Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy), Filtron k1152


Notesik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjęcie filtra kabinowego w Note 1.4 nie sprawia problemu, gorzej z włożeniem nowego, odkręcałem schowek (5 śrub) żeby był lepszy dostęp. Aby włożć nowy filtr trzeba go bardzo mocno ścisnąć aż zrobi się kształt trójkąta i wcisnąć górną częścią do otworu, jak zaskoczy to wciskać dolną część. Za filtr węglowy zapłaciłem 48zł, w pierwszym lepszym sklepie, filtr taki sam dla Nissana, Dacii i Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a68-do -Tobi-przepraszam że nie odpowiedziałem na Twoje pytanie,ale dawno nie wchodziłem na ten temat.Odnośnie Twojego pytania że mój Notek z 2008roku ma filtr gdzie indziej,to tyle mogę Ci powiedzieć ,że jest wprawdzie z lipca 2008r,ele stał na placu sprzedażnym do marca 2009r.I aby go po takim czasie sprzedać zmienili całą deskę z zegarami i mam nową klimę z nowymi pokrętłami tzw automatyczną,przyciemniane szyby i alufelgi,elektryczne lustra ,radio z 6-cio płytową zmieniarką CD.Tak że niemiec, który to auto kupił jeszcze dostał na niego zniżkę,kupiłem w pażdzierniku 2011r po 39300km przebiegu,jeżdził dziadek 81-letni,i silnik nie poci się ,odpukać na razie 1,4 benzyna,pozdrawiam .

 

a-68- tylko ma jedną wadę białe zegary w słońcu nie widać lewej części zegara zegara,przydała by się wymiana tarcz zegarowych na kolor czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

[Ciąg dalszy dyskusji na temat filtra kabinowego rozpoczętej przez kolegę notes_2011 w temacie "Przegląd po PIERWSZYM roku - koszty"]

 

Najlepiej kupić filtr z aktywnym węglem, cena około 50 PLN, do tego każdy odpowiedni dla notka pasuje, żadnego rzeźbienia ani nic, (no chyba że poprzez rzeźbienie rozumiesz wykręcanie schowka).

 

instrukcję jak to wykonać znajdziesz na forum w szukajce

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczyć się zaczynają :D :D haha

 

Filtron, Knecht, Bosch, Valeo, Herth&Buss Jakoparts, Mann, Blue Print, Ashika

 

można do węgla dopłacić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na dobrą sprawę wyjęcie schowka do operacji wymiany filtra nie jest koniecznie - daje tylko pewien komfort przy operacji wymiany, dając bardziej "fizjologiczny" dostęp "z góry". W ASO są wprawieni i robią to dosłownie w minutę - oczywiście bez wyciągania schowka. Raz wymienisz i za drugim razem też zrobisz to bez problemu.

Co do filtra warto zainwestować w takie z mikrowłókien lub z węglem aktywnym. Papierowe ulegają szybkiej degradacji i mogą być źródłem nie przyjemnych zapachów. Ktoś mi mówił, że Filtronowskie pasują. Są wykonane tylko w bardziej twardego plastiku i trzeba użyć nieco większej siły do włożenia i pewnie z tego względu są też nieco trudniejsze co wyciągnięcia. Kurczenie, to chyba jakiś żart - no chyba, że chodziło o sam wkład ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie wymiana bez wyciągania schowka, za drugim razem robi się to prawie machinalnie - a Filtron ponoć coś tam nie halo, że najlepiej wykręcić schowek - wiem, że nie ma dużo roboty ale po co sobie utrudniać :).

 

Dzięki za szybką reakcję Panowie - wybiorę chyba Mann-a Cu 1829, nieco ponad 1/3 ceny filtra z ASO ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście już drugi filtr kabinowy wymieniam i jest to właśnie Valeo (żaden papier). Poza tym że trochę paprochów się przez rok nazbiera i troszkę się przyczerni to nim mu nie jest. Robię to bez demontażu schowka. Następnym razem pokuszę się na filtr z węglem aktywnym. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkład węglowy ponoć stawia większy opór powietrzu i słabiej dmucha???

To nie będę zmieniał na węglowy. <_<

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrażaj się tak szybko ;). Może ktoś ma taki wkład i się wypowie. Ja słyszałem obie opinie - wykluczające się wzajemnie. Jeden z moich kolegów twierdził, że faktycznie, taki wkład stawia trochę większy opór, natomiast inny wręcz przeciwnie - miał wrażenie, że układ nawiewu działał nawet lepiej. Myślę, że to bardzo zależy od producenta filtra no i samochodu oczywiście. Niestety obie opinie nie dotyczyły Note.

Dobry wkład węglowy teoretycznie nie powinien stawić większego oporu niż mikrowłókno. Wszystko zależy z czego jest zrobiona osnowa, czyli to w czym się znajduje aktywny węgiel w filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomimo zmiany auta - na 99% mam identyczny wkład filtrujący (pasuje też do Logana, Sandero, Clio III, itp)i co prawda go jeszcze nie wymieniałem, ale ludzie z forum Dacii takie opinie (na temat mniejszej przepustowości filtra węglowego) już zgłaszali. Użytkując note zmieniałem zawsze na włókninowy kosztujący circa ok 45 zet, więc osobistych doświadczeń w temacie węglowego nie posiadam - powtarzam zasłyszane lub wyczytane plotki

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma taki wkład i się wypowie.

 

Ja mam filtr węglowy. Szczerze mówiąc to dmucha lepiej niż wcześniej ale to pewnie dlatego, że stary - po roku używania - był już dość mocno zabrudzony. Jakiejś włoskiej firmy (chyba taki: http://allegro.pl/fi...2510695296.html - choć dokładnie już nie pamiętam). Koszt zakupu coś około 60 zł.

 

na 99% mam identyczny wkład filtrujący (pasuje też do Logana, Sandero, Clio III, itp)

 

Jeżeli pasuje do Clio 3, to na 100% pasuje do Note.

Edytowane przez arek_sosnowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość mike12345

Udało mi się wymienić filtr bez odkręcania schowka,jest ciasno ale da się:-) Trzeba mocno zgiąć filtr w trójkąt i wepchnąć najpierw górną część potem dolną. Wcześniej psiknąłem pianką odgrzybiającą w komorę, wysuszyłem nawiewem i dopiero założylem nowy filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chyba po FL tak, bo ja wymieniam filtr kabinowy bez odkręcania schowka. Tak jak napisał Mike. Oczywiście nie używałem filtronu tylko innych firm. Plastyki w filtrze są tak wykonane, że jak się ściśnie filtr i włoży w otwór pod schowkiem, troszkę porusza, żeby się rozprostował i dociśnie to plastyki same wskoczą na miejsce na zasadzie zatrzasku. I nie psikam, tylko kupuję odgrzybiacz w aerozolu, taki który sam się wypsika,  zamykam drzwi, włączam nawiewy na pełną moc, czekam aż aerozol się skończy, dopiero wkładam filtr. Opisywałem tą operację we wcześniejszych postach.

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem oryginalny na filtrona. Sciagalem schowek ale jak rozpakowałem filter okazało się ze jest troche inny niż oryginal. Ma dość sztywne ramki. Oryginal nie miał ramek tylko sam material filtra był przyklejony do tej klapki która widać kiedy zalozy się go na miejsce. Klapka filtrona tez mi nie pasowala wiec ja wywaliłem, zostawiłem stara.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście rangerże  załączamy obieg  zamknięty, nie napisałem. Wydaje mi się, że każdy filtr będzie dobry oprócz filtrona. Przez te sztywne ramki. Ten który teraz mam kupiłem na allegro w jakiejś wyprzedaży części magazynowych w Tychach za 19 zet .Pasował jakby był z tego miejsca wyjęty.  Przymierzam się  do wymiany po roku, ale teraz będzie to węglowy. Gdzieś wyczytałem w mądrych poradach, że węglowe są lepsze. Spróbuję pojeździć na węglowym.

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czym ten weglowy jest lepszy?

Z tego co piszą znawcy motoryzacji to filtr z węglem aktywnym pochłania zapachy i różne substancje chemiczne uciążliwe gazy, pyłki itp. Może być tylko jeden problem, że jego skuteczność pochłaniania będzie ograniczona do ok. 3 m-cy jak tych stosowanych w chłodziarkach domowych. Ale spróbować trzeba. Wiadomo, że jest droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadszedł czas przeglądów klimatyzacji a co za tym idzie wymian filtrów kabinowych, postanowiłem co nieco napisać apropo wymiany filtra, który właśnie wymieniłem :).

 

Po wyjęciu filtra, kóry był zakładany w ramach przeglądu w ASO okazało się, że był nieco inny od tych które można zobaczyć np. na Allego. Zasadnicza różnica jest taka, że był to filtr "dwu elementowy" - wkład filtrujący i klapka. Zrobiłem zdjęcie, które zamieszczam.

Wyjęcie nie stanowiło problemu bo wkad filtrujący jest elastyczny i łatwo poddaje się odkształceniom przy wyjęciu.

 

Zakupiony nowy filtr marki Filtron też okazał się inny od Filtronów, które można zobaczyć od tych np. na Allegro. Po pierwsze nie miał tego kawałka plastiku przez którego ciężko go było włożyć a po drugie jest z czarnego elastycznego tworzywa, co ułatwia instalację. Także zamieszczam foto. Widać Filtron udoskonalił swój produkt. I dobrze, bo warto wspierać krajowe wyroby.

 

Włożenie nowewgo filtra bez wyjęcia schowka być może jest możliwe ale nie polecam takiego rozwiązania. Wyjęcie schowka to 6 śrubek 4 u góry i dwie na dole. Wzamian mamy przestrzeń do instalacji, która w przypadku mojego NOTE (po FL) jest łatwa. Filtr trzeba trochę podgiąć w "trójkąt", załapać go górnym zaczepem i zamknąć zatrzask.

post-32737-0-77182300-1398772958_thumb.jpg

post-32737-0-93470300-1398772978_thumb.jpg

post-32737-0-19189800-1398773019_thumb.jpg

post-32737-0-71574800-1398773043_thumb.jpg

post-32737-0-50223400-1398773066_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest inny, ramka jak chyba dobrze widze nie ma jednego boku.

 

Ja mam filter filtrona z białego plastiku


Droższy z pewnością

 

pewno szybciej też się zapcha i słabiej będzie wiało z nadmuchów

 

 

ja wczoraj pierwszy raz w tym roku mroziłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry pomysł z podzieleniem na dwie części - o wiele łatwiej go zamontować i mniejsze ryzyko uszkodzenia. A co do demontażu schowka - w autach z chłodzeniem dochodzi jeszcze dość kłopotliwe wydłubanie siedzącego na wcisk i zatrzaski "kominka" od klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...