do tego od cholery roboty no i przede wszystkim nie wiadomo co z tego wyjdzie, trzeba będzie to przetestować na hamowni no i obowiązkowo parę wariantów robić i testować testować testować...

 

Koszta wezmę na siebie. Tak się składa że muszę zapłacić tylko za materiał i też nie w całości (tylko rurki) więc głowy do góry rebiata. Junior zadeklarował się na testera ale idzie w kamasz więc potrzebuję chętnych do testów. Coobciu, na Ciebie chyba mogę liczyć? ;)

 

PMW smarnął:

to całkiem nowa konstrukcja Hotshota 4-1 dedykowany specjalnie pod VE

jeśli to moze w czymś pomóc

A masz toto w realu? Jak ktoś to ma to dawać mi, zrobimy reverse engineering i będziem mieć oryginalną podróbkie ;)

 

LECIMY Z ANALIZĄ PRZEPŁYWÓW ZIOMY. Wyniki wkrótce, po poprawce modeli.

pozdro od wujasa dla wariatów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja studiowałem też na SIMRze ale uciekłem na WAT

 

ciekawe dlaczego?? :D;) oczywiście trzymam kciuki za prace nad projektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej pomierzyć i kopiować kolektor SAAC ? 4-1 powinien przypominać chyba kolektor motocyklowy tylko troche wcześniej łączony w 1 . Poza tym na modelu kąt 90 stopni zaraz przy głowicy też jest na różnej długości rury dala cylindra 1-4 i 2-3 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
Nie lepiej pomierzyć i kopiować kolektor SAAC ?

Jak masz i możesz oddać to nie ma sprawy :) A tak poważnie, dla mnie bazą jest to co mam fizycznie na chacie czyli zwykła seria... Rozumiem że chodzi Ci o to żeby kolektor był równoodległościowy? Powoli. Zrobimy różne modele, porobimy analizy na przepływ, metodą iteracjii dojdziemy do najlepszego rozwiązania nie angażując się w koszta. Równoodległościowy wymaga skomplikowanego cięcia rur (jeśli to ma być 4-1, patrz np HKS do 200sx...). W Stanach załatwili to tak, że mając różne długości runnerów regulowali WYDATEK a więc i PRĘDKOŚĆ wylotu gazów poprzez zmiany średnic. Oznacza to że gostkowie tak zmieniali wydatek przy różnych długościach i średnicach aby zawsze mieć tą samą prędkość wylotową na każdym garnku. Policzyć to nie jest żadną filozofią, ale wtedy do garnka 1 i 4 należałoby zastosować inne średnice rurek. Pytanie: czy chcemy siętak bawić. Ja robię ten prototyp na równych (średnicowo) rurkach.

 

Umawiamy się tak że najpierw robię prototyp 4-2-1.

 

bodek napisał:

ciekawe dlaczego?? oczywiście trzymam kciuki za prace nad projektem.

 

Bodek straciłem tam zdrowie psychiczne ;) Ale na WAT-cie odzyskałem na szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/quote]Junior zadeklarował się na testera ale idzie w kamasz więc potrzebuję chętnych do testów.

Czerwona VE zgłasza się :D:D:D Ale jest jedno ale. Jak nie zepsuć tego, co jest dobre,ale w razie co, przywrócić to co było. Przecież to ex/ks/peryment. No i koszta hamowni, strojenia, dopasowania wydechu lub powrotu do starych ustawień, jeżeli będzie to możliwe bez dodatkowych nakładów. Warto przedyskutować temat z fachurami od .... SR20 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Zrobię prototyp, zobaczymy jak wyjdzie w symulacjach. Zrobimy tak żeby wydech został taki, jaki osoba testująca będzie miała w danej chwili na samochodzie czyli zrobię również przejściówkę 2-1 dopasowaną do danego układu wydechowego żeby przyspieszyć test. Z hamownią kwestia będzie do uzgodnienia jak już zawiśnie to u kogoś na furze.

 

Byłem chory ale już zdrowieję więc prace powinny ruszyć. Kolektor jest już poprawiony zgodnie z sugestiami Coobcia. Obmyśliłem też proces technologiczny tego wynalazku żeby nie był za bardzo wyczesany w kosmos a żeby dało się to zrobić w miarę prosto i zgodnie z modelem. Myślę że następne zdjęcia to będą już zdjęcia z analizy przepływowej we Fluencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu też bawiłem się w budowe kolektora o to moje wypociny

 

 

IMG_3367.jpg

 

IMG_3509.jpg

 

IMG_3518.jpg

 

 

poza tym zrobiłem cały wydech sam na fotkach widać rużnice orginału a mojego fi 60.3 :D

 

IMG_3188.jpg

 

IMG_3185.jpg

 

IMG_3187.jpg

 

IMG_3182.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszek jak Ci to chodziło? Jakie wrażenia po podmiance?

 

po takim modzie obowiązkowo trzeba wystroić auto świniakiem pod nowy wydech a moje auto nie było strojone po mątażu więc nie odczułem aż takiej spodziewanej poprawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam pytanko, czy aby obniżyć koszty produkcji takiego kolektora nie można wykorzystać do niego fabrycznych zakończeń( flansz)?

Acha i jeszcze jedno czy ktoś z was wie czy te kolektory sprzedawane na ebayu mają wymiary takie same jak te fabrycznie? Oczywiście mam na myśli ta część od głowicy do dwururki

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertss, te z ebaya wsadza się w całości i pasują do seryjnego wydechu tzn przykręca się je do katalizatora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxima262

Witam ten kolektor Hotshota 4-1 wydaje sie solidny. A kolegę podziwiam zrobił sobie sam kolektor to nie takie proste jak sie wydaje, też mam pomysł na taki kolektor 4-1 płytki już mam wycięte z 10mm blachy nierdzewnej wycinałem plasmą to jakoś poszło tylko problem sie zaczyna z doborem kolanek narazie to początek, puzniej zabawa w spawnie tigiem . Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

elo elo jak tam prace się posówają ??

Ja znalazlem pewne źródła w necie że pod zmodowane SR20DE i seryjne SR20VE najlepiej sprawuje się kolektor 4-1 o następujących parametrach:

4 odcinki od dlugości rur z przedziału 76-82cm z rurek 48,3x2mm, następnie takie zejści:http://www.burnsrstainless.com/MergeCollectors/4into1base/4into1base.html

w rure 63,5x1,5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość wujek_trzcina

Witam wszystkich Wariatów ;)

 

No dobra, możemy wracać do tematu :) Zabieram się do roboty zgodnie z sugestiami wujka Coobcia tylko:

 

 

Ziom, ten link nie działa, masz jakieś foty tego zejścia? Obecnie właśnie rozmyślam nad tym jak zejść z 4 rur w 1 ale żeby było to proste do wykonania. Myślę że musi to być oczywiście stożek o zadanych przez Ciebie wymiarach (bo skoro już ktoś to sprawdził i działa to po co marnować czas) tylko gdybyś mógł, pomyśl czy w środku stożka mają być 4 kanały rozgraniczające każdy przepływ z rur czy wszystko ma wpadać do jednego worka (jak jest w ssac-u?)

 

Redesign kolektora zrobie w weekend, do tego czasu powinienem zamiescic nowe fotki.

W drodze jest soft do nalozenia siatki strukturalnej (kolega mi plyty nie przyniosl na dzisiaj). Dzisiaj powinienem miec juz soft do analizy przeplywu. Troche to trwało ale na wyjście juniora z woja powinienem to skonczyc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Dzięki Tomson.

 

Coobciu, masz jakis wykres bazowy z hamowni pod który będziemy mogli porownać osiągi?

Namierzyłem już skład stali w Wawie (ul. Floriana 3/5, W-wa Wawer). Kolanka i rurki do wyboru do koloru. Wysłałem zapytanie o rury żaroodporne do spawania w TiG'u niestety nie dostałem jeszcze odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...