Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

przyczepa do terrano


Guest dominmik
 Share

Recommended Posts

Guest dominmik

Witam!

Jestem nowy na forum , mam zamiar zakupić teranno II , przeznaczone głównie do ciągnięcia przyczepy DMC 1800kg w sporadycznych wypadkach DMC 2500kg , do tej pory radziłem sobie doczepiając do przyczepy Hyundaia Galloperka 98r. jak widać na zdjęciu , palił niestety jak mały smok do 20l/100 , bez obciążenia ok.12l w mieście , poszedł do ludzi i dlatego pora na coś nowszego , pytanie moje czy np. terrano też bedzie miało taki apetyt na paliwko? dysponuję kwotą 35-40k , co jaki silnik lepiej 2,7 albo 3 , jak wspominałem głównie na trasy z przyczepką , może inne propozycje ,

pozdro

 

http://img511.imageshack.us/my.php?image=transportmo9.jpg

Link to comment
Share on other sites

zdecydowanie 2,7 99 koni - to silnik bez gadżetów i ma bardzo płaską charakterystykę momentu obrotowego czego nie można powiedzieć o późniejszych wersjach

Link to comment
Share on other sites

Guest leśnik-szkółkar

witam, miałem terrano I (225 tys km przebiegu) jak go ściągałem z Niemiec ciągłem nim na lawecie dla kolegi mavericka 95 rok, nissan na niemieckiej autostradzie i niemieckim paliwie ( :diabel: ) spalił 12 litrów ale jechaliśmy tak około 80 km/h - trochę nissan miał ciężko (99 km) ale jak się rozbujał to szedł tylko na większych górkach trzeba było redukować a miał co ciągnąć masa własna 1700kg+laweta ??+maverick 5-drzwiowy 1800kg = bez lawety (bo nie wiem ile ważyła) 3500kg

sprzedałem go jak miał 273 tys km i silnik przejeździłby pewnie drugie tyle, palił lepiej niż obecnie posiadany terrano II z 2001 roku i mocy 125km (130 tys przebiegu).

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

masa własna 1700kg+laweta ??+maverick 5-drzwiowy 1800kg = bez lawety (bo nie wiem ile ważyła) 3500kg

 

a Ty miales wersje 3 czy 5 drzwi ? bo 5 chyba wiecej wazy - wydaje mi sie ze 1850 i tylez samo chyba terrano II :) ale moge sie mylic.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witam ja używam terrano 2 3.0 02r. i do tego laweta 3000 kg idzie znakomicie daje radę w zupełności

Link to comment
Share on other sites

TERRANO I 3.0 v6 polecam do ciągnięcia lawet przy 80/90km/h pali około 14l przy 120/130km/h 18l. nie czuć za bardzo obciążenia

Link to comment
Share on other sites

w ogóle to Terrano ma jakąś "dziwną" homologację ...może ciągnąć więcej niż sam waży...czy tylko mi się wydaje?

Link to comment
Share on other sites

w ogóle to Terrano ma jakąś "dziwną" homologację ...może ciągnąć więcej niż sam waży...czy tylko mi się wydaje?

tak terenówki tak moga mieć

Link to comment
Share on other sites

tak ja mam na haku uciąg 3000 kg a auto same waży coś koło 2000 kg

Link to comment
Share on other sites

T1 3.0 V6 5-drzwiowy z suchym bakiem, orurowany - 1960 kg - sam ważyłem...ale, że waga była na składzie opału to trzeba pewnie trochę odjąć,hehe

Link to comment
Share on other sites

nie o to chodzi...to było przed podnoszeniem budy, kiedy skrzynię wymieniałem...

Link to comment
Share on other sites

to co wbite w dowód a co można ciągnąc to jest różnica, ponieważ prawo mówi że masa rzeczywista pojazdu nie może być mniejsza od masy rzeczywistej przyczepy (nie dotyczy ciągników). A homologacja to co innego. Czyli pustym nie można ciągnąc takiej przyczepy legalnie.

Edited by hugh_h
Link to comment
Share on other sites

nie chodzi mi o przepisy itd... tylko, że wg producenta może ciągać więcej niż sam waży...a propo's ciągania: pospawałem nową belkę do haka "migiem"...wytrzyma? czy lepiej palnikiem poprawić, w sumie to nic nie zamierzam ciągać, ale gdyby coś-kiedyś...?

Link to comment
Share on other sites

ja tam takich rzeczy nie spawam, boje się skutków, wole przykrecić.

Link to comment
Share on other sites

po kolei: belkę do ramy przykręcę, hak do belki przyspawany i też go przykręcę, a sama belka to profil 50x50x3 wzmocniona 2-ma płaskownikami 60x5...na końcach belki przyspawałem uchwyty, żeby ją do ramy przymocować i to są najbardziej newralgiczne punkty całej konstrukcji...może jutro jakieś foto wrzucę, bo te belki chyba wszystkim kiedyś zgniją...

Link to comment
Share on other sites

ostatnio na przegladzie miałem problem bo na tabliczce wogóle nie było wbite ile moze ciagnac, i diagnosta zastanawiał sie jak mam dmc na 2800kg

hak przeszedł ale wage musiałem w dowodzie zredukowac na 2580. to normalne ze na tabliczce nie ma wartosci ciagnietej przyczepy? jest puste miejsce.

dodam ze tabliczka oryginalna hak w niemczech zakładany, czy były wogóle terrano nie przystosowane do montazu haku????

co do przyczepy to z, lub bez, mój pali podobnie 10-12/100

Link to comment
Share on other sites

zależy o której tabliczce mówisz, na tabliczce znamionowej pojazdu nie musi być,

na tabliczce haka musi

Link to comment
Share on other sites

no chyba sobie jaja robicie...jakiej tabliczce?żadnej nie miałem, a kiedyś jak pytałem diagnosty o montaż haka w VW to mówił ,że tabliczka to może być nawet od "Frani"( młodszym kolegom wyjaśnię, że to pralka rodzimej socjalistycznej produkcji) i najlepiej, żeby była mało czytelna.....powtórzę, co napisałem kiedyś: jak się ma wiekowy pojazd to trzeba poszukać sobie diagnosty, który nie czepia się wszystkich pierdół....przecież wiem, że TIR-a 100 km/h nie mogę na tym haku ciągać, prawda?

Link to comment
Share on other sites

pisałem o tabliczce znamionowej pod maska. w pozycji 3 powinna byc wartosc dmc z przyczepa- no i u mnie jest pusto. takie troche dziwne i do tego diagnosta sie przyczepił.

Link to comment
Share on other sites

Już pisałem na tabliczce znamionowej pojazdu nie zawsze są te dane, można wysłać zapytanie o homologacje pojazdu do nissana, u mnie nie było zapytałem odpisali i się zgadza z tym co mam w dr.

Teoretycznie masz rację na tej tabliczce powinna być dopuszczalna maksymalna masa zespołu pojazdów. U mnie i w wielu innych też nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Guest krzys1001

Panowie tabliczka znamionowa musi byc w kazdym samochodzie. Biorac pod uwage, ze vin w starych terranach jest slabo czytelny albo go wcale nie ma to tabliczka jest jedynym miejscem gdzie mozna go odczytac. Na tabliczce mamy cztery pozycje, masa calkowita pojazdu, dopuszczalna masa calkowita zestawu, maksymalny nacisk osi przedniej, maksymalny nacisk osi tylnej. Czasami brak jest drugiej pozycji. W starszych, pojazdach, szczegolnie w audi, zdarzaly sie tabliczki ktore na krorych wcale nie bylo mas. Dmc przyzcepy diagnosta z reguly ustala odejmujac pierwsza pozycje od drugiej. Ale najwazniejsze jest to co zawarte jest w homologacji. Przepraszam za brak polskich znakow.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...