Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Projektujemy i budujemy kolektor wydechowy


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej by było, gdybyś 4 w 1 zrobił tak, że rury będą wchodzić w stożek, aby zachować zjawiska dynamiczne, laminarny przepływ. Im lepiej dopracowany, tym lepsze odprowadzanie spalin będzie ;)

 

A koncepcja bardzo mi się podoba. w Auto Cadzie to rysowałeś ? Ja gdzieś miałem program Nova Flow And solid - do odlewnictwa, pozwala na sprawdzenie naprężeń itp itd.. coś z przepływem też tam było. Możesz poszukać tego programiku :)

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 17:47 ]

Aha i trochę średnio wyglądają te prostokątne wejścia na spaliny z cylindrów.. :/

 

Tak się zastanawiam przy okazji, jak bardzo powinien się rozprężać układ wydechowy w naszych silnikach 1.6, 1.8 i 2.0. Bo za duże rurki to też będzie buba i spadek mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomson.
:D:D:D

ktoś, kiedyś tak mnie nazywał. ;) ale byłem du...żo młodszy. sorry za O.T.

Pomyślcie z Coobciem o czerwonej, bo chińszczyzna, to chyba nie to :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Hejka!

 

counterox napisał:

w Auto Cadzie to rysowałeś ?

 

Goły autocad by nie poradził. Inventor już tak. Pracuje na Unigraphicsie + Ansys + Fluent.

 

xtomek napisał:

Pomyślcie z Coobciem o czerwonej, bo chińszczyzna, to chyba nie to

 

O niczym innym nie marzę jak wpaśc do Coobcia z uśmiechem na gębie i powiedziec:

 

"K.... jest!!!!" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę za bardzo dostać w d*pę od Junioora w kategorii

P-10 - tek

Junior pod swoją służbę odstawił wóz do mojego garażu na wymiane amorków i hebli no i przy okazji coś mu tam grzebnę pod maską - ale spokojnie nie masz co się obawiać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Witam

 

Pewnie czekacie z niecierpliwoscia na screeny - dajcie mi jeszcze chwile. W tej chwili szukam odpowiedzi na problem akustyki ukladu wydechowego, czyli problemy powstawania fal uderzeniowych mogacych spowodowac opor wydychania spalin a co za tym idzie zdlawienie silnika. Nie chce na pale spawac kilku rurek bez dupokryjca ze to ma sens.

 

Musimy to zrobic na cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwoliłem sobie wkleić kilka zdjęć (mam nadzieje że Kivi, ani Coobcio, a tym bardziej grabarz sie nie obrażą )

 

ale z tego co wiem to policzony był pod konkretną głowicę i wałki

 

 

7e46c806.jpg

deba473e.jpg

48bf3ff7.jpg

 

ten to reimax dla silnika JGTC

633_1_JGTC-NA-SR20-engine.jpg

 

hks 4-1

Image.jpg

 

Fujitsubo do VVL

DCP_2746.jpg

DCP_2750.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudeńko, sprawdzone w boju ? W razie co, zmieści się ? ;) Da radę wujek... policzyć dla SR20VE z wałkami z 16-ki - obstalowane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMW mas zjeszcze jakjieś info a propo tego SR20 z JGTC. bo może to jest kopalnia jakichś mniej lub więcej znanych modów... na 1 rzut oka ma 4 cewki i pokrywe jakąś zmodzoną.

Takie ITB chyba Mikuni robiło coś mi się o uszy obiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

PMW dzięki za te fotki. Ubiegłeś fakty - będziemy liczyć pod konkretną głowicę i silnik.

 

UPDATE 15.01.2009!!!!

 

Robimy od podstaw. Kolektor zostanie najpierw przeliczony. Dane wejściowe to "base" (czyli podstawa) silnika SR20DE. Poprawcie mnie jeśli się mylę:

 

SR20DE parametry:

 

średnica i skok: oba 86 mm (tzw. kwadratowa relacja)

stopień sprężania: 10:1

obroty odcinki: założyłem 7800

przekrój pojedyńczego kanału wylotowego w gowicy: 1008 mm2 (na podstawie schematu od Coobcia)

 

Nasza średnica rury kolektora: 48,3 mm (wewnętrzna)

 

Jest tak, że na podstawie tych danych liczymy długość kanałów wylotowych. Musi to być zrobione ultradokładnie. Dlaczego? Bo jeśli to spieprzymy, drgania fali akustycznej nie będą rezonowały, ich sinusoidy nie spowodują doładowania dynamicznego.

 

Z kolektora przejdziemy w standard 2.5 cala. Kwestia przejścia (stożkowego lub innego) też będzie ostro wałkowana

 

W tej chwili liczy to człowiek który spadł mi z nieba do tych celów i JUŻ COŚ TAKIEGO LICZYŁ I PRODUKOWAŁ ale z braku czasu i z powodu natłoku innych zajęć musiał porzucić.

 

Najlepszym dowodem niech będzie jego osiągnięcie:

Garret + kolektor własnej roboty i własny wydech do Hondy 1.4 16v (90KM), wyprodukowany, założony, zestrojony świniakiem, wałki i wtryski. Wynik na hamowni: 170 KM.

 

(Jacek, jeśli kiedyś przeczytasz to forum, składam tu mój szacunek dla Ciebie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Xtomek, człowiek który liczy mi to, zrobił całość doładowania do 325 Vanos więc kit do Twojej maszyny to kwestia czasu. Startujemy z SR20DE bo musimy od czegoś zacząć. Coobcio załadował to do Sunnego i może wstawi ten nasz wynalazek żeby przetestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMW mas zjeszcze jakjieś info a propo tego SR20 z JGTC. bo może to jest kopalnia jakichś mniej lub więcej znanych modów... na 1 rzut oka ma 4 cewki i pokrywe jakąś zmodzoną.

Takie ITB chyba Mikuni robiło coś mi się o uszy obiło

 

silnik zbudowany w japonii przez firmę Reimax dla Nissan Motorsports International

SR20DE, 1998 ccm

320hp /8500 rpm, smarowanie typu "sucha miska",ITB, 8 wtrysków

skrzynia Xtrac, odbudowa co 500 mil

 

jeśli chodzi o ITB to jest to TODA RACING

 

więcej informacji w sieci nie ma tylko fotki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym dowodem niech będzie jego osiągnięcie:

Garret + kolektor własnej roboty i własny wydech do Hondy 1.4 16v (90KM), wyprodukowany, założony, zestrojony świniakiem, wałki i wtryski. Wynik na hamowni: 170 KM.

W turbo kolektor wydechowy nie ma aż takiego znaczenia no chyba że robimy ponad 200KM z litra...

 

Nasza średnica rury kolektora: 48,3 mm (wewnętrzna)

48,3mm to one mają po zewnątrz... w środku to odjąć 4mm bo ścianka ma 2mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już ten kolektor powstanie, zostanie przetestowany i spełni oczekiwania, to wujek_trzcina rozpocznie produkcję "seryjną"? Pisałbym się na taki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Siemanko wszystkim :)

 

Coobcio napisal:

W turbo kolektor wydechowy nie ma aż takiego znaczenia no chyba że robimy ponad 200KM z litra...

 

Mozemy :) Ale dopiero po sukcesie prototypu :)

 

qwasar i robot napisali:

 

Jak już ten kolektor powstanie, zostanie przetestowany i spełni oczekiwania, to wujek_trzcina rozpocznie produkcję "seryjną"? Pisałbym się na taki...

 

Ja też. To z Lublina już są 2 osoby chętne.

 

 

Takie jest cel tego projektu. Jesli przebrniemy raz przez ten proces, zmierzymy sie z wszystkimi trudnosciami i przetrzemy szlaki, wtedy kwestia wszystkiego co jest za glowica bedzie o wiele latwiejsza do modowania. Mowimy oczywiscie rowniez o turbo.

Chcialbym zrobic cos Polskiego i dobrego. Heh.. co tu duzo mowic.. dla Was to chce zrobic Wariaty!

 

PODSUMOWUJAC: daze do obliczenia i wyprodukowania kit-ow polskich

 

Do zobaczenia dzisiaj na hamowni @ Mineralna

pozdro

 

[ Dodano: Pią 16 Sty, 2009 12:50 ]

UPDATE 16.01.2009

 

1. Jest namiar na sklep z rurkami.

a) Zewnetrzna srednica = 48,3 czyli dokladnie 1.5 cala, grubosc scianki 2mm - sa na stanie w sklepie. Ze wzgledu na to iz rurka bedzie gieta musi podlegac wyzarzaniu.

 

B) Rura 2.5 cala na wydech, grubosc scianki 1.6 mm - jest na stanie.

 

2. Powyzsze rurki sa wykonane z kwasowki. Dostepne materialy to:

 

0H18N10 i 00H17N14M2. Zdecydowalem sie na ta druga ze wzgledu na nieco wieksza zawartosc Ni a wiec lepsze wlasciwosci antykorozyjne. Obie stale sa spawalne.

 

Troche teorii:

Stale kwasoodporne, sa to stale odporne na dzialanie kwasow organicznych i wiekszosci nieorganicznych z wyjatkiem HCl i H2SO4. Oczywiscie stale te sa rowniez nierdzewne. Stale kwasoodporne sa to zasadniczo stale chromowo-niklowe o zawartosci 17 - 20% Cr i 8 - 14& Ni o jak najmniejszej zawartosci wegla. Maja one strukture austenityczna niezbedna do zapewnienia kwasoodpornosci. mala zawartosc wegla ma na celu unikniecie wydzielania sie na granicach ziaren austenitu weglikow chromu, ktore sprzyjaja korozji miedzykrystalicznej. Dodatek Ti ma na celu zwiazanie wegla i unikniecie w ten sposob tworzenia sie weglikow.

 

Nasza stal 00H17N14M2 - sklad chemiczny:

max 0,03 C

max 2,0 Mn

Max 0,8 Si

20 - 22% Cr

12 - 15% Ni

2 - 2,5 Mn

 

Jest to stal spawalna bez obrobki cieplnej. Do budowy urzadzen o sciance grubszej niz 20 mm w srodowiskach o duzym zagrozeniu korozja miedzykrystaliczna oraz w obecnosci niektorych bardzo agresywnych chlorkow (stali tych nie nalezy stosowac w obecnosci kwasu azotowego)

 

Wyzarzanie - jest to zabieg cieplny polegajacy na nagrzaniu metalu do zadanej temperatury, wygrzaniu w tej temperaturze i nastepnie studzeniu. Jest kilka rodzajow wyzarzania, nie bede juz sie w to zaglebial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

est to stal spawalna bez obrobki cieplnej. Do budowy urzadzen o sciance grubszej niz 20 mm w srodowiskach o duzym zagrozeniu korozja miedzykrystaliczna oraz w obecnosci niektorych bardzo agresywnych chlorkow (stali tych nie nalezy stosowac w obecnosci kwasu azotowego)

 

bez przesady... taka stal to do 1200 konnej supry nie do 200 konnego n/a

 

304/304L wystarczy w zupełności... z moim kolektorem nic sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

PMW gdzie to sprzedają?

W Wawie mają od ręki to co napisałem.

 

Zresztą...

AISI 304 - Najpopularniejszy materiał nierdzewny (tzw. [nierdzewka]), o dobrej odporności na korozję w różnych mediach, dobrze spawalny. Stosowane w urządzeniach przemysłu spożywczego i chemicznego oraz na części wymagające głębokiego tłoczenia, odporne na korozję w środowisku atmosferycznym, wody naturalnej, roztworów alkalicznych, niektórych kwasów organicznych i nieorganicznych. Stosowany, gdy nie ma dużego zagrożenia ze strony działania kwasów. Skład chemiczny: C < 0,03%; Si < 1,0%; Mn < 2,0%; P < 0,045%; S < 0,015%; N < 0,011%; Cr = 18,0%-20,0%; Ni = 10,0%-12,0%

 

Jak widać skład chemiczny bardzo podobny. Nie sądzę żeby różnice w cenie były znaczne. Mówimy o podobnej stali tylko Ty podałeś oznaczenie według amerykańskiego AISI a ja Polskiej Normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Coobcio, potrzebne mi te dane:

 

1. Czas otwarcia zaworu wydechowego w ciągu jednego obrotu WK: [stopni]

Komentarz: Przez ile stopni JEDNEGO obrotu WAŁU KORBOWEGO otwarty jest zawor wydechowy. Chodzi mi o miare kata obrotu WK pomiedzy oderwaniem a powrotem grzybka zaworu do przylgni zaworowej.

 

2. Kąt między osiami krzywek wału korbowego: [stopni]

Komentarz: O ile obrócona jest jedna krzywka względem drugiej na wałku ROZRZĄDU

 

3. Wewnętrzna średnica przylgni kanału wydechowego w głowicy r: [mm]

 

4. Zewnętrzna średnica przylgni kanału wydechowego w głowicy R: [mm]

 

5. Wznios zaworu H: [mm]

 

6. Długość kanału wylotowego w głowicy: [mm]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że mam w domu męsko robioną glowicę - z czasów świetności mojej czerwonej P10 :)

 

Tak więc:

1) 264*

2) ja sobie reguluje wałki...

3) gniazdo wydechowe ma otwór 28mm przylgnia z zaworem ok 1mm

4) 30mm

5) 12,06mm

6) mierzona w lini prostej ok. 7,5cm i ok 10cm z uwzglednieniem krzywizdny - odleglosc od srodka zaworu do wylotu z glowicy

 

To dane dla mojego sunnego GTI z wałkami Brian Crower, seryjne wałki to 240 stopni i 9,5mm wznios zaworu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...