Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12/WP12] Wymiana filtra kabinowego przeciwpyłkowego - Zrób


Gość Pyrus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Filtr kabinowy czy inaczej przeciwpyłkowy powinnismy wymieniac co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km). Oczywiscie nie zaszkodzi robic tego czesciej,jesli jezdzimy po jakis zakurzonych,piaszczystych drogach. Zanieczyszczony filtr moze byc przyczyna nieprzyjemnych zapachow a takze zaparowanych szyb,a wiec nie warto oszczedzac 50pln na wymianie. Ponizej wklejam zdjecia aby nawet ktos kto ma lewe rece do roboty mogl zrobic to samemu. :one:

 

1. Filtr znajduje sie za schowkiem na rekawiczki przed przednim siedzeniem pasazera

dsc02246h.jpg

2.Odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym 2śrubki znajdujące sie pod schowkiem na dole po obu jego stronach

dsc02247x.jpg

3.Otwieramy schowek i odkręcamy znajdującą się z boku śrubkę tzw. Torxem(wielokątny wkrętak). Jest to śrubka od ramienia podtrzymującego schowek

dsc02242z.jpg

To ta śrubka i nasadka torx

dsc02240p.jpg

4.Potem odkręcamy wszystkie śrubki (4szt) z wnetrza schowka:

dsc02239w.jpg

5.Teraz możemy wyjąć ostrożnie schowek,pociągamy go lekko w dół pamiętając że trzyma on sie ciągle na dwóch zatrzaskach od strony drzwi,musimy lekko schowkiem poprzekręcać żeby wyszły z otworów i by ich nie połamać:

dsc02234o.jpg

dsc02235u.jpg

6. Zaleca sie miec wylaczony zaplon,bo po wyjeciu schowka jest tam kilka kabelkow pod pradem(oswietlenie schowka itd)

dsc02218h.jpg

7. Filtr znajduje się za tą klapką zaznaczoną na zdjęciu, która trzyma się na dwóch zatrzaskach:

dsc02221.jpg

U mnie był na nich napis PUSH(pchać) co mnie zmyliło bo żeby otworzyć klapkę musimy wlozyc palce jak pokazuje strzalka za ten zaczep i pociagnac go do siebie,wtedy go nie połamiemy bo u mnie siedział dość mocno

dsc02219c.jpg

8. Po zdjęciu klapki widzimy stary filtr

dsc02225j.jpg

Po wyjęciu starego dało się zauważyć delikatną ;) róznicę miedzy nim a nowym filtrem :P

dsc02228i.jpg

9.Teraz juz z górki. Bierzemy odkurzacz i zasysamy co sie da. Nastepnie włączamy zapłon i ustawiamy dmuchawe na najwyższy bieg,po kolei zamykamy kolejne nawiewy i czekamy co nam wywieje, znów odkurzacz i możemy zakładać nowy filtr.

10. Wkładamy filtr na miejsce zwracając uwagę na oznaczenia na nim,strzalki na filtrze powinny pokazywać którą strona do góry:

dsc02230t.jpg

11.Filtr na miejscu to teraz zakładamy klapkę, najpierw do góry wkładając zaczepy w swoje miejsca, a potem dociskając(PUSCH) na dole aż zaskoczą na swoje miejsce

dsc02232i.jpg

dsc02233d.jpg

12.Zakładamy schowek na swoje miejsce,w odwrotnej kolejności do tej jak go rozkręcaliśmy i już cieszymy się świeżym powietrzem. Można kupić także nawilżacze zapachowe do filtrów i nasączyć go przed włożeniem.

 

Mam nadzieję że komuś się przyda moja instrukcja.W razie pytań odpowiem. :one:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Pyrus, opis taki już jest ale że chyba dotyczył Almery to niezaszkodzi jak i taki powstał, aczkolwiek to zdanie kupy się nie trzyma: " wymieniac co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km)" Zresztą niewiele osób robi takie przebiegi, choć mi się zdarzało. Co do pomógł to chyba sam sobie musisz dać bo nikt inny tego zrobić nie może:) Punkcik pomógł może dać tylko założyciel tematu, pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Pyrus, opis taki już jest ale że chyba dotyczył Almery to niezaszkodzi jak i taki powstał, aczkolwiek to zdanie kupy się nie trzyma: " wymieniac co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km)" Zresztą niewiele osób robi takie przebiegi, choć mi się zdarzało. Co do pomógł to chyba sam sobie musisz dać bo nikt inny tego zrobić nie może:) Punkcik pomógł może dać tylko założyciel tematu, pzdr.

 

nie wiem jak jest w almerze,ja wymienialem filtr dzis u siebie wiec postanowilem ze podziele sie z tymi ktorym moze sie przydac. nie mow do mnie na Pan bo sie obraze ;) ja mlody jeszcze jestem :) Co do opisu co ile sie wymienia jest wziety z ksiazki serwisowej,hehe faktycznie zapomnialem ze punkt to ja moge przydzielic ;) a wiec leci punkcik do mnie :one: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do szanownych moderatorów

skasować dyskusję OT (znaczy się dwa powyższe posty oraz mój i wszelkie jakie nastąpią potem) a temat podwiesić w "zrób to sam"

 

no dowiedzialem się że zrób to sam nie działa póki co

a więc gwoili wyjaśnienia powstalych wątpliwości:

co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km)

po zajrzeniu do swojej instrukcji obsługi: część 8 (do ściągnięcia z wiadomego tematu)

 

strony 8-6 i 8-15 (dla silników QG16, QG18,QR20),

przy przebiegach poniżej 30kkm /rok - wymiana co30kkm lub 24 miesiące

przy przebiegach powyżej 30kkm / rok - wymiana co 30kkm

 

strony 8-8 i 8-17 (dla silnika YD22DDTi)

przy przebiegach poniżej 30kkm /rok - wymiana co20kkm lub 12 miesiące

przy przebiegach powyżej 30kkm / rok - wymiana co 20kkm

 

strony 8-10 i 8-19 (dla silnika F9Q),

przy przebiegach poniżej 30kkm /rok - wymiana co30kkm lub 24 miesiące

przy przebiegach powyżej 30kkm / rok - wymiana co 30kkm

 

przy tzw trudnych warunkach - w tym przypadku chodzi o duże zapylenie poszczególne okresy powinny zostać skrócone o połowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze że opis powstał im więcej tym lepiej a co do przebiegów to chodziło mi o to że albo 30 tys albo 40 tys bo jedno zaprzecza drugiemu. Wirtualny punkt odemnie, pzdr:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najciekawsze w tym wszystkim jest to, że wymiany filtra dokonuje się bez użycia śrubokręta (to akurat w nissanie jest bardzo sprytnie rozwiązane).

 

to jest:

zdjęcie nr 1 - pasuje

zdjęcie nr 2 - zamiast odkręcać śrubki, trzeba się schylić pod schowek, są tam takie "dynksiki" które się wyciąga - coś jak wyjęcie pręta z zawiasu

zdjęcie nr 3 - nie trzeba wykręcać tego torx - ten torx jest przykręcony do elastycznego elementu dzięki któremu możemy schowek położyć jednym końcem na ziemi, a drugi będzie zawieszony

 

Pozdrawiam

ciechon

 

Ps. proszę nie odbierać tego jako krytyki, MOCNO POCHWALAM tego typu inicjatywy, sam sporo się naszukałem na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najciekawsze w tym wszystkim jest to, że wymiany filtra dokonuje się bez użycia śrubokręta (to akurat w nissanie jest bardzo sprytnie rozwiązane).

 

to jest:

zdjęcie nr 1 - pasuje

zdjęcie nr 2 - zamiast odkręcać śrubki, trzeba się schylić pod schowek, są tam takie "dynksiki" które się wyciąga - coś jak wyjęcie pręta z zawiasu

zdjęcie nr 3 - nie trzeba wykręcać tego torx - ten torx jest przykręcony do elastycznego elementu dzięki któremu możemy schowek położyć jednym końcem na ziemi, a drugi będzie zawieszony

 

Pozdrawiam

ciechon

 

Ps. proszę nie odbierać tego jako krytyki, MOCNO POCHWALAM tego typu inicjatywy, sam sporo się naszukałem na ten temat

 

Nie odebralem tego jako krytyki,bo niby czemu?Podales szybszy sposob na wykonanie tego,a wiec nawet lepiej. :) Widzisz gdybys ty pierwszy dal taka instrukcje to bym dzis zaoszczedzil 5minut na odkrecanie/przykrecanie srubek :) Zagladalem pod schowek w poszukiwaniu wszystkich srubek i widzialem takie plastikowe"jezyczki" i nie wiem czy to o nie ci chodzi?Na forum jest juz instrukcja jak wymieniac filtr,ale obie sa w sytlu "odkrec sobie schowek i tam znajdziesz sobie sam".Wiec ja postanowilem zrobic jak nalezy ze zdjeciami zeby wiedziec co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Właśnie wymieniłem ów filtr

Wszystko opisane ok tylko mam jedna malutką uwagę odnośnie punktu 10:

 

10. Wkładamy filtr na miejsce zwracając uwagę na oznaczenia na nim,strzalki na filtrze powinny pokazywać którą strona do góry:

 

Czy na pewno te strzałki powinny być do góry???

Na instrukcji załączonej do filtra strzałki są skierowane do dołu (i tak też włożyłem, wszystko idealnie pasuje, filtr z FILTRONa)

 

A poza tym - jak jest różnica w tym czy do dołu czy do góry? Co się stanie jeśli założymy filtr odwrotnie???

post-26398-1271228275,2188_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Wielkie dzięki dla Pyrusa za opis wymiany tego filtra, właśnie tego szukałem.

Ale mam prośbę do Pyrusa. Czy mógłbyś przesłać mi te zdjęcia ponieważ nie wyswitlają się tylko widzę jakieś angielskie napisy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

Kolego Pyrus - czy można jeszcze raz prosić fotki bo te nie "działają"

 

Właśnie wymieniłem ów filtr

Wszystko opisane ok tylko mam jedna malutką uwagę odnośnie punktu 10:

 

10. Wkładamy filtr na miejsce zwracając uwagę na oznaczenia na nim,strzalki na filtrze powinny pokazywać którą strona do góry:

 

Czy na pewno te strzałki powinny być do góry???

Na instrukcji załączonej do filtra strzałki są skierowane do dołu (i tak też włożyłem, wszystko idealnie pasuje, filtr z FILTRONa)

 

A poza tym - jak jest różnica w tym czy do dołu czy do góry? Co się stanie jeśli założymy filtr odwrotnie???

Jeszcze nie rozbierałem ale zasada jest jedna strzałka to kierunek przepływu powietrza.

musisz sprawdzić w którą stronę "dmucha" i tak założyć filtr.

 

 

 

 

SPRAWDZIŁEM u siebie udało mi się to rozebrać :D i strzałki są do góry.

Edytowane przez 72JANUSZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Filtr kabinowy czy inaczej przeciwpyłkowy powinnismy wymieniac co 30tys km/raz na rok(przy przebiegach rocznych ponizej 40tys km). Oczywiscie nie zaszkodzi robic tego czesciej,jesli jezdzimy po jakis zakurzonych,piaszczystych drogach. Zanieczyszczony filtr moze byc przyczyna nieprzyjemnych zapachow a takze zaparowanych szyb,a wiec nie warto oszczedzac 50pln na wymianie. Ponizej wklejam zdjecia aby nawet ktos kto ma lewe rece do roboty mogl zrobic to samemu. :one:

 

1. Filtr znajduje sie za schowkiem na rekawiczki przed przednim siedzeniem pasazera

dsc02246h.jpg

2.Odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym 2śrubki znajdujące sie pod schowkiem na dole po obu jego stronach

dsc02247x.jpg

3.Otwieramy schowek i odkręcamy znajdującą się z boku śrubkę tzw. Torxem(wielokątny wkrętak). Jest to śrubka od ramienia podtrzymującego schowek

dsc02242z.jpg

To ta śrubka i nasadka torx

dsc02240p.jpg

4.Potem odkręcamy wszystkie śrubki (4szt) z wnetrza schowka:

dsc02239w.jpg

5.Teraz możemy wyjąć ostrożnie schowek,pociągamy go lekko w dół pamiętając że trzyma on sie ciągle na dwóch zatrzaskach od strony drzwi,musimy lekko schowkiem poprzekręcać żeby wyszły z otworów i by ich nie połamać:

dsc02234o.jpg

dsc02235u.jpg

6. Zaleca sie miec wylaczony zaplon,bo po wyjeciu schowka jest tam kilka kabelkow pod pradem(oswietlenie schowka itd)

dsc02218h.jpg

7. Filtr znajduje się za tą klapką zaznaczoną na zdjęciu, która trzyma się na dwóch zatrzaskach:

dsc02221.jpg

U mnie był na nich napis PUSH(pchać) co mnie zmyliło bo żeby otworzyć klapkę musimy wlozyc palce jak pokazuje strzalka za ten zaczep i pociagnac go do siebie,wtedy go nie połamiemy bo u mnie siedział dość mocno

dsc02219c.jpg

8. Po zdjęciu klapki widzimy stary filtr

dsc02225j.jpg

Po wyjęciu starego dało się zauważyć delikatną ;) róznicę miedzy nim a nowym filtrem :P

dsc02228i.jpg

9.Teraz juz z górki. Bierzemy odkurzacz i zasysamy co sie da. Nastepnie włączamy zapłon i ustawiamy dmuchawe na najwyższy bieg,po kolei zamykamy kolejne nawiewy i czekamy co nam wywieje, znów odkurzacz i możemy zakładać nowy filtr.

10. Wkładamy filtr na miejsce zwracając uwagę na oznaczenia na nim,strzalki na filtrze powinny pokazywać którą strona do góry:

dsc02230t.jpg

11.Filtr na miejscu to teraz zakładamy klapkę, najpierw do góry wkładając zaczepy w swoje miejsca, a potem dociskając(PUSCH) na dole aż zaskoczą na swoje miejsce

dsc02232i.jpg

dsc02233d.jpg

12.Zakładamy schowek na swoje miejsce,w odwrotnej kolejności do tej jak go rozkręcaliśmy i już cieszymy się świeżym powietrzem. Można kupić także nawilżacze zapachowe do filtrów i nasączyć go przed włożeniem.

 

Mam nadzieję że komuś się przyda moja instrukcja.W razie pytań odpowiem. :one:

Czy mógłbyś załączyć jeszcze raz zdjęcia bo już ich nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie, żeby wymienić filtr kabinowy nie trzeba wogóle odkręcać schowka!

Na samym dole schowka znajdują się 2 śruby a po ich wewnątrznej stronie 2 zawiasy, na których trzyma się schowek. Każdy zawias posiada małą dżwigienkę, którą pociągamy do siebie. Gdy pociągniemy 2 dźwigienki wyciągamy właśnie zawiasy, na których trzyma się schowek. W momencie gdy otworzymy schowek na jego bocznej ścianie od strony pasażera odkręcamy tylko śrubkę od teledkopu. Gdy wyciągniemy języczki i odkręcimy śrubkę wychodzi nam cały schowek i już mamy dojście do filtra. Samo ściągnięcie filtra trwa minutę! Późnej postaram się wrzucić zdjęcia.

Edytowane przez looko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Kolegów i Koleżanki!

Wczoraj wymianiałem filtr kabinowy w P12 , 2005 , 1,9dCi. Wymiana nie wymaga wykręcania żadnych śrób - potwierdzam. Wystarczy wyjąć JEDEN element z lewego zawiasu schowka. Jak już koledzy wspominali , ów element to trzpień/oś przypomijająca kluczyk imbusowy. Po przekręceniu o 90 stopni wyjmujemy go a następnie delikatnie przesuwamy cały schowek w prawo, tak aby lewy ogranicznik otwarcia schowka wyskoczył z prowadnicy. Następnie delikatnie odchylamy całość w dół i mamy pełny dostęp do filtra. Następny dylemat - którą stroną , oznaczoną strzałką, umieścić filtr. Najczęściej stary filtr jest już tak brudny, że wszelkie jego oznaczenia są nieczytelne. Otoż strzałka oznacza kierunek przepływu powietrza, a zatem , mówiąc brutalnie ;) mamy taki schemat graficzny :

brudna strona ------> czysta strona ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz chyba w temacie filtra kabinowego nic nie zwojujemy. Ja osobiście na beszczela odginam ograniczniki i schowek mi wypada sam a reszta jw.

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz chyba w temacie filtra kabinowego nic nie zwojujemy. Ja osobiście na beszczela odginam ograniczniki i schowek mi wypada sam a reszta jw.

skad ja to znam? :) też stosuję ta metodę i uważam, że jest najlepsza i najszybsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arkady2222

Dzisiaj właśnie zdemontowałem schowek, żeby się dostać do filtra kabinowego i nigdzie go nie mogłem znaleść :mad: Mam tylko jakąś watolinę przyklejoną do tylnej ścianki schowka i nad schowkiem gdzie jest poduszka.

Jak ktoś może niech wrzuci foty, gdzie jest umiejscowiony ten filtr, bo te wcześniejsze mi się nie otwierają. Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki ;] czy wasz filtr kabinowy tez był umieszczony w takiej metalowej obudowie z siatki ? z wyciętym kołem na środku ??pierwszy raz wymieniałem sam filtr i byłem nieco zaskoczony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia nie mam jak zrobić, nie widzisz żadnego plastiku - prostokąt (szeroki na 3 cm, długi 15cm)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wytrzymasz do jutra wieczora to zrobię pełną sesje zdjęciową montażu i demontażu filtra kabinowego i wkleję w poradnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arkady2222

Jak wytrzymasz do jutra wieczora to zrobię pełną sesje zdjęciową montażu i demontażu filtra kabinowego i wkleję w poradnik.

No oczywiście, że wytrzymam. Będę wdzięczny. A czy u Was także występuje jakaś watolina, fizelina, przyklejona do tylnej ścianki schowka ?

Jak będę rozbierał to zrobię foty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...