Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Projektujemy i budujemy kolektor wydechowy


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taki wylot jest lepszy niż by strumienie gazów miały spotykać się w zwężce jaką jest to stożkowa puszka. Ale ja się na tym nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
Wujek, nie podoba mi się ten stożęk... co on ma za kratke w środku ? 4 otworki... każdy odpowiada za 1 wylot z cylindra ?

 

A widziałeś Fujitsubo VVL? ;)

 

Taki wylot jest lepszy niż by strumienie gazów miały spotykać się w zwężce jaką jest to stożkowa puszka. Ale ja się na tym nie znam

 

Zgadza się Bodek. W stożku jest przegroda rozgraniczająca przepływy (aby się nie wymieszały).

 

Jak Coobcio powróci z wyścigów i pojeżdżawek to mam nadzieję że to w końcu przymierzy i temat będzie się kręcił dalej.

 

Ready2Burn? :diabel2: :diabel2: :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
Czyli co to zwężenie ma na zadaniu podtrzymać trochę ciśnienie w kolektorze zanim ucieknie w rure ?

 

Zwiększyć prędkość wypływu spalin kosztem ciśnienia = wydychać spaliny łatwiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie potrzebuję kolektor 4-1 bądź 4-2-1 do nissana primery p10 2.0 16v czy ma ktoś namiary bądź może załatwić Pozdrawiam

 

"nie bić jestem nowy"... To wszystko wyjaśnia :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo, do pomiarów użyczę ci belkę, wraz z poduszkami i mocowaniami do bloku - poskrecaj to a będzisz mieć idealny wzorzec do wszystkich SR20...

Na tę chwilę obecny prototyp nie pasuje opiera się o belkę...

Ba mogę CI jeszcze udostępnić oryginalny kolektor wraz z dwururką cobyś sobie to wszystko zwymiarował tak aby pasowało bez pośrednio do katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

No to była walka. Wielkie dzięki Adasiowi za otwarcie garażu i pomoc. Zdalnie, z Lublinkowa, patronował Coobcio. Efekty dzisiejszej walki możecie podziwiać na zdjęciach. Jedno jest pewne - jak na prototyp, wyszło moim zdaniem zaje... Można powiedzieć prawie plug 'n' play.

 

dsc00004vse.jpg

dsc00006zce.jpg

dsc00007okf.jpg

dsc00003oet.jpg

dsc00008cpq.jpg

dsc00009hjx.jpg

dsc00010ciz.jpg

dsc00011txd.jpg

dsc00012tcy.jpg

dsc00014d.jpg

 

dsc00016ahs.jpg

dsc00017f.jpgdsc00018gmb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czerwona do dyspozycji, bo i tak stoi w Falenicy. Zaczynam dopiero przekomarzanie z Linkiem. Bardzo za mało dają. A halogen szt. wycenili na 16 PLN :kosci: Niestety wałki tylko SR16VE, a reszta motora seria. Ale wydech 2,5 :one: Hamownia aż się prosi.

Na N1 trzeba będzie poczekać. :one: A jakby toto wlazło w nową czerwoną :kosci: a potem turbo.... masakra :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja raczej proponowałbym to shamować na sr20VE z wałkami tłokam z N1 i z 2,5 calowym wydechem oraz 3 calową rynną i porównać to samo do SSAC

to też ok pomysł .....ale ja myśle o hurtowym zakładaniu do serii,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to też ok pomysł .....ale ja myśle o hurtowym zakładaniu do serii,,,,

 

po co do serii... bezsens w seryjnym wozie najlepszy jest gruby żeliwny bo jest cicho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim ustrojstwie chodzi o osiągi. Polepszanie serii można zrobić na 100 sposobów, od EGR zaczynając :P Niech się Autor ;) - no nie ten co myślicie - tylko wujek_trzcina sam się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież nie chodzi mi o samo zakładanie takiego kolektora chodzi mi oto ile sam kolektor poprawi nawet przy wąskim wydechu (jak w serii ) i

wiadomo że przy poprawionej serii uwolni większy potencjał to oczywiste ..

ja tam Egra nie mam kata brak

żeliwo 4-2-1 Dolot zimnego powietrza ze zderzaka MADE By ToFu Prawie 3"

 

Fajnie że już się zmaterializował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mapeciontko
przecież nie chodzi mi o samo zakładanie takiego kolektora chodzi mi oto ile sam kolektor poprawi nawet przy wąskim wydechu (jak w serii )

 

... bezsens całkowity bo kolektor jest gruby i tam dochodzi do rozprężania spalin co poprawia wydech spalin a jeśli zaraz za nim założymy zwężkę do reszty serii wydechu to mamy proces odwrotny czyli sprężanie i w tym momencie mogą się spaliny zachować nie tak jak chcemy.

 

moim zdaniem jeśli to sprawdzać najbardziej podobnie do serii to wymiana samego wydechu ale kompletnego o jednakowej średnicy a całą resztę pozostawić bez modyfikacji a najwyżej w późniejszych testach można dodać następne mody ;) np. proszący się dolot o większą średnice i zimne powietrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Czołem Panowie.

 

Jeśli chodzi o kolektor, liczony był na wałki Cooby czyli Brian Crower 264/112/12.09 mm więc pasowałoby ten wynalazek stestować właśnie na tych wałkach. Rozmawiałem z Kubą i chętnie zarzuci ten wynalazek do swojej Almery GT (ale nie wiem na jakich wałkach) jednak w tym momencie tak naprawdę nie wiadomo czego się spodziewać kiedy kolektor liczony był pod jedne wałki a w Almerze jakie będą - nie wiem. Więc serio, nie wiem co Wam odpowiedzieć na pytanie w jakim setupie to testować gdyż to zależy tak naprawdę od wałków i Coobcia. Jeśli chodzi o temat kolektora, wracamy z nim po chorobie osoby która mi to prowadziła od strony produkcji, 2 tygodnie nosił na zwolnieniu kamienie w nerkach stąd delayna szczęście jest już w pracy

 

[ Dodano: Czw 09 Lip, 2009 22:20 ]

przecież nie chodzi mi o samo zakładanie takiego kolektora chodzi mi oto ile sam kolektor poprawi nawet przy wąskim wydechu (jak w serii )

 

... bezsens całkowity bo kolektor jest gruby i tam dochodzi do rozprężania spalin co poprawia wydech spalin a jeśli zaraz za nim założymy zwężkę do reszty serii wydechu to mamy proces odwrotny czyli sprężanie i w tym momencie mogą się spaliny zachować nie tak jak chcemy.

 

moim zdaniem jeśli to sprawdzać najbardziej podobnie do serii to wymiana samego wydechu ale kompletnego o jednakowej średnicy a całą resztę pozostawić bez modyfikacji a najwyżej w późniejszych testach można dodać następne mody ;) np. proszący się dolot o większą średnice i zimne powietrze :)

 

Oczywiście będziemy wsadzać kolektor + rura z przegubem siatkowym + całość dalej na pusto ew. z tłumikami pod konkretnie ten wydech bo zapychanie seryjną średnicą nie ma kompletnie sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość wujek_trzcina

jakieś nowości z pola walki?

Sezon ogórkowy powoli dobiega końca. Sorry chłopaki za to że temat podupadł ale w wakacje bez kitu opór materii jest największy.

Wracamy z tematem w następnym tygodniu, wszyscy którzy powinni wrócą już z urlopu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość wujek_trzcina

A co zwydechem pod turbo?? Jakby powstał prototyp to bede chetny na testy :D

Czolem Bombel, wydech pod turbo bedzie, to jest nastepny projekt ktory juz bede robil w wiekszosci sam (ciecie rur, dobor kolanek) bo mnie ten outsourcing za***iscie wk.... z terminami. Zebyscie nie mysleli ze temat upadl: za***iscie k...wa NIE UPADL. I jest pelne cisnienie na to. Chodzi o to, ze jak czlowiek samemu nie zrobi to ch.... (przepraszam ale jestem wk....ny przeokrutnie za to ze rzezbe 5-dniowa robia ponad 6 m-cy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...