FioleK Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Misiek!! Ten samochód jechał tylko dlatego przyzwoicie, ponieważ jeździliśmy tylko na 1. i 2. biegu. Od 3. biegu to przestaje przyspieszać, a po wrzuceniu 4 staje.. Poza tym wrzuciłeś 17' i 225 do swojej Maximy a ja nadal mam 15' i 205. Sam mówiłeś, że samochód zamulił się po założeniu takich kół. Check działa, przed zatankowaniem do pełna (gdy jeździłem prawie na oparach) od czasu do czasu zapalał się check i zgłaszał P0440 (czyli mały wyciek w obwodzie par paliwa -> najprawdopodobniej korek od wlewu do wymiany). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Diventex Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Fiolku a moze czas pojechac na jakis komputer ? moze czas sprawdzic skrzynie biegow ? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FioleK Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 Dzisiaj byłem u Grabowskiego, powiedział 250zł za diagnozę i abym się umówił. Powiedział, że skrzynia jest OK i jej zachowanie to wtórny skutek ubytku mocy. Niestety nie odkrył ameryki... Powiedział, że albo łańcuch się rozciągnął / przeskoczył (co z góry uznał za mało prawdopodobne) albo kąt zapłonu... Coś mówił, że przetworniki może nie działają jak trzeba.. Nie wiem co miał na myśli, chyba, że w Maximie jest podawany / dodany sygnał stały, a potem na wzmacniaczu różnicowym wycinany... (Ma to pewien sen, ponieważ na wolnych obrotach czas wtrysku jest już wydłużony, zapłon tak jakby cały czas przesunięty o stała wartość) Ma ktoś foty otwartego ECU z Maximy A32?? Wyciągałem taki komputer z rozbitka i mogę powiedzieć, że nie mam ochoty wyciągać ze swojego na razie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 jeżeli chodzi o przetworniki to prawdopodobnie mu chodziło o to ze..... przetwornik to taki elementy który przetwarza sygnał cyfrowy z mikroprocesora na sygnał analogowy. Jeżeli u Ciebie jest tak ze kat zapłonu jest na stałe przesunięty o jakaś tam wartość to jest prawdopodobne ze się układ spalił. Jest tez taka ewentualność ze przetwornik dostaje z procesowa taka informacje która każe mu przesunąć zapłon o ileś tam stopni. Przede wszystkim czujnikiem który wysyła sygnał do procesora o zmienie kata do procesora, jest "czujnik spalania stukowego" być może on coś niedomaga i ECU wariuje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FioleK Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Dziękuję za nic nie wnosząca odpowiedź. Jak pisze o dodaniu i usuwaniu składowej stałej (bias) i wzmacniaczu operacyjnym to chyba wiem, co to przetwornik ;-). BTW. Jeszcze nie widziałem częściowo spalonego przetwornika... To tak jakbyś był częściowo w ciąży.. albo w prawie w ciąży. Czy ktoś wie, czy cewki w Maximie to sama cewka czy cały układ z tranzystorem mocy?? Czy tym steruje bezpośrednio ECU, czy jest jeszcze jakaś magiczna skrzynka... Obstawiam cały moduł z tranzystorem mocy w cewce + tylko ECU, ale jest w stanie to ktoś potwierdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Cewkami steruje ECM, nie znalazłem (na szybko) nic o cewkach ale moim zdaniem (na 99%) to jest jak mówisz. Zajrzyj do serwisówki, część EC, tam masz to wszystko opisane. Serisówka na twoje objawy podaje możliwe przyczyny: - Mass air flow sensor circuit lub - front heated oxygen sensor circuit lub - throttle position sensor circuit oraz jako mniej możliwe: - czujnik spalania stukowego - czujnik prędkości (przerabiałem temat w ASO 190zł nówka) - źle ustawiony TPS - czujnik temperatury chłodnicy - ECM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Fiolek jak jestes tak bystry i wiesz co to jest przetwornik i piszesz o czesciowej ciazy to po co zadajesz banalne pytanie jakim jest, czy cewka to sama cewka czy cewka to cewka z tranzystorem. Zamiast tracic czas i piszac swoje wypociny wez oscyloskop i wepnij sie w sterowanie cewki to bedziesz tobrze wiedzial ze iskra jest wyzwalana napieciem 5V a ze jestes madry to bedziesz wiedzial co to znaczy. Czytajac twoje odpowiedzi stary az odechciewa sie odpowiadac na twoje posty.... czlowieku troche wyrachowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FioleK Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Fiolek jak jestes tak bystry i wiesz co to jest przetwornik i piszesz o czesciowej ciazy to po co zadajesz banalne pytanie jakim jest, czy cewka to sama cewka czy cewka to cewka z tranzystorem. Zamiast tracic czas i piszac swoje wypociny wez oscyloskop i wepnij sie w sterowanie cewki to bedziesz tobrze wiedzial ze iskra jest wyzwalana napieciem 5V a ze jestes madry to bedziesz wiedzial co to znaczy. Czytajac twoje odpowiedzi stary az odechciewa sie odpowiadac na twoje posty.... czlowieku troche wyrachowania. Oscyloskopu nie mam. Nowa cewka 500zł, nie będę rozbierał sprawnej... To teraz banalne pytanie... mam kąt zapłonu między 7 a 45 stopni... (cały czas przyspieszony zapłon) raz mi się wydało, że miał 0, ale przy przyspieszeniu to jest 30-45... co tak mogło namieszać, że ECU tak drastycznie przesunęło kąty zapłonu?? Tak zgaduje, ale sprawna Maxima to ma między -20 a +20 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FioleK Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Oscyloskopu nie mam. Nowa cewka 500zł, nie będę rozbierał sprawnej... To teraz banalne pytanie... mam kąt zapłonu między 7 a 45 stopni... (cały czas przyspieszony zapłon) raz mi się wydało, że miał 0, ale przy przyspieszeniu to jest 30-45... co tak mogło namieszać, że ECU tak drastycznie przesunęło kąty zapłonu?? Tak zgaduje, ale sprawna Maxima to ma między -20 a +20 stopni. Od razu mówię, że stukowy działa, bo missfiery detekuje idealnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 a moze rozrzad ci przeskoczyl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FioleK Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Ale łańcuch? (to by pasowało, że w ciągu 2 dni Migaz-S zepsuł mi samochód [jak później obserwowałem, to oni z gazem w podłodze ustawiają samochód] )Dlaczego Maxima nic nie krzyczy?? Jest wstanie pojedynczy misfire zdiagnozować, a czegoś takiego nie?? Dziś jadąc do pracy podpiąłem się i średnie kąty zapłonu wyszły: min 0, średni 21.5, a max 43. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FioleK Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Zrzuty z programu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.