Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

HR16DE nie nadaję się do gazu !!

 

Skąd takie stwierdzenie, nie rozumiem...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy bagnet od minimum do maksimum 0,5 l z takim czym się nie spotkałem. Zawsze jak zdarzyło się że wlano oleum trochę ponad maxa wystarczyło odessać 200 - 250 gram i było troszkę pod kreską max no i gdzie napisałem że mniej oleju lepiej chroni.

Moim zdaniem za dużo źle jak i za mało tyż źle ale to moje zdanie bo tak zawsze czyniłem i nic się nie działo,a jak się zadzieje ( choć czekam na to sporo lat ) to łeb posypiem popiołkiem.:-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Skąd takie stwierdzenie, nie rozumiem...

 

Pozdrawiam.

Bo nie mają wzmacnianej głowicy i gniazd zaworowych a o ustawieniu regulacji zaworów przy gazie wiesz jakie jest w HR16DE wymienia się szklanki bo płytek brak!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Edek skąd te teorie na temat stanu oleju wziąłeś ale albo mnie źle uczyli albo coś przeoczyłem...stan oleju na bagnecie powinien być w pomiędzy stanem minimum a maximum. .

 

Olej jaki używam od zawsze to 5w40 LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Edek skąd te teorie na temat stanu oleju wziąłeś ale albo mnie źle uczyli albo coś przeoczyłem...stan oleju na bagnecie powinien być w pomiędzy stanem minimum a maximum. .

 

Olej jaki używam od zawsze to 5w40 LM

 

też tak uważam

Edytowane przez matador41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 lat zawodowej jazdy- praktyki za kierownicami różnych samochodów, nauczyło mnie trzymanie oleju na bagnecie przy stanie Max.

Bo w połowie na bagnecie to po bułki do sklepu a nie w trasę pałować silnik ..........................

Całe szczęście że nie tylko ja tak uważam .

http://antymoto.com/jaki-poziom-oleju-w-silniku/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca bym się zgodził z tym artykułem pachnie sponsoringiem, ale to temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wątpię w twoje doświadczenie  ale czy wiesz ,że nadmiar oleju wytwarza większe ciśnienie i może wydmuchać uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś żadnej uszczelki mi nigdy nie wydmuchało  :)

Przecież do stanu max w każdej książce obsługi samochodu to stan OK.

Mało tego a w ASO lejoooo powyżej max i silniki się nie rozpadają bo na gwarancji mieli by roboty dużo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nie mają wzmacnianej głowicy i gniazd zaworowych a o ustawieniu regulacji zaworów przy gazie wiesz jakie jest w HR16DE wymienia się szklanki bo płytek brak!!!

Nie chcę negować kwestii utwardzenia gniazd w głowicy (tzw głowica wzmacniana) - mogą być różnice.

 

Z tego co mi wiadomo to firma BRC wewnętrznie ostrzegała swoje warsztaty tylko przed pierwszymi wersjami QQ 1.6 z HR16DE z lat 2006-2008 i radko 2009 ale to z uwagi na delikatny katalizator który mógł się przegrzewać...

 

Natomias szczerze wątpię że silniki zostały zróżnicowane GAZ / ET (kosmiczne koszta) a tu mniespodzianka dla przeciwników LPG: w stałej sprzedaży jest JUKE GPL 1.6 117PS na instalacji BRC Sequent P&D (plug and drive) -> https://www.nissan.it/veicoli/veicoli-nuovi/juke/offerte.html 

Przygotowując się do montażu LPG w swojej Kaszce napisałem do nich aby się podpytac jaki to sterownik i jakiej firmy. Piszę co się dowiedziałem od Nissana Italia...

 

Proszę też rozważyć że multum aut z USA ma teraz potężne w całości aluminiowe silniki z alu głowicami i rzadko są problemy z instalacjami gazowymi.

 

O ile mi wiadomo do wypalenia gniazd zaworowych dochodzi w wyniku złej regulacji silnika i jako ciekawostkę mogę powiedzieć że słyszałem iż niedawno np Hyundai zaliczył porażkę w tym zakresie wypuszczając silniki BENZYNOWE z softem o agresywnej charakterystyce w kierunku pracy na mieszance b.oszczędnej które wypalały gniazda zaworów w aluminiowej głowicy...

Edytowane przez rafni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie 0W20 ?? 

Płyną by jeszcze szybciej.........................................

Taa dziś 5w30 to już lepik nie olej, zerko wdarło się na dobre do silników kosztem ich zużycia! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie wymieniłem olej + filtr. Wlałem za stroną Motula Specific 0720 5W30. Faktycznie jak by mniej klekotał. Zobaczymy za jakiś czas.

 

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-0720-5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że nie do końca w tym dziale ale czy Wasze QQ biorą olej ??

Bo u mnie średnio co 2 miesiące muszę ze 100 -150 ml dolewać.

Na wyświetlaczu poziom oleju "low oil" na bagnecie połowa.

Mechanicy twierdzą że QQ tak mają.

Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie

Olej Shell helix ultra 5w40

Edytowane przez Rafał1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik jest zdrowy nie wytarte pierścienie brak wycieków i utrzymujesz stan oleju w połowie.

To jak ubędzie kapka to chyba normalne że działa czujnik poziomu oleju i zacznie wyświetlać -LOW OIL!

Trzymaj stan oleju na max to nie będziesz miał komunikatu LOW OIL tylko OIL OK  :spoko:

Ja trzymam olej na Max i jak mi trochę ubędzie to komunikatów nie mam bo jeszcze wiele oleju do połowy na bagnecie !!!

1- jest pokazany normalny stan oleju byle nie przelać za 3 :D

 

post-72509-0-26860700-1466571097_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w benzynie, ale u mnie podczas wyświetlania komunikatu olejowego "oil level ok", jak nacisnę prawy przycisk na zegarach to wyświetla dokładnie poziom (kilka pionowych kwadracików pełnych lub pustych zależnie od stanu). Zazwyczaj mam max lub jedna kreskę niżej, ale mam wrażenie, że to kwestia jak auto stoi (poziom lub górka) i wtedy czujnik przekłamuje.

 

Co ciekawe podczas weekendowej wymiany wlałem 7litrów, a powinno wejść 7,6l. Albo trochę zostało albo pierwsza bańka miała nieco ponad 5l, albo muszę dolać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uważam że cena jest dobra. U mnie płacę 180 PLN za 5 litrów. Chyba zdzierają :)

Od nowości nie dolałem miedzy przeglądami ani kropli oleju. Nie wiem od czego to zależy? Oczywiście raz na tydzień sprawdzam i jest O.K.

 

Powiedz mi jedno czy oznaczenie tegoz oleju krory poleciles Motula 8100 eco+clean c1 nie jest specyfikacja dla Dizla ??? A ja do benzyniaka potrzebuje...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie w Gdańsku i wlano mi Castrol 5w 30. 

Przebieg ok. 85 kkm.

Objechałem Włochy ok. 5000 km i na razie jest OK.

 

Większość forumowiczów zdecydowanie odradza Castrol.

Dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem wyrocznia i ekspertem w tej dziedzinie ale spotkałem się z opinia ze castrol to najcześciej podrabiany olej. Druga opcja jest taka, ze przeważnie leja go z beczki i maja na nim większa marże.

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszego Castrolla nie znam i nie zamierzam poznawać :) 

W 2011 r jak pracowałem w Hurtowni oil to widywałem pozacierane silniki zalane najczęściej Magnatecami  w Serwisach ASO  jak i Dziuplach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...