Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe do QQ - które lepsze, dla SUV czy osobowych?


mupet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Różnica:

Pewnie coś producent poprawił na podstawie opinii użytkowników,

testów prowadzonych przez np. Adac i innych.

 

Myślę, że zmiany nie będą jakieś wielce odczuwalne; czasami też bywa,

że nowszy model opon okazuje się mieć gorsze właściwości niż  "starszy brat".

 

Zresztą kiedyś śmigaliśmy na oponach letnich, lub wielosezonowych i dawaliśmy radę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w tym roku zaeksperymentowałem kupując opony raczej budżetowe. Cooper Weather-Master w rozmiarze 215/55/R18

Mają nieco niższy indeks nośności niż fabryczne continentale (100T, cooper 95T), ale zgodnie z tabelą powinno spokojnie starczyć. Do cichych też nie należą, a jak się będą sprawować zimą, to zobaczymy.

Cena 2000 za 4 sztuki, podczas gdy np. Nokian czy Goodyear są za cenę dwukrotnie wyższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka o której piszesz nic mi nie mówi.

 

Uniroyal wychodzi taniej.

 

Daj znać jak wyszedł eksperyment po 1,lub 3 opadach śniegu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka o której piszesz nic mi nie mówi.

 

Uniroyal wychodzi taniej.

 

Daj znać jak wyszedł eksperyment po 1,lub 3 opadach śniegu;)

jaki uniroyal 18 calowy za komplet kupisz za mniej niż 2000?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje ni się że to raczej dodatkowa kategoria opon taki zabieg marketingowy

i różnic obiektywnych nie ma między zwykłymi a suv.

Raczej jeśli są różnice to tylko subiektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej agresywny bieżnik ,inna budowa osnowy,mieszanka gumy i sposób"trzymania" powietrza,to cechy charakteryzujące oponę terenową według FACHOWCÓW. W sumie ciekawy artykuł,nigdy wcześniej nad tym się nie zastanawialem . :mellow:

http://www.opony.com.pl/artykul/budowa-opon-terenowych/?id=912

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś doszedł do obiektywnej wiedzy?

No właśnie, jakieś wnioski są ? Od jakiegoś czasu zgłębiam temat opon zimowych do aut z napędem 4x4 i mam mętlik w głowie. W jednych konfiguratorach producentów opon oddzielone są opony standardowe od tych do aut z napędem 4x4 (np. Continental), w innych jak np. Michelin nie ma takiego podziału.

Jedni sprzedawcy polecają opony z asymetrycznym bieżnikiem (Pirelli SottoZero) a inni normalne. Jak dla mnie asymetryczne to raczej do "ścigantów".

 

Jakie Wasze zdanie, coś podpowiecie w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem przeciwnikiem asymetrycznych - samochód nie zachowuje się stabilnie przy większej prędkości na śniegu.

Też mi się tak wydaje. Napisałem o tym ponieważ wczoraj byłem w jednym ze sklepów gdzie sprzedają opony. Sprzedawca mówi że właśnie asymetryczne, ze najlepsze do auta typu suv. Na stronie producentów wszędzie napisane że do aut sportowych, szybkich itp. I polegaj tutaj na opinii sprzedawców.

 

Na temat opon NOKIAN ma ktoś jakies oponie ??

Edytowane przez dubik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej Nokiance?

Gumowej, czarnej ;)

 

I tu jest dylemat. Bo ten producent ma w swojej ofercie opony standardowe - wzmocnione , jak również te typowe do aut 4x4 typu suv.

Zatem pierwsza to NOKIAN WR A3 z indeksem XL ... podobno bardzo dobra opona. Dylemat jedynie taki jak ona będzie sprawować się do auta 4x4.

Kolejna przeznaczona przez producenta do aut suv to NOKIAN WR SUV 3, lub NOKIAN WR G2 SUV.

Mają jeszcze nowość NOKIAN Hakkapeliitta R2 SUV, ale nie umiem sobie sam doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat opon NOKIAN ma ktoś jakies oponie ??

Moje doświadczenie w temacie tych opon jest takie, że pierwsze KTO Rosomak mieliśmy na oponach tej firmy ale w warunkach Afganistanu się nie sprawdziły i przeszliśmy na Michelin .... ale to chyba nie dokońca o taka opinię chodziło :devil:   :whistle:

Pozdr

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja używam NOKIAN WR G2 SUV już drugi sezon (wcześniej też jako zimówki miałem Nokiany ale na iinym aucie i byłem zadowolony).

Nie mam podobnych do Strider'a spostrzeżeń o niestabilnym zachowaniu auta - ale nie miałem też żadnego zdarzenia, aby to testować.

Kupując opony posiłkuję się opiniami innych z oponeo http://www.oponeo.pl/testy-opon/zimowe/4x4/nokian i jak do tej pory nie naciąłem się na jakąś chałę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiłkować się będę opiniami, które sam wybiorę.  Twierdzenie, że "lepiej się nie posiłkuj tymi opiniami, bo są w większości pisane przez serwisy oponiarskie i lansowane są opony, które jest wygodnie lansować" jest tylko częściowo prawdziwe - wszystko zależy od wiarygodności serwisu i marki opon. Jak już wspomniałem nie naciąłem się na chałę korzystając z oponeo.pl.

 

"Ogólnie nie rozumiem Twojej wypowiedzi z jednej strony piszesz, że nie masz takich spostrzeżeń, a z drugiej nie miałeś zdarzenia aby to testować? Czyli po śniegu nie jeździłeś, czy jak?" Tłumaczę i objaśniam - 1.) jazda samochodem nie zależy tylko od opon, ale i od stylu jazdy kierowcy (jest też jeszcze wiele innych czynników); 2.) oczywiście jeździłem po śniegu i nie miałem takich jak Ty spostrzeżeń bo widocznie mój styl jazdy nie doprowadza do "niestabilnych zachowań auta"; 3.) pisząc o tym, że nie miałem zdarzenia aby to testować miałem na myśli, że nie było zdarzenia niezależnego od mojego stylu jazdy, które mogłoby spowodować wspominaną przez Ciebie "niestabilność" (np. gwałtowna zmiana podłoża, hamowanie etc.). Mam nadzieję, że teraz moja wypowiedź jest zrozumiała.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem WR G2 (nie SUV) na kołach w Vectrze i nie wspominam ich dobrze, tzn. co prawda były ciche i względnie przyczepne na mokrym ale w najtrudniejszych warunkach śniegowych nie dawały rady. Teraz mam WR SUV 3 i jestem bardzo zadowolony. Poprzednio miałem Continentale 4x4 WinterContact asymetryczne i były słabe. Ogólnie to moja opinia jest taka, że bieżnik asymetryczny w warunkach polskiej zimy (zwłaszcza poza dużym miastem) nie sprawdza się zbyt dobrze. Może w łagodniejszym klimacie zachodniej Europy, bez śniegu i lodu a z deszczem jest OK. Teraz już będę kupowała tylko bieżniki kierunkowe, przynajmniej na zimę.

 

Rozmaitych Nokianów używam już od lat kilku i uważam że stosunek jakości do ceny mają najlepszy. Testowane na 4 różnych samochodach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to ze, nie skupiając się na producentach, zdecydowanie trafniejszym wyborem są zimowe opony kierunkowe niż asymetryczne. I wśród takiego typu bieżnika najlepiej się rozglądać.

Edytowane przez dubik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokian WR G2 sprawuje się dobrze we wszystkich warunkach poza stricte zimowymi .... WR SUV 3 to zupełnie inna opona.

No i wszystko zatem się zgadza, ta pierwsza asymetryczna, druga kierunkowa.

 

Moja układanka zaczyna się zatem powoli układać. Za Waszymi radami opona kierunkowa, a że upatrzyłem sobie firmę Nokian pozostaje decyzja czy będzie to model WR SUV 3 czy Hakkapeliitta R2 SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja z kolei testuje Uniroyale 77 plus,w ostatniej chwili zmienilem decyzje z Nokianó WR3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja z kolei testuje Uniroyale 77 plus,w ostatniej chwili zmienilem decyzje z Nokianó WR3

 ja mam poprzedni model to jest 66, i bardzo sobie chwalę, jeszcze mnie nie zawiodły i cena bardzo przystępna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij sobie jeszcze na Bridgestone Blizzak LM80 - o tych oponach mogę powiedzieć, że są dobre, bo właśnie je testuję... :)

Masz dar przekonywania. Opona okej. Może masz możliwość załatwienia dobrej ceny na nią 235/50/R18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja w tym roku zaeksperymentowałem kupując opony raczej budżetowe. Cooper Weather-Master w rozmiarze 215/55/R18

Mają nieco niższy indeks nośności niż fabryczne continentale (100T, cooper 95T), ale zgodnie z tabelą powinno spokojnie starczyć. Do cichych też nie należą, a jak się będą sprawować zimą, to zobaczymy.

Cena 2000 za 4 sztuki, podczas gdy np. Nokian czy Goodyear są za cenę dwukrotnie wyższą.

 

 

Po zakończeniu sezonu zimowego, mój eksperyment z zakupem opon budżetowych uważam za udany. Na zimówkach (Cooper Weather-Master w rozmiarze 215/55/R18)przejechałem +- 9tys. km, zużycia bieżnika praktycznie nie widać. Opony w aurze zimowej sprawowały się dobrze, z jazdą po śniegu nie było żadnych problemów.

Z wad tych opon należy wymienić znaczną głośność, szczególnie zauważalną w trakcie jazdy po suchym asfalcie.

 

To tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś poszukiwał zimowych 18'' w przystępnej cenie. 

Edytowane przez Michal_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...