Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Wahacz czy zwrotnica - jak naprawić


Gość marekmarecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marekmarecki

ZAWIASPRZOD.jpg

Jak macham kołem góra dół to w tym miejscu(żółta obwódka) jest luz. tam gdzie czerwona strzałka napewno jest łożysko, pytanie jakie :?: a tam gdzie niebieska strzałka nie wiem co jest :? w sklepie jak poszedłem pytać o łożyska to mi powiedział, że tam jest tylko jedno łożysko i cena jego to 30 pare zł. możliwe że tam jest tylko jedno :?: , bo mi to jakoś dziwnie wyglada jak na jedno. I co myslicie o łozysku za 30 pare zeta, lepsze bedzie od takiego kupionego na wymiar :?: Moim zdaniem nie ma różnicy więc po co przepłacać :D

No i jak ten element się nazywa :?: :!: górny wachacz czy zwrotnica. Póki co nikt dokładnie nie wie. Stawiam na zwrotnicę co wy na to :?:

 

Podzięki dla COOBCIA za udostępnienie zdjęcia :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widze moja fotka :)

W tym miejscu jest jedno łożysko igiełkowe do którego bardoz łątwo sie dorwać.

 

Sciagasz tączapeczke i o ile dobrze pamietam to kluczem nasadkowym 22 odkrecasz naketke i wszyto pięknie schodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmarecki

Odkręcałem to wstępnie tylko, no i widziałem łozysko (red strzałka)

Coobcio rozbierałes to kiedyś :?: napewno nie ma drugiego łozyska (niebieska strzałka) jak nie ma to co jest w tym miejscu:?:

Bez ściągacza dam radę :?:

I które łożysko za 30 pare zł czy zdjąć i szukać zamiennika jakiegoś:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już odkręcisz nakrętkę to Ci to prawie samo wypadnie. Odkręcałem to kiedy robiłem przegub- wychodzi 100 razy łatwiej niż końcówka wachacza. Niestety od spodu nie zaglądałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widze Marek, ze masz fotke, a ja dzis wywalalem korektory i specjalnie dla Ciebie zrobilem fotke tego miejsca :):):):):)

To jest dokladnie zwrotnica, ale ile tam idzie lozysk to nie jestem w stanie Ci tego powiediec bo nigdy nie mialem z tym problemow.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmarecki

Dzięki Tomek :!: :!: :!: Przymierzę się do tej zwrotnicy w tym tygodniu. Zamówię łożysko, narazie tylko jedno na każdą stronę tak jak mówił gość w sklepie. Najwyżej oddam je jak by było cos inaczej.

A ty Tomek teraz opisuj jak wyjąłeś korektorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

marek jeżeli masz luz góra-dół

to ja nie stawiał bym na te łozysko na 100%

one nie eliminuje luzu wzdłuz osiowego

od dołu powinien być (nie wiem na pewno jutro zajże) sworzeń wachacza i to on jak jest wybity to puka na jak np. zjezdzasz z krawęznika

no i czuć luz G/D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość marekmarecki

Wymieniłem dopiero teraz :wink: Są tam dwa łożyska jak pisał 28Darek i jeden uszczelniacz na większym łozysku. Łożyska, które zamówiłem to były te wieksze rozmiarem były dobre ale nie były kryte, więc zostawiłem stare bo nie miały luzów. Wymieniłem tylko te mniejsze które kupiłem po 4,50zł za sztukę :wink:

Podczas tej operacji zauważyłem, że mam pęnięty górny wachacz :shock: No i czeka mnie wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

a co ze swożniem sprawdzałeś??

ps

Darek28 w ponchu gość

 

podesłał mi rysuneczki pompy wtryskowej (za co dzieki)

i sam wymieniłem uszczelkę

niecieknie juz 2 miechy prawie a chcieli 150 zł w warsztacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekmarecki

Luzu był a teraz nie ma więc myśle, że sworzeń to to nie był ale przyznam sie bez bicia, że nie zwracałem na niego szczególnej uwagi. Myśle że gdyby miał luzy to bym zauważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

w zwrotnicach są zamontowane dwa łozyska kulkowe w osłonie wieńca kulek.

Nr katalogowe:

łozysko male - SKF 6203-2RS1

lożysko duze - SKF 62/28-2RS1

Pokrywka górna zwrotnicy wykonana z tworzywa.

W jej dolnym otworze znajduje się uszczelniacz zapobiegajacy dostawaniu się wody do środka.

Nalezy uważac aby go nie uszkodzić.

Powinien sworzeń wyjść lekko o ile nie zardzewiał w wewnętrznych pierścieniach łożysk - wtedy niestety czeka Cię sporo roboty "młotkowej" - zawieszenie mocno sprężynuje i nie bardzo jest jak podeprzeć.

Podczas montażu nalezy PERFEKCYJNIE wyczyścić powierznię dolnej części sworznia która współpracuje z uszczelniaczem. Z doświadczenia wiem ze jest bardzo pokryta brudem i rdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego, podaje wymiary łożysk zestawu naprawczego zwrotnicy:

 

Górne:

średnica zew.: 40mm, wew.: 17mm, grubość: 12mm

 

Dolne:

średnica zew.: 58mm, wew.:28mm, grubość: 16mm

 

Simering:

średnica zew.: 58mm, wew.:46mm, grubość: 7mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ten sam problem co w temacie, koledzy prosze o szybka pomoc gdzie w lublinie moge dostac te loztska bo u mine w miasteczku powiedzieli mi ze za komplet 2 lozyska + uszczelniacz 150zl to chyba za duzo a musze wymienic juz bo tak mi chrupie ze strach jechac :(

 

dlatego prosze o adres dobrego i TANIEGO :!: sklepu w lublinie lub okolicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to tydzien temu. Zestaw naprawczy w sklepie MMcars w Centrum mot. "na górce" ul. Spółdzielczości Pracy. Cena 80 zł - 2 łożyska i uszczelniacz.

Ja jeszcze mam pytanie czy tą czapeczkę co jest wciskana na góre to gdzieś dostanę? Bo moja była juz do kasacji i na razie mam smarem zapchane ale sie boje ze mi sie tam jednak brudu napcha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jakie tego objawy są?

U mnie na przeglądzie stwierdzili luz po prawej stronie na tym sworzniu/ zwrotnicy.

Ręcami jak go wezmę to nic nie czuć, ale w trakcie jazdy dochodzą mnie takie delikatne stuki i z lewej i prawej strony, przy ruszaniu, hamowaniu, czy przejeżdzaniu przez spowalniacze itp.

Ile czasu na to potrzeba żeby w garażu na glebie to zrobić?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość aro_prezes

najlepszy sposób to kanał i łom, zdją koło i po kolei sprawdzac luzy. mi na przeglądzie technicznym tez mówili,ze mam wywalone swożnie,a to wcale nie były swożnie tylko górny wahacz, po wymianie wahaczy pojechalem znowu na sprawdzenie i juz do swozni sie nie czepiali. także w naszych nissankach najlepiej zdac sie na łom i własne spostrzeżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jakie tego objawy są?

U mnie na przeglądzie stwierdzili luz po prawej stronie na tym sworzniu/ zwrotnicy.

Ręcami jak go wezmę to nic nie czuć, ale w trakcie jazdy dochodzą mnie takie delikatne stuki i z lewej i prawej strony, przy ruszaniu, hamowaniu, czy przejeżdzaniu przez spowalniacze itp.

Ile czasu na to potrzeba żeby w garażu na glebie to zrobić?

 

Pzdr.

 

To pukanie u mnie tez jest i to górny wachacz puka. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...