maper Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 (edytowane) Indeks nośności Nośność (kg) 90 600 91 615 . 95 690 96 710 97 730 98 750 99 775 100 800 101 825 102 850 103 875 104 900 i tak dalej. I tak by wyglądały te indeksy nośności. A XL Informuje, że opona posiada podniesioną ładowność, poprzez zastosowanie wzmocnionej budowy wewnętrznej opony. XL- Xtra Load. Więc instrukcja auta do ręki i dobieramy parametry opony. Edytowane 29 Sierpnia 2013 przez maper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumiarz Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Warto wyprostować temat, który się tu mocno skrzywił. I od razu zaznaczę: nawet jeśli się z tym nie zgadzacie, to i tak wygląda to tak, jak opisałem. Nie ma żadnej różnicy między oponami do SUV-a, do osobówki, do kombi czy do terenówki. Do każdego z tych samochodów można zakładać oponę "osobową" albo "terenową". Do woli. Zamieszanie wzięło się z niezbyt uważnego szastania nazwami. W cennikach producentów kiedyś były osobno opony do osobówek i opony do samochodów terenowych. Wynikało to z faktu, że łatwo było je rozdzielić. Rozmiary te nie nakładały się kilkanaście lat temu. Dziś się nakładają, a bezsensowny i bezpodstawny już podział został. Opony terenowe to agresywne opony przeznaczone w teren. Ale jeśli ktoś chce, to do dowolnej terenówki może założyć oponę szosową. I to jest właściwy podział: ogumienie szosowe albo terenowe. To, co jakiego samochodu je zamontujesz, nie ma żadnego znaczenia. Opony z tej czy innej grupy nie są w żaden sposób wzmocnione w środku czy cokolwiek takiego. Jeśli na oponie występuje fraza "SUV", to jest ona tylko częścią nazwy. Niczego to nie zmienia. Patrzysz, czy opona jest na szosę, czy w teren i montujesz, jeśli chcesz. To brednie, że opony terenowe mają wyższy indeks prędkości. Indeks prędkości przypisany jest do konkretnego produktu, a nie do kategorii opon. Jeśli potrzebujesz opony dodatkowo wzmocnionej, to szukasz po wzmocnieniu, jeśli nie, to nie. A skąd wiadomo, czy potrzebujesz? Ustalasz, ile wynosi całkowita masa dopuszczalna samochodu i liczysz potem indeks nośności razy ilość opon. Jest większy? Dobrze. Jest równy = też dobrze. Jest mniejszy? Źle, wybierz mocniejsze opony. Nie wszyscy muszą mieć wzmocnienie, więc są opony bez wzmocnienia i z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Ja rozróżniłbym opony osobowe, opony do SUVów i opony terenowe. Myślę, że nie piszemy w tym wątku o oponach terenowych, bo to faktycznie inna sprawa. Indeks nośności to sprawa "udżwigu" i można go faktycznie dobierać w zależności od ciężaru auta z ładunkiem, ale chyba dla każdego QQ wystarczy indeks 90, bo waży poniżej 2400kg z ładunkiem. Jednak jak ktoś już pisał opony SUV mają trochę zmodyfikowany np. bieżnik, aby się lepiej prowadziły (lub także nazwa jest tylko chwytem marketingowym). Ja pisałem o sztywności subiektywnej i taką zauważyłem u danego producenta. Wg mnie zabezpiecza to oponę przez przetarciem na ostrych płytach i krawężnikach oraz daje większą stabilność (jednak QQ ma duży profil ok. 14cm gumy przy felgach 16', więc to ma jakieś znaczenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oljack Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Zastanawiam się nad taką sprawą. Jeżeli 99% przebiegu moim QQ robię na normalnych drogach, a nie w "terenie" to które opony zimowe lepiej zastosować? Najlepsze w kategorii "opony do SUV" (np. Continental CrossContact Winter) czy też w kategorii "opony do osobowych" (np. Dunlop SP Winter Sport 3D) ? Czym tak na prawdę różnią się te opony, skoro indeksy prędkości są takie same, drogi hamowania również, ...? Oczywiście zakładam identyczne parametry opon: rozmiary, ... Zależy mi na jednoznacznych odpowiedziach, czyli nie tyle na przemyśleniach co na fachowej wiedzy. Być może ktoś z Was jest z branży oponiorskiej, pokrewnej lub ma argumenty poparte np. lekturą jakichś artykułów na ten temat itp. Pozdrawiam, mupet ,,, całoroczne... Kris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ginko75 Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Panowie, Do felg stalowych i opon 215/65/16 jakie nakrętki są potrzebne? I czy zakłady wulkanizacyjne mają takie na stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 (edytowane) Panowie, Do felg stalowych i opon 215/65/16 jakie nakrętki są potrzebne? I czy zakłady wulkanizacyjne mają takie na stanie? ja mam 16tki na stalowych oryginalnych Nissanowskich felgach i pasują mi nakrętki z 18tek aluminiowych standardowych. Edytowane 30 Września 2013 przez Dareq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Panowie, Do felg stalowych i opon 215/65/16 jakie nakrętki są potrzebne? I czy zakłady wulkanizacyjne mają takie na stanie? Według katalogu dostępnego w firmie Zender (www.zender.szczecin.pl) do felg stalowych idą inne nakrętki niż do naszych kół aluminiowych 18". Te do stalówek nie są nakrętkami kołpakowymi tylko przelotowe i prawdopodobnie mają inny stożek współpracujący z felgą. Ja nabyłem oryginalne nakrętki do felg stalowych po 4,50zł za sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ginko75 Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Według katalogu dostępnego w firmie Zender (www.zender.szczecin.pl) do felg stalowych idą inne nakrętki niż do naszych kół aluminiowych 18". Te do stalówek nie są nakrętkami kołpakowymi tylko przelotowe i prawdopodobnie mają inny stożek współpracujący z felgą. Ja nabyłem oryginalne nakrętki do felg stalowych po 4,50zł za sztukę. A gdzie nabyłeś? Jakie oznaczenie techniczne mają te nakrętki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Kupiłem w firmie Zeder. Adres masz w poprzednim poście. Gość ma je na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferrit Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 (edytowane) Jakie marki opon zimowych posiadacie i jak je oceniacie ? Edytowane 2 Października 2013 przez ferrit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Mam Pirelli Scorpion Ice & Snow. Mimo ,że klasy Premium to są w umiarkowanych cenach. Bieżnik asymetryczny przez co nie za ciche na suchym asfalcie. Bardziej zalecane dla SUWa z napędem 4x4 ale z takim bieżnikiem ( 11mm) w moim 2x2 trzyma się świetnie drogi tak,że nie ma problemów z jazdą po ubitym śniegu czy też błocie pośniegowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 A ja obecnie zakupiłem opony firmy Kleber Krisalp HP2 w rozmiarze 215/65/16. Co do oceny użyteczności to narazie się nie wypowiem bo dopiero zamontowane są na nowe felgi stalowe i czekają w garażu na sazon zimowy. Jedyne co mnie zaskoczyło na plus to bardzo miękka mieszanka gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daan Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Jakie marki opon zimowych posiadacie i jak je oceniacie ? Kupiłem ostatnio komplet Goodyear UG 8 Performance 215/60R17 96 H. Testy można poczytać w internecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom747 Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Właśnie zamieniłem 17 stki z oponami Bridgeston Dueler na 18 stki z Continentala - moim zdaniem jazda na nich wydaje sie bardzij komfortowa pomiomo niższego profilu - pewnei dlatego że nie są tak twarde jak Bridgestone. Mam prośbę czy podacie mi jakie parametry pompowania są dla 18 stek (nalepka w moim samochodzie nie obejmuje 18 stek bo jest z 2009r) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 U mnie jest 2.3 z przodu a 2.1 z tylu ale to chyba zależy od silnika i wersji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom747 Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Pewnie zależy od silnika bo ma inną wagę, a może ktoś podać dla 1,6 benzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioter1 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Pytanie Jakie felgi alu na zime ? 16, 17 czy 18"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom747 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Ja mam na zimę alu 17, sprawuję się ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Pytanie Jakie felgi alu na zime ? 16, 17 czy 18"? Pytanie Jakie felgi alu na zime ? 16, 17 czy 18"? Jeśli nie zależy Ci na 'urodzie' auta to proponuję 16" . Jak na warunki zimowe będziesz miał większy komfort jazdy (wyższa opona) a ponadto tańszy komplet kół zimowych. Pewnie zależy od silnika bo ma inną wagę, a może ktoś podać dla 1,6 benzyny? Chyba bardziej od ilości pasażerów.... - przy "ładunku" 1-3osób przód 2,3 tył 2,1 bar -przy przewozie 4-5 osób przód 2,3 tył 2,6 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramirez75 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Ja tez bede na 17 smigal,taka decyzja padla,opony prawdopodobnie Nokiany, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 tom747 Tę informację sczytałem z nalepki na słupku przy drzwiach kierowcy . Są tam wymienione wszystkie wymiary kół dla Qq od 16" do 18" i dla nich podane ciśnienia w zależności od ilości osób. Ponadto podano ciśnienie dla koła dojazdowego 4.2 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom747 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Ja tez bede na 17 smigal,taka decyzja padla,opony prawdopodobnie Nokiany, Nokiany - super, miałem w poprzednim samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Jeśli nie zależy Ci na 'urodzie' auta to proponuję 16" . Jak na warunki zimowe będziesz miał większy komfort jazdy (wyższa opona) a ponadto tańszy komplet kół zimowych. A czy jest pewność, że przy oponach 16'' jest większy komfort niż przy 17''? Jam ma zimowe 16'' tej samej firmy co letnie 17'' i mam mniejszy komfort jazdy (zimowe są twardsze, sztywniejsze i głośniejsze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 A czy jest pewność, że przy oponach 16'' jest większy komfort niż przy 17''? Jam ma zimowe 16'' tej samej firmy co letnie 17'' i mam mniejszy komfort jazdy (zimowe są twardsze, sztywniejsze i głośniejsze). Nie mam dwóch par kół zimowych(16" i 17") i jeszcze tego samego producenta więc nie potwierdzę ... Natomiast logicznym jest ,że przy jeżdzie zimą po naszych dziurawych drogach komfort jazdy i psychiczny będzie większy jeśli koło będzie miało " mniej metalu" a "więcej gumy". Ale ,że zimowe opony są twardsze to z tym bym się nie zgodził choć na pewno są głośniejsze wynikające z bardziej "agresywnego bieżnika". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom747 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Nie wiem jak w przypadku 16 i 17 cali ale ja zmieniłem letnie kołana z 17 na 18 cali i jeździ mi się dużo lepiej - samochód wydaje sie być pewniejszy w zakrętach i nie zauważyłem spadku komfortu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.