Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] szumy w cb radio


Gość ober
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

520XL to b. dobre radio, a CB to nie jest technologia XXI wieku i niestety szumi - taka już jego uroda, szczególnie w mieście, gdzie jest sporo zakłóceń. Ja sobie z tym radze poprzez skręcenie SQ o około 1/3-1/4 (do momentu kiedy przestaje szumieć) i wtedy jeszcze minimalne obniżenie RF Gain. Czy pozim szumów masz taki sam przy włączonym i wyłączonym silniku?

Generalnie powodów może być sporo, polcam forum cbradio.pl i ponizszego posta: http://www.cbradio.pl/modules.php?name=For...;highlight=szum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczepan__k

Do niedawna miałem taki sam problem - radio piszczało i szumiało niemiłosiernie, poza tym był bardzo niski zasięg (ok. 2 km). Kupiłem reflektometr (Swr miarkę) zestroiłem antenę do SWR w okolicach 1,1 na 19 kanale i poniżej 1,5 na skrajnych. Po tym zabiegu jest znacznie lepiej:D Dlatego Tobie także polecam taki zabieg. (Za reflektometr zaplaciłem 40zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21

A wiesz, że U520XL nie ma homologacji w Polsce ? :fuckyou2:

 

To tak tylko formalnie. Jest to jedno z lepszych radii do 300zł, jesli nie najlepsze.

 

Powiem tak:

 

a) antena 70-100 cm (hustler albo montażowa na dzwonku i klapie bagażnika)

B) w mieście RF i SQ na połowie

c) na trasie SQ 1/3, RF 2/3

 

Jeśli masz zestrojoną antenkę, to 90% tego co usłyszysz będzie czyste i wyraźne.

 

CB lepiej działa w dieslach. Jeśli masz benzyne i duże zakłócenia - sprawdź czy nie masz przebicia na przewodach WN (podnieś maskę jak się ściemni na polu i obserwuj świece zapłonowe).

 

Innego radia niż U520 nie chcę :) szerokości :mikolaj:

 

P.S. Po kilkukrotnym cięciu anteny mam SWR 1,5. Miałem w poprzednim aucie 2 (nie dało się mniej ze względu na montaż anteny) i tez chodziło bez zastrzeżeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczepan__k

Kolego SantaClaus21,

P.S. Po kilkukrotnym cięciu anteny mam SWR 1,5. Miałem w poprzednim aucie 2 (nie dało się mniej ze względu na montaż anteny) i tez chodziło bez zastrzeżeń

 

ja także ostatnio przycinałem swojego hustlera :one: tylko u mnie nie obyło się aż tak drastycznie, antenę skróciłem ok.3 cm - a SWR na kanale 19 w okolicach 1,1 :diabel:

 

-> Szerokości Przyczepności <-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłącze się do tematu. W mojej N16 CB zakłóca wentylator nawiewu. Jak jest wyłączony to wszystko ok, jak chodzi słychać szumy. CB mam wpięte pod bezpiecznik zapalniczek a masę daną na nadwozie, zrobiłem też masę obudowy radia, ale też nie pomogło. Co mógłbym z tym zrobić, może jakoś dać masę od dmuchawy na nadwozie? lub filtr na kablu zasilającym CB, a może jakieś inne patenty? Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21
Podłącze się do tematu. W mojej N16 CB zakłóca wentylator nawiewu. Jak jest wyłączony to wszystko ok, jak chodzi słychać szumy. CB mam wpięte pod bezpiecznik zapalniczek a masę daną na nadwozie, zrobiłem też masę obudowy radia, ale też nie pomogło. Co mógłbym z tym zrobić, może jakoś dać masę od dmuchawy na nadwozie? lub filtr na kablu zasilającym CB, a może jakieś inne patenty? Z góry dziękuje za pomoc.

 

Masz źle zestrojoną antenę albo jakiś badziew nie antena ;) W trasie SQ na 1/3 i RF 2/3 i mimo całkiem odkręconego nawiewu nie mam zakłóceń.

Stroiłeś antenę czy w ogóle nie używałeś reflektometru?

 

Po pierwsze - jaką masz antenę? No i napisz czy zestroiłeś..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie zlikwidować szumy, wycia i trzaski to wymieńcie anteny magnesowe na stałki i na 99% problemy znikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SantaClaus21
Antenę mam taką jak w sigu, oczywiście była strojona reflektometrem na moich oczach i przez mojego znajomego.

 

W jakim, kurka, sigu???? Jak masz dłuższą niż metrówka to na pewno błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dłuższą niż metrówka to na pewno błąd

Jaki błąd? Bzdury piszesz. Mam santiago 1200(195zm) i cisza jak makiem zasiał.

Jedną z przyczyn jest antena - podstawa magnesowa a drugą przyczyną jest radio. Niestety ten midland ma kiepskie filtry, nie ma co go porównywać do unidena.

filtr na kablu zasilającym CB

Zrób mały test. Odłącz antenę od radia (tylko nie naciskaj mikrofonu) i sprawdź czy zakłócenia nadal występują. Jeżeli NIE to znaczy, że dostają się do radia przez antenę i nie bardzo da się z tym walczyć. Można założyć kondensatory na silnik od nawiewu i powinno trochę pomóc.

Strojenie anteny to nic innego jak dopasowanie impedancyjne i ustawienie anteny w rezonansie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zrób mały test. Odłącz antenę od radia (tylko nie naciskaj mikrofonu) i sprawdź czy zakłócenia nadal występują. Jeżeli NIE to znaczy' date=' że dostają się do radia przez antenę i nie bardzo da się z tym walczyć. Można założyć kondensatory na silnik od nawiewu i powinno trochę pomóc.

[/quote']

 

Dziękuje za pomoc uczyniłem jak radziłeś i szumy zniknęły. Będę próbował z kondensatorem lub nauczę się z tym żyć w sumie nie jest źle bo jak mam czułość skręconą do połowy to jest w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam U520xl i też szumiał silnik nawiewu w radyjku, ale problem pojawił się naprawdę w momencie podłączenia ładowarki do nawigacji. Wtedy musiałem SQL skręcić na 1/2, żeby było cicho.

Rozwiązaniem problemu okazały się dwa elementy:

- pierścień ferrytowy na który nawinąłem przewód zasilający CB,

- kondensator 100nF (nie-elektrolit) wlutowany w gniazdku między +/-.

W ten sposób SQL wrócił do normalnej pozycji w mieście, a pod miastem można go było odkręcić jeszcze bardziej. Przy okazji okazało się, że nie słychać już zakłóceń z wiatraka od nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sargoszyygy

Ja czasami mam coś takiego ze przy naciskaniu na pedał gazu pojawia się dźwięk w radyjku, nie wiem dlaczego tak się dzieje, czasami jest a czasami nie ma, nie wiem czy to od pogody czy co. nie mam patentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a próbował ktoś załozyć filter przeciw zakłuceniowy na kabel zasilajacy cb????????

Może to zdać egzamin pod warunkiem, że zakłocenia dostają się do radia przez zasilanie. W przeciwnym wypadku, a tak jest najczęsciej, większość śmieci włazi przez antenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma filtra na antenę. Różne modele radiów (taka jest prawidłowa pisownia) mają różną skuteczność filtrowania zakłóceń. Pozostają dwa rozwiązania tego problemu:

- wyeliminowanie źródła zakłóceń poprzez foltrację za pomocą kondensatorów

- dobranie radia, którego filtry będą sobie radziły z zakłóceniami w danym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumiś odpuść sobie lepiej zainwestuj w dobrą antenę na uchwycie lub dziurę w dachu.

Chcąc wymieniać filtry w radiu musisz mieć wiedzę z dziedziny elektroniki oraz porządny sprzęt żeby wszystko zestroić i poustawiać

 

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub znaków zapytania to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchett

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze by zaryzykowac wymiane filterków w srodku w radyjku???????????????

Filtry w radiu to nie są pojedyńcze elementy (jak np układ scalony) ale całe bloki zbudowane z wielu elementów i odpowiednio dopasowane do otoczenia. Fakt, że niektóre działają lepiej a inne gorzej lecz ich wymiana nie jest taka prosta. Można zaadoptować sposób budowy z radia, które lepiej radzi sobie zakłóceniami lecz do tego potrzebna jest spora wiedza i zaplecze pomiarowe. Napisze jeszcze, że kolega Michał SP5it próbował umieścić blok filtrujący z Lincolna do alana18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem rozgałęziacz gniazda zapalniczki. Zamocowałem go nad CB - akurat idealnie się wpasował. Teraz jest instalacja taka, że do gniazda zaplniczki rozgałęziacz, a do rozgałęziacza CB. Powstają straszne szumy, muszę więcej skręcić i inni mówią że źle mnie słyszą. Planuję pociągnąć pod bezpieczniki osobno CB i osobno rozgałęziacz. Pytanie tylko czy to coś zmieni, czy może sam rozgałąziacz jak jest za blisko to wprowadza zakłócenia bo jest jakieś pole elektromagnetyczne? Czy można wtedy jakoś dodatkowo obłożyć czymś CB, aby je ekranować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...