agit11 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 witam Mechanik wlał ok 4,3 litra oleju ale w układzie musiało pozostać ok 300ml po wyciągnięciu ok 250ml na bagnecie mam ok 3/4 podziałki. Jestem wnerwiony bo nie po to się jeździ na przegląd żeby po fabrycznym ASO jeszcze sprawdzać. Nie dość że człowiek płaci to jeszcze jakość wykonania usługi jest zła, gdy serwisowałem samochód w JKK hondzie nie było żadnych problemów serwis jak na zachodzie, nawet kawa z ekspresu była za friko a tu nawet za kawę trzeba płacić żenada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 witam Mechanik wlał ok 4,3 litra oleju ale w układzie musiało pozostać ok 300ml po wyciągnięciu ok 250ml na bagnecie mam ok 3/4 podziałki. Jestem wnerwiony bo nie po to się jeździ na przegląd żeby po fabrycznym ASO jeszcze sprawdzać. Nie dość że człowiek płaci to jeszcze jakość wykonania usługi jest zła, gdy serwisowałem samochód w JKK hondzie nie było żadnych problemów serwis jak na zachodzie, nawet kawa z ekspresu była za friko a tu nawet za kawę trzeba płacić żenada. słuchaj, ale ja narzekam na co drugi serwis/salon i jedynie co możesz zrobić to się po nich przejechać, a jak i to nie przyniesie skutku (pozdrawiam KMJ Gdańsk) to tylko przenieść się do innego w tej samej miejscowości lub sąsiedniej trzeba wiedzieć, że w warunkach serwisowych zwłaszcza trochę tego starego oleju zostanie - nikt np. nie robi jak ja w Yarisce, że kładę auto na bok wsadzam szmatę na knot i czekam x czasu, wtedy zlatuje sporo więcej - a u nich jest następny klient - nie zastanawiają się też dokładnie ile leją i nie kontrolują tego po klika razy tak jakbyś to sam robił jazda z niewielkim nadmiarem tragedii nie przyniesie, ale wskazana nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 słuchaj, ale ja narzekam na co drugi serwis/salon i jedynie co możesz zrobić to się po nich przejechać, a jak i to nie przyniesie skutku (pozdrawiam KMJ Gdańsk) to tylko przenieść się do innego w tej samej miejscowości lub sąsiedniej trzeba wiedzieć, że w warunkach serwisowych zwłaszcza trochę tego starego oleju zostanie - nikt np. nie robi jak ja w Yarisce, że kładę auto na bok wsadzam szmatę na knot i czekam x czasu, wtedy zlatuje sporo więcej - a u nich jest następny klient - nie zastanawiają się też dokładnie ile leją i nie kontrolują tego po klika razy tak jakbyś to sam robił jazda z niewielkim nadmiarem tragedii nie przyniesie, ale wskazana nie jest Witam Ale mechanik powinien wiedzieć że w układzie zostaje ok 300ml starego oleju i powinien wlać 4l a nie 4,3l i wówczas jest stan oleju taki jaki powinien być a nie nadmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Witam Ale mechanik powinien wiedzieć że w układzie zostaje ok 300ml starego oleju i powinien wlać 4l a nie 4,3l i wówczas jest stan oleju taki jaki powinien być a nie nadmiar. Ja w lato swoje 0,3l odessałem wężykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Dotyczy silników 1.6 ... Jadąc na przegląd spytałem w tym m-cu ile oleju "wchodzi' do naszych silników i dlatego zakupiłem 4l. pojemnik(instrukcja "mówi" ,że 4,3l). Taką ilość też wlali ..... i nie musieli się "trudzić" z odmierzaniem by uzyskać właściwy stan oleju Może to jest sposób .... żeby się nie wkurzać na nieudaczników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Dotyczy silników 1.6 ... Jadąc na przegląd spytałem w tym m-cu ile oleju "wchodzi' do naszych silników i dlatego zakupiłem 4l. pojemnik(instrukcja "mówi" ,że 4,3l). Taką ilość też wlali ..... i nie musieli się "trudzić" z odmierzaniem by uzyskać właściwy stan oleju Może to jest sposób .... żeby się nie wkurzać na nieudaczników ? oczywiście, to najlepsze wyjście nieudacznik to za duże słowo moim zdaniem - bezmyślnie leją ile w katalogu, albo ew. podbić fakturę jak kupujesz u nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur07 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Dotyczy silników 1.6 ... Jadąc na przegląd spytałem w tym m-cu ile oleju "wchodzi' do naszych silników i dlatego zakupiłem 4l. pojemnik(instrukcja "mówi" ,że 4,3l). Taką ilość też wlali ..... i nie musieli się "trudzić" z odmierzaniem by uzyskać właściwy stan oleju Może to jest sposób .... żeby się nie wkurzać na nieudaczników ? Robię dokładnie tak samo, dostarczam do ASO bańkę 4L. Wolę sam trochę dolać niż kombinować jak pozbyć się nadwyżki. Jeszcze się nie zdarzyło, żebym musiał robić dolewkę oleju po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 (edytowane) Tylko jak kupić olej, aby była bańka 4L? Jedyny znanym mi olej sprzedawany w bańce 4l to Shell. Inne raczej mają 5l, a wtedy należy odlać 1l (i dostarczyć do serwisu otwarty) lub kupić 4x 1l. U mnie mechanik wlał 4,1l i na bagnecie jest Hi (100%), a na wyświetlaczu 4/5, a po wejściu w diagnozę silnika jest stan oleju 46. Fabrycznie było na miarce 90%, na wyświetlaczy 5/5, a w komputerze 42. Czyli odczyty dziwne, dlatego patrzę na bagnet. Edytowane 18 Grudnia 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Tylko jak kupić olej, aby była bańka 4L? Jedyny znanym mi olej sprzedawany w bańce 4l to Shell. Inne raczej mają 5l, a wtedy należy odlać 1l (i dostarczyć do serwisu otwarty) lub kupić 4x 1l. U mnie mechanik wlał 4,1l i na bagnecie jest Hi (100%), a na wyświetlaczu 4/5, a po wejściu w diagnozę silnika jest stan oleju 46. Fabrycznie było na miarce 90%, na wyświetlaczy 5/5, a w komputerze 42. Czyli odczyty dziwne, dlatego patrzę na bagnet. ...może dostarcz w 'komplecie" 1l pusty pojemnik - niech pełny oddadzą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Tylko jak kupić olej, aby była bańka 4L? Jedyny znanym mi olej sprzedawany w bańce 4l to Shell. Inne raczej mają 5l, a wtedy należy odlać 1l (i dostarczyć do serwisu otwarty) lub kupić 4x 1l. U mnie mechanik wlał 4,1l i na bagnecie jest Hi (100%), a na wyświetlaczu 4/5, a po wejściu w diagnozę silnika jest stan oleju 46. Fabrycznie było na miarce 90%, na wyświetlaczy 5/5, a w komputerze 42. Czyli odczyty dziwne, dlatego patrzę na bagnet. np. z Valvoline, Syn Power 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Uważam , że najważniejsze wskazanie to jednak bagnet, oczywiście w warunkach normalnie uznawanych za wzorcowe.Ta elektronika z poziomem może być zawodna.Dlatego przed dłuzszymi jazdami zawsze sprawdzam maualnie, aby poziom był w połowie między kreskami max i połowy stanu! pozdrawiam J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Tylko jak kupić olej, aby była bańka 4L? Jedyny znanym mi olej sprzedawany w bańce 4l to Shell. Inne raczej mają 5l, a wtedy należy odlać 1l (i dostarczyć do serwisu otwarty) lub kupić 4x 1l. U mnie mechanik wlał 4,1l i na bagnecie jest Hi (100%), a na wyświetlaczu 4/5, a po wejściu w diagnozę silnika jest stan oleju 46. Fabrycznie było na miarce 90%, na wyświetlaczy 5/5, a w komputerze 42. Czyli odczyty dziwne, dlatego patrzę na bagnet. Witam U mnie też fabrycznie było na miarce ok w połowie między min a max a na wyświetlaczu miałem 5/5. Teraz po przeglądzie miałem na miarce ok 0.5 cm powyżej max po odciągnięciu ok 0,3 l mam w połowie miarki ale na wyświetlaczu 4/5 nie mogę tego zrozumieć na czym to polega. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 ............. nie mogę tego zrozumieć na czym to polega. Na przekłamywaniu przez komputer. Tak samo jak i ze spalaniem. Bagnet jest najważniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Na przekłamywaniu przez komputer. Tak samo jak i ze spalaniem. Bagnet jest najważniejszy. Czy w qq po FL na wyświetlaczu jest poziom oleju, bo nigdzie tego nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Czy w qq po FL na wyświetlaczu jest poziom oleju, bo nigdzie tego nie widzę Witam Po przekręceniu stacyjki wyświetlacz pokaże olej po naciśnięciu na info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 W qq po FL po przekręceniu stacyjki na ACC pojawia się oil OK (gdy jest dość oleju). Gdy się wtedy przyciśnie info to mamy wskazanie w max. 5 kreskach (u mnie są 4 kreski z 5). Dokładne wskazanie (chyba w litrach) mam dopiero po wejściu w tryb serwisowy (u mnie jest np. ok 43 na zimnym i ok. 46 na ciepłym silniku). Na bagnecie mam Hi na zimnym silniku. Zgadzałoby się to z ilością podaną prze z producenta (4.3l). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Czy w qq po FL na wyświetlaczu jest poziom oleju, bo nigdzie tego nie widzę to zależy od wersji ja mam 2.0 dci z końcówki 2010 i mi nie wyświetla informacji - "oil OK" nawet serwis się głowił nad tym jak to możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 ten oil level to dodatek od Renault, u nich ten system jest mocno rozpowszechniony wklejam ważny cytat, z rozmowy z kolegą wlyszkowem z forum Subaru w sprawie stosowania olejów ACEA C2 czy C3* (ochrona katalizatora, ochrona filtra cząstek stałych (suchego czy mokrego)) - istotna sprawa dla benzynowców, dla których ten wymóg/zalecenie nie jest do końca logiczne C2 ma mniej dodatków - niższy TBN, czasami mniej ZDDP czyli dodatków przeciwzużyciowych ale ich pełna ilość jest konieczna dopiero przy dynamicznej jeździe - przykładowo - z 2x ilością ZDDP przy jeździe pełną bombą czyli serio ile fabryka dała można mieć po 6kkm na oleju 20-30% niższe zużycie (ta sama klasa lepkości oleju) niż przy zwykłej ilości ZDDP. Przy normalnej jeździe miejskiej różnica bywa niezauważalna. --- *suitable for the latest EURO IV and EURO V engines with Diesel Particle Filter or Three Way Catalyst system. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 W qq po FL po przekręceniu stacyjki na ACC pojawia się oil OK (gdy jest dość oleju). Gdy się wtedy przyciśnie info to mamy wskazanie w max. 5 kreskach (u mnie są 4 kreski z 5). Dokładne wskazanie (chyba w litrach) mam dopiero po wejściu w tryb serwisowy (u mnie jest np. ok 43 na zimnym i ok. 46 na ciepłym silniku). Na bagnecie mam Hi na zimnym silniku. Zgadzałoby się to z ilością podaną prze z producenta (4.3l). Witam Jak wejść w tryb serwisowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chesteros Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 to zależy od wersji ja mam 2.0 dci z końcówki 2010 i mi nie wyświetla informacji - "oil OK" nawet serwis się głowił nad tym jak to możliwe Dokładnie. szukałem tego "oil OK" za radą kolegów i nie znalazłem. Nie znalazłem również nic takiego jak poziom oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 Witam Jak wejść w tryb serwisowy ? wpisać 'tryb' w wyszukiwarkę w dziale Qashqai http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83505-funkcja-serwisowa-test-ukladow-elektrycznych/page__hl__tryb#entry864134 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 Dokładnie. szukałem tego "oil OK" za radą kolegów i nie znalazłem. Nie znalazłem również nic takiego jak poziom oleju No to tego komunikatu może nie być w wersji po 2010 roku (nie dam sobie głowy uciąć) ale serwis godzinę to sprawdzał i dopiero po spuszczeniu oleju z silnika pojawiła się podziałka ale nie był to komunikat oil Ok tylko że niema np. polowy oleju więc serwis kazał się tym nie przejmować (tym że nie ma komunikatu oil Ok) i co jakiś czas sprawdzać olej bagnetem bo i tak taki wskaźnik jest orientacyjny więc nawet jak by był w komputerze to i tak zalecają sprawdzenie bagnetem co jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 W qq po FL po przekręceniu stacyjki na ACC pojawia się oil OK (gdy jest dość oleju). Gdy się wtedy przyciśnie info to mamy wskazanie w max. 5 kreskach (u mnie są 4 kreski z 5). Dokładne wskazanie (chyba w litrach) mam dopiero po wejściu w tryb serwisowy (u mnie jest np. ok 43 na zimnym i ok. 46 na ciepłym silniku). Na bagnecie mam Hi na zimnym silniku. Zgadzałoby się to z ilością podaną prze z producenta (4.3l). Czy kolega może podać dokladna scieżkę dostępu do w/w trybu serwisowego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Czy kolega może podać dokladna scieżkę dostępu do w/w trybu serwisowego . Witam Cytat kol Luxs " Otóż okazuje się, że w QQ można przeprowadzić prosty TEST taką samą kombinacją jak w Renault Clio. Zamknij drzwi. Włóż kluczyk, naciśnij lewy guzik na tablicy zegarów (trzymaj) i włącz stacyjkę z naciśniętym guzikiem. Guzik trzeba puścić w momencie kiedy zamiast temperatury pokaże się napis TEST - pokaże się komunikat. Naciskając lewy guzik jednokrotnie, przełącza się kolejne testy, zegarów, wszystkich świateł, elektryki ogólnie. itp.. z 15 rożnych opcji jest dziwnych.:" " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Czy kolega może podać dokladna scieżkę dostępu do w/w trybu serwisowego . 2 posty wyżej od swojego masz odpowiedź na pytanie. litości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.