Guest Przemech Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 powaznie mysle o swapie silnika. Mam mozliwosci warsztatowe i zdolnosci mechaniczne. Kupilem micre przez przypadek, poprostu byla baaardzo tania. Nie bawilem sie nigdy nissanami, wiec stad moje zapytanie. Potrzebyje porady czysto technicznej. Nie bedzie to pierwszy raz, kiedy wstawie do jakiegos auta zespół napedowy z innego samochodu, wiec mam pojecie jaka to robota i co jest potrzebne (generalnie dawca-czyli cale auto). Nie chce tez dokonywac zadnych zmian konstrukcyjnych, to ma wygladac jak zwykla micra na przegladzie rejestracyjnym. Prosze tez nie rozpisujcie sie o jakis fantastycznych kombinacjach i oznaczeniach. Generalnie potrzebuje sugesti jakie auto i z ktorego roku ma zespół napędowy najbardziej zblizonej i przystępnej konstrukcji. Jak na razie myslę o Sunny 1.4 '95. Koszty specjalnie nie maja znaczenia, (i tak nie bedą to duze pieniadze) bo zarabiam w euro. Dziekuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mushroom Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 To już lepiej Sunny 1.6 a nawet Sentry poszukać, ten sam silnik, tylko pojemność większa. Można nawet pokusić się o 2.0, na youtube znajdziesz filmiki Micry właśnie z tym silnikiem. Zależy od przeznaczenia budowanego auta, i tak rzeźba i tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGayver Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 gdybys mial micre 1.3 to byloby latwiej wlozyc silnik 1.6 od primery lub sunnego, ale mając 1.0 to nie pozostaje nic innego jak zmiana całego zespołu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemech Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Auto jest przeznaczone na codzienne ,krótkie dojazdy do pracy. Dlatego chcialbym utrzymac wyglad i funkcjonalność zblizona do seri.Tez widzialem filmiki na youtube i http://videos.streetfire.net/video/USSC-20...1264_353773.htm ale w moim przypadku to zaduzo narazie Nie znam nissanów tak dobrze, zeby pozwolic sobie na takie kombinacje (jeszcze). Tu gdzie mieszkam p10 SR20De kosztuje dwie stówy jak juz bede wiedział ktury zespół napedowy, to oczywiscie kupie cale auto na dawce. Dziekuje za sugestie. Zorietowalem sie juz conieco i wydaje mi sie, ze najbardziej mi pasuje GA14DE z Sunny '96 na początek. Blok silnika jest trochę wyższy ze wzgledu na wykorbienie, ale pozostale gabaryty wydaja sie byc podobne, uklad zasilania tez podobny, więc spodziewam sie PnP. Może ktos widział taki swap, albo dysponuje opisani, shematani, czy wiedzą w tym temacie? Serdecznie dziekuje za wszystkie informacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mushroom Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 gdybys mial micre 1.3 to byloby latwiej wlozyc silnik 1.6 od primery lub sunnego, ale mając 1.0 to nie pozostaje nic innego jak zmiana całego zespołu. 1.0 i 1.3 są chyba z tej samej rodziny CG, więc nie wiem na czym polegałoby ułatwienie w stosunku 1.3 ---> 1.6?? ajbardziej mi pasuje GA14DE z Sunny '96 na początek To już chyba lepiej GA16DE, zyskujesz na mocy a gabaryty tego silnika są takie same. Natomiast co do PnP, to może być różnie. W klubie nie ma chyba takiej Micry jeszcze, więc pewnie nikt nie ma gotowych schematów, musisz wsystko przeanalizować sam. Nie zdziwiłbym się jak z tego PnP nie zostało nic począwszy od półosi, mocowań na wiązkach kończąc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemech Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Miałem okazja obejrzec z bliska i porównac p11 '99 1.6 Silnik jest tylko 1,5 cm dłuzszy,więc koła pasowe będą milimetry od podluznicy, a skrzynia podobna- tez na linke. Poduszki niemalze identyczne. Wiazka to nie problim, bede mial całe auto, to przełoze cała wiazke, podłaczenie jednostkowych właczników, czy swiatel to juz drobiazg. Najbardziej martwia mnie przeguby i półosie. Wiadomo primera, czy almera ma dłuzsze, wiec półos i przegób zewnetrzny zostanie z micry, tylko czy da sie na ta półos zasadzic wewnetrzny przegób z skrzyni od primery. Jezeli jak radzicie 1.6 jest taki sam gabarytowo, to nawet bardziej mi pasuje, bo tu wiecej takich aut jest. Moze ktos miał w reku przeguby wewnetrzne, zeby porownac średnice, czy ilość zebów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Schumi03 Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Wydaje mi się, że gdyby to był taki prosty mod, to mielibyśmy w klubie na pęczki K11 z 1.4 czy 1.6. Jeśli dobrze rozumiem okreslenie 'plug & play' (bez żadnego rzeźbienia) to wydaje mi się, że możemy mówić tylko o CG10DE > CG13DE (ew. CGA3DE, czyli 1.4, który wszedł w 2000 r.). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemech Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 gdyby to był taki prosty mod, to mielibyśmy w klubie na pęczki K11 z 1.4 czy 1.6 A czy ktorys z posiadaczy micry przymierzał sie do takiej przeróbki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGayver Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 silnik z primery 1.6 pasuje do seryjnej skrzyni z micry 1.3 (nie wiem jak z 1.0) czyli skrzynie zostawiasz tą co masz, tylko zmieniasz sam silnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puchaczz Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Przemech, jak tam z Tym swapem ?? jeszcze się zastanawiasz?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mdzalewscy Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 jak poczytałem posty Przemech'a to ten cały swap to bez sensu i to się wszystko kupy nie trzyma chciałbym od autora poznać cel tego swapu i ile ma lat ? Bo jeśli chce tylko jeździć czymś mocniejszym to nie kupi coś z wiekszym silnikiem za 3 stówki tam gdzie mieszka, jeśli chce czegoś wyjątkowego to trzeba trochę zaszaleć i włożyć tam silnik minimum 100KM aby mieć co pokazać zwłaszacz jeśli kasa to nie problem bo zarabia w Euro :030: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtomek Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Nissan Micra z turbodoładowaniem W 1989 r. japońska firma wypuściła na rynek wzmocnioną wersję Micry - Super Turbo. Teraz Nissan chce powtórzyć ten pomysł. Kolejna generacja modelu Nissana ma się pojawić w roku 2010. Razem z nią ujrzy światło dzienne wersja z turbosprężarką. Efekt ma być zadziwiający. Mały 3-cylindrowy silnik o pojemności zaledwie 1 l będzie miał moc 140 KM! W parze ze wzmocnieniem mocy ma pójść także bardziej agresywny design. Zapowiada się więc ciekawie. Micra może być konkurentem dla Fiata 500 Abarth czy Renault Twingo RS. Poza tym wygląda na to, że będzie od nich bardziej ekonomiczna. Kto chce zobaczyć, proszę: http://www.autokrata.pl/ogien/4731/nissan_...bodoladowaniem/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dylson Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 jeśli chce czegoś wyjątkowego to trzeba trochę zaszaleć i włożyć tam silnik minimum 100KM ga16de ma ponad 100km. Dobrze ze sa ludzie ktorzy chca cos pozmieniac ulepszyc w aucie. Jesli isc tym tropem to rynek tuningowy by nie istanial bo nikt by nie podnosil mocy tylko zmienial auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest coyot Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Bo jeśli chce tylko jeździć czymś mocniejszym to nie kupi coś z wiekszym silnikiem za 3 stówki tam gdzie mieszka, jeśli chce czegoś wyjątkowego to trzeba trochę zaszaleć i włożyć tam silnik minimum 100KM aby mieć co pokazać zwłaszacz jeśli kasa to nie problem bo zarabia w Euro :030: hehehe racja przy okazji ... jak koszty nie graja roli to 1,0 na 1,3 i turbinka albo kompresor ... bedzie ponad 100KM auto seryjne, niepozorne, nikt nic nie powie ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemech Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Dziękuję za ponowne poruszenie tematu. Mam 27 lat i Przemek na imię. Jestem zawodowym mechanikiem i pasjonatem. Od małolata bawiłem się w tunning i przeróbki samochodów, począwszy od malucha 650 42km później 4cyl. 900, przez Golfa1 16V DHLA40 (cztery poziome gaźniki Dellorto) później VR6 i parę innych. Trzy lata pracowałem jako mechanik przy prawdziwych samochodach rajdowych. Cel na micre, to normalnie wyglądające auto do "leczenia pacjętów" w drodze do pracy. Dawno nie zrobiłem nic takiego, więc skoro Żona pięknie daje sobie rade z dzieckiem,to mam trochę czasu... Min100KM?! Panowie! Przerost ambicji nad kompetencją. Owszem da się wsadzić 2.0 i delikatnie ruszać z piskiem z każdych świateł i każdy radiowóz "wyłapywać". Poza tym 80-cio konna micra z rozsądnym kierowcą będzie szybsza w mieście od 150-cio konnej. Małe auta są lekceważone, a satysfakcja z "objechania"micrą np. Astry OPC na pewno ogromna. I o to mi chodzi. Jest jeszcze jedna kwestia... Jeżeli będę miał wypadek, bądź drobną stłuczkę i policjant zorientuje się,że auto jest przerabiane, to będę miał bardzo kosztowny problem (firmy ubezpieczeniowe odmawiają wypłaty odszkodowania w takich sytuacjach),więc wybaczcie,że nie jestem już szalonym małolatem i chcę normalnie wyglądające auto niepozorne Nigdy wcześniej nie posiadałem japończyka i nie mam o nich za dużego pojęcia. Zadam konkretne techniczne pytania, jeżeli znajdzie się znawca Nissanów skory do udzielenia mi paru odpowiedzi zanim zaczne swoją robotę. :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest coyot Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 albo 1,3 i troche dlubnac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Dziękuję za ponowne poruszenie tematu. Mam 27 lat i Przemek na imię. Jestem zawodowym mechanikiem i pasjonatem. Od małolata bawiłem się w tunning i przeróbki samochodów, począwszy od malucha 650 42km później 4cyl. 900, przez Golfa1 16V DHLA40 (cztery poziome gaźniki Dellorto) później VR6 i parę innych. Trzy lata pracowałem jako mechanik przy prawdziwych samochodach rajdowych. Cel na micre, to normalnie wyglądające auto do "leczenia pacjętów" w drodze do pracy. Dawno nie zrobiłem nic takiego, więc skoro Żona pięknie daje sobie rade z dzieckiem,to mam trochę czasu... Min100KM?! Panowie! Przerost ambicji nad kompetencją. Owszem da się wsadzić 2.0 i delikatnie ruszać z piskiem z każdych świateł i każdy radiowóz "wyłapywać". Poza tym 80-cio konna micra z rozsądnym kierowcą będzie szybsza w mieście od 150-cio konnej. Małe auta są lekceważone, a satysfakcja z "objechania"micrą np. Astry OPC na pewno ogromna. I o to mi chodzi. Jest jeszcze jedna kwestia... Jeżeli będę miał wypadek, bądź drobną stłuczkę i policjant zorientuje się,że auto jest przerabiane, to będę miał bardzo kosztowny problem (firmy ubezpieczeniowe odmawiają wypłaty odszkodowania w takich sytuacjach),więc wybaczcie,że nie jestem już szalonym małolatem i chcę normalnie wyglądające auto niepozorne Nigdy wcześniej nie posiadałem japończyka i nie mam o nich za dużego pojęcia. Zadam konkretne techniczne pytania, jeżeli znajdzie się znawca Nissanów skory do udzielenia mi paru odpowiedzi zanim zaczne swoją robotę. :diabel2: witam mistrza garaży z ul, NAMYSŁOWSKIEJ--Lukas się kłania widzę że wreszcie trafiłeś pod dobbry adres na nissanklub,hehe :mikolaj: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemech Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Lukas się kłania widzę że wreszcie trafiłeś pod dobbry adres na nissanklub,hehe Witam Łukaszu! odezwę się prywatnie. dlatego polecam wstawienie 1,4 82 KM tez z micry K11 Micra była dostępna z CGA3 więc żadna to rewelacja wstawić silnik z micry do micry... Może ktoś pracuje w sklepie z częściami do nissanów i mógłby mi odpowiedzieć jak przegub wewnętrzny z P11 1996 GA16DE pasuje na półośkę z K11 1996 cg10? Może jakiś link ze schematami wiązek silnikowych tych dwóch aut ktoś może zasugerować... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
counterox Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Cześć Według mnie to takie trochę zapędzanie się w kozi róg... 1.4 jest podobne do 1.6 a 1.6 to praktycznie to samo co 1.8 tylko z większymi tłokami... taki sam skok tłoka itp itd... Według mnie jest sens albo zrobienia małego silnika z b. fajnym zestawem turbo albo conajmniej 1.6 albo 1.8 wstawić. 2.0 to już chyba za wielka "locha". Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie tutaj silnik 1.6 z p11, prosty i łatwy do delikatnego wzmocnienia. z p11.144 będzie już za dużo kombinacji z elektroniką, zmienne fazy duperele a z p10 to już chyba za bardzo zajechane.. Tylko musisz się uzbroić w sporo wolnego czasu na powolne dłubanie pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Witam Pana Przemka, kopę lat pchaj ga16 najlepsza opcja i najmniej rzezby: micra z ga16de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 chłopaki ale PRZEMO ma tam kłopot z zakupem jakiegos sunny 1.6 czy almery-tam wszystko ma 1.4...zresztą jeśli nie uda mu się tego 1.6 trafić to przecież można bez większych poroblemów i tak zrobić mu 100km z 1.4... ps.PRZEMO przypomnij że robiłes mi pierwszą w europie p10 na gaźnikach dellorto... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Przemech Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Myslę, ze p10 lub p11 1.6 to nie bedzie problem, bo tu tylko takie. Podejrzewam, ze 1995-1997 bedą optymalnymi rocznikami z uwagi na mechaniczne (nie hydrauliczne) sterowanie sprzęgłem i bardzo podobny układ zasilania i brak immobilizera. 2.0 to już duży i ciężki silnik musiałbym do niego wymienić też zawieszenie i hamulce i "obspawać bude" , a jak pisałem nie chce zmieniać wyglądu zewnętrznego. Grzesiu serdecznie dziekuje za link do australijskiej przeróbki. Dużo wyjasnia. Tylko ja tu nie mam szans zeby tafić na silnik 1.6 z Pulsara 170km... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 ten silnik co tam siedzi to silnik z sentry (ga16de) nie z pulsara (sr16ve) wiec spokojnie. ten w stosunku do zwyklych ga16 spotykanych u nas mial lepszy kolektor ssacy i walki o wiekszych krzywkach, ponadto podobnie jak w qg18de masz zmienna faze walka ssacego Jakby ci sie znudzila seria zawsze mozna pojsc dalej i nie beda to drogie zabiegi: dlubanie ga16 NA Chyba nawet Coobcio ma troche gratow do takiej zabawy na zbyciu, mysle ze po starej znajomosci by ci zrobil dobra cene :mikolaj: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PrInGeLs Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Witam, kolega podzucil mi pomysl ze zmiescil bym sie w 2tyś. ze zmianą silnika i zaproponowal mi wsadzic do k11 zamiast 1.3 wzucic 1.6 od sunny albo 100nxa pasowal by taki silniczek bez wiekszych kombinacji czy nie? i cze zmiescil by sie 1.8 ? bo nie ukrywam ale zajaralem sie tym pomyslem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest coyot Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 i cze zmiescil by sie 1.8 ? bo nie ukrywam ale zajaralem sie tym pomyslem to juz nie lepiej 2,0 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.