Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontroler doładowania


theant
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To jest nadciśnienie, ale i tak nie ma się o co kłócić

Nikt się nie kłóci :) Tylko już się pogubiłem w tym wszystkim. Jak dla mnie 0.8 bar to jest 800hPa czyli niżej niż atmosferyczne [LINK]. Chyba że te 0.8bar jest ponad atmosferyczne mierzone?

więc nie ma problemu, bo to tylko zaworek sterowany elektronicznie

No tak nie do końca, bo w zależności czy w końcówkę VAC się dmucha czy wciąga to przy włączeniu i wyłączeniu elektromagnesu działa trochę inaczej. Stąd właśnie wzięła się uwaga Coobcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mierzone ponad

No to już wszystko jasne... Czyli mój miernik powinien mi pokazać coś koło 1,8bar (1 atmosferycznej + 0,8 z turbo)? Jeśli tak to max doładowania jakie można uzyskać na tym czujniku ciśnienia to 1,5bar (jego max to 2,5bar).

 

Mam nadzieję, że z zaworkiem poustawiasz tak, jak ma być :)

Ponoć wystarczy zamienić podłączenie końcówek VAC i OUT miejscami.

 

W sumie to cały projekt powstał po przeczytaniu tego artykułu. Więc jeśli byście mieli jeszcze jakieś uwagi co do mojego pomysłu to piszcie - nie chciałbym wpakować się w jakieś bagno, a skorzystać może więcej ludków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wszystko jasne... Czyli mój miernik powinien mi pokazać coś koło 1,8bar (1 atmosferycznej + 0,8 z turbo)? Jeśli tak to max doładowania jakie można uzyskać na tym czujniku ciśnienia to 1,5bar (jego max to 2,5bar).

Nie chciałbym jakichś głupot popisać, ale moim zdaniem, jesli obecnie czujnik leży na stole i pokazuje 1Bar, to po podłączeniu w kolektor dolotowy lub do sterowania wastegatem, powinno Ci się wyświetlić 2Bary (ciśnienie atmosferyczne + ciśnienie doładowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - dokładnie taki pisałem zakładając że w kolektorze (nie na wyjściu turbo) będę miał 0,8bar. Czyli jednak lepszy byłby czujnik ciśnienia względnego (MPX4250D a nie A) bo sam by automagicznie odliczał ciśnienie atmosferyczne, a tak muszę założyć 1bar atmosferycznego i w programie odjąć 1 od wyniku. Ale to już nie problem, więcej zabawy będzie z zaworem.

 

[EDIT 19.11.2008 14:05]

Mam takie jedno pytanko, bo zaniepokoił mnie nieco tekst z wymienionego wcześniej wątku z forum VW: że ktoś przyjedzie i pozbiera połamane podstawy wału po kimś kto da wyższe ciśnienie przy niskich obrotach... Bo w sumie to co chcę zrobić to mieć pełne ciśnienie doładowania jak najwcześniej i to ma mi zapewnić ten kontroler. Czy muszę się bać?

 

Będę chciał niedługo całkiem usunąć EGR:

- wywalić rurę i zawór pomiędzy kolektorami,

- wydechowy zaślepić kształtką z nierdzewki + oryginalna uszczelka,

- dolotowy podobnie jak wydechowy, z tą różnicą że chcę w zaślepce umieścić port do podłączenia aktuatora, a później kontrolera i zaworu N75.

Gdzie mógłbym wykonać taką operację w Wa-wie?

 

[EDIT 21.11.2008 14:57]

Projekt nowej wersji został ukończony już kilka dni temu, ale dziś wykonałem płytki drukowane. Montaż całości w najbliższym tygodniu i znów programowanie...

ibc06.jpg

 

[EDIT 25.11.2008 07:15]

Jutro przeróbka o której pisałem w dniu 19.11.2008 - zobaczymy co majstrowie zrobią i za ile. Płytki już prawie ukończone.

 

P.S. PW do niektórych to jak grochem o ścianę - żadnej odpowiedzi, nawet typu: "sorki ale nie mam czasu".

 

[EDIT 25.11.2008 21:53]

Płytki skończone, ale będzie kilka poprawek przy sterowaniu zaworem.

ibc07.jpg

 

ibc08.jpg

 

[EDIT 26.11.2008 11:32]

EGR usunięty już całkowicie, tyle że mechanior zapomniał dorobić port w zaślepce na kolektorze dolotowym. Ale to się zrobi później już samemu.

 

Nie pytać czy usunięcie coś dało, bo wcześniej miałem EGR wyłączony poprzez demontaż popychacza silnika krokowego. Całkowite usunięcie miało na celu zrobienie małego porządku pod maską i właśnie przeniesienie sterowania aktuatora z wyjścia turbo do kolektora dolotowego (czego mechanik de facto nie zrobił).

Edytowane przez theant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Bo w sumie to co chcę zrobić to mieć pełne ciśnienie doładowania jak najwcześniej i to ma mi zapewnić ten kontroler. Czy muszę się bać?

Odnośnie uszkodzenia turbo - zależy jakie ustawisz ciśnienie, podejrzewam(nie chce mi się liczyć), że 1,5Bara tak do 3000obr. nie powinno mieć najmniejszego wpływu, finalnie, pasowałoby zbliżać się do seryjnego ciśnienia w miarę wzrostu obrotów.

Odnośne uszkodzenia wału, to zakładając, że moment nie wzrośnie za dużo, nie powinno nic się stać.

Przy podnoszeniu ciśnienia dobrze byłoby dodać FMIC (teraz co prawda zimno, ale na wiosnę i latem...)

A co do podnoszenia ciśnienia przy niskich obrotach, to do okolic 2000rpm nic nie podniesiesz. W VW można, bo tam turbinki ze zmienną geometrią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QUOTE (Teres)pasowałoby zbliżać się do seryjnego ciśnienia w miarę wzrostu obrotów

No to jeszcze muszę rozgryźć jak się podpiąć do obrotomierza z moim kontrolerem.

 

QUOTE (Teres)Przy podnoszeniu ciśnienia dobrze byłoby dodać FMIC

Też jest w planach.

 

[EDIT 10.12.2008 22:57]

Wyświetlacz i klawiaturka uruchomione.

ibc09.jpg

 

Urządzenie w trakcie działania.

Edytowane przez theant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No kiedy będzie jakaś jazda probna z tym urzadzeniem ?

Nie ukrywam że interesuje mnie by pokazywało boost i np. zadam mu by trzymał 1 bara to by darzył zawsze do tego 1bara - przez to szybciej turbo by wstawało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już miejsce w które można to wszystko ładnie upchać

W miejsce po nawigacji DVD którą poprzedni właściciel sobie zostawił - czyli pod pokrętłami od nawiewu.

Jak tam odczyt obrotów

Daleka droga - mam trochę inne sprawy na głowie ostatnio i projekt rozwija się w żółwim tępie.

No kiedy będzie jakaś jazda probna z tym urzadzeniem

Dopiero po nowym roku - ale tylko wskazania. Regulacja będzie później - jednak ten zawór nie bardzo będzie pasował jak pisałeś.

Nie ukrywam że interesuje mnie by pokazywało boost i np. zadam mu by trzymał 1 bara to by darzył zawsze do tego 1bara - przez to szybciej turbo by wstawało

To też właśnie w tym celu powstaje te urządzenie, aby jak najszybciej osiągnąć pełne doładowanie. Tylko że jak pisał Teres - potrzebne będzie zmniejszanie doładowania wraz ze wzrostem obrotów, co by turbo nie odleciało.

 

[EDIT 26.12.2008 14:50]

A co myślićie o zastosowaniu mechanizmu z silnikiem krokowym zamiast aktuatora? Sterowanie samym silnikiem trudne nie jest, a został mi po usunięciu całego obiegu EGR. Jeśliby miał zakres regulacji co najmniej taki jak ma aktuator to czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ja wiem czy za wolny... Obserwowałem jego działanie jeszcze jako sterownika zaworu EGR i działał dość szybko, moim zdaniem wystarczająco szybko jak na zastąpienie aktuatora. Pojawi się na pewno jakieś opóźnienie, ale rzędu 0,5 sekundy. Zobaczymy.

Na razie świece mi nie grzeją a przekaźnik i bezpiecznik jest OK - wniosek: brak sygnału z ECU, co zresztą stwierdziłem miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QUOTE (toli)częstotliwością bodajże 30Hz

Na forum VW pisali że 50Hz.

QUOTE (toli)0,5 sekundy to może być za dużo i mogą być duże przeładowania

To się jeszcze okaże - myślę że przeładowanie o 0,2 góra 0,3 nie powinno nic zepsuć o ile nastawione będzie w granicach 0,8bara.

QUOTE (toli)znalazłem chyba podobne urządzonko

Tyle że wpinać się trzeba w kable. U nas niestety to nie zadziała bo aktuator jest sterowany bezpośrednio z turbiny, a w opisywany przypadku pomiędzy aktuatorem a turbiną jest tam właśnie zawór N75 sterowany z ECU, które jest oszukiwane przez właśnie te urządzonko.

 

Z innej beczki: mam problem z komunikacją między dwoma modułami: pomiarowo-sterującym (slave) a kontrolująco-wskazującym (master). Komunikacja odbywa się po szynie RS485, transceivery to MAX485. Problem polega na tym że wszystko działa (transmisja po szynie) jeśli odbywa się tylko i wyłącznie w jednym kierunku: albo master->slave albo slave-maste. Nie działa natomiast transmisja przełączana - czyli najpierw master->slave a za chwilę slave->master. Poniżej podaję listingi programów testujących połączenie poprzez RS485.

master

 

void main(void)

{

char c;

 

LCD_init();

LCD_cursorOFF();

LCD_clear();

 

run_UART_19200();

WR=0; //domyslnie nasluchjemy

 

while(1)

{

set_cursor(0,0);

WR=1; //zmiana kierunku transmisji na wysylanie

putchar(0x40); //wysylamy "ping"...

WR=0; //domyslnie nasluchujemy

c=getchar(); //...czekajac na "pong"

if(c==0x41) //jesli otrzymalismy prawidlowa odpowiedz

lcd_puts("OK"); //to OK

else

lcd_puts("ERROR"); //jak nie to blad

}

}

slave

 

void main(void)

{

char c;

 

run_UART_19200();

WR=0; // domyslnie nasluchujemy

while(1)

{

c=getchar(); //czekamy na znak

if(c==0x40) //jesli taki jak oczekiwalismy...

{

WR=1; //zmiana kierunku transmisji na wysylanie

putchar(0x41); //... to wysylamy odpowiedz

WR=0; //domyslnie nasluchujemy

}

}

}

Jak ktoś ma pomysł co może być nie tak to proszę o pomoc.

 

[EDIT 21.03.2009]

Po dłuższej przerwie znów powróciłem do projektu. Znalazłem również rozwiązanie powyższego problemu z komunikacją: wystarczyło przed i po procedurach "getchar" i "putchar" dodać opóźnienia ok 1ms na każdy znak wysyłany lub odbierany. Teraz już mogę zacząć myśleć o podłączeniu pomiaru ciśnienia i modułu centralnego do instalacji.

Edytowane przez theant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Powoli do przodu. Zrobione zostało sterowanie zaworem po PWM, ale na razie nie ma regulacji. Ostatnio mam trochę mało czasu i nie mogę znaleźć odpowiedniego zaworu N75 o którym pisałeś wcześniej (z silnika 1,8T, AGR i tym podobnych) w normalnej cenie. Przeróbka tego co zakupiłem (sterowanie na podciśnieniu) się nie udała - zawieszałby mi się aktuator. Na dniach powinienem zrobić port w zaślepce po EGR w kolektorze dolotowym i pierwsze wskazania ciśnienia doładowania będą dostępne w postaci filmiku z jazdy - myślę że w ciągu 2 tygodni się wyrobię - potrzebuję jeszcze jakoś te moje urządzenia obudować i zamocować. Dobrze że w miarę ciepło jest ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym piwnie ;P wdzięczny.

 

[EDIT 18.04.2009 16:53]

Zacząłem robić obudowę do modułu kontrolnego, który ma siedzieć w miejscu po nawigacji DVD - na razie wygląda to tak:

ibc11.jpg

 

ibc12.jpg

 

ibc13.jpg

 

[EDIT 15.05.2009 13:18]

Mimo wszystko zrezygnowałem z obudowy robionej samodzielnie - bebechy zainstalowałem w starej obudowie po oryginalnym radiu i jest dużo lepiej. Zmieniłem też frontpanel na bardziej przejrzysty. Był tak przeźroczysty że musiałem zrobić maskowanie, żeby bebechów nie było widać. Pomalowany został czarnym sprayem od strony wewnętrznej - zostało tylko okienko na wyświetlacz.

ibc14.jpg

 

Dzisiaj zrobiłem port do pomiaru ciśnienia w zaślepce kolektora dolotowego. Również moduł pomiarowy doczekał się obudowy. I tak to wygląda:

ibc15.jpg

 

ibc16.jpg

 

ibc17.jpg

 

ibc18.jpg

 

ibc19.jpg

 

W weekend będą pierwsze pomiary doładowania, a jak dostanę zawór to pierwsze testy całego urządzenia też będą smile.gif

Edytowane przez theant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Fajne urządzonko, ale nie wiem czy nie lepiej jakby zwracało wartości doładowania

0.1 , 0.2 i tak dalej. Podczas jazdy to jest chyba za duża wartość aby cały czas patrzeć i dokładność np. 0.18 chybag nie jest aż tak potrzebna :) taka mała poprawa przejrzystości.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na razie jest prototyp i program zmieni się jak znam życie z 55 razy. Na pewno wahania odczytu będę musiał zlikwidować, ale z tym już kiedyś walczyłem przy okazji budowy obrotomierza cyfrowego do Uniacza. Co do dokładności to może i masz rację, ale pewnie zostawię to jako opcję: dokładność pomiaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wyszło :)

Mam 2 pytanka:

1) pomiar z kolektora czy z turbo ?

2) jak to u Ciebie wygląda na 4(5) biegu i but poniżej 2000 do dajmy na to 3000 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1) Z kolektora.

Ad. 2) Nie sprawdzałem, nie zwróciłem uwagi. Samemu ciężko patrzeć przy takiej prędkości, ale jak znajdę chwilę czasu i miejsca na prostej drodze to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1) Z kolektora.

Bo tam przez moment pojawia się ponad 1Bar, a w kolektorze Albin mierzył i miał coś koło 0,9...

Ad. 2) Nie sprawdzałem, nie zwróciłem uwagi. Samemu ciężko patrzeć przy takiej prędkości, ale jak znajdę chwilę czasu i miejsca na prostej drodze to sprawdzę.

Wyceluj aparatem i nakręć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...