Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

przyczepa do terrano


Gość dominmik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem nowy na forum , mam zamiar zakupić teranno II , przeznaczone głównie do ciągnięcia przyczepy DMC 1800kg w sporadycznych wypadkach DMC 2500kg , do tej pory radziłem sobie doczepiając do przyczepy Hyundaia Galloperka 98r. jak widać na zdjęciu , palił niestety jak mały smok do 20l/100 , bez obciążenia ok.12l w mieście , poszedł do ludzi i dlatego pora na coś nowszego , pytanie moje czy np. terrano też bedzie miało taki apetyt na paliwko? dysponuję kwotą 35-40k , co jaki silnik lepiej 2,7 albo 3 , jak wspominałem głównie na trasy z przyczepką , może inne propozycje ,

pozdro

 

http://img511.imageshack.us/my.php?image=transportmo9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leśnik-szkółkar

witam, miałem terrano I (225 tys km przebiegu) jak go ściągałem z Niemiec ciągłem nim na lawecie dla kolegi mavericka 95 rok, nissan na niemieckiej autostradzie i niemieckim paliwie ( :diabel: ) spalił 12 litrów ale jechaliśmy tak około 80 km/h - trochę nissan miał ciężko (99 km) ale jak się rozbujał to szedł tylko na większych górkach trzeba było redukować a miał co ciągnąć masa własna 1700kg+laweta ??+maverick 5-drzwiowy 1800kg = bez lawety (bo nie wiem ile ważyła) 3500kg

sprzedałem go jak miał 273 tys km i silnik przejeździłby pewnie drugie tyle, palił lepiej niż obecnie posiadany terrano II z 2001 roku i mocy 125km (130 tys przebiegu).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa własna 1700kg+laweta ??+maverick 5-drzwiowy 1800kg = bez lawety (bo nie wiem ile ważyła) 3500kg

 

a Ty miales wersje 3 czy 5 drzwi ? bo 5 chyba wiecej wazy - wydaje mi sie ze 1850 i tylez samo chyba terrano II :) ale moge sie mylic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam ja używam terrano 2 3.0 02r. i do tego laweta 3000 kg idzie znakomicie daje radę w zupełności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TERRANO I 3.0 v6 polecam do ciągnięcia lawet przy 80/90km/h pali około 14l przy 120/130km/h 18l. nie czuć za bardzo obciążenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle to Terrano ma jakąś "dziwną" homologację ...może ciągnąć więcej niż sam waży...czy tylko mi się wydaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle to Terrano ma jakąś "dziwną" homologację ...może ciągnąć więcej niż sam waży...czy tylko mi się wydaje?

tak terenówki tak moga mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T1 3.0 V6 5-drzwiowy z suchym bakiem, orurowany - 1960 kg - sam ważyłem...ale, że waga była na składzie opału to trzeba pewnie trochę odjąć,hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o to chodzi...to było przed podnoszeniem budy, kiedy skrzynię wymieniałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co wbite w dowód a co można ciągnąc to jest różnica, ponieważ prawo mówi że masa rzeczywista pojazdu nie może być mniejsza od masy rzeczywistej przyczepy (nie dotyczy ciągników). A homologacja to co innego. Czyli pustym nie można ciągnąc takiej przyczepy legalnie.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o przepisy itd... tylko, że wg producenta może ciągać więcej niż sam waży...a propo's ciągania: pospawałem nową belkę do haka "migiem"...wytrzyma? czy lepiej palnikiem poprawić, w sumie to nic nie zamierzam ciągać, ale gdyby coś-kiedyś...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kolei: belkę do ramy przykręcę, hak do belki przyspawany i też go przykręcę, a sama belka to profil 50x50x3 wzmocniona 2-ma płaskownikami 60x5...na końcach belki przyspawałem uchwyty, żeby ją do ramy przymocować i to są najbardziej newralgiczne punkty całej konstrukcji...może jutro jakieś foto wrzucę, bo te belki chyba wszystkim kiedyś zgniją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio na przegladzie miałem problem bo na tabliczce wogóle nie było wbite ile moze ciagnac, i diagnosta zastanawiał sie jak mam dmc na 2800kg

hak przeszedł ale wage musiałem w dowodzie zredukowac na 2580. to normalne ze na tabliczce nie ma wartosci ciagnietej przyczepy? jest puste miejsce.

dodam ze tabliczka oryginalna hak w niemczech zakładany, czy były wogóle terrano nie przystosowane do montazu haku????

co do przyczepy to z, lub bez, mój pali podobnie 10-12/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy o której tabliczce mówisz, na tabliczce znamionowej pojazdu nie musi być,

na tabliczce haka musi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba sobie jaja robicie...jakiej tabliczce?żadnej nie miałem, a kiedyś jak pytałem diagnosty o montaż haka w VW to mówił ,że tabliczka to może być nawet od "Frani"( młodszym kolegom wyjaśnię, że to pralka rodzimej socjalistycznej produkcji) i najlepiej, żeby była mało czytelna.....powtórzę, co napisałem kiedyś: jak się ma wiekowy pojazd to trzeba poszukać sobie diagnosty, który nie czepia się wszystkich pierdół....przecież wiem, że TIR-a 100 km/h nie mogę na tym haku ciągać, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem o tabliczce znamionowej pod maska. w pozycji 3 powinna byc wartosc dmc z przyczepa- no i u mnie jest pusto. takie troche dziwne i do tego diagnosta sie przyczepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem na tabliczce znamionowej pojazdu nie zawsze są te dane, można wysłać zapytanie o homologacje pojazdu do nissana, u mnie nie było zapytałem odpisali i się zgadza z tym co mam w dr.

Teoretycznie masz rację na tej tabliczce powinna być dopuszczalna maksymalna masa zespołu pojazdów. U mnie i w wielu innych też nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

Panowie tabliczka znamionowa musi byc w kazdym samochodzie. Biorac pod uwage, ze vin w starych terranach jest slabo czytelny albo go wcale nie ma to tabliczka jest jedynym miejscem gdzie mozna go odczytac. Na tabliczce mamy cztery pozycje, masa calkowita pojazdu, dopuszczalna masa calkowita zestawu, maksymalny nacisk osi przedniej, maksymalny nacisk osi tylnej. Czasami brak jest drugiej pozycji. W starszych, pojazdach, szczegolnie w audi, zdarzaly sie tabliczki ktore na krorych wcale nie bylo mas. Dmc przyzcepy diagnosta z reguly ustala odejmujac pierwsza pozycje od drugiej. Ale najwazniejsze jest to co zawarte jest w homologacji. Przepraszam za brak polskich znakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...