sq9mcs Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Z tego co czytam po innych forach i Nissan Murano org to wina leży po stronie fabrycznie wadliwych lub źle zamontowanych simmeringów i to od strony wału napędowego i od strony skrzyni biegów. Narzekania są nawet na dokładność zamienników co nawet potwierdza wypowiedź kolegi Gregor500. W związku z czym należałoby pomyśleć o doszczelnieniu simmeringów. Od strony zewnętrznej. Simmering można by osadzić na środku do uszczelniania gwintów np. Loctite. Stosowanie silikonów nie wchodzi w grę ponieważ jest duże ryzyko na rozpuszczenie pod wpływem oleju i uszkodzenie mechanizmu. Większy simmering nie wchodzi w grę bo nawet jeśli wejdzie to i tak zostanie zdeformowany. Ostateczność do rozwiercenie gniazda i montaż większego simmeringu, ale to już hardcore. Od strony wewnętrznej będzie ciężko. Montaż mniejszego simmeringu może skończyć się pęknięciem koronki uszczelnienia co zacznie powodować wycieki. Można by przykleić na wałek cieniutką (0.5mm) uszczelkę wykonaną z elastomeru poliuretanowego. Tutaj jest producent różnych elementów z poliuretanu :http://www.poliuretan.olkusz.pl/ Zaopatruję się u niego w elementy zawieszenia, z wzoru wykona wszystko. Może akurat zrobiłby taką uszczelkę. Wszystko jak widać eksperymenty. Ale gra warta świeczki. Podobny problem miałem z simmeringiem wału tylnej osi w skrzyni rozdzielczej w Mitsubishi Pajero Pinin. Może ktoś ma inny pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Kolego sq9mcs pomysły niezłe, ale na mój łeb, powinny wystarczyć nowe zimeringi. Z prawe strony, to ja nie miałem źadnych wycieków. Z Ciekło z tego otworu, czyli od strony skrzynki. Ta dziura nie jest chyba umiejscowiona przypadkowo, bo wyciekający olej kapie akurat na jedną z siatek wydechu i śmierdzi okrutnie w środku auta. To chyba ''genialne''rozwiązanie zastępujące ewentualną kontrolkę poziomu oleju w przekładni. Jeśli to rzeczywiście odmiana przekładni z xtraila , to gratuluję konstruktorom firmy. Nissan. Szkoda, bo miałem do niedawna lepsze mniemanie o ich pracy. A tu, w tym modelu co chwila napotykam jakieś idiotyzmy. Moje auto wyprodukowano jeszcze w Japonii, a nie w Rosji jak te nowe M2 i myślałem, że jest to nadal porządna konstrukcja. Pozdrawiam wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Ta dziura jest po to aby odprowadzać wodę. Jakbyś wjechał w kałużę lub brodził podczas przeprawy, to zebrana woda musi jakoś wypłynąć. W Pathfinderze mam klka takich dziurek w miejscach które potencjalnie mogą zostać zalane podczas takich akcji. Nie powinien wylewać się przez nie olej. Skrzynia rozdzielcza w Murano to Nissan TY20A. Identyczna jest stosowana w Altimie, Maximie i X-Trailu. Przełożenie 2.466 (0.405:1). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Wielkie dzięki za info o typie skrzynki. A swoją drogą, to 'fajne' auto: silnik z innego modelu, rozdzielacz z innego, hamulce itd... To jest taki 'składak', choć firmowy. Szkoda, że niektóre rozwiązania są na poziomie 'garażowym', bo jak nazwać fakt, že ze zmianą położenia silnika nie umożliwiono dojść serwisowych do lewego wydechu, zdjęcia chociažby kolektora dolotowego itp. -ZGROZA A miałem kupić Pathfindera:) Mam dwa modele Accury - wszystko zrobione o klasę lepiej. wkar Jeszcze jestem fanem Nissana, ale chyba przez sentyment do starych modeli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Dojście jest do wszystkiego kwestia sposobu. Manuale serwisowe znajdziecie tutaj: http://www.nicoclub.com/FSM/ Niestety nie ma silników diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ginko75 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Stomkowiak, Gdzie naprawiasz swojego Murano? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 (edytowane) Kto mi podpowie, jak wyjąć tzw. reduktor, bo utknąłem na 2 śrubkach: skrzynka-reduktor (pozostałym: reduktor-skrzynka dałem radę). Pozdrawiam. wkar Czy tylny most jest teź taki sam, jak w xtrailu? Edytowane 2 Grudnia 2013 przez wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavco19 Opublikowano 14 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2021 Cześć czy ktoś może opisać jak wyjąć reduktor? Mój niestety chyba wyje myślałem że to łożyska półosi i piasty, ale pomimo luzów i wymiany na nowe wyje dalej, ehhhh. Ktoś pomoże jak wyjąć ten reduktor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 15 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2021 Cześć. Najprościej jest wyjechać z całym zespołem napędowym ( silnik + skrzynia + reduktor). Ja wyjąłem przez całą masę dziwnych operacji. Zostawiając zespół na miejscu, ale odradzam. Długo i bardzo niewygodnie. wkar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.