kmink Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 nissan sunny 1.4 16V 110tyś a mnie z kolei meczy taka rzecz: -auto zimne odpalam wchodzi szybko na ok800 obrotow potem gwaltownie spada czasem nawet na 350 i po chwili podnosza sie obroty na 600 powoli podnosi sie do700obr chodzi na obrotach700-900 -silnik rozgrzany odpalam wchodzi na ok 1000obr potem spada na 600 i podnosi sie na 900 silnik pracuje regularnie jak wrzuce na luz to ladnie trzyma na ok1000 obrotach -jak wlaczam swiatla obroty sie zwiekszaja o ok150 obojetnie czy zimny czy cieply -nie gasnie, raz tylko zgasl i pol dnia nie moglem odpalic(myslalem ze to brak paliwa bo na rezewie duzo jechalem)wlalem 10litrow docholowalismy go do warsztatu ok10km przez miasto na skrzyzowaniu 100 metrow od mechanika odpalil wrocilem do domu caly czas dziala ale sie boje przy uruchamianiu zebym sie nie dziwil _________________ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wwwpawel Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Jak masz z wtryskiem to stawiam na silnik krokowy lub sondę. Ale bardziej na to pierwsze, bo on odpowiada za pracę na wolnych obrotach. Po przeczyszczeniu go usterka powinna ustąpić. Jeszcze jedno. Masz założony gaz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 8) nie nie mam gazu a jak taki silniczek wyczyscic? w ktorym miejscu sie znajduje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wwwpawel Posted May 12, 2005 Share Posted May 12, 2005 Nie wiem w którym miejscu ten silnik krokowy jest w 1,4. Wydaje mi się, że z którejś strony przy kolektorze ssącym (u mnie jest nad pompą wspomagania od strony rozrządu). Tym silnikiem reguluje się wolne obroty, więc jak znajdziesz coś z trzema przewodami na kostce i dużą śrubą regulacyjną to pewnie będzie to. A sam silnik wykręć i przemyj pędzelkiem benzyną albo ON. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted May 12, 2005 Author Share Posted May 12, 2005 w sobote zobacze ten silnik dzieki a czy jezeli normalnie(na luzie)pracuje na obrotach 800 to nie za malo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Albert Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 witam ja miałem taki sam problem obroty strasznie spadały aż pewnego razu nie chciał wogóle odpalić okazało sie że to pompa paliwowa po wymienie wyszstko jest git Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cerber Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Witaj Mam to samo i nie znalazłem jak do tej pory rozwiązania tej zagadki. Niestety u mnie jest gaźnik sterowany elektronicznie. Pompa więc odpada, silnikczek krokowy - brak a gaźnik był czyszczony niedawno. Sonda raczej nie bo ona pracuje (wpływa na kompa) dopiero od 1400-1800 obrotów. Jak coś ci się uda zwojować to daj znać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kszym Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Sunny ga14ds, gaźnik sterowany elektronicznie. Czy śruba radełkowa regulacji obrotów biegu jałowego (znajdująca się za gaźnikiem) jest śrubą regulacji paliwa czy powietrza biegu jałowego. Pytam bo dziwi mnie że obroty maleją gdu się ją "WYKRĘCA?" Można również wpłynąć na obroty regulując pozycję zderzaka (śrubka) przepustnicy gazu w miejscu gdzie opiera się o tłumik przepustnicy. Pytam w tych co mają w tym jakieś doświadczenie jaka powinna być kolejność regulacji i czy dopuszczalna jest sytuacja że obroty prawidłowe osiąga sie w skrajnej pozycji sruby za gaznikiem. Czy moze lepiej ja troche wkrecic a regulowac przepustnica. Choc temat pojawial sie juz na forum nigdy nie byl jednak dokladnie opisany poza sformulowaniem "uzyj sruby regulacyjnej" . Moze wspolnymi silami opracujemy prawidlowa procedure regulacji. Dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest urban222 Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 W sunny po 93 z silnikami GA14DE i GA16DE niema silniczka krokowego od biegu jałowego. Bieg jałowy jest owszem regulowany, ale zaworem 2 stanowym zał/wył sygnałem PWM (przebieg prostokątny z modulowanym stopniem wypełnienia) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest troll Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 witam wszystkich. mam podobny problem z moim sunny 1.4 16V z 91 r. natomiast u mnie silniczek pieknie pracuje ale włączając światła dostaje wyższych obrotów, a co za tym idzie więcej spali. a tu jeszcze wymyślili jazde na światłach przezcały rok:(. prosze o pomoc. A tak wogóle dzisiaj mi pekł pasek ten co jest od wspomagania kierownicy i od chłodzenia. Mam pytanie. ile taki pasek może kosztować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dorota Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Witam ja mam silnik 1.6 slx i mam problem taki za jak zapalam mam strasznie wysokie obroty i bardzo dlugo sie nagrzewa , jak jestem na miescie i mam za soba juz prawie 10 min jazdy on dopiero jest troszke nagrzany i obroty spadaja. Czy wie ktoś co moze byc przyczyna? za wszelkie info bede wdzieczna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hermoll Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Dorota jesli masz ganzik to trzeba zmniejszyc ssanie tzn przekrecic obudowa ssania zgodnie z strzalkami na niej i napisami zeby ssanie mialo mniejsze i krotsze dzialanie ale sprawdz jeszcze przewody podcisnienia czy nie jakiegos lewego powietrza Ale Dorota w tej porze to normalne ze dlugo sie nagrzewa, i dlugo ssanie dziala, zrob sobie test odpal silnik i niech stoi zobacz jak szybko sie nagrzeje a zobacz jak pojedziesz autem i kilku minus stopniowe powietrze wali w chlodnice woda w ukl chlodzenia nie moze sie szybko zagrzac bo ma mega chlodzenie wtedy [ Dodano: Sob 24 Lut, 2007 14:15 ] witam wszystkich. mam podobny problem z moim sunny 1.4 16V z 91 r. natomiast u mnie silniczek pieknie pracuje ale włączając światła dostaje wyższych obrotów, a co za tym idzie więcej spali. a tu jeszcze wymyślili jazde na światłach przezcały rok:(. prosze o pomoc.A tak wogóle dzisiaj mi pekł pasek ten co jest od wspomagania kierownicy i od chłodzenia. Mam pytanie. ile taki pasek może kosztować? w Nissanach tak jest jest zawor sterowany elektromagnesem ktory podnosi obroty wlasnie kiedy zwiekszy sie pobor p[radu z alternatora to normalne ze obroty wzrosna po wlaczeniu zrodel pradu, obroty sie zwiekszaja przez zwiekszony pobor pradu aby alternator wytwarzal wiecej pradu, przeciez swiatla mijania to ok 110W , jesli masz za duze tzn np 1000 albo wiecej to ureguluj z tylu sruba wolych obrotow(dziala poprzez uchylanie minimalne przepsutnicy w gardzielu 1 stopnia) co do paska nie kupuj przypadkiem JC a kosztowalby ok 30zl taki wiec jakie lepszy pewno w granicah 50-70zl a jakis gates moze jeszcze wiecejnie orientuje sie [ Dodano: Sob 24 Lut, 2007 14:18 ] Kszym ta sruba wystajaca to ona wlansie uchyla lub domyka przepustnice w gazniku jak ja wykrecasz to obr spadaja jak wkrecasz to rosna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andra25 Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Witam! Mam podobny problem z obrotami. Mój silnik to GA16DE 1.6 16V. W zależności od jego humoru raz jest dobrze a raz źle. Jak jest dobrze to fajnie przyspiesza i obroty jałowe są ok. Jak ma zły dzień to przy wciśnięciu pedału gazu zdławi by przy ok 3000 dopiero ruszyć, a na biegu jałowym przy światłach obrotomierz wskazuje ok. 1300. Mechanik coś mówił o silniczku krokowym ale wyżej przeczytałem, że go nie mam. Jaka może być jeszcze przyczyna? P :/ roszę o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zet82 Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Witam Kiedy odpalam swoje słoneczko na zimnym silniku mam tak ok. 600 obrotów. Kiedy go przegazuję spadają mi obroty do 200-300 i się silnik dławi, co za tym idzie ma tendencje do gaśnięcia jak daje na luz (szczególnie na krzyżówkach – nie muszę chyba dodawać że jest to frustrujące). W miarę rozgrzewania się silnika, obroty powoli rosną i w efekcie jak już się dobrze rozgrzeje to chodzi ślicznie i bez żadnych problemów. Dzieje się tak niezależnie od tego czy jest na benzynie czy na LPG. Dodam jeszcze że jak na razie wymieniłem świece i filtr powietrza. Pozdrawiam i proszę o jakieś wskazówki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zet82 Posted March 16, 2007 Share Posted March 16, 2007 Gaznik Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Sprawdź też wszystkie wężyki podciśnienia. Może odpiął Ci się wężyk od ssania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Felix Posted March 19, 2007 Share Posted March 19, 2007 Wymiana tych wezyków od podcisnienia to podstawa jak sie zaczynaja cuda dziac z silnikiem(jesli widac ze sa uszkodzone).W moim drugim sunny sa nie wymienione i skaczace obroty szarpania silnika to rzecz normalna.Jak skończe malowac mojego pierwszego sunny to musze kupic 6m tego przewodu i wymienic bo to nie jazda a jeszcze w dodatku ile pali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest glubiak Posted March 26, 2007 Share Posted March 26, 2007 Ja mam Nissana Sunny 1,6 16V DOHC na wtrysku z roku 93,(identyczny samochód i problem jak andra25) Mam problem bo w pobliżu chyba nie ma normalnych mechaników i nie wiedzą co zrobić a problem mam następujący: jak jest zimny obrotu około 2200obr/min jak sie zagrzeje to ma 1400-1800 obr/min czasami jak chcę gwałtownie nadusić pedał gazu to potrafi sie przydławić (niebezpieczne jest to np na skrzyżowaniu gdy chcę szybciej ruszyć bo go wtedy przymuli) no i duużo pali, dopiero tak powyżej 3000 dostaje kopa. Również strasznie szarpiegdy odpuszcze gazu i zaraz dodat to robi kangura Nieraz po przejechaniu np 100km jadąc np gdy wrzuce luz obroty utrzymująs ie na poziomie 1500-1800obr/min poradzcie co zrobic co podpowiedzieć mechanikowi, co ma zrobic co wyregulować a co wymienić. :?: :?: :?: :?: :?: POMOCY!!! :!: :!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest troll Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 i znowu problem. gdy mam ciepły silnik obroty ma dobre wg mnie. ale przejade 50m i obroty się zwiekszają. jak go przegazuje (na postoju) obroty znowy wracają do normy. nie wiem dlaczego sie tak dzieje. może to wina automatycznego ssania. prosze o pomoc. z góry dziękuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 P.S. Na jalowym obroty powinny byc 800 po rozgrzaniu 1100 Hej, chyba raczej odwrotnie tzn na zimno 1100 a po rozgrzaniu 800 . Przynajmniej instrukcja tak twierdzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GRZEGORZGANKO1 Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 mam problem N14 1.4 wtrysk 93r. jak jest zimny to ma chęć iść ,ale jak jest nagrzany to się dławi i szarpie nie mogę wkręcić go na wysokie obroty pomocy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 GRZEGORZGANKO1 sprawdź najpierw świece a potem przepływomierz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GRZEGORZGANKO1 Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Bombel sondę sprawdzałem na mierniku pokazało 0,6 podobno jest dobra [ Dodano: Pon 16 Kwi, 2007 21:29 ] johny_fellow, a gdzie to się znajduje -wiem że to głupie pytanie ale przez 6lat zero problemów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Ja sam nie mam przepływki w 100NX'ie ale wiem, że np. w Micrze jest pod obudową filtra powietrza. Poniżej wrzucam link do instrukcji regeneracji przepływomierza: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=21986 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario77 Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 witam, mam podobny problem jak już tu poruszano, ale nie do końca rozumiem co mam zrobić. Samochód to sunny 91r. N14 1,6 16v gaźnik. Jak zimny wszystko ok obroty po rozgrzaniu spadają do 850-900. Natomiast po dłuższej jeździe podnosi obroty nawet do 1300, jak wyłącze światła to trochę spadają. Czy to ma aż taki duży związek z ładowaniem, czy te obroty po rozgrzaniu i włączeniu silnika nie powinny być w okolicy 900? Czy mam regulować obrotami, ale boję się że wtedy na wolnych obrotach będzie gasł. Samochód zasilany gazem, ale na benzynie jest podobnie. Czy może powinienem coś innego zrobić przewody podciśnieniowe zmieniałem te co sam widziałem, chyba że gdzieś są ukryte których nie widziałem, proszę o poradę, pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.