Gość wujek_trzcina Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 (edytowane) Cześć. Zainteresowałem się bliżej zwiększaniem mocy w nissanowych silnikach i postanowiłem dołożyć swoje trzy grosze. Wszystko zaczęło się od przejażdżki jaką zafundował mi Junior swoją primą - moc wciąga, i chce się coraz więcej. Wypytałem Juniora o mody układu wydechowego i okazało się że to co jeszcze zostało w miarę seryjnego (w miarę, bo Coobcio portował) to kolektor wydechowy. Część ta jest ogólnie rzecz biorąc dość droga więc pomyślałem że fajnie byłoby widzieć uśmiech na Waszych gębach gdybyście dostali te kilka koników więcej za mniejszy worek zeta Wysępiłem więc na ten cel seryjny kolektor do SR20DE od Coobcia i przystąpiłem do pracy. Na początek zaserwuje Wam zdjęcia samych modeli. Pracuję równolegle nad dwoma wariantami kolektorów: 4-1 oraz 4-2-1. W planie jest też skrzynkowy (za konsultacjami Coobcia) pod turbo I tu moja prośba - proszę Was o komentarze, który z kolektorów, jak i gdzie się sprawdza. Np. w wolnossącym i doładowanym silniku - na razie mówimy o rurowych kolektorach. Jakie są Wasze doświdczenia itp. Kolejna prośba - napiszcie mi jak macie skonstruowany wydech (średnice) i długości wszystkiego co jest za kolektorem wydechowym). Chodzi o to komu jak "ciągnie" silnik przy określonych wymiarach układu (potrzebne mi to będzie do akustyki drgań itp). Nastepnym etapem będzie symulacja przepływu w tych modelach. kolejne zdjęcia wkrótce, no to jedziemy Edytowane 28 Listopada 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 o kurde, kłaniam się niżej niż nisko Mam 5 dni, zeby z pomocą gooru Coobcia zrobić czerwoną na Ryki. Może jakieś konsultacje w poniedziałek. Będę miał wolny dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 wujek_trzcina, chyba porywasz się bardzo długi i żmudny projekt. Wiem coś o tym bo studiowałem na SiMRze. Nie prościej zeskanować coś co już produkują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 2 i 3 gar zdecydowanie za szybko się zchodzi... zrób tak aby miejsce po jakim się zbiegają runery było przynajmniej 30-35cm dla konstrukcji 4-2-1 i ok 45-58cm dla konstrukcji 4-1 Materiał to najlepiej kwaśna rura 48,3 x 2mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 zastanawiaja mnie koszty materialu i pracy spawacza!! Czy ma to byc nierdzewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Kwasior... pi razy oko materiał na flansze wyjdzie ok 100zł do tego rurki jakieś 150-180zł do tego od cholery roboty no i przede wszystkim nie wiadomo co z tego wyjdzie, trzeba będzie to przetestować na hamowni no i obowiązkowo parę wariantów robić i testować testować testować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 to całkiem nowa konstrukcja Hotshota 4-1 dedykowany specjalnie pod VE jeśli to moze w czymś pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Bodek szrajbnął:wujek_trzcina, chyba porywasz się bardzo długi i żmudny projekt. Wiem coś o tym bo studiowałem na SiMRze. Nie prościej zeskanować coś co już produkują? Bodek, więcej wiary damy radę i będzie to made in Poland Ja studiowałem też na SIMRze ale uciekłem na WAT, pozdro dla ziomala Coobcio said:2 i 3 gar zdecydowanie za szybko się zchodzi... zrób tak aby miejsce po jakim się zbiegają runery było przynajmniej 30-35cm dla konstrukcji 4-2-1 i ok 45-58cm dla konstrukcji 4-1 Robi się Panie Szefie! Parametryczny model umożliwi mi to w kilka minut. WIĘCEJ komentarzy ziom, co jeszcze tu usprawnić? Coobcio wrajtnął:Materiał to najlepiej kwaśna rura 48,3 x 2mm Albo żaroodporna stal spawalna H5M na przykład - rozpoznaje temat. W modelach założyłem grubość ścianki 1.5 mm - za mało? Znów Qbek napisał:Kwasior... pi razy oko materiał na flansze wyjdzie ok 100zł do tego rurki jakieś 150-180zł do tego od cholery roboty no i przede wszystkim nie wiadomo co z tego wyjdzie, trzeba będzie to przetestować na hamowni no i obowiązkowo parę wariantów robić i testować testować testować... Koszta wezmę na siebie. Tak się składa że muszę zapłacić tylko za materiał i też nie w całości (tylko rurki) więc głowy do góry rebiata. Junior zadeklarował się na testera ale idzie w kamasz więc potrzebuję chętnych do testów. Coobciu, na Ciebie chyba mogę liczyć? PMW smarnął:to całkiem nowa konstrukcja Hotshota 4-1 dedykowany specjalnie pod VE jeśli to moze w czymś pomóc A masz toto w realu? Jak ktoś to ma to dawać mi, zrobimy reverse engineering i będziem mieć oryginalną podróbkie LECIMY Z ANALIZĄ PRZEPŁYWÓW ZIOMY. Wyniki wkrótce, po poprawce modeli. pozdro od wujasa dla wariatów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_n14 Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Ja studiowałem też na SIMRze ale uciekłem na WAT ciekawe dlaczego?? oczywiście trzymam kciuki za prace nad projektem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Nie lepiej pomierzyć i kopiować kolektor SAAC ? 4-1 powinien przypominać chyba kolektor motocyklowy tylko troche wcześniej łączony w 1 . Poza tym na modelu kąt 90 stopni zaraz przy głowicy też jest na różnej długości rury dala cylindra 1-4 i 2-3 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 19 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2008 Nie lepiej pomierzyć i kopiować kolektor SAAC ? Jak masz i możesz oddać to nie ma sprawy A tak poważnie, dla mnie bazą jest to co mam fizycznie na chacie czyli zwykła seria... Rozumiem że chodzi Ci o to żeby kolektor był równoodległościowy? Powoli. Zrobimy różne modele, porobimy analizy na przepływ, metodą iteracjii dojdziemy do najlepszego rozwiązania nie angażując się w koszta. Równoodległościowy wymaga skomplikowanego cięcia rur (jeśli to ma być 4-1, patrz np HKS do 200sx...). W Stanach załatwili to tak, że mając różne długości runnerów regulowali WYDATEK a więc i PRĘDKOŚĆ wylotu gazów poprzez zmiany średnic. Oznacza to że gostkowie tak zmieniali wydatek przy różnych długościach i średnicach aby zawsze mieć tą samą prędkość wylotową na każdym garnku. Policzyć to nie jest żadną filozofią, ale wtedy do garnka 1 i 4 należałoby zastosować inne średnice rurek. Pytanie: czy chcemy siętak bawić. Ja robię ten prototyp na równych (średnicowo) rurkach. Umawiamy się tak że najpierw robię prototyp 4-2-1. bodek napisał:ciekawe dlaczego?? oczywiście trzymam kciuki za prace nad projektem. Bodek straciłem tam zdrowie psychiczne Ale na WAT-cie odzyskałem na szczęście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 20 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2008 [/quote]Junior zadeklarował się na testera ale idzie w kamasz więc potrzebuję chętnych do testów. Czerwona VE zgłasza się Ale jest jedno ale. Jak nie zepsuć tego, co jest dobre,ale w razie co, przywrócić to co było. Przecież to ex/ks/peryment. No i koszta hamowni, strojenia, dopasowania wydechu lub powrotu do starych ustawień, jeżeli będzie to możliwe bez dodatkowych nakładów. Warto przedyskutować temat z fachurami od .... SR20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Zrobię prototyp, zobaczymy jak wyjdzie w symulacjach. Zrobimy tak żeby wydech został taki, jaki osoba testująca będzie miała w danej chwili na samochodzie czyli zrobię również przejściówkę 2-1 dopasowaną do danego układu wydechowego żeby przyspieszyć test. Z hamownią kwestia będzie do uzgodnienia jak już zawiśnie to u kogoś na furze. Byłem chory ale już zdrowieję więc prace powinny ruszyć. Kolektor jest już poprawiony zgodnie z sugestiami Coobcia. Obmyśliłem też proces technologiczny tego wynalazku żeby nie był za bardzo wyczesany w kosmos a żeby dało się to zrobić w miarę prosto i zgodnie z modelem. Myślę że następne zdjęcia to będą już zdjęcia z analizy przepływowej we Fluencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 23 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2008 Jakiś czas temu też bawiłem się w budowe kolektora o to moje wypociny poza tym zrobiłem cały wydech sam na fotkach widać rużnice orginału a mojego fi 60.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 25 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2008 Tomaszek jak Ci to chodziło? Jakie wrażenia po podmiance? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 26 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2008 Tomaszek jak Ci to chodziło? Jakie wrażenia po podmiance? po takim modzie obowiązkowo trzeba wystroić auto świniakiem pod nowy wydech a moje auto nie było strojone po mątażu więc nie odczułem aż takiej spodziewanej poprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertss Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Witam, mam pytanko, czy aby obniżyć koszty produkcji takiego kolektora nie można wykorzystać do niego fabrycznych zakończeń( flansz)? Acha i jeszcze jedno czy ktoś z was wie czy te kolektory sprzedawane na ebayu mają wymiary takie same jak te fabrycznie? Oczywiście mam na myśli ta część od głowicy do dwururki pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 robertss, te z ebaya wsadza się w całości i pasują do seryjnego wydechu tzn przykręca się je do katalizatora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima262 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Witam ten kolektor Hotshota 4-1 wydaje sie solidny. A kolegę podziwiam zrobił sobie sam kolektor to nie takie proste jak sie wydaje, też mam pomysł na taki kolektor 4-1 płytki już mam wycięte z 10mm blachy nierdzewnej wycinałem plasmą to jakoś poszło tylko problem sie zaczyna z doborem kolanek narazie to początek, puzniej zabawa w spawnie tigiem . Pozdrawiam i powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adams Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 No no - jestem pod wrazeniem profesjonalizmu z jakim podchodzisz do zagadnienia Nic tylko zyczyc powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Wstaję z umarłych, jestem już po kupnie mieszkanie. Czekajcie cierpliwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 elo elo jak tam prace się posówają ?? Ja znalazlem pewne źródła w necie że pod zmodowane SR20DE i seryjne SR20VE najlepiej sprawuje się kolektor 4-1 o następujących parametrach: 4 odcinki od dlugości rur z przedziału 76-82cm z rurek 48,3x2mm, następnie takie zejści:http://www.burnsrstainless.com/MergeCollectors/4into1base/4into1base.html w rure 63,5x1,5mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Witam wszystkich Wariatów No dobra, możemy wracać do tematu Zabieram się do roboty zgodnie z sugestiami wujka Coobcia tylko: Coobstone napisal:http://www.burnsrstainless.com/MergeCollec...4into1base.html Ziom, ten link nie działa, masz jakieś foty tego zejścia? Obecnie właśnie rozmyślam nad tym jak zejść z 4 rur w 1 ale żeby było to proste do wykonania. Myślę że musi to być oczywiście stożek o zadanych przez Ciebie wymiarach (bo skoro już ktoś to sprawdził i działa to po co marnować czas) tylko gdybyś mógł, pomyśl czy w środku stożka mają być 4 kanały rozgraniczające każdy przepływ z rur czy wszystko ma wpadać do jednego worka (jak jest w ssac-u?) Redesign kolektora zrobie w weekend, do tego czasu powinienem zamiescic nowe fotki. W drodze jest soft do nalozenia siatki strukturalnej (kolega mi plyty nie przyniosl na dzisiaj). Dzisiaj powinienem miec juz soft do analizy przeplywu. Troche to trwało ale na wyjście juniora z woja powinienem to skonczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xtomek Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Tu jest dużo więcej do oglądania: http://www.burnsstainless.com/index.htm pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Dzięki Tomson. Coobciu, masz jakis wykres bazowy z hamowni pod który będziemy mogli porownać osiągi? Namierzyłem już skład stali w Wawie (ul. Floriana 3/5, W-wa Wawer). Kolanka i rurki do wyboru do koloru. Wysłałem zapytanie o rury żaroodporne do spawania w TiG'u niestety nie dostałem jeszcze odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.