Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Micra k11 1.0 '96 swap silnika


Gość Przemech
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

powaznie mysle o swapie silnika. Mam mozliwosci warsztatowe i zdolnosci mechaniczne. Kupilem micre przez przypadek, poprostu byla baaardzo tania. Nie bawilem sie nigdy nissanami, wiec stad moje zapytanie. Potrzebyje porady czysto technicznej. Nie bedzie to pierwszy raz, kiedy wstawie do jakiegos auta zespół napedowy z innego samochodu, wiec mam pojecie jaka to robota i co jest potrzebne (generalnie dawca-czyli cale auto). Nie chce tez dokonywac zadnych zmian konstrukcyjnych, to ma wygladac jak zwykla micra na przegladzie rejestracyjnym. Prosze tez nie rozpisujcie sie o jakis fantastycznych kombinacjach i oznaczeniach. Generalnie potrzebuje sugesti jakie auto i z ktorego roku ma zespół napędowy najbardziej zblizonej i przystępnej konstrukcji. Jak na razie myslę o Sunny 1.4 '95. Koszty specjalnie nie maja znaczenia, (i tak nie bedą to duze pieniadze) bo zarabiam w euro. Dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już lepiej Sunny 1.6 a nawet Sentry poszukać, ten sam silnik, tylko pojemność większa. Można nawet pokusić się o 2.0, na youtube znajdziesz filmiki Micry właśnie z tym silnikiem. Zależy od przeznaczenia budowanego auta, i tak rzeźba i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybys mial micre 1.3 to byloby latwiej wlozyc silnik 1.6 od primery lub sunnego, ale mając 1.0 to nie pozostaje nic innego jak zmiana całego zespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest przeznaczone na codzienne ,krótkie dojazdy do pracy. Dlatego chcialbym utrzymac wyglad i funkcjonalność zblizona do seri.Tez widzialem filmiki na youtube i http://videos.streetfire.net/video/USSC-20...1264_353773.htm ale w moim przypadku to zaduzo narazie ;) Nie znam nissanów tak dobrze, zeby pozwolic sobie na takie kombinacje (jeszcze). Tu gdzie mieszkam p10 SR20De kosztuje dwie stówy jak juz bede wiedział ktury zespół napedowy, to oczywiscie kupie cale auto na dawce. Dziekuje za sugestie. Zorietowalem sie juz conieco i wydaje mi sie, ze najbardziej mi pasuje GA14DE z Sunny '96 na początek. Blok silnika jest trochę wyższy ze wzgledu na wykorbienie, ale pozostale gabaryty wydaja sie byc podobne, uklad zasilania tez podobny, więc spodziewam sie PnP. Może ktos widział taki swap, albo dysponuje opisani, shematani, czy wiedzą w tym temacie? Serdecznie dziekuje za wszystkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybys mial micre 1.3 to byloby latwiej wlozyc silnik 1.6 od primery lub sunnego, ale mając 1.0 to nie pozostaje nic innego jak zmiana całego zespołu.

 

1.0 i 1.3 są chyba z tej samej rodziny CG, więc nie wiem na czym polegałoby ułatwienie w stosunku 1.3 ---> 1.6??

 

ajbardziej mi pasuje GA14DE z Sunny '96 na początek

 

To już chyba lepiej GA16DE, zyskujesz na mocy a gabaryty tego silnika są takie same.

 

Natomiast co do PnP, to może być różnie. W klubie nie ma chyba takiej Micry jeszcze, więc pewnie nikt nie ma gotowych schematów, musisz wsystko przeanalizować sam. Nie zdziwiłbym się jak z tego PnP nie zostało nic począwszy od półosi, mocowań na wiązkach kończąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazja obejrzec z bliska i porównac p11 '99 1.6 Silnik jest tylko 1,5 cm dłuzszy,więc koła pasowe będą milimetry od podluznicy, a skrzynia podobna- tez na linke. Poduszki niemalze identyczne. Wiazka to nie problim, bede mial całe auto, to przełoze cała wiazke, podłaczenie jednostkowych właczników, czy swiatel to juz drobiazg. Najbardziej martwia mnie przeguby i półosie. Wiadomo primera, czy almera ma dłuzsze, wiec półos i przegób zewnetrzny zostanie z micry, tylko czy da sie na ta półos zasadzic wewnetrzny przegób z skrzyni od primery. Jezeli jak radzicie 1.6 jest taki sam gabarytowo, to nawet bardziej mi pasuje, bo tu wiecej takich aut jest. Moze ktos miał w reku przeguby wewnetrzne, zeby porownac średnice, czy ilość zebów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że gdyby to był taki prosty mod, to mielibyśmy w klubie na pęczki K11 z 1.4 czy 1.6. Jeśli dobrze rozumiem okreslenie 'plug & play' (bez żadnego rzeźbienia) to wydaje mi się, że możemy mówić tylko o CG10DE > CG13DE (ew. CGA3DE, czyli 1.4, który wszedł w 2000 r.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik z primery 1.6 pasuje do seryjnej skrzyni z micry 1.3 (nie wiem jak z 1.0) czyli skrzynie zostawiasz tą co masz, tylko zmieniasz sam silnik :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mdzalewscy

jak poczytałem posty Przemech'a to ten cały swap to bez sensu i to się wszystko kupy nie trzyma

 

chciałbym od autora poznać cel tego swapu i ile ma lat ?

 

Bo jeśli chce tylko jeździć czymś mocniejszym to nie kupi coś z wiekszym silnikiem za 3 stówki tam gdzie mieszka, jeśli chce czegoś wyjątkowego to trzeba trochę zaszaleć i włożyć tam silnik minimum 100KM aby mieć co pokazać zwłaszacz jeśli kasa to nie problem bo zarabia w Euro :030:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Micra z turbodoładowaniem

W 1989 r. japońska firma wypuściła na rynek wzmocnioną wersję Micry - Super Turbo. Teraz Nissan chce powtórzyć ten pomysł.

Kolejna generacja modelu Nissana ma się pojawić w roku 2010. Razem z nią ujrzy światło dzienne wersja z turbosprężarką. Efekt ma być zadziwiający. Mały 3-cylindrowy silnik o pojemności zaledwie 1 l będzie miał moc 140 KM! W parze ze wzmocnieniem mocy ma pójść także bardziej agresywny design. Zapowiada się więc ciekawie. Micra może być konkurentem dla Fiata 500 Abarth czy Renault Twingo RS. Poza tym wygląda na to, że będzie od nich bardziej ekonomiczna.

Kto chce zobaczyć, proszę:

http://www.autokrata.pl/ogien/4731/nissan_...bodoladowaniem/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chce czegoś wyjątkowego to trzeba trochę zaszaleć i włożyć tam silnik minimum 100KM

ga16de ma ponad 100km. Dobrze ze sa ludzie ktorzy chca cos pozmieniac ulepszyc w aucie. Jesli isc tym tropem to rynek tuningowy by nie istanial bo nikt by nie podnosil mocy tylko zmienial auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeśli chce tylko jeździć czymś mocniejszym to nie kupi coś z wiekszym silnikiem za 3 stówki tam gdzie mieszka, jeśli chce czegoś wyjątkowego to trzeba trochę zaszaleć i włożyć tam silnik minimum 100KM aby mieć co pokazać zwłaszacz jeśli kasa to nie problem bo zarabia w Euro :030:
hehehe racja :)

 

przy okazji ... jak koszty nie graja roli to 1,0 na 1,3 i turbinka albo kompresor ... bedzie ponad 100KM auto seryjne, niepozorne, nikt nic nie powie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za ponowne poruszenie tematu. Mam 27 lat i Przemek na imię. Jestem zawodowym mechanikiem i pasjonatem. Od małolata bawiłem się w tunning i przeróbki samochodów, począwszy od malucha 650 42km później 4cyl. 900, przez Golfa1 16V DHLA40 (cztery poziome gaźniki Dellorto) później VR6 i parę innych. Trzy lata pracowałem jako mechanik przy prawdziwych samochodach rajdowych. Cel na micre, to normalnie wyglądające auto do "leczenia pacjętów" w drodze do pracy. Dawno nie zrobiłem nic takiego, więc skoro Żona pięknie daje sobie rade z dzieckiem,to mam trochę czasu...

Min100KM?! Panowie! Przerost ambicji nad kompetencją. Owszem da się wsadzić 2.0 i delikatnie ruszać z piskiem z każdych świateł i każdy radiowóz "wyłapywać". Poza tym 80-cio konna micra z rozsądnym kierowcą będzie szybsza w mieście od 150-cio konnej. Małe auta są lekceważone, a satysfakcja z "objechania"micrą np. Astry OPC na pewno ogromna. I o to mi chodzi. Jest jeszcze jedna kwestia... Jeżeli będę miał wypadek, bądź drobną stłuczkę i policjant zorientuje się,że auto jest przerabiane, to będę miał bardzo kosztowny problem (firmy ubezpieczeniowe odmawiają wypłaty odszkodowania w takich sytuacjach),więc wybaczcie,że nie jestem już szalonym małolatem i chcę normalnie wyglądające auto niepozorne ;)

Nigdy wcześniej nie posiadałem japończyka i nie mam o nich za dużego pojęcia. Zadam konkretne techniczne pytania, jeżeli znajdzie się znawca Nissanów skory do udzielenia mi paru odpowiedzi zanim zaczne swoją robotę. :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za ponowne poruszenie tematu. Mam 27 lat i Przemek na imię. Jestem zawodowym mechanikiem i pasjonatem. Od małolata bawiłem się w tunning i przeróbki samochodów, począwszy od malucha 650 42km później 4cyl. 900, przez Golfa1 16V DHLA40 (cztery poziome gaźniki Dellorto) później VR6 i parę innych. Trzy lata pracowałem jako mechanik przy prawdziwych samochodach rajdowych. Cel na micre, to normalnie wyglądające auto do "leczenia pacjętów" w drodze do pracy. Dawno nie zrobiłem nic takiego, więc skoro Żona pięknie daje sobie rade z dzieckiem,to mam trochę czasu...

Min100KM?! Panowie! Przerost ambicji nad kompetencją. Owszem da się wsadzić 2.0 i delikatnie ruszać z piskiem z każdych świateł i każdy radiowóz "wyłapywać". Poza tym 80-cio konna micra z rozsądnym kierowcą będzie szybsza w mieście od 150-cio konnej. Małe auta są lekceważone, a satysfakcja z "objechania"micrą np. Astry OPC na pewno ogromna. I o to mi chodzi. Jest jeszcze jedna kwestia... Jeżeli będę miał wypadek, bądź drobną stłuczkę i policjant zorientuje się,że auto jest przerabiane, to będę miał bardzo kosztowny problem (firmy ubezpieczeniowe odmawiają wypłaty odszkodowania w takich sytuacjach),więc wybaczcie,że nie jestem już szalonym małolatem i chcę normalnie wyglądające auto niepozorne ;)

Nigdy wcześniej nie posiadałem japończyka i nie mam o nich za dużego pojęcia. Zadam konkretne techniczne pytania, jeżeli znajdzie się znawca Nissanów skory do udzielenia mi paru odpowiedzi zanim zaczne swoją robotę. :diabel2:

 

witam mistrza garaży z ul, NAMYSŁOWSKIEJ--Lukas się kłania widzę że wreszcie trafiłeś pod dobbry adres na nissanklub,hehe :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemech
Lukas się kłania widzę że wreszcie trafiłeś pod dobbry adres na nissanklub,hehe
Witam Łukaszu! odezwę się prywatnie.

 

dlatego polecam wstawienie 1,4 82 KM tez z micry K11

Micra była dostępna z CGA3 więc żadna to rewelacja wstawić silnik z micry do micry...

 

Może ktoś pracuje w sklepie z częściami do nissanów i mógłby mi odpowiedzieć jak przegub wewnętrzny z P11 1996 GA16DE pasuje na półośkę z K11 1996 cg10?

 

Może jakiś link ze schematami wiązek silnikowych tych dwóch aut ktoś może zasugerować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Według mnie to takie trochę zapędzanie się w kozi róg...

1.4 jest podobne do 1.6

a 1.6 to praktycznie to samo co 1.8 tylko z większymi tłokami... taki sam skok tłoka itp itd...

 

Według mnie jest sens albo zrobienia małego silnika z b. fajnym zestawem turbo albo conajmniej 1.6 albo 1.8 wstawić. 2.0 to już chyba za wielka "locha".

 

Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie tutaj silnik 1.6 z p11, prosty i łatwy do delikatnego wzmocnienia. z p11.144 będzie już za dużo kombinacji z elektroniką, zmienne fazy duperele :P a z p10 to już chyba za bardzo zajechane.. Tylko musisz się uzbroić w sporo wolnego czasu na powolne dłubanie ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki ale PRZEMO ma tam kłopot z zakupem jakiegos sunny 1.6 czy almery-tam wszystko ma 1.4...zresztą jeśli nie uda mu się tego 1.6 trafić to przecież można bez większych poroblemów i tak zrobić mu 100km z 1.4...

 

ps.PRZEMO przypomnij że robiłes mi pierwszą w europie p10 na gaźnikach dellorto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemech

Myslę, ze p10 lub p11 1.6 to nie bedzie problem, bo tu tylko takie. Podejrzewam, ze 1995-1997 bedą optymalnymi rocznikami z uwagi na mechaniczne (nie hydrauliczne) sterowanie sprzęgłem i bardzo podobny układ zasilania i brak immobilizera. 2.0 to już duży i ciężki silnik musiałbym do niego wymienić też zawieszenie i hamulce i "obspawać bude" , a jak pisałem nie chce zmieniać wyglądu zewnętrznego.

Grzesiu serdecznie dziekuje za link do australijskiej przeróbki. Dużo wyjasnia. Tylko ja tu nie mam szans zeby tafić na silnik 1.6 z Pulsara 170km... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik co tam siedzi to silnik z sentry (ga16de) nie z pulsara (sr16ve) wiec spokojnie. ten w stosunku do zwyklych ga16 spotykanych u nas mial lepszy kolektor ssacy i walki o wiekszych krzywkach, ponadto podobnie jak w qg18de masz zmienna faze walka ssacego ;)

Jakby ci sie znudzila seria zawsze mozna pojsc dalej i nie beda to drogie zabiegi:

dlubanie ga16 NA

Chyba nawet Coobcio ma troche gratow do takiej zabawy na zbyciu, mysle ze po starej znajomosci by ci zrobil dobra cene :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PrInGeLs

Witam, kolega podzucil mi pomysl ze zmiescil bym sie w 2tyś. ze zmianą silnika i zaproponowal mi wsadzic do k11 zamiast 1.3 wzucic 1.6 od sunny albo 100nxa pasowal by taki silniczek bez wiekszych kombinacji czy nie? i cze zmiescil by sie 1.8 ? bo nie ukrywam ale zajaralem sie tym pomyslem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...