Guest dominmik Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 Witam! Jestem nowy na forum , mam zamiar zakupić teranno II , przeznaczone głównie do ciągnięcia przyczepy DMC 1800kg w sporadycznych wypadkach DMC 2500kg , do tej pory radziłem sobie doczepiając do przyczepy Hyundaia Galloperka 98r. jak widać na zdjęciu , palił niestety jak mały smok do 20l/100 , bez obciążenia ok.12l w mieście , poszedł do ludzi i dlatego pora na coś nowszego , pytanie moje czy np. terrano też bedzie miało taki apetyt na paliwko? dysponuję kwotą 35-40k , co jaki silnik lepiej 2,7 albo 3 , jak wspominałem głównie na trasy z przyczepką , może inne propozycje , pozdro http://img511.imageshack.us/my.php?image=transportmo9.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomekb Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 zdecydowanie 2,7 99 koni - to silnik bez gadżetów i ma bardzo płaską charakterystykę momentu obrotowego czego nie można powiedzieć o późniejszych wersjach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dominmik Posted December 31, 2008 Share Posted December 31, 2008 to, że silniki 2,7 to trwałe bestie można zobayć tu http://otomoto.pl/nissan-terrano-2-7-tdi-C7336423.html i co za uczciwy sprzedawca....410000km przebiegu :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest leśnik-szkółkar Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 witam, miałem terrano I (225 tys km przebiegu) jak go ściągałem z Niemiec ciągłem nim na lawecie dla kolegi mavericka 95 rok, nissan na niemieckiej autostradzie i niemieckim paliwie ( :diabel: ) spalił 12 litrów ale jechaliśmy tak około 80 km/h - trochę nissan miał ciężko (99 km) ale jak się rozbujał to szedł tylko na większych górkach trzeba było redukować a miał co ciągnąć masa własna 1700kg+laweta ??+maverick 5-drzwiowy 1800kg = bez lawety (bo nie wiem ile ważyła) 3500kg sprzedałem go jak miał 273 tys km i silnik przejeździłby pewnie drugie tyle, palił lepiej niż obecnie posiadany terrano II z 2001 roku i mocy 125km (130 tys przebiegu). pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bigi Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 masa własna 1700kg+laweta ??+maverick 5-drzwiowy 1800kg = bez lawety (bo nie wiem ile ważyła) 3500kg a Ty miales wersje 3 czy 5 drzwi ? bo 5 chyba wiecej wazy - wydaje mi sie ze 1850 i tylez samo chyba terrano II ale moge sie mylic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cycepnik Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Witam ja używam terrano 2 3.0 02r. i do tego laweta 3000 kg idzie znakomicie daje radę w zupełności Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 TERRANO I 3.0 v6 polecam do ciągnięcia lawet przy 80/90km/h pali około 14l przy 120/130km/h 18l. nie czuć za bardzo obciążenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 w ogóle to Terrano ma jakąś "dziwną" homologację ...może ciągnąć więcej niż sam waży...czy tylko mi się wydaje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 Przyczepa z hamulcem 2580kg, bez hamulca 750kg , taki mam zapis w dowodzie dla 5d Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 w ogóle to Terrano ma jakąś "dziwną" homologację ...może ciągnąć więcej niż sam waży...czy tylko mi się wydaje? tak terenówki tak moga mieć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cycepnik Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 tak ja mam na haku uciąg 3000 kg a auto same waży coś koło 2000 kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 T1 3.0 V6 5-drzwiowy z suchym bakiem, orurowany - 1960 kg - sam ważyłem...ale, że waga była na składzie opału to trzeba pewnie trochę odjąć,hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 hehehe z suchym bakiem standardowo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 nie o to chodzi...to było przed podnoszeniem budy, kiedy skrzynię wymieniałem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 (edited) to co wbite w dowód a co można ciągnąc to jest różnica, ponieważ prawo mówi że masa rzeczywista pojazdu nie może być mniejsza od masy rzeczywistej przyczepy (nie dotyczy ciągników). A homologacja to co innego. Czyli pustym nie można ciągnąc takiej przyczepy legalnie. Edited December 8, 2012 by hugh_h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 nie chodzi mi o przepisy itd... tylko, że wg producenta może ciągać więcej niż sam waży...a propo's ciągania: pospawałem nową belkę do haka "migiem"...wytrzyma? czy lepiej palnikiem poprawić, w sumie to nic nie zamierzam ciągać, ale gdyby coś-kiedyś...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 wytrzyma wytrzyma chyba ze byle jak pocheftowałeś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 ja tam takich rzeczy nie spawam, boje się skutków, wole przykrecić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 po kolei: belkę do ramy przykręcę, hak do belki przyspawany i też go przykręcę, a sama belka to profil 50x50x3 wzmocniona 2-ma płaskownikami 60x5...na końcach belki przyspawałem uchwyty, żeby ją do ramy przymocować i to są najbardziej newralgiczne punkty całej konstrukcji...może jutro jakieś foto wrzucę, bo te belki chyba wszystkim kiedyś zgniją... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czerwony terrano Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 ostatnio na przegladzie miałem problem bo na tabliczce wogóle nie było wbite ile moze ciagnac, i diagnosta zastanawiał sie jak mam dmc na 2800kg hak przeszedł ale wage musiałem w dowodzie zredukowac na 2580. to normalne ze na tabliczce nie ma wartosci ciagnietej przyczepy? jest puste miejsce. dodam ze tabliczka oryginalna hak w niemczech zakładany, czy były wogóle terrano nie przystosowane do montazu haku???? co do przyczepy to z, lub bez, mój pali podobnie 10-12/100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 zależy o której tabliczce mówisz, na tabliczce znamionowej pojazdu nie musi być, na tabliczce haka musi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 no chyba sobie jaja robicie...jakiej tabliczce?żadnej nie miałem, a kiedyś jak pytałem diagnosty o montaż haka w VW to mówił ,że tabliczka to może być nawet od "Frani"( młodszym kolegom wyjaśnię, że to pralka rodzimej socjalistycznej produkcji) i najlepiej, żeby była mało czytelna.....powtórzę, co napisałem kiedyś: jak się ma wiekowy pojazd to trzeba poszukać sobie diagnosty, który nie czepia się wszystkich pierdół....przecież wiem, że TIR-a 100 km/h nie mogę na tym haku ciągać, prawda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czerwony terrano Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 pisałem o tabliczce znamionowej pod maska. w pozycji 3 powinna byc wartosc dmc z przyczepa- no i u mnie jest pusto. takie troche dziwne i do tego diagnosta sie przyczepił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hugh_h Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Już pisałem na tabliczce znamionowej pojazdu nie zawsze są te dane, można wysłać zapytanie o homologacje pojazdu do nissana, u mnie nie było zapytałem odpisali i się zgadza z tym co mam w dr. Teoretycznie masz rację na tej tabliczce powinna być dopuszczalna maksymalna masa zespołu pojazdów. U mnie i w wielu innych też nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzys1001 Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Panowie tabliczka znamionowa musi byc w kazdym samochodzie. Biorac pod uwage, ze vin w starych terranach jest slabo czytelny albo go wcale nie ma to tabliczka jest jedynym miejscem gdzie mozna go odczytac. Na tabliczce mamy cztery pozycje, masa calkowita pojazdu, dopuszczalna masa calkowita zestawu, maksymalny nacisk osi przedniej, maksymalny nacisk osi tylnej. Czasami brak jest drugiej pozycji. W starszych, pojazdach, szczegolnie w audi, zdarzaly sie tabliczki ktore na krorych wcale nie bylo mas. Dmc przyzcepy diagnosta z reguly ustala odejmujac pierwsza pozycje od drugiej. Ale najwazniejsze jest to co zawarte jest w homologacji. Przepraszam za brak polskich znakow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.