Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Mechanik wlał ok 4,3 litra oleju ale w układzie musiało pozostać ok 300ml po wyciągnięciu ok 250ml na bagnecie mam ok 3/4 podziałki. Jestem wnerwiony bo nie po to się jeździ na przegląd żeby po fabrycznym ASO jeszcze sprawdzać. Nie dość że człowiek płaci to jeszcze jakość wykonania usługi jest zła, gdy serwisowałem samochód w JKK hondzie nie było żadnych problemów serwis jak na zachodzie, nawet kawa z ekspresu była za friko a tu nawet za kawę trzeba płacić żenada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Mechanik wlał ok 4,3 litra oleju ale w układzie musiało pozostać ok 300ml po wyciągnięciu ok 250ml na bagnecie mam ok 3/4 podziałki. Jestem wnerwiony bo nie po to się jeździ na przegląd żeby po fabrycznym ASO jeszcze sprawdzać. Nie dość że człowiek płaci to jeszcze jakość wykonania usługi jest zła, gdy serwisowałem samochód w JKK hondzie nie było żadnych problemów serwis jak na zachodzie, nawet kawa z ekspresu była za friko a tu nawet za kawę trzeba płacić żenada.

 

słuchaj, ale ja narzekam na co drugi serwis/salon i jedynie co możesz zrobić to się po nich przejechać, a jak i to nie przyniesie skutku (pozdrawiam KMJ Gdańsk) to tylko przenieść się do innego w tej samej miejscowości lub sąsiedniej

 

trzeba wiedzieć, że w warunkach serwisowych zwłaszcza trochę tego starego oleju zostanie - nikt np. nie robi jak ja w Yarisce, że kładę auto na bok wsadzam szmatę na knot i czekam x czasu, wtedy zlatuje sporo więcej - a u nich jest następny klient - nie zastanawiają się też dokładnie ile leją i nie kontrolują tego po klika razy tak jakbyś to sam robił

 

jazda z niewielkim nadmiarem tragedii nie przyniesie, ale wskazana nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj, ale ja narzekam na co drugi serwis/salon i jedynie co możesz zrobić to się po nich przejechać, a jak i to nie przyniesie skutku (pozdrawiam KMJ Gdańsk) to tylko przenieść się do innego w tej samej miejscowości lub sąsiedniej

 

trzeba wiedzieć, że w warunkach serwisowych zwłaszcza trochę tego starego oleju zostanie - nikt np. nie robi jak ja w Yarisce, że kładę auto na bok wsadzam szmatę na knot i czekam x czasu, wtedy zlatuje sporo więcej - a u nich jest następny klient - nie zastanawiają się też dokładnie ile leją i nie kontrolują tego po klika razy tak jakbyś to sam robił

 

jazda z niewielkim nadmiarem tragedii nie przyniesie, ale wskazana nie jest

Witam

Ale mechanik powinien wiedzieć że w układzie zostaje ok 300ml starego oleju i powinien wlać 4l a nie 4,3l i wówczas jest stan oleju taki jaki powinien być a nie nadmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ale mechanik powinien wiedzieć że w układzie zostaje ok 300ml starego oleju i powinien wlać 4l a nie 4,3l i wówczas jest stan oleju taki jaki powinien być a nie nadmiar.

Ja w lato swoje 0,3l odessałem wężykiem :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy silników 1.6 ...

Jadąc na przegląd spytałem w tym m-cu ile oleju "wchodzi' do naszych silników i dlatego zakupiłem 4l. pojemnik(instrukcja "mówi" ,że 4,3l).

Taką ilość też wlali ..... i nie musieli się "trudzić" z odmierzaniem by uzyskać właściwy stan oleju :)

Może to jest sposób .... żeby się nie wkurzać na nieudaczników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy silników 1.6 ...

Jadąc na przegląd spytałem w tym m-cu ile oleju "wchodzi' do naszych silników i dlatego zakupiłem 4l. pojemnik(instrukcja "mówi" ,że 4,3l).

Taką ilość też wlali ..... i nie musieli się "trudzić" z odmierzaniem by uzyskać właściwy stan oleju :)

Może to jest sposób .... żeby się nie wkurzać na nieudaczników ?

oczywiście, to najlepsze wyjście

nieudacznik to za duże słowo moim zdaniem - bezmyślnie leją ile w katalogu, albo ew. podbić fakturę jak kupujesz u nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy silników 1.6 ...

Jadąc na przegląd spytałem w tym m-cu ile oleju "wchodzi' do naszych silników i dlatego zakupiłem 4l. pojemnik(instrukcja "mówi" ,że 4,3l).

Taką ilość też wlali ..... i nie musieli się "trudzić" z odmierzaniem by uzyskać właściwy stan oleju :)

Może to jest sposób .... żeby się nie wkurzać na nieudaczników ?

 

Robię dokładnie tak samo, dostarczam do ASO bańkę 4L. Wolę sam trochę dolać niż kombinować jak pozbyć się nadwyżki.

Jeszcze się nie zdarzyło, żebym musiał robić dolewkę oleju po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak kupić olej, aby była bańka 4L?

Jedyny znanym mi olej sprzedawany w bańce 4l to Shell.

Inne raczej mają 5l, a wtedy należy odlać 1l (i dostarczyć do serwisu otwarty) lub kupić 4x 1l.

 

U mnie mechanik wlał 4,1l i na bagnecie jest Hi (100%), a na wyświetlaczu 4/5, a po wejściu w diagnozę silnika jest stan oleju 46.

Fabrycznie było na miarce 90%, na wyświetlaczy 5/5, a w komputerze 42.

Czyli odczyty dziwne, dlatego patrzę na bagnet.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak kupić olej, aby była bańka 4L?

Jedyny znanym mi olej sprzedawany w bańce 4l to Shell.

Inne raczej mają 5l, a wtedy należy odlać 1l (i dostarczyć do serwisu otwarty) lub kupić 4x 1l.

 

U mnie mechanik wlał 4,1l i na bagnecie jest Hi (100%), a na wyświetlaczu 4/5, a po wejściu w diagnozę silnika jest stan oleju 46.

Fabrycznie było na miarce 90%, na wyświetlaczy 5/5, a w komputerze 42.

Czyli odczyty dziwne, dlatego patrzę na bagnet.

...może dostarcz w 'komplecie" 1l pusty pojemnik - niech pełny oddadzą ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak kupić olej, aby była bańka 4L?

Jedyny znanym mi olej sprzedawany w bańce 4l to Shell.

Inne raczej mają 5l, a wtedy należy odlać 1l (i dostarczyć do serwisu otwarty) lub kupić 4x 1l.

 

U mnie mechanik wlał 4,1l i na bagnecie jest Hi (100%), a na wyświetlaczu 4/5, a po wejściu w diagnozę silnika jest stan oleju 46.

Fabrycznie było na miarce 90%, na wyświetlaczy 5/5, a w komputerze 42.

Czyli odczyty dziwne, dlatego patrzę na bagnet.

np. z Valvoline, Syn Power 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam , że najważniejsze wskazanie to jednak bagnet, oczywiście w warunkach normalnie uznawanych za wzorcowe.Ta elektronika z poziomem może być zawodna.Dlatego przed dłuzszymi jazdami zawsze sprawdzam maualnie, aby poziom był w połowie między kreskami max i połowy stanu!

pozdrawiam

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak kupić olej, aby była bańka 4L?

Jedyny znanym mi olej sprzedawany w bańce 4l to Shell.

Inne raczej mają 5l, a wtedy należy odlać 1l (i dostarczyć do serwisu otwarty) lub kupić 4x 1l.

 

U mnie mechanik wlał 4,1l i na bagnecie jest Hi (100%), a na wyświetlaczu 4/5, a po wejściu w diagnozę silnika jest stan oleju 46.

Fabrycznie było na miarce 90%, na wyświetlaczy 5/5, a w komputerze 42.

Czyli odczyty dziwne, dlatego patrzę na bagnet.

Witam

U mnie też fabrycznie było na miarce ok w połowie między min a max a na wyświetlaczu miałem 5/5. Teraz po przeglądzie miałem na miarce ok 0.5 cm powyżej max po odciągnięciu ok 0,3 l mam w połowie miarki ale na wyświetlaczu 4/5 nie mogę tego zrozumieć na czym to polega.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przekłamywaniu przez komputer. Tak samo jak i ze spalaniem. Bagnet jest najważniejszy.

Czy w qq po FL na wyświetlaczu jest poziom oleju, bo nigdzie tego nie widzę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w qq po FL na wyświetlaczu jest poziom oleju, bo nigdzie tego nie widzę

Witam

Po przekręceniu stacyjki wyświetlacz pokaże olej po naciśnięciu na info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W qq po FL po przekręceniu stacyjki na ACC pojawia się oil OK (gdy jest dość oleju).

Gdy się wtedy przyciśnie info to mamy wskazanie w max. 5 kreskach (u mnie są 4 kreski z 5).

Dokładne wskazanie (chyba w litrach) mam dopiero po wejściu w tryb serwisowy (u mnie jest np. ok 43 na zimnym i ok. 46 na ciepłym silniku).

Na bagnecie mam Hi na zimnym silniku. Zgadzałoby się to z ilością podaną prze z producenta (4.3l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w qq po FL na wyświetlaczu jest poziom oleju, bo nigdzie tego nie widzę

 

to zależy od wersji ja mam 2.0 dci z końcówki 2010 i mi nie wyświetla informacji - "oil OK" nawet serwis się głowił nad tym jak to możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten oil level to dodatek od Renault, u nich ten system jest mocno rozpowszechniony

 

wklejam ważny cytat, z rozmowy z kolegą wlyszkowem z forum Subaru w sprawie stosowania olejów ACEA C2 czy C3* (ochrona katalizatora, ochrona filtra cząstek stałych (suchego czy mokrego)) - istotna sprawa dla benzynowców, dla których ten wymóg/zalecenie nie jest do końca logiczne

C2 ma mniej dodatków - niższy TBN, czasami mniej ZDDP czyli dodatków przeciwzużyciowych ale ich pełna ilość jest konieczna dopiero przy dynamicznej jeździe - przykładowo - z 2x ilością ZDDP przy jeździe pełną bombą czyli serio ile fabryka dała można mieć po 6kkm na oleju 20-30% niższe zużycie (ta sama klasa lepkości oleju) niż przy zwykłej ilości ZDDP. Przy normalnej jeździe miejskiej różnica bywa niezauważalna.

 

---

*suitable for the latest EURO IV and EURO V engines with Diesel Particle Filter or Three Way Catalyst system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W qq po FL po przekręceniu stacyjki na ACC pojawia się oil OK (gdy jest dość oleju).

Gdy się wtedy przyciśnie info to mamy wskazanie w max. 5 kreskach (u mnie są 4 kreski z 5).

Dokładne wskazanie (chyba w litrach) mam dopiero po wejściu w tryb serwisowy (u mnie jest np. ok 43 na zimnym i ok. 46 na ciepłym silniku).

Na bagnecie mam Hi na zimnym silniku. Zgadzałoby się to z ilością podaną prze z producenta (4.3l).

Witam

Jak wejść w tryb serwisowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy od wersji ja mam 2.0 dci z końcówki 2010 i mi nie wyświetla informacji - "oil OK" nawet serwis się głowił nad tym jak to możliwe

Dokładnie. szukałem tego "oil OK" za radą kolegów i nie znalazłem. Nie znalazłem również nic takiego jak poziom oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. szukałem tego "oil OK" za radą kolegów i nie znalazłem. Nie znalazłem również nic takiego jak poziom oleju

 

No to tego komunikatu może nie być w wersji po 2010 roku (nie dam sobie głowy uciąć) ale serwis godzinę to sprawdzał i dopiero po spuszczeniu oleju z silnika pojawiła się podziałka ale nie był to komunikat oil Ok tylko że niema np. polowy oleju :) więc serwis kazał się tym nie przejmować (tym że nie ma komunikatu oil Ok) i co jakiś czas sprawdzać olej bagnetem bo i tak taki wskaźnik jest orientacyjny więc nawet jak by był w komputerze to i tak zalecają sprawdzenie bagnetem co jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W qq po FL po przekręceniu stacyjki na ACC pojawia się oil OK (gdy jest dość oleju).

Gdy się wtedy przyciśnie info to mamy wskazanie w max. 5 kreskach (u mnie są 4 kreski z 5).

Dokładne wskazanie (chyba w litrach) mam dopiero po wejściu w tryb serwisowy (u mnie jest np. ok 43 na zimnym i ok. 46 na ciepłym silniku).

Na bagnecie mam Hi na zimnym silniku. Zgadzałoby się to z ilością podaną prze z producenta (4.3l).

 

Czy kolega może podać dokladna scieżkę dostępu do w/w trybu serwisowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kolega może podać dokladna scieżkę dostępu do w/w trybu serwisowego .

Witam

Cytat kol Luxs

" Otóż okazuje się, że w QQ można przeprowadzić prosty TEST taką samą kombinacją jak w Renault Clio.

 

Zamknij drzwi.

Włóż kluczyk, naciśnij lewy guzik na tablicy zegarów (trzymaj) i włącz stacyjkę z naciśniętym guzikiem. Guzik trzeba puścić w momencie kiedy zamiast temperatury pokaże się napis TEST - pokaże się komunikat. Naciskając lewy guzik jednokrotnie, przełącza się kolejne testy, zegarów, wszystkich świateł, elektryki ogólnie. itp.. z 15 rożnych opcji jest dziwnych.:"

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kolega może podać dokladna scieżkę dostępu do w/w trybu serwisowego .

2 posty wyżej od swojego masz odpowiedź na pytanie.

litości :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...