Gość mike12345 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Wyjęcie filtra kabinowego w Note 1.4 nie sprawia problemu, gorzej z włożeniem nowego, odkręcałem schowek (5 śrub) żeby był lepszy dostęp. Aby włożć nowy filtr trzeba go bardzo mocno ścisnąć aż zrobi się kształt trójkąta i wcisnąć górną częścią do otworu, jak zaskoczy to wciskać dolną część. Za filtr węglowy zapłaciłem 48zł, w pierwszym lepszym sklepie, filtr taki sam dla Nissana, Dacii i Renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a68 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 a68-do -Tobi-przepraszam że nie odpowiedziałem na Twoje pytanie,ale dawno nie wchodziłem na ten temat.Odnośnie Twojego pytania że mój Notek z 2008roku ma filtr gdzie indziej,to tyle mogę Ci powiedzieć ,że jest wprawdzie z lipca 2008r,ele stał na placu sprzedażnym do marca 2009r.I aby go po takim czasie sprzedać zmienili całą deskę z zegarami i mam nową klimę z nowymi pokrętłami tzw automatyczną,przyciemniane szyby i alufelgi,elektryczne lustra ,radio z 6-cio płytową zmieniarką CD.Tak że niemiec, który to auto kupił jeszcze dostał na niego zniżkę,kupiłem w pażdzierniku 2011r po 39300km przebiegu,jeżdził dziadek 81-letni,i silnik nie poci się ,odpukać na razie 1,4 benzyna,pozdrawiam . a-68- tylko ma jedną wadę białe zegary w słońcu nie widać lewej części zegara zegara,przydała by się wymiana tarcz zegarowych na kolor czarny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 (edytowane) [Ciąg dalszy dyskusji na temat filtra kabinowego rozpoczętej przez kolegę notes_2011 w temacie "Przegląd po PIERWSZYM roku - koszty"] Najlepiej kupić filtr z aktywnym węglem, cena około 50 PLN, do tego każdy odpowiedni dla notka pasuje, żadnego rzeźbienia ani nic, (no chyba że poprzez rzeźbienie rozumiesz wykręcanie schowka). instrukcję jak to wykonać znajdziesz na forum w szukajce Edytowane 25 Lipca 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Kurczyć się zaczynają :D haha Filtron, Knecht, Bosch, Valeo, Herth&Buss Jakoparts, Mann, Blue Print, Ashika można do węgla dopłacić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Tak na dobrą sprawę wyjęcie schowka do operacji wymiany filtra nie jest koniecznie - daje tylko pewien komfort przy operacji wymiany, dając bardziej "fizjologiczny" dostęp "z góry". W ASO są wprawieni i robią to dosłownie w minutę - oczywiście bez wyciągania schowka. Raz wymienisz i za drugim razem też zrobisz to bez problemu. Co do filtra warto zainwestować w takie z mikrowłókien lub z węglem aktywnym. Papierowe ulegają szybkiej degradacji i mogą być źródłem nie przyjemnych zapachów. Ktoś mi mówił, że Filtronowskie pasują. Są wykonane tylko w bardziej twardego plastiku i trzeba użyć nieco większej siły do włożenia i pewnie z tego względu są też nieco trudniejsze co wyciągnięcia. Kurczenie, to chyba jakiś żart - no chyba, że chodziło o sam wkład . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
771025 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 No własnie wymiana bez wyciągania schowka, za drugim razem robi się to prawie machinalnie - a Filtron ponoć coś tam nie halo, że najlepiej wykręcić schowek - wiem, że nie ma dużo roboty ale po co sobie utrudniać . Dzięki za szybką reakcję Panowie - wybiorę chyba Mann-a Cu 1829, nieco ponad 1/3 ceny filtra z ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Osobiście już drugi filtr kabinowy wymieniam i jest to właśnie Valeo (żaden papier). Poza tym że trochę paprochów się przez rok nazbiera i troszkę się przyczerni to nim mu nie jest. Robię to bez demontażu schowka. Następnym razem pokuszę się na filtr z węglem aktywnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 wkład węglowy ponoć stawia większy opór powietrzu i słabiej dmucha??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 (edytowane) wkład węglowy ponoć stawia większy opór powietrzu i słabiej dmucha??? To nie będę zmieniał na węglowy. Edytowane 25 Lipca 2012 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Nie zrażaj się tak szybko . Może ktoś ma taki wkład i się wypowie. Ja słyszałem obie opinie - wykluczające się wzajemnie. Jeden z moich kolegów twierdził, że faktycznie, taki wkład stawia trochę większy opór, natomiast inny wręcz przeciwnie - miał wrażenie, że układ nawiewu działał nawet lepiej. Myślę, że to bardzo zależy od producenta filtra no i samochodu oczywiście. Niestety obie opinie nie dotyczyły Note. Dobry wkład węglowy teoretycznie nie powinien stawić większego oporu niż mikrowłókno. Wszystko zależy z czego jest zrobiona osnowa, czyli to w czym się znajduje aktywny węgiel w filtrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 (edytowane) pomimo zmiany auta - na 99% mam identyczny wkład filtrujący (pasuje też do Logana, Sandero, Clio III, itp)i co prawda go jeszcze nie wymieniałem, ale ludzie z forum Dacii takie opinie (na temat mniejszej przepustowości filtra węglowego) już zgłaszali. Użytkując note zmieniałem zawsze na włókninowy kosztujący circa ok 45 zet, więc osobistych doświadczeń w temacie węglowego nie posiadam - powtarzam zasłyszane lub wyczytane plotki Edytowane 25 Lipca 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 (edytowane) Może ktoś ma taki wkład i się wypowie. Ja mam filtr węglowy. Szczerze mówiąc to dmucha lepiej niż wcześniej ale to pewnie dlatego, że stary - po roku używania - był już dość mocno zabrudzony. Jakiejś włoskiej firmy (chyba taki: http://allegro.pl/fi...2510695296.html - choć dokładnie już nie pamiętam). Koszt zakupu coś około 60 zł. na 99% mam identyczny wkład filtrujący (pasuje też do Logana, Sandero, Clio III, itp) Jeżeli pasuje do Clio 3, to na 100% pasuje do Note. Edytowane 25 Lipca 2012 przez arek_sosnowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 (edytowane) jw - przyzwoity filtron http://allegro.pl/fi...2454076648.html Edytowane 25 Lipca 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udało mi się wymienić filtr bez odkręcania schowka,jest ciasno ale da się:-) Trzeba mocno zgiąć filtr w trójkąt i wepchnąć najpierw górną część potem dolną. Wcześniej psiknąłem pianką odgrzybiającą w komorę, wysuszyłem nawiewem i dopiero założylem nowy filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 a te plastiki - ramka w która zabudowany jest filter chyba powyrzucałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Podobno w samochodach po FL łatwiej wymienić filtr kabinowy bo coś tam zmienili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Chyba po FL tak, bo ja wymieniam filtr kabinowy bez odkręcania schowka. Tak jak napisał Mike. Oczywiście nie używałem filtronu tylko innych firm. Plastyki w filtrze są tak wykonane, że jak się ściśnie filtr i włoży w otwór pod schowkiem, troszkę porusza, żeby się rozprostował i dociśnie to plastyki same wskoczą na miejsce na zasadzie zatrzasku. I nie psikam, tylko kupuję odgrzybiacz w aerozolu, taki który sam się wypsika, zamykam drzwi, włączam nawiewy na pełną moc, czekam aż aerozol się skończy, dopiero wkładam filtr. Opisywałem tą operację we wcześniejszych postach. Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Przy takiej dezynfekcji trzba jeszcze przełączyć obieg powietrza na zamknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Ja wymieniłem oryginalny na filtrona. Sciagalem schowek ale jak rozpakowałem filter okazało się ze jest troche inny niż oryginal. Ma dość sztywne ramki. Oryginal nie miał ramek tylko sam material filtra był przyklejony do tej klapki która widać kiedy zalozy się go na miejsce. Klapka filtrona tez mi nie pasowala wiec ja wywaliłem, zostawiłem stara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Oczywiście ranger, że załączamy obieg zamknięty, nie napisałem. Wydaje mi się, że każdy filtr będzie dobry oprócz filtrona. Przez te sztywne ramki. Ten który teraz mam kupiłem na allegro w jakiejś wyprzedaży części magazynowych w Tychach za 19 zet .Pasował jakby był z tego miejsca wyjęty. Przymierzam się do wymiany po roku, ale teraz będzie to węglowy. Gdzieś wyczytałem w mądrych poradach, że węglowe są lepsze. Spróbuję pojeździć na węglowym. Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 w czym ten weglowy jest lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 w czym ten weglowy jest lepszy? Z tego co piszą znawcy motoryzacji to filtr z węglem aktywnym pochłania zapachy i różne substancje chemiczne uciążliwe gazy, pyłki itp. Może być tylko jeden problem, że jego skuteczność pochłaniania będzie ograniczona do ok. 3 m-cy jak tych stosowanych w chłodziarkach domowych. Ale spróbować trzeba. Wiadomo, że jest droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Nadszedł czas przeglądów klimatyzacji a co za tym idzie wymian filtrów kabinowych, postanowiłem co nieco napisać apropo wymiany filtra, który właśnie wymieniłem . Po wyjęciu filtra, kóry był zakładany w ramach przeglądu w ASO okazało się, że był nieco inny od tych które można zobaczyć np. na Allego. Zasadnicza różnica jest taka, że był to filtr "dwu elementowy" - wkład filtrujący i klapka. Zrobiłem zdjęcie, które zamieszczam. Wyjęcie nie stanowiło problemu bo wkad filtrujący jest elastyczny i łatwo poddaje się odkształceniom przy wyjęciu. Zakupiony nowy filtr marki Filtron też okazał się inny od Filtronów, które można zobaczyć od tych np. na Allegro. Po pierwsze nie miał tego kawałka plastiku przez którego ciężko go było włożyć a po drugie jest z czarnego elastycznego tworzywa, co ułatwia instalację. Także zamieszczam foto. Widać Filtron udoskonalił swój produkt. I dobrze, bo warto wspierać krajowe wyroby. Włożenie nowewgo filtra bez wyjęcia schowka być może jest możliwe ale nie polecam takiego rozwiązania. Wyjęcie schowka to 6 śrubek 4 u góry i dwie na dole. Wzamian mamy przestrzeń do instalacji, która w przypadku mojego NOTE (po FL) jest łatwa. Filtr trzeba trochę podgiąć w "trójkąt", załapać go górnym zaczepem i zamknąć zatrzask. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moby7 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Faktycznie jest inny, ramka jak chyba dobrze widze nie ma jednego boku. Ja mam filter filtrona z białego plastiku Droższy z pewnością pewno szybciej też się zapcha i słabiej będzie wiało z nadmuchów ja wczoraj pierwszy raz w tym roku mroziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 dobry pomysł z podzieleniem na dwie części - o wiele łatwiej go zamontować i mniejsze ryzyko uszkodzenia. A co do demontażu schowka - w autach z chłodzeniem dochodzi jeszcze dość kłopotliwe wydłubanie siedzącego na wcisk i zatrzaski "kominka" od klimatyzacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.