Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pomocy w sprawie cewki zaplonowej


Gość Adyjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hurrra moja maxi po 2 miesiacach przemowila:)troche speleni bo jeden cylinder nie pracuje ale lepsze to niz nic, sprubowalem jeszcze raz z kablami bo w sumie pierwszy raz poszedlem na zywiol i podpinalem gdzie sie da a tym razem zmierzylem gdzie jest masa a gdzie nie ma i okazuje sie ze maximki lubią z nieznanych powodow tracic mase na blokach silnika,no wiec spiąlem oba razem i to do akumulatora i nawet nie zdarzylem do konca kluczyka przekrecic i już mruczala:)tylko teraz ten cylinder (6ty nawiasem mowiac)wyglada to tak jakby ECU nie podawał masy na cewke i wtrysk i to niewazne czy na rozgrzanym czy zimnym silniku.tylko jeszcze nie mialem czasu disgnostyki zrobic i nie wiem co za blad wyskoczy wiec pytam tak w ciemno.jakies pomysły panowie?za kazdą radę jestem bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hurrra moja maxi po 2 miesiacach przemowila:)troche speleni bo jeden cylinder nie pracuje ale lepsze to niz nic, sprubowalem jeszcze raz z kablami bo w sumie pierwszy raz poszedlem na zywiol i podpinalem gdzie sie da a tym razem zmierzylem gdzie jest masa a gdzie nie ma i okazuje sie ze maximki lubią z nieznanych powodow tracic mase na blokach silnika,no wiec spiąlem oba razem i to do akumulatora i nawet nie zdarzylem do konca kluczyka przekrecic i już mruczala:)tylko teraz ten cylinder (6ty nawiasem mowiac)wyglada to tak jakby ECU nie podawał masy na cewke i wtrysk i to niewazne czy na rozgrzanym czy zimnym silniku.tylko jeszcze nie mialem czasu disgnostyki zrobic i nie wiem co za blad wyskoczy wiec pytam tak w ciemno.jakies pomysły panowie?za kazdą radę jestem bardzo wdzięczny

 

Fajnie, ze kolejna maxi z podobnym problemem, ożyła :) i kolejna dzięki dodatkowej masie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze swiece. A jak nie to raczej bez wizyty na kompie sie nie obejdzie.

swiece to raczej nie maja z tym nic wspolnego ze nie mam masy na cewce i wtrysku

 

[ Dodano: Nie 21 Gru, 2008 21:34 ]

Fajnie, ze kolejna maxi z podobnym problemem, ożyła :) i kolejna dzięki dodatkowej masie.

 

 

powinni byli te kable fabrycznie wsadzac do bagaznika z instrukcja "w razie klopotow z odpalaniem sprawdz mase na silniku";)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem mase na cewce i wtrysku przy zapalonym silniku i nie ma, mozliwe ze przy niskiej kompresjii ECU by je odcielo?

Tym samym sposobem sprawdzales inne cewki? Na innych wyszlo ok? Wydaje mi sie, ze komp jak cos to odcina zasilanie a nie mase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym samym sposobem sprawdzales inne cewki? Na innych wyszlo ok? Wydaje mi sie, ze komp jak cos to odcina zasilanie a nie mase.

 

komp steruje cewkami i wtryskami za pomocą masy, tak jak zreszta wiekszoscią, jak nie wszystkimi sensorami.zresztą tak mi przynajmniej wyszlo ze sprawdzania i ze schematu elektryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Max-Zgorz

Witam.

Podsumowując - Biorąc pod uwagę całą dotychczasową wiedzę, komentarze, stwierdzam, iż Maxima daje tyle zadowolenia ile rozczarowania. Brak stabilności (brak przewidywalności). To koszmar, raz pracują wszystkie cylindry, raz nie. Muszę jednak zauważyć pewną logikę w zachowaniu (powtarzalność). Wszystko jest dobrze, kiedy po odpaleniu, jak jest zimny silnik chodzi bez zarzutów aż do całkowitego rozgrzania. Kiedy jednak nie jest do końca rozgrzany po powtórnym uruchomieniu (przerwie 10 min.) jeden cylinder już nie pracuje. Z praktyki domyślam się i wyczuwam, że to ssanie jak by wariowało, ponieważ wydaje mi się, że świece są zalewane paliwem. Po prostu, zbyt duża dawka paliwa na letni silnik zalewa świecę. Powinno się w tym momencie sprawdzić świecę czy są suche – przynajmniej tą jedną, ale jest za zimno na eksperymenty. Jednak myślę, że w moim przypadku tak może być. Dla uściślenia z poprzednich moich wpisów, co do opinii braku reakcji drugiego katalizatora, bo zostało to stwierdzone (wykres ich pracy) nie wiem, czy w tym przypadku ma to wpływ. Katalizator oczywiście do wymiany (koszt, za kpl. ok. 12 tys. zł).

Dziwię się producentowi i w ogóle tym, którzy zawodowo może z nami korespondują, że nie próbują temu skutecznie zaradzić. To są kpiny! Nie chcę uchodzić za tego, że ma wspierać cały koncern NISSANA. Trochę szacunku Panowie z serwisów. To na was spoczywa odpowiedzialność i reakcja w stosunku do producenta! W przeciwnym razie Nissan będzie miał bardzo złom opinie – przynajmniej ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę szacunku Panowie z serwisów. To na was spoczywa odpowiedzialność i reakcja w stosunku do producenta! W przeciwnym razie Nissan będzie miał bardzo złom opinie – przynajmniej ode mnie.

 

max popieram twoja opinie i dodam tylko tyle ze przydało by się w servisach troszku wiecej profesjonalistów którzy wiedzą przynajmniej od czego mają zacząć i znają samochód za który się zabierają. Ja swój musiałem naprawić sam ponieważ kiedy wczesniej zdarzyła mi się taka sama sytuacja ze auto nie chciało odpalic, panowie bez zadnego namysłu i zastanowienia wymienili mi dobry rozrusznik(przynajmniej według mnie nie wykazywał zadnych wad ani braków, kręcił jak nowy) oraz czujniki katalizatora za co zapłaciłem 3000Euro a problem z ciezkim odpalaniem nie zniknął a po 3 miesiącach auto znowu staneło.no i na co wydałem 3000?jak mogłem wydać 300euro za kabel, sprawdzenie komputerem i robocizne?

 

co do twojego pomysłu z czujnikiem ssania to zobaczymy;)ale to z reguły chyba tylko przy odpalaniu gra role a potem sie juz powinno samo ustabilizowac a u mnie ten jeden cylinder wogole nie pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przeciwnym razie Nissan będzie miał bardzo złom opinie – przynajmniej ode mnie.

 

Myślę, że akurat o złom to się Nissan nie obawia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max-Zgorz napisał/a:

W przeciwnym razie Nissan będzie miał bardzo złom opinie – przynajmniej ode mnie.

 

GRZECHu,

Myślę, że akurat o złom to się Nissan nie obawia ;)

 

a powinien,powinien bo kiedys ten złom moze im do salonu przez szybe wjechac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś stosował cewki firmy JANMOR ?

Zaczyno mnie wkurzac ta wymiana na uzywki i zastanawiam sie nad tymi nowymi zamiennikami moze one beda sie lepiej sprawowac niz te felerne oryginały. Dają rok gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rzeczy tu piszecie, miałem a32 5 lat a teraz A33 juz rok i nie mam najmniejszych kłopotów. Jak znam życie w wiekszości kłopoty z tymi autami zaczynają sie w niedługim czasie po zakupie. Wynika to z tego że ktoś nagmerał i popsuł. Co do katalizatorów to po co to komu. Pozatym skad wiesz ze jeden nie chodzi i jak to zdiagnozowano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim! Własnie sie zarejestrowałem.

Lubie swoją Maxime , ale zaczynam miec z nią małe problemy :/ .

 

Zaczęło się od tego że zaczęła jeździć jak maluch , palic 25 l /100km (nie żartuje) i strzelać z rury na niskich obrotach. Normalnie Pan Samochodzik :P

Od mechanika do mechanika - nieuchronnie dotarłem do autoryzowanego serwisu pod komputer. Diagnoza - cewka na cylindrze 22448-311U11 lub 22448-31U01 + czujnik spalania stukowego.

 

Mam pytanie, a w zasadzie prośbę o pomoc. serwis wycenił mi cewkę na 536 zł. Czy macie namiar na coś tańszego? Czytam wasze posty i dochodze do wniosku ze jednak chyba u nich lepiej to zrobić... Proszę o radę.

 

A jeżeli ktoś ma namiar na jakiś tani czujnik spalania stukowego 22060-30p00, to będę bardzo wdzięczny. tutaj dostałem wycenę na 1400 zł.

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej, tylko wzrokowej oceny, widać, że można wymienić tę cewkę wraz ze świecą nie demontując układu ssącego. Jednak mogę się mylić. Druga sprawa, czy po wymianie cewki konieczna jest jakaś regulacja dopasowująca do pozostałych cylindrów (cewek).

 

jak to jest w przypadku silnika 3.0. tez trzeba cos demontowac, zeby wyciagnac cewke i swiece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest w przypadku silnika 3.0. tez trzeba cos demontowac, zeby wyciagnac cewke i swiece?

W a32 jedynie musisz zdjac plastikowe oslony zeby dobrac sie do przednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moze to glupie ale napisze, tak wiec zdemontowalem ta srodkowa plastikowa oslone montowana na 3 sruby, nie wiem czy ona jakos wplywa na termike silnika, ale problemy z cewkami zniknely.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze przy sciaganiu jakis przewod dotknales albo cos w ten desen bo nie chce mi sie wiezyc zeby mialo to jakis wplyw na prace cewek. Tym bardziej ze ona przeciez nie przykrywa cewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tez mi sie tak wydaje, ale wczoraj jak troche pogonilem to znowu pare razy cewka przerwala, wiec jak sie zrobi cieplej to pewnie bedzie gozej. Ale jak jezdze w miare spokojnie teraz to nic sie nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

ja wymienilem cewke w styczniu. Podobnie jak Max-Zgorz (wnioskujac z nicka jest tez ze Zgorzelca), zrobilem to w serwisie w Niemczech. Mechanicy potiwerdzili, ze jedyne z czym ludzie do nich przychodza to cewki. Koszt razem z wymiana to 140 euro. Przy obecnym kursie euro to porazka, ale maja na drugi dzien. Jak na tak male miasto to sporo maxim sie tu kreci :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...