Gość Kasjer Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Coś w tym jest. Popatrzcie na podawane przez producenta normy spalania. Wychodzi na to, że da się je osiągnąć na europejskich benzynach. I pewnie dla takiej benzyny normy te są ustalane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Już kiedyś dzieliłem się spostrzeżeniem po tankowaniu QQ na stacj Statoil. Silnik według mojej opini pracuje dużo żwawiej, dlatego nie dziwne że macie podobne odczucia po tankowaniu za zachodnimi granicami. Ostatnimi czasy miałem dwie miłe opinie na temat silnika 1.6 od osób trzecich: 1. Podczas montowania CB, sprzedawca poprosił abym włączył silnik. Po chwili powiedział mocno zdziwiony "kurcze jak on cicho chodzi, wogóle go nie słychać" i dodał że jest w mocnym pozytywnym szoku. 2. Podczas jazdy z pasażerem po około 150 kilometach usłyszałem że bardzo żwawy jest ten silnik 2.0. Musiałem go wyprostować że to 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (...) Ostatnimi czasy miałem dwie miłe opinie na temat silnika 1.6 od osób trzecich: 1. Podczas montowania CB, sprzedawca poprosił abym włączył silnik. Po chwili powiedział mocno zdziwiony "kurcze jak on cicho chodzi, wogóle go nie słychać" i dodał że jest w mocnym pozytywnym szoku. 2. Podczas jazdy z pasażerem po około 150 kilometach usłyszałem że bardzo żwawy jest ten silnik 2.0. Musiałem go wyprostować że to 1.6 Dokładnie!!! Słyszałem już kilka razy identyczne opinie "postronnych pasażerów", którzy jechali ze mną qashqai-em ...także zdania na temat tego motoru na razie nie zmieniam. A dodatkowo zweryfikowana w te wakacje całkiem niezła sprawność zapakowanego po brzegi, z kufrem na dachu auta jak i średnie spalanie na trasie (do 150km/h), w tym góry - 7,5l/100km, nastrajają optymistycznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Prejechane pierwsze 500km . Spalanie według komputera 6,7l/100km , według wyliczenia pod dystrybutorem to rzeczywiste spalanie 7,1l/100km. Jak dla mnie to rewelacja. Autem jeździ żona do pracy tak że prędkości 80-90 km/h żadko 100km/h i trasa poza miastem 50% i 50% to wochy i miasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lider Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Ostatnio udało mi się osiągnać 5,3 dm3/100km ( wskazanie komputera) pod dystrybutorem było podobnie choć zawsze zaniżał zużycie o ok 0,5 dm3/100km. Być może przy delikatnej jeździe wskazania komputera są zblizone do realnej wartości zużycia. Dystans to ok 400km z Nowego Sacza do Wawy- srednia predkosc ok 70-80 km /h W najkorzystniejszym momencie komputer pokazywał 5,0 dm3/100km nizej nie udało mi sie zejsc. Temperatura oscylowała ok od ok 1 do 5st C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Ostatnio udało mi się osiągnać 5,3 dm3/100km ( wskazanie komputera) pod dystrybutorem było podobnie choć zawsze zaniżał zużycie o ok 0,5 dm3/100km. Być może przy delikatnej jeździe wskazania komputera są zblizone do realnej wartości zużycia. Dystans to ok 400km z Nowego Sacza do Wawy- srednia predkosc ok 70-80 km /h W najkorzystniejszym momencie komputer pokazywał 5,0 dm3/100km nizej nie udało mi sie zejsc. Temperatura oscylowała ok od ok 1 do 5st C Gratuluję ...to jesteś Liderem ... ja najlepszy osiąg miałem na paliwie z Shela na trasie 200km. komputer wskazał 5.8l w idealnych warunkach drogowych i przy szybkości do 100km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 komputer wskazał 5.8l w idealnych warunkach drogowych i przy szybkości do 100km/h. Ja wynik 5,8 potwierdziłem już kilka razy jadąc z Bydgoszczy do Warszawy w warunkach słabej widoczności (mgła) i bujając się za tirami. Natomiast w drodze powrotnej widocznośc była lepsza i można było przycisnąć więc z wynikiem 6,0 zamykałem się na trasie Bydg-Wawa-Bydg. Jak dla mnie to pasuje. BTW Pozdr z zasypanych śniegiem gór Hindu Kush... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 To prawda, jadąc spokojnie można osiągnąć bardzo atrakcyjne spalanie, tak jak Koledzy piszecie. Jednak jadąć szybciej, ze stałą prędkością po autostradzie spalanie zdecydowanie wzrasta. Dziś dystans autostradą Wrocław - Drezno , prędkość około 140km/h , obroty 4tyś z hakiem i spalanie 9,8. Jazda z boksem na dachy i na włączonym tempomacie, za oknem wiatr i śnieżyca. Powrót Drezno - Wrocław , prędkość około 130km/h , obroty nie przekraczające 4 tyś i spalanie 8,8. Boks dalej na dachu, tempomat wyłączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 jeżeli QQ będzie palił średnio w granicach 7,5l/100km to i tak to będzie rewelacja. Autem jeździ żona i do tej pory jej VW Polo 1,2 palił 6l/100km ale Polo za cholere nie da się porównać z QQ mniejszy , lżejszy , słabszy i w ogóle nie da się porównać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemus863 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Mi udało się osiągnąć 5,5l prędkość 90 na tempomacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz_w Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 QQ 2.0 Pb kupiony XII 2010 (w zasadzie roczniak) pomiar zużycia zeruję przy każdym tankowaniu Pb95 (pod korek, potem bak do zera) wyniki z kilku ostatnich tankowań XII, I, II ( zzzzima...) jazdy codziennie do pracy i co tydzień nad Zalew (70%/30%) ok. 7,9 - 8,0 l /100km. uważam, że całkiem niezły wynik jak na 'ten rozmiar' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 (edytowane) wynik rzeczywiście rewelka.Az nie wiarygodny,ale wierzę bo civic-iem sedan 1.8 140KM po Szczecinie potrafiłem też spalic 8-8.5l(ale latem).Kwestia jaka trasa,i jaka średnia prędkość z kompa(jeśli niska to i spalanie wieksze).Mi dieslem 1.5 tiidą nie schodzi mniej niż 6,2 -6.4 zima po mieście(sr. prędkość-37km/h).Ale juz w trasie bez problemu 4.8-5.0-przy ok. 90-120km/h.(średnia z kompa -79km/h) Edytowane 10 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Belo72 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Witam! QQ 1,6 Accenta 117ps.po lift grudzien 2011r. 3 miesiace uzytkowania, 1200km miesiecznie.Dokladnie 50% - 50% miasto ,trasa (do 120km/h), 7,3l / 100km od nowosci. Jeden raz pozwolilem sobie na 180km/h i chyba potrafi wiecej?Szalu przy wyprzedzaniu nie ma, przyspieszenie "odczuwalne" dopiero powyzej 3100 obr. Dla mnie prowadzenie i wygluszenie perfekcyjne w porownaniu z Mitsubishi ASX i Dacia Duster.Wyposarzenie wystarczajace.Zona zadowolona,a to najwazniejsze! Co z tym polskim paliwem? Nie trzyma liczby oktanowej, jest jakieś zanieczyszczone, czy ma inne pochodzenie? Cos z nim jednak jest nie tak.Starym-8 letnim peugeotem 206 sw, 1,4 -75ps na niemieckim paliwie jechalem 190 km/h przez 300km w nocy a w drodze powrotnej do pracy na PL benzynie "Swiecko" juz tylko 175km/h.Moze my jeszcze mamy inne-komunistyczne normy paliwowe?Pamietacie 78 oktan niebieska i 86 zielona?Widocznie teraz one spelniaja u nas normy 95 oktanowe! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) Ostatni tydzień. Trasa K-ce Dolina Otztal Austria /jazda miejscowa na wyciągi ok. 400 km / - K-ce razem 2400 km zużycie wg własnego zliczenia /dolane paliwo/ 7,7 l Wg wskazania komputera 7,9 l.Samochód zapakowany na "full" z dużą 500 litrową "trumną" narciarską na dachu i 3 -5 osób. Czyli zużycie normalka dla 1,6l /ok 50kkm przebiegu z przed liftingu/. Też uważam, że na niemieckiej i austryjackiej benzynie 95 auto jakby cichsze i bardziej spolegliwe do jazdy. pozdrawiam Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez JACEK1952 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mi123 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 U mnie QQ +2, 2.0 diesel automat pokazuje 9.9 litra, ale przebieg dopiero 470 km, więc jeszcze nie dotarty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakauer Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Witam! QQ 1,6 Visia, listopad 2009, 39 000 km. Ostatnia wyprawa Krakow-Genewa przez Prage i z powrotem przez Niemcy. 3800km, spalanie 8 l/100. Predkosci 120 - 140 (do 4200 na obrotomierzu). Niemiecka benzyna jakby lepsza! Z poprzednich moich jazd wynika, ze powyzej 140 km/godz spalanie gwaltownie rosnie i swobodnie potrafi przekroczyc 10 l/100 . Spokojna jazda w trasie 80-100 daje okolo 7 l. Niestety w miescie na krotkich dystansach 8.5 do 9.5. Srednie spalanie (od zeszlorocznych wakacji) z ostatnich 14 000 km, 60% w miescie to 8.4. Ale w sumie lepiej od Focusa 1.6 (moj poprzedni samochod). Uwazam, ze nie nalezy narzekac na spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Mój QQ jest Twoim rówieśnikiem / przebieg 55kkm / zachowuje się bardzo podobnie w kwestii konsumowania paliwa.No może o 0,1-0,2 więcej, ale ja mam relingi /tekna/ .Też staram się nie przekraczać 140km/h.Problem z zużyciem paliwa pojawia się po założeniu "trumny" lub 3-4 rowerów na dachu - wtedy walczę ze zmieszczeniem się w 10 l.Co do różnicy w średnim zużyciu w zależności od jakości paliwa to też prawda nawet w kraju i na paliwie tej samej sieci markowej .Przy porównywalnych przebiegach krajowych różnica do 1l. Też nie narzekam. Przy swoich gabarytach z silnikiem 1,6 benzynowym to najoszczędniejszy pojazd dostępny na rynku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbodzio Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Przejechałem 1000km Polska-Węgry-Polska- prawie 400km autostrady, w jedną stronę bez klimy z powrotem z klimą. 4 osoby dorosłe, w pełni zapakowany bez trumien itp. Jazda do 130km/h w tamtą stronę 6,2 z powrotem 6,4 (komputer) rzeczywiście po policzeniu całości i zatankowaniu 6,6/100. Jestem zadowolony ze spalania, ogólnie dawał sobie radę ale nie chce mi się wierzyć, że komuś spali 5,5l jadąc nawet zgodnie z przepisami. Z drugiej strony zauważyłem, że np jadąc na autostradzie 110 chciałem przyśpieszyć na 5 biegu, zrobił się okropnie mułowaty, nie mogłem grama przyśpieszyć dopiero redukcja do 3 biegu i wszystko wróciło do normy. Zauważyłem ze 2 razy taki objaw- czy macie coś podobnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 U mnie jest tak, że do 105 km/h na piątym biegu skrzynia delikatnie piszczy (słychać to tylko jak jest dość cicho). Dlatego staram się jeżdzić na piątce ponad 110 km/h. Niestety nie jestem w stanie zejść w trasie poniżej 6.6 l (komputer). Silnik raczej nie jest zamulony, jednak zauważyłem, że ponad 4 tys. obrotów dostaje on drugie życie (ktoś pisał, że to jakby miał turbinę). Ale to "drugie" przyspieszenie nie występuje zawsze. Może to jest ten sam objaw "mułowatości". Może moje spalanie spadnie po przejechaniu 5 tys. km, chociał jestem już blisko i wymieniłem olej na paliwooszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKa Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 U mnie jest tak, że do 105 km/h na piątym biegu skrzynia delikatnie piszczy (słychać to tylko jak jest dość cicho). nie ma prawa nic piszczeć - wybierz się do serwisu, niech to skorygują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
technopierdoła Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Witam. Trasa Jastrzębie Zdrój - Ustka tj. 702 km ,QQ 1.6 Pb Visia Dwie osoby na pokładzie i trochę bagażu jak to na wakacje;). Średnie spalanie 6.3 i 6.5 (jazda do domu). Jestem zadowolony zwłaszcza że auto kupione miesiąc temu od rodziców a ojciec jako kierowca nie zszedł niżej niż 7.5 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Wczoraj wróciłem z podróży najeździłem powyżej 3kkm, średnie spalanie 6.9l (komputer) Dodam, olej zalany Mobil 10w40. (na 1 przeglądzie). Na tym oleju przejechane 6890km. Chcę samodzielnie wymienić przy 7000km na olej Mobil 5w30 planuję jeździć do drugiego przeglądu, mam nadzieje że spalanie benzyny obniże się …. Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Mobil nie ma odpowiedniego oleju silnikowego 5w30 do twojego Qashqaia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) Nie wiem jak trzeba jeździć, aby mieć średnie spalanie na trasie (prędkość np. 110 km/h) poniżej 7 litrów? Mój benzynowy 1.6 ważący zaledwie 1300kg pali najmniej na 4 biegu przy prędkości ok. 75 km/h. Wtedy jest nawet koło 6l (średnio), ale co to za jazda. Przy włączeniu i utrzymywaniu 5 biegu przy prędkości poniżej 100km/h skrzynia biegów (i silnik pewnie też) się męczy. Głownie jest to słyszalne. Skrzynia delikatnie piszczy, buczy itp. Powyżej 110 km/h jest już silnikowi i skrzyni łatwiej, ale wtedy spalanie jest powyżej 7l. Dodam, że operuję gazem i hamulcem super delikatnie, ciągle patrząc na "tasiemkę" chwilowego spalania. Cały czas mam na myśli średnie spalanie, czyli z odległości powiedzmy powyżej 100 km. Olej mam super paliwooszczędny Millers C2 A5/B5 5w30. Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) Nie wiem jak trzeba jeździć, aby mieć średnie spalanie na trasie (prędkość np. 110 km/h) poniżej 7 litrów? Mój benzynowy 1.6 ważący zaledwie 1300kg pali najmniej na 4 biegu przy prędkości ok. 75 km/h. Wtedy jest nawet koło 6l (średnio), ale co to za jazda. Przy włączeniu i utrzymywaniu 5 biegu przy prędkości poniżej 100km/h skrzynia biegów (i silnik pewnie też) się męczy. Głownie jest to słyszalne. Skrzynia delikatnie piszczy, buczy itp. Powyżej 110 km/h jest już silnikowi i skrzyni łatwiej, ale wtedy spalanie jest powyżej 7l. Dodam, że operuję gazem i hamulcem super delikatnie, ciągle patrząc na "tasiemkę" chwilowego spalania. Cały czas mam na myśli średnie spalanie, czyli z odległości powiedzmy powyżej 100 km. Olej mam super paliwooszczędny Millers C2 A5/B5 5w30. http://www.autocentr...e-znaczy-wolno/ nic więcej nie zrobisz niektórym zawsze mniej pali mi maluch zawsze najwięcej palił, a sąsiadowi chyba nawet paliwo produkował sprawdź czy filtr powietrza czysty oraz czy ciśnienie w oponach jest dobrze dobrane Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.