counterox Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Najlepiej by było, gdybyś 4 w 1 zrobił tak, że rury będą wchodzić w stożek, aby zachować zjawiska dynamiczne, laminarny przepływ. Im lepiej dopracowany, tym lepsze odprowadzanie spalin będzie A koncepcja bardzo mi się podoba. w Auto Cadzie to rysowałeś ? Ja gdzieś miałem program Nova Flow And solid - do odlewnictwa, pozwala na sprawdzenie naprężeń itp itd.. coś z przepływem też tam było. Możesz poszukać tego programiku Pozdrawiam [ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 17:47 ] Aha i trochę średnio wyglądają te prostokątne wejścia na spaliny z cylindrów.. :/ Tak się zastanawiam przy okazji, jak bardzo powinien się rozprężać układ wydechowy w naszych silnikach 1.6, 1.8 i 2.0. Bo za duże rurki to też będzie buba i spadek mocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Dzięki Tomson. ktoś, kiedyś tak mnie nazywał. ale byłem du...żo młodszy. sorry za O.T. Pomyślcie z Coobciem o czerwonej, bo chińszczyzna, to chyba nie to :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Hejka! counterox napisał:w Auto Cadzie to rysowałeś ? Goły autocad by nie poradził. Inventor już tak. Pracuje na Unigraphicsie + Ansys + Fluent. xtomek napisał:Pomyślcie z Coobciem o czerwonej, bo chińszczyzna, to chyba nie to O niczym innym nie marzę jak wpaśc do Coobcia z uśmiechem na gębie i powiedziec: "K.... jest!!!!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Obstawiaj 2 sztuki jakby co. Nie chcę za bardzo dostać w d*pę od Junioora w kategorii P-10 - tek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Nie chcę za bardzo dostać w d*pę od Junioora w kategorii P-10 - tek Junior pod swoją służbę odstawił wóz do mojego garażu na wymiane amorków i hebli no i przy okazji coś mu tam grzebnę pod maską - ale spokojnie nie masz co się obawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Bogu i Coobciowi dzięki :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Witam Pewnie czekacie z niecierpliwoscia na screeny - dajcie mi jeszcze chwile. W tej chwili szukam odpowiedzi na problem akustyki ukladu wydechowego, czyli problemy powstawania fal uderzeniowych mogacych spowodowac opor wydychania spalin a co za tym idzie zdlawienie silnika. Nie chce na pale spawac kilku rurek bez dupokryjca ze to ma sens. Musimy to zrobic na cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 pozwoliłem sobie wkleić kilka zdjęć (mam nadzieje że Kivi, ani Coobcio, a tym bardziej grabarz sie nie obrażą ) ale z tego co wiem to policzony był pod konkretną głowicę i wałki ten to reimax dla silnika JGTC hks 4-1 Fujitsubo do VVL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Cudeńko, sprawdzone w boju ? W razie co, zmieści się ? Da radę wujek... policzyć dla SR20VE z wałkami z 16-ki - obstalowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 systematycznie dodaje do posta to co znajdę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 PMW mas zjeszcze jakjieś info a propo tego SR20 z JGTC. bo może to jest kopalnia jakichś mniej lub więcej znanych modów... na 1 rzut oka ma 4 cewki i pokrywe jakąś zmodzoną. Takie ITB chyba Mikuni robiło coś mi się o uszy obiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 PMW dzięki za te fotki. Ubiegłeś fakty - będziemy liczyć pod konkretną głowicę i silnik. UPDATE 15.01.2009!!!! Robimy od podstaw. Kolektor zostanie najpierw przeliczony. Dane wejściowe to "base" (czyli podstawa) silnika SR20DE. Poprawcie mnie jeśli się mylę: SR20DE parametry: średnica i skok: oba 86 mm (tzw. kwadratowa relacja) stopień sprężania: 10:1 obroty odcinki: założyłem 7800 przekrój pojedyńczego kanału wylotowego w gowicy: 1008 mm2 (na podstawie schematu od Coobcia) Nasza średnica rury kolektora: 48,3 mm (wewnętrzna) Jest tak, że na podstawie tych danych liczymy długość kanałów wylotowych. Musi to być zrobione ultradokładnie. Dlaczego? Bo jeśli to spieprzymy, drgania fali akustycznej nie będą rezonowały, ich sinusoidy nie spowodują doładowania dynamicznego. Z kolektora przejdziemy w standard 2.5 cala. Kwestia przejścia (stożkowego lub innego) też będzie ostro wałkowana W tej chwili liczy to człowiek który spadł mi z nieba do tych celów i JUŻ COŚ TAKIEGO LICZYŁ I PRODUKOWAŁ ale z braku czasu i z powodu natłoku innych zajęć musiał porzucić. Najlepszym dowodem niech będzie jego osiągnięcie: Garret + kolektor własnej roboty i własny wydech do Hondy 1.4 16v (90KM), wyprodukowany, założony, zestrojony świniakiem, wałki i wtryski. Wynik na hamowni: 170 KM. (Jacek, jeśli kiedyś przeczytasz to forum, składam tu mój szacunek dla Ciebie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Czyli VE może kiedyś . Ale nic to. Szkoda tylko 700 $ za imporcik ze Staniaków :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Xtomek, człowiek który liczy mi to, zrobił całość doładowania do 325 Vanos więc kit do Twojej maszyny to kwestia czasu. Startujemy z SR20DE bo musimy od czegoś zacząć. Coobcio załadował to do Sunnego i może wstawi ten nasz wynalazek żeby przetestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 poczekamy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 PMW mas zjeszcze jakjieś info a propo tego SR20 z JGTC. bo może to jest kopalnia jakichś mniej lub więcej znanych modów... na 1 rzut oka ma 4 cewki i pokrywe jakąś zmodzoną.Takie ITB chyba Mikuni robiło coś mi się o uszy obiło silnik zbudowany w japonii przez firmę Reimax dla Nissan Motorsports International SR20DE, 1998 ccm 320hp /8500 rpm, smarowanie typu "sucha miska",ITB, 8 wtrysków skrzynia Xtrac, odbudowa co 500 mil jeśli chodzi o ITB to jest to TODA RACING więcej informacji w sieci nie ma tylko fotki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Najlepszym dowodem niech będzie jego osiągnięcie:Garret + kolektor własnej roboty i własny wydech do Hondy 1.4 16v (90KM), wyprodukowany, założony, zestrojony świniakiem, wałki i wtryski. Wynik na hamowni: 170 KM. W turbo kolektor wydechowy nie ma aż takiego znaczenia no chyba że robimy ponad 200KM z litra... Nasza średnica rury kolektora: 48,3 mm (wewnętrzna) 48,3mm to one mają po zewnątrz... w środku to odjąć 4mm bo ścianka ma 2mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Jak już ten kolektor powstanie, zostanie przetestowany i spełni oczekiwania, to wujek_trzcina rozpocznie produkcję "seryjną"? Pisałbym się na taki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robot Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Ja też. To z Lublina już są 2 osoby chętne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Siemanko wszystkim Coobcio napisal: W turbo kolektor wydechowy nie ma aż takiego znaczenia no chyba że robimy ponad 200KM z litra... Mozemy Ale dopiero po sukcesie prototypu qwasar i robot napisali: Jak już ten kolektor powstanie, zostanie przetestowany i spełni oczekiwania, to wujek_trzcina rozpocznie produkcję "seryjną"? Pisałbym się na taki... Ja też. To z Lublina już są 2 osoby chętne. Takie jest cel tego projektu. Jesli przebrniemy raz przez ten proces, zmierzymy sie z wszystkimi trudnosciami i przetrzemy szlaki, wtedy kwestia wszystkiego co jest za glowica bedzie o wiele latwiejsza do modowania. Mowimy oczywiscie rowniez o turbo. Chcialbym zrobic cos Polskiego i dobrego. Heh.. co tu duzo mowic.. dla Was to chce zrobic Wariaty! PODSUMOWUJAC: daze do obliczenia i wyprodukowania kit-ow polskich Do zobaczenia dzisiaj na hamowni @ Mineralna pozdro [ Dodano: Pią 16 Sty, 2009 12:50 ] UPDATE 16.01.2009 1. Jest namiar na sklep z rurkami. a) Zewnetrzna srednica = 48,3 czyli dokladnie 1.5 cala, grubosc scianki 2mm - sa na stanie w sklepie. Ze wzgledu na to iz rurka bedzie gieta musi podlegac wyzarzaniu. Rura 2.5 cala na wydech, grubosc scianki 1.6 mm - jest na stanie. 2. Powyzsze rurki sa wykonane z kwasowki. Dostepne materialy to: 0H18N10 i 00H17N14M2. Zdecydowalem sie na ta druga ze wzgledu na nieco wieksza zawartosc Ni a wiec lepsze wlasciwosci antykorozyjne. Obie stale sa spawalne. Troche teorii: Stale kwasoodporne, sa to stale odporne na dzialanie kwasow organicznych i wiekszosci nieorganicznych z wyjatkiem HCl i H2SO4. Oczywiscie stale te sa rowniez nierdzewne. Stale kwasoodporne sa to zasadniczo stale chromowo-niklowe o zawartosci 17 - 20% Cr i 8 - 14& Ni o jak najmniejszej zawartosci wegla. Maja one strukture austenityczna niezbedna do zapewnienia kwasoodpornosci. mala zawartosc wegla ma na celu unikniecie wydzielania sie na granicach ziaren austenitu weglikow chromu, ktore sprzyjaja korozji miedzykrystalicznej. Dodatek Ti ma na celu zwiazanie wegla i unikniecie w ten sposob tworzenia sie weglikow. Nasza stal 00H17N14M2 - sklad chemiczny: max 0,03 C max 2,0 Mn Max 0,8 Si 20 - 22% Cr 12 - 15% Ni 2 - 2,5 Mn Jest to stal spawalna bez obrobki cieplnej. Do budowy urzadzen o sciance grubszej niz 20 mm w srodowiskach o duzym zagrozeniu korozja miedzykrystaliczna oraz w obecnosci niektorych bardzo agresywnych chlorkow (stali tych nie nalezy stosowac w obecnosci kwasu azotowego) Wyzarzanie - jest to zabieg cieplny polegajacy na nagrzaniu metalu do zadanej temperatury, wygrzaniu w tej temperaturze i nastepnie studzeniu. Jest kilka rodzajow wyzarzania, nie bede juz sie w to zaglebial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 est to stal spawalna bez obrobki cieplnej. Do budowy urzadzen o sciance grubszej niz 20 mm w srodowiskach o duzym zagrozeniu korozja miedzykrystaliczna oraz w obecnosci niektorych bardzo agresywnych chlorkow (stali tych nie nalezy stosowac w obecnosci kwasu azotowego) bez przesady... taka stal to do 1200 konnej supry nie do 200 konnego n/a 304/304L wystarczy w zupełności... z moim kolektorem nic sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 PMW gdzie to sprzedają? W Wawie mają od ręki to co napisałem. Zresztą... AISI 304 - Najpopularniejszy materiał nierdzewny (tzw. [nierdzewka]), o dobrej odporności na korozję w różnych mediach, dobrze spawalny. Stosowane w urządzeniach przemysłu spożywczego i chemicznego oraz na części wymagające głębokiego tłoczenia, odporne na korozję w środowisku atmosferycznym, wody naturalnej, roztworów alkalicznych, niektórych kwasów organicznych i nieorganicznych. Stosowany, gdy nie ma dużego zagrożenia ze strony działania kwasów. Skład chemiczny: C < 0,03%; Si < 1,0%; Mn < 2,0%; P < 0,045%; S < 0,015%; N < 0,011%; Cr = 18,0%-20,0%; Ni = 10,0%-12,0% Jak widać skład chemiczny bardzo podobny. Nie sądzę żeby różnice w cenie były znaczne. Mówimy o podobnej stali tylko Ty podałeś oznaczenie według amerykańskiego AISI a ja Polskiej Normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 www.italinox.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Coobcio, potrzebne mi te dane: 1. Czas otwarcia zaworu wydechowego w ciągu jednego obrotu WK: [stopni] Komentarz: Przez ile stopni JEDNEGO obrotu WAŁU KORBOWEGO otwarty jest zawor wydechowy. Chodzi mi o miare kata obrotu WK pomiedzy oderwaniem a powrotem grzybka zaworu do przylgni zaworowej. 2. Kąt między osiami krzywek wału korbowego: [stopni] Komentarz: O ile obrócona jest jedna krzywka względem drugiej na wałku ROZRZĄDU 3. Wewnętrzna średnica przylgni kanału wydechowego w głowicy r: [mm] 4. Zewnętrzna średnica przylgni kanału wydechowego w głowicy R: [mm] 5. Wznios zaworu H: [mm] 6. Długość kanału wylotowego w głowicy: [mm] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Tak się składa że mam w domu męsko robioną glowicę - z czasów świetności mojej czerwonej P10 Tak więc: 1) 264* 2) ja sobie reguluje wałki... 3) gniazdo wydechowe ma otwór 28mm przylgnia z zaworem ok 1mm 4) 30mm 5) 12,06mm 6) mierzona w lini prostej ok. 7,5cm i ok 10cm z uwzglednieniem krzywizdny - odleglosc od srodka zaworu do wylotu z glowicy To dane dla mojego sunnego GTI z wałkami Brian Crower, seryjne wałki to 240 stopni i 9,5mm wznios zaworu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.