Dar1962 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 mówiłem,żeby poszukać czegoś z gospodarstwa domowego jakiś plastikowy kapsel na butelkę albo pojemnik, z pewnością coś da się dobrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stero Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 (edytowane) Byłem wczoraj i.... zostałem właściwie z niczym. Przekazałem swoje obserwacje w serwisie. Samochód został sprawdzony przez 2 panów. Żadnego zapachu nie wykryli. Przekazano mi, że mam jeździć i się niczym nie przejmować bo auto jest nowiutkie ( 3 miesiące) wiec pewnie jeszcze wypalają się różne smary i zabezpieczenia silnika(?) więc wróciłem do domu i mam zamiar stosować się do zaleceń... Jak już wróciłem z Odysseya to musiałem zaparkować auto w trochę zaśnieżonym miejscu i zrobiłem to tyłem. Oczywiście zapaszek się pojawił.... Chyba dam sobie na luz bo narazie specjalnie mi to nie przeszkadza. Wiem jedno - jeśli pojawi się jakiś problem z tym sprzęgłem w dalszej eksploatacji i trzeba będzie coś wymieniać to muszą mi to zrobić w ramach gwarancji. Jeśli nie bedą chcieli lub będą to kwestionowali zawsze jest droga prawna której użycie to dla mnie żaden problem... Muszę przyznać, że sama obsługa i warunki w Odyssey są przyjemne. Przy okazji zapytałem o przegląd roczny - gwarancyjny - koszt na wczoraj to ok. 600 pln z częściami i robocizną więc jeśli to będzie prawda w drugiej połowie roku to będę ich klientem JACKO29 dzięki za pomoc i z tym korkiem też ale wczoraj kupiłem go w ASO. Co prawda przez telefon usłyszałem cenę ok 15 pln ale na miejscu zapłaciłem prawie 24 pln.... Grunt że mam to z głowy Pozdrawiam Edytowane 18 Stycznia 2010 przez Stero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 No właśnie,bo średnica kapsla do Note to 40mm,a do łopla to 37mm więc nie nada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 A ja mam pytanie czy jeśli raz już mi się sprzęgło ślizgało - nie powiem przy tym najadłam sie strachu bo to sie stało na skrzyżowaniu i przy zmianie pasa . Auto nie reagowało na zmiany biegów jedynie gazowało no i ten smród. Po kilku próbach zaskoczył i pojechałam.Byłam u mechanika pojeździł podgazował powiedział ze jest w porządku ale to co się stało w ogóle nie powinno mieć miejsca. Smród przez dzień utrzymywał sie w kabinie w pt tylko czuć były pod maską a mniejszym stopniu. Zaznaczę ze od tamtej pory nie zauważyłam jakiś zmian na pedale sprzęgła i przy ruszaniu. Co byście na moim miejscu zrobili. Jeździli do następnej podobnej sytuacji? Wymiana to tylko w komplecie wchodzi w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 (edytowane) bez paniki, to się zdarza - choćby podczas usiłowania wyjechania z zaspy. Nie sądzę, abyś spaliła sprzęgło tym jednorazowym przypadkiem. A przypalenie mu bardzo nie zaszkodziło. Oczywiście należy liczyć się z tym,że w przyszłości jego skuteczność będzie spadać i gdy takie sytuacje będą częściej się powtarzać kiedyś w końcu trzeba będzie je zrobić (wymiana co najmniej tarczy i docisku)Niestety, jazda miejska nie służby dobrze temu elementowi. Sprzęgło w aucie poruszającym się poza gęstym ruchem miejskim i poza miastem wytrzymuje dwukrotnie dłużej - podobnie jak hamulce Edytowane 18 Grudnia 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Ulek,po prostu musiała nie zadziałać hydraulika od siłownika sprzęgła,przyczyn mogło być wiele,ubytek płynu,przygrzany płyn,stary płyn.Mogło też dostać się coś oleistego pomiędzy tarczę a koło zamachowe i stąd był ten poślizg,dopóki się nie wygrzało.Sprawdź sobie w komorze silnika zbiorniczek na serwie(za akumulatorem)Powinno być pełno płynu w kolorze jasnego bursztynu(przynajmniej ja tak mam)Poziom w połowie lub poniżej świadczyłby o jakimś ubytku!.A tak jak Dar mówił,jednorazowy przypał nie zaszkodził,oby to się nie zdarzało częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Ten zbiorniczek za aku to posiada płyn do układu hamulcowego?. Jacko o jakim płynie piszesz że stary? Ja tam jeszcze żadnych płynów zza wyjątkiem oleju silnikowego nie wymieniałam. Zaznaczę że stało się to jak już auto było w miarę rozgrzane około 20 min na chodzie. Zaglądałam pod maskę ale przyznam ze tylko okiem rzuciłam na zbiornik z płynem chłodzącym a nie na mały za aku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Ulek ,ten za aku zasila uklad hamulcowy i zarazem siłownik sprzęgła.Płyn hamulcowy (DOT-4)powinno się wymieniać co dwa lata,no może trzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Oglądałam go ale niestety nie wiem ile płynu jest bo schowany jest tak bez latarki nie zobaczę. Zastanawia mnie tylko na nakładka gumowa po odkręceniu korka zdejmuje się ją jakoś? A co do wymiany lepiej w serwisie to zrobić czy sama tez to zrobię? i ile tego wchodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Ulek ,ten za aku zasila uklad hamulcowy i zarazem siłownik sprzęgła.Płyn hamulcowy (DOT-4)powinno się wymieniać co dwa lata,no może trzy Jacko, jesteś pewien, że w Note jest sprzęgło hydrauliczne? Jakoś mi to nie pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Wysłałam męża do zbiorniczka i nie widać gdzie jest min a płynu w zbiorniczku jest pod wlewem ale nie w szyjce a wydawało mi sie ze tam był jak kiedyś go oglądałam. Może to było przyczyną cóż trza do serwisu sie zapisać od razu się powymienia co stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Jacko, jesteś pewien, że w Note jest sprzęgło hydrauliczne? Jakoś mi to nie pasuje... Co Ci nie pasi? Otwórz maskę,za chłodnicą w dole na skrzyni biegnie piękny metalowy przewód,na jego końcu widać kapturek od odpowietrznika,idąc do góry jest on umocowany w grodzi do mini pompki,zasilanej gumowym wężykiem właśnie ze zbiorniczka znajdującego się na pompie hamulcowej Ula,wymiana płynu hamulcowego jest zalecana na bank co dwa lata,lub 40-80tys km. Ja w tym roku nie wymieniam,dopiero w następnym(3 lata ) W tym roku olej i płyn w chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 (edytowane) No faktycznie. Nie przypuszczałem . Wychodzi na to, że Note to poważny samochód . W takim razie Ulek, warto zacząć faktycznie od wymiany płynu hamulcowego. Zawilgocony (czyli długo nie wymieniany) ma dużo większą ściśliwość niż świeży a to poza pogorszeniem siły hamowania może wpływać na pracę sprzęgła - które jak się okazuje jest w naszym samochodzie hydrauliczne. Edytowane 18 Grudnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacam Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Mój notek ma 2 lata i za każdym razem gdy gwałtowniej ruszę lub próbuje delikatnie wpasować się w jakieś miejsce do parkowania z jakimkolwiek spadkiem to smrodek murowany i zostaje tylko wietrzyć kabinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a68 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 a68-Witam ,ja podczas już dwu-miesięcznego użytkowania ,zauważyłem chyba 3-krotnie ten specyficzny zapaszek opisywany na forum.Ale myślałem że to zapach z klimy.był to krótko trwały zapach.Teraz dzięki forum dowiedziałem się że to sprzęgło,ale tan zapach nie wydziela się podczas cofania na zimnym ,czy gorą cym silniku.To wystąpiło na prostej drodze gdy faktycznie silnik pracował w granicy 5-10 minut.i przy dodawaniu gazu.Ale nie zwracam na to uwagi,raz nawet myślałem jadąc za gazownikiem ,że to od niego zaleciało,zaznaczam ze to był bardzo krótki moment wystąpienia tego zapachu-na pewno morał z tego wynika-aby delikatnie ruszać i przyśpieszać na zimnym silniku pozdrawiam a68 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 RangerJuż Lada 2107 posiadała takowysprzęt,tylko że tam można było regulować siłę docisku,a w Note się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Kto mi powie w którym miejscu na zbiorniczku znajdującym sie koło aku znaduje sie napis min? Bo max widać a min gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Wszystkie auta jakie ja miałem miały klasyczne sprzęgło "na linkę", dlatego nie wnikałem w jego konstrukcję w Note. Sprzęgło hydrauliczne ma wiele zalet. Fajnie, że takowe mamy w Note. Kto mi powie w którym miejscu na zbiorniczku znajdującym sie koło aku znaduje sie napis min? Bo max widać a min gdzie? Ulek, zbiorniczek płynu hamulcowego wygląda tak, jak by był "zgrzany" z dwóch części. Mniej więcej w jego połowie jest takie "zgrubienie". Zaraz pod tym zgrubieniem jest poziom min. Natomiast wlew do zbiorniczka ma kształt "rurki" zakończonej korkiem. W miejscu gdzie "kończy się" rurka a zbiorniczek przybiera swój kształt, tam jest poziom max. Edytowane 18 Grudnia 2011 przez ranger 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 No to dziś po wizycie w serwisie powiedziano mi ze mam jeździć bo sprzęgło reaguje prawidłowo, auto prawidłowo przyspiesza itp no ale po sprawdzeniu oleju hamulcowego w zbiorniczku okazało się ze mam poniżej minimum to gdzie się podział? podobno ten olej jest zarówno do układu hamulcowego jak i sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Nie ma co dramatyzować. Trzeba uzupełnić poziom i obserwować. Jak będzie ubywało, trzeba będzie poszukać wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Olej dolano. Co będzie czas pokaże, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 No to dziś po wizycie w serwisie powiedziano mi ze mam jeździć bo sprzęgło reaguje prawidłowo, auto prawidłowo przyspiesza itp no ale po sprawdzeniu oleju hamulcowego w zbiorniczku okazało się ze mam poniżej minimum to gdzie się podział? podobno ten olej jest zarówno do układu hamulcowego jak i sprzęgła. Ulek,po pierwsze nie olej ,a płyn hamulcowy,po drugie ,przecież wyraźnie pisałem że obydwa układy są na jednym zbiorniczku, a po trzecie...skoro miałaś minimum....to tak zapytam,yyya kiedy ostatnio tarcze i klocki sprawdzałaś? Bo zazwyczaj oprócz samoistnego parowania,powodem może być duże zużycie okładzin i tarcz,oraz oczywista oczywistość wycieki.Wycieki bym sobie darował bo za młode auto,więc w grę wchodzi parowanie lub zużycie okładzin.Dla świętego spokoju sprawdź kiedy przy sposobności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulek Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Klocki i tarcze sprawdzałam w lipcu tego roku no i dzisiaj w serwisie mi sprawdzili -werdykt klocki grube a tarcze przy następnym razie do wymiany. Olej czy płyn -Jacko nie czepiajmy się szczegółów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 (edytowane) Klocki i tarcze sprawdzałam w lipcu tego roku no i dzisiaj w serwisie mi sprawdzili -werdykt klocki grube a tarcze przy następnym razie do wymiany. Olej czy płyn -Jacko nie czepiajmy się szczegółów . Jeśli tarcze będą do wymiany to i klocki(zawsze do nowych tarcz należy dać nowe klocki)a płynu pomału "ubywa",tak jak napisał Jacek,ze względu na stopniowe zużywanie się klocków-tarcz.Za to płyn ten samoistnie nie powinien parować,bo to układ zamknięty. Edytowane 19 Grudnia 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 (edytowane) To nic tylko jeździć Ulek i kontrolować ,czy nie ma ubytku.Ten poślizg sprzęgła miałaś z braku płynu,nieświadomie,chcąc ruszyć podpompowałaś czynnika i sprzęgło zaskoczyło,tak samo jak z zapowietrzonymi hamulcami Edytowane 19 Grudnia 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.