Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe do QQ - które lepsze, dla SUV czy osobowych?


mupet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak w przypadku 16 i 17 cali ale ja zmieniłem letnie kołana z 17 na 18 cali i jeździ mi się dużo lepiej - samochód wydaje sie być pewniejszy w zakrętach i nie zauważyłem spadku komfortu jazdy.

Na dobrych nawierzchniach dróg na pewno tak . Ale w warunkach zimowych czy " na bezdrożach" pewniejszy byłby wariant kół 16-17" .

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich , skoro jesteśmy w dziale opony to ja mam zasadnicze pytanie .

Czemu przy rozmiarze opon 215/65/16 licznik zawyża prędkość o 10% ?

...i teraz jadąc 100k/h w/g licznika , jedziemy 91km/h  , co za tym idzie silnik ma większe obroty jeśli chcemy jechać te właściwe 100km/h , do tego dochodzi "nakręcanie" nieprzejechanych kilometrów , gdzie po pokonaniu 900km trasy , autko dodaje nam w gratisie 100km !!!

Co przy ogólnym przebiegu auta zaczyna mieć znaczenie przy odsprzedaży !

Nurtowało mnie to zagadnienie i znalazłem oponę o innym profilu 215/80/16 .

Rozmiar ten na Qq zaniży wskazania licznika o 8,3% co zbliża nas do rzeczywistego przebiegu i prędkości , ale ....

1-to jest rozmiar na jakim jeździ Sprinter 

2-podczas kolizji/zdarzenia drogowego kumaty "pan z PZU"(dla przykładu) oznajmi że pieniądze z polisy się nie należą , bo auto jest na niededykowanych laczkach 

 

Wypowiedzcie się proszę i w tej kwestii .

Może ktoś z Was ma już doświadczenia ze zmianą wielkości profilu na dotychczasowym rozmiarze felgi 

- jak z mocą silnika ?

- spalaniem ?

- dynamiką ?

Edytowane przez Fergul11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich , skoro jesteśmy w dziale opony to ja mam zasadnicze pytanie .

Czemu przy rozmiarze opon 215/65/16 licznik zawyża prędkość o 10% ?

...i teraz jadąc 100k/h w/g licznika , jedziemy 91km/h  , co za tym idzie silnik ma większe obroty jeśli chcemy jechać te właściwe 100km/h , do tego dochodzi "nakręcanie" przejechanych kilometrów , gdzie po pokonaniu 900km trasy , autko dodaje nam w gratisie 100km !!!

Co przy ogólnym przebiegu auta zaczyna mieć znaczenie przy odsprzedaży !

Nurtowało mnie to zagadnienie i znalazłem oponę o innym profilu 215/80/16 .

Rozmiar ten na Qq zaniży wskazania licznika o 8,3% co zbliża nas do rzeczywistego przebiegu i prędkości , ale ....

1-to jest rozmiar na jakim jeździ Sprinter 

2-podczas kolizji/zdarzenia drogowego kumaty "pan z PZU"(dla przykładu) oznajmi że pieniądze z polisy się nie należą , bo auto jest na niededykowanych laczkach 

 

Wypowiedzcie się proszę i w tej kwestii .

Może ktoś z Was ma już doświadczenia ze zmianą wielkości profilu na dotychczasowym rozmiarze felgi 

- jak z mocą silnika ?

- spalaniem ?

- dynamiką ?

Niewłaściwie postawione pytanie.

We wszystkich znanych mi samochodach szybkościomierze zawyżają prędkość o ok. 10% ale nie koniecznie przebyty dystans (można to sprawdzić przy pomocy GPS). Widocznie takie są nieformalne ustalenia producentów. W związku z tym zmiana wymiaru opon nie jest dobrym sposobem na to zjawisko. A stosowanie innych wymiarów opon niż zalecane przez producenta samochodu wiąże sie z różnymi konsekwencjami (gwarancja, ubezpieczenie i.t.p.).

Edytowane przez Yan_2007
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. A stosowanie innych wymiarów opon niż zalecane przez producenta samochodu wiąże sie z różnymi konsekwencjami (gwarancja, ubezpieczenie i.t.p.).

 

No właśnie , wskazania licznika skonfrontowane z innym autem i GPSem , gdybyś rozwinął to co masz w nawiasie , czyli " i.t.p." ?

O gwarancję nie mam co się przejmować , a o ubezpieczenie , jestem tego świadomy , z resztą sam napomknąłem w moim poprzednim poście .

Nie chodzi mi o doświadczenia na Qq , ale może ktoś zmieniał / zwiększał rozmiar na innym aucie ?

Jakie zjawiska zachodziły "in plus , in minus " ?

W praktyce !!!

Bo szczerze , przy 100km/h na liczniku, gdzie jedziemy 90km/h silnik już ma 3500 rpm, trochę dużo ?

No zastanawia mnie ten rozmiar 215/80/16 jak auto będzie się odpychać , DYNAMIKA  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jutra musze podjac decyzje w sprawie zimówek Nokiany WR D3 czy Uniroyal MS plus 77.N. to klasa premium a U. srednia chco w tegorocznym ADACu U.na 4 miejscu a N na 6.Mam dylemat jeszcze ktore wiec prosze Kolegów o porady,rozm.215/60/17

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. A stosowanie innych wymiarów opon niż zalecane przez producenta samochodu wiąże sie z różnymi konsekwencjami (gwarancja, ubezpieczenie i.t.p.).

 

No właśnie , wskazania licznika skonfrontowane z innym autem i GPSem , gdybyś rozwinął to co masz w nawiasie , czyli " i.t.p." ?

O gwarancję nie mam co się przejmować , a o ubezpieczenie , jestem tego świadomy , z resztą sam napomknąłem w moim poprzednim poście .

Nie chodzi mi o doświadczenia na Qq , ale może ktoś zmieniał / zwiększał rozmiar na innym aucie ?

Jakie zjawiska zachodziły "in plus , in minus " ?

W praktyce !!!

Bo szczerze , przy 100km/h na liczniku, gdzie jedziemy 90km/h silnik już ma 3500 rpm, trochę dużo ?

No zastanawia mnie ten rozmiar 215/80/16 jak auto będzie się odpychać , DYNAMIKA  ?

Pod itp. rozumiem np. kłopoty przy corocznym przeglądzie komunikacyjnym gdy uważny diagnosta nie przepuści samochodu na oponach znacznie różniących się rozmiarem od homologowanych.

Stosując rozmiar 215/80x16 powiększasz promień toczenia koła o ponad 32 mm a to grozi zaczepieniem (przy silnym ugięciu zawieszenia) o nadkole czy elementy zawieszenia (w pełnym skręcie). Rosną także siły działające na zawieszenie i mocowanie koła. Nie bez powodu projektant samochodu przyjął taki a nie inny rozmiar opon.

Ponadto opony w tym rozmiarze produkowane są do samochodów dostawczych co oznacza inną konstrukcję opony (ilość warstw opasania), inną nośność, inny indeks prędkości. a co za tym idzie gorsze prowadzenie się samochodu, zwłaszcza przy wyższych prędkościach (ze względu na wysoki profil).

W sumie "nie warta skórka za wyprawkę".

N.b. u mnie przy prędkości 90 km/h mam ok. 3000 rpm. co jest połową zakresu obrotów.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Nokiany WR D3 215/65/16" i prawdę mówiąc lepiej jeździ mi się niż na oryginalnie dostarczonych Continentalach 18" (no, może jest nieco głośniej). Nawet przy 20 stopniach C nie powodowały pływania samochodu po drodze...

Dodatkowo porównałem prędkość z GPS i przy 100km/h na liczniku GPS pokazywał 94km/h przy 3kokbr/min (a nie 3,5). Całkowity dystans nie był przekłamany o więcej niż 2%.

Co do obrotów optymalnych: wszystko zależy od obciążenia, ale na równej drodze QQ 1.6 benz. ma najmniejsze spalanie w okolicach 2,2kobr/min na najwyższym biegu (poniżej 2kobr/min spalanie wzrasta, podobnie jak w mikrze 1.2) - rzędu 5l/100km. Przy 3,5kobr (czyli powyżej 110km/h) zużycie paliwa przekracza 7l/100km - natomiast do w miarę dynamicznej jazdy trzeba trzymać silnik powyżej 4,5kobr/min (inaczej to oszczędny, ale leniwy muł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Qq na dystansie 530 km autostrada dwukrotnie i zawsze spalanie było na poziomie 7.3L/100km 

W Irl obowiązuje ograniczenie do 120km/h na autostradzie cały dystans na tempomacie obroty w zakresie powyżej 3000rpm  , ale do 4.500rpm kręcić ten motor to hałas ogromny w środku .

Moje ucho przyzwyczajone jest do mitsubishi galant 2.0 pb  i tu przy 120km/h na 5 biegu obroty sa rzędu 2800-2900rpm i jest dużo ciszej (silnik), chociaż buda do wyciszonych nie należy , a i w skrzyni biegów są inne przełożenia .

Tylko że ja zamiast mieć dedykowany rozmiar 195/60/15 , założyłem 195/65/15 co pozwoliło idealnie zgrać rzeczywistą prędkość ze wskazywaną przez licznik.

Podparłem się w tym przypadku wiedzą z forum mitsubishi , jeżdżę na tym rozmiarze już 3 sezon i dodatkowy walor tego zabiegu to to że opona tłumi więcej drgań i oszczędza sworznie wahaczy .

Zachowanie auta na felgach 17" i profilu 195/45/17 w prowadzeniu wiele nie zmienia , ale skraca żywotność zawieszenia 

Myślałem że ktoś na forum nissana dokonał już takiego modu z Qqem , dlatego zapytałem o doświadczenia , widać będę pierwszy  :showoff: ,ale najpierw zedrę obecne gumy ,yyy żona zedrze ,co trochę potrwa :)


Mnie jazda "na kropelce" nie interesuje bardzo , ani wykręcania rekordów 6L/100km czy 6,5L .

cena 1L Pb 95okt (bo tylko taka jest ) to 1.50€  w pubie 0.5L piwa kosztuje 5€ .

To tak na marginesie o kosztach eksploatacji .


Teraz doczytałem post wyżej 

-Problemy z ABSem 

 

Tylko to czysta teoria ?

Zębatka ABSu kręci się z różną prędkością w zależności jak szybko jedziemy , czujnik zlicza impulsy i w przypadku różnicy obrotów między kołami różnicuje ciśnienie na tłoczkach (tak w szybkim uproszczeniu ) 

 

-Obcieranie o nadkola 

między wysokością opony 65 a 80 to coś około 3 cm , szerokość opony przecież się nie zmienia , a i nadkole w Qqu jest wielkie , w jaki teren trzeba wjechać żeby nagiąć sprężynę do schowania koła choć trochę w nadkolu ?

W moim przypadku tylko asfalt 99% i może 1% grunty ,ubite (polna droga)

 

Ale jestem otwarty na dalsze "za" i "przeciw" , choć tych drugich przybywa :)

Edytowane przez Fergul11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fergul tylko jak już się dowiesz, że wbrew pozorom to nadkole Qashqai'a okaże się nie tak duże jak się wydawało? Kupisz komplet złych opon i potem będziesz je sprzedawał za pół ceny jako lekko używane? Po co? Jakaś lekka kolizja się trafi i ubezpieczyciel nie wypłaci Ci odszkodowania, bo masz ogumienie niezgodne z rozpiską na słupku? Przecież wiadome jest, że ubezpieczyciel szuka powodu dla jakiego można zaniżyć lub nawet nie wypłacić odszkodowania? Po co dawać powody skoro kompletnie nic nie przemawia za taką modyfikacją? Nie wierzę w to żeby zawieszenie QQ wytrzymało dłużej tylko przez zmianę profilu opony - więcej zyskasz jak będziesz omijał dziury albo zmniejszył prędkość przejazdu przez dziurę o 5km/h. Jak już koniecznie chcesz sobie zwiększać profil to przejdź lepiej na felgi 16tki. Opona będzie trochę tańsza, trzeba będzie trochę dołożyć do felgi, ale będziesz miał drugi komplet kół.

Ale ja mam 16ki felgi i drugiego kompletu nie potrzebuję , u mnie śnieg nie pada , a o zwiększaniu profilu pytałem w kontekście doświadczeń na Qq.

W mitsubishi i audi ten "myk" działa i sam go doświadczam codziennie .

Nie przeczytałeś uważnie moich wypowiedzi w tym temacie , a szkoda , wiedziałbyś co skłania mnie do "tej modyfikacji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybralem Uniroyal MS plus 77 rozm.215/60/17 zimowe

tez mam i sobie chwale. Pozatym jak na te cenę to bardzo dobrze w testach adac wypadly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja rozumiem, co piszesz, ale nie rozumiem po co Ci to"

Bo taki już jestem , lubię żeby białe było białe , a czarne było czarne, że jak jadę 100km/h to jadę właśnie tyle ,a nie 91km/h.

Nie chcę żeby ktoś za mnie chronił mój tyłek , o mój tyłek troszczę się sam !

Gdy umawiam się na 9tą to jestem za 5 min 9ta , a nie 5min po .

Każdy ma swoją "korbę" jeden większą drugi mniejszą , a ja mam taką jak powyżej w postach, nie jestem KONFORMISTĄ

Jestem dokładny , ale nie przesadnie pedantyczny w moim rozumieniu tyle ile trzeba .

No ale to wątek o oponach ,a wychodzi charakterystyka postaci i robi się OT.

Edytowane przez Fergul11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje pilnie porady,czy felgi 17stki z QQ FL +2 beda pasowaly do zwyklego z napedem 2WD,podano mi takie parametry

6,5 JX17

ET40

offset 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to z kołami  16" są w niektórych przypadkach  problemy.

Natomiast 17" calowe pasują do każdego typu Qq. 

Powtórzę prawidłowe rozmiary : 17x6,5J, ET 40 bo w Twoim poście jest rozmiar "6,5JX17" ... a to "X" ma znaczyć "na" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje pilnie porady,czy felgi 17stki z QQ FL +2 beda pasowaly do zwyklego z napedem 2WD,podano mi takie parametry

6,5 JX17

ET40

offset 40

bedą pasowały Edytowane przez Dareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak X to ,,na,, dziekuje Panowie bardzo za porady,w ASO nie potrafili miodpowiedziec(nie chcieli?)

Jeszcze jedno oznaczenie widzialem na tej feldze czyli CH 5.

Mam mozliwosc zakupu ładnego kompletu z +2 piszecie,ze beda pasowaly,oby jednak strach lekki jest zwlaszccza ze auto odbieram w styczniu dopiero


CH 5 tak jest na tych felgach to srednica otworu wewnetrznego,wczesniej widzialem CH2 i badz tu mądry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,

 

Założyłem nowe zimówki  Uniroyal Ms 77 z felgami stalowymi

i nie wiem czy to subiektywne odczucie czy nie, ale lepiej mi się  prowadzi te auto

niż z felgami 18 aluminium opony Continental.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,

 

Założyłem nowe zimówki Uniroyal Ms 77 z felgami stalowymi

i nie wiem czy to subiektywne odczucie czy nie, ale lepiej mi się prowadzi te auto

niż z felgami 18 aluminium opony Continental.

 

Co o tym myślicie?

ja wczoraj identycznie zmieniłem na uniroyal i tez leoej mi sie na zimowkach jezdzi. Bardziej sprezyscie i jakby trochę zwawszy:) odczucia takie tez w zeszłym sezonie miałem Edytowane przez Dareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj identycznie zmieniłem na uniroyal i tez leoej mi sie na zimowkach jezdzi. Bardziej sprezyscie i jakby trochę zwawszy:) odczucia takie tez w zeszłym sezonie miałem

 

Jest Dobrze;)

Myślałem, że będę osamotniony w swoich odczuciach:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...też tak "odczuwam"  i pewnie jest to normalne . Obecnie temperatura powietrza jest graniczną dla zmiany opon kiedy "zimówki" są "miękkie" a "letnie" - "najtwardsze". Do tego (u mnie) zmiana z kół 17" na 16" zwiększa  takie odczucie. Ale co najważniejsze to -  b e z p i e c z e ń s t w o !

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pocieszyliscie mnie Panowie co do Uniroaylów 77,juz czekaja w garazu,teraz poszukiwania dalsze niss.felg 17stek,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pocieszyliscie mnie Panowie co do Uniroaylów 77,juz czekaja w garazu,teraz poszukiwania dalsze niss.felg 17stek,pozdrawiam

Ramirez,

 

Mam Felgi 16 nowe bez kołpaków wierz mi Q dobrze wygląda;)

Nabrał charakteru;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramirez,

 

Mam Felgi 16 nowe bez kołpaków wierz mi Q dobrze wygląda;)

Nabrał charakteru;)

ja tez na czarnych jeżdzę bez żadnych kolpakow. Jest ok. Tylko ze ja mam oponki uniroyal 66 wiecie w czym jest różnica miedzy 66 a 77? Nowszy model?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nowszy model,66 mam w Rio Kijance,sa bardzo dobre na sniegu a 77 ponoc jeszcze lepsze,17stki kupuje na wlasne zyczenie moja małzonka tylko ciezko znalezc dobre uzywki choc jeden komplet na oku juz mam pod Krakowem


Kolpaki jesli nie sa na sruby mocowane szybko zmieniaja wlasciciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...