Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Coobcio wrajtnął: 2) ja sobie reguluje wałki... Musze mieć ten kąt Coobciu. Jaki masz teraz? Kąt między krzywkami decyduje o długości trwania rezonansu, musze znać wartość, czegoś się zaczepić. Przy różnej wartości X kąta między krzywkami, różna jest wartość obrotów silnika przy którym doładowanie to zaczyna działać. 12.06 mm A większych nie było? Im wyższy wznios zaworu, tym większa musi być średnica wydechu. Im większy kąt między krzywkami, tym rezonans działa dłużej. Podaj mi swoją największą wartość (ekstrema) na której jeździsz. Zrobiłem kalkulację (wstępną). Powiem tak: TEN WYDECH NIE BĘDZIE NALEŻAŁ DO CICHYCH :) Osiedle i sąsiedzi będą się wk... jak będziesz tam latał między blokami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 wujek_trzcina, Na angielskim się nie znam ale producent wałków jeszcze podaje np. takie coś 112* może to jest kont obrotu wału przez ile zawory są wspólotwarte no i ja tą wartość mogę zmieniać w granicach mniej wiecej +/- 5* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Kuba, jestes dzisiaj dostepny? Wieczorem na 1h? Podjechałbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Jestem i mam głoiwce rozerbaną - można wpaść i dokonać dokładniejszych pomiarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Jestem i mam głoiwce rozerbaną - można wpaść i dokonać dokładniejszych pomiarów Dobra, ale poczta glosowa jakos mi sie wlacza jak dzwonie do Ciebie? Mam jedna prosbe - badz dzisiaj w domu, podjade autem po powrocie z pracy, musimy troszke nad tym tematem podebatowac. Przyniose lapka i pokaze Ci co jest grane i co wychodzi z obliczen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 wujek_trzcina, No po dzisiejszym spotkaniu i naradzeniu chyba łatwiej będzie coś porządnego skonstruować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Mówię Ci, nie zasnę dzisiaj :) Stary wieeeeelkie dzięki za konsultacje Kuba, jedno pytanie: czy z punktu widzenia uproszczenia konstrukcji, możemy wywali siatkę na rurze za kolektorem? Jak to byłoby z montażem gdyby nie było tej siatki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Silniki w autach FWD pracują tył przód jak nie będzie siatki to może pękać kolektor albo wydech od nadmiernej pracy/wstrząsów... Siatka to nie duzy wydatek ok 50zł taka długosci 15cm pod 2,5"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 No dobra to mamy pierwsze fotki flanszy. Jeszcze bez modów na otwory. 09.02.2009 TOTALNA WERSJA ALFA, bedzie jeszcze przerabiana i to grubo. Tak się zacietrzewiłem tego wieczora, że efekt możecie podziwiac na obrazku ponizej Rurki przeginaja sie na razie tak sobie ale to i tak ma byc tylko pogladowe... 11.02.2009 Okay, sytuacja wygląda następująco: - beta model (na zdjęciu powyżej) został wysłany do miejsca przyszłego wykonania z zapytaniem o możliwość wykonania jak i technologię tejże - wczoraj wieczorem dzięki uprzejmości wujka Coobcia wszedłem w tymczasowe posiadanie głowy od SR20DE do której dzisiaj będę przymierzał flansze wyciętą z rysunku technicznego - będą fotki. 11.02.2009 cd Oto wspomniana głowa której pożyczył mi wujek Nismo zaraz zabieramy się do czyszczenia a potem przymierzymy flanszę. 11.02.2009 cd 2 No i jesteśmy po pomiarach Na ich podstawie wniosę poprawki tj przesunę oś symetrii oraz przemieszczę górne otwory pod szpilki. Zresztą - oto fotki: [ Dodano: Sro 11 Lut, 2009 23:41 ] Rozmiary i rozstawy wszystkich otworów i kanałów uważam za poprawione i zmierzone na żywym organiźmie. Jutro kolejna przymiarka i oczywiście foty. Tym razem spodziewam się że flansza będzie spasowana profi. [ Dodano: Czw 12 Lut, 2009 22:42 ] Witam ponownie. Niestety fotek z przymierzania flanszy dzisiaj nie będzie, powód: wróciłem na chatę o takiej porze że już nie pozostało nic tylko iść w kimkę. Ale mam za to dobre wieści: Inżynier z zaprzyjaźnionej firmy metalowej już główkuje jak i co pospawać żeby było dobrze. Więcej wieści na ten temat prawdopodobnie w następnym tygodniu a tymczasem jutro już na pewno będą foty flanszy. Obiecuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Kanały widzę że z zapasem wyszły No Flanszę próbną mógłbyś zrobić - odrazu zrobić w niej fazki pod średnicę 48,5mm coby łatwiej rury się przykładało i ładnie w lini były... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foster Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Miło widzieć postępy w temacie :okulary:, good job. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 foster dzięki za słowa wsparcia Jakie wieści mam dla Was na dzisiaj? Całkiem niezłe! Flansza zbliża się do ideału. Myślałem że będzie idealnie spasowana już dzisiaj ale jeszcze potrzeba przesunąć środkowe kanały. Zapas na kanały zniwelowałem i teraz przejście głowic --> flansza jest chyba bardziej sensowne zresztą - oceńcie sami. Na zdjątkach widać planowane poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
counterox Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Cześć TAk się zastanawiałem jaki wpływ mają różne połączenia ze sobą ( w różnej kolejności) rur 4 na 2. Np. Czy duża będzie różnica między połączeniem 1 i 2 cylinda, 3 i 4, skrajnie 1 i 4 cylinder, i 2 i 3 ceylinder; no i na przykład 1 i 3 cylindra, 2 i 4. Chyba najczęściej stosowany jest ten ostatni przypadek. Z flanszą sporo miałeś do poprawiania, z kolektorem będzie jeszcze więcej przyjemnej zabawy, ale wierzę, że Ci/Wam/(nam ) się uda . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo's Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 no no czytam i wielki szacuneczek z niecierpliwością będę czekał na efekty pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Nadejszła wiekopomna chwjila. Przyglnia poszła ciąc się na plaźmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Przyglnia poszła ciąc się na plaźmie a gdze będziesz giąć rurki? ... bo wydaje mi się że każdy kolektor będzie inny... trzeba by było giętarkę ustawić pod konkretną robotę... a to koszt i zanim wyjdzie wzorzec to 10m rury minimum pójdzie na przetop :/ spawany z kolan chyba nie będzie taki fajny jak mandrel bent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Yo, Bedzie zrobione stanowisko na ten wyrob zeby byl powtarzalny. Jesli chodzi o rurki tez wolalbym giete ale zalezy to od technologii jaka posiada zaklad ktory ma to zrobic. Zaraz sie zapytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Cały czas kibicuję projektowi. Jak już się rozpocznie seryjna produkcja, to wrzuci się temat na zagraniczne fora użytkowników SR20 i posypią się zamówienia (płatne w walucie wymienialnej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Możecie nie wierzyć, ale te słowa wsparcia to najlepsze źródło motywacji Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Bynajmniej to nie wazeliniarstwo. Widzę jak naukowo podszedłeś do tematu. Niedawno miałem w ręku chiński kolektor wydechowy do CA18DET. Niedoróba jak z radzieckiej fabryki czołgów T-34. Czekam na ten forumowy kolektor i dopiero z nim rozpocznę tuning silnika i budowę wydechu. Nie możesz nas zawieść wujek_trzcina! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Wielkie gratki dla wujka Nismo. Dzieki niemu duuuzo czasu zostanie zaoszczedzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobo Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 wielki szacun za zapal naprawde. Ja sie tez zapisze na kolektor.... Ciekawe jak wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawelp Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Cześć Tak sobie czytam ten wątek i zastanawiam sie jak mogę Wam pomóc Nie ukrywam również iż sam mam problem z kolektorem bo mam nissana primere 2.0 rok 95 w kombi i niestety popękany układ wydechowy a między innymi kolektor wiec pytanie co robić czy szukać gdzieś używki czy czekać az zrobić a może swoją pracą jakąś wspomóc Was by szybciej udało sie zbudować ten kolektor Pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Jesli chodzi o wykonanie to znam właściciela zakładu który naprawia kolektory dla motocyklistów, robił też kolektory od początku do końca zgodnie z wzorem. Ma maszyny do gięcia rur i z tego co wiem to robi to dobrze bo ma wiecznie zawalone terminy. Może warto by było z nim skonsultować czy da sie wygiąć tak rury oraz cenę gotowego kolektora. W razie czego służę kontaktem telefonicznym/mailowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Start produkcji prototypu: 14-15 marca Powyżej, próbny wykrój 3 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.