Gość szczureczek Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 nie mam gościa co mi to zrobi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seed Opublikowano 1 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 No i jestem po drugiej wymianie na MaxLifa ATF. W mostach tez Valvo. W silniku Motul X-cess. Wymiane w skrzyni juz sam robie. Bardzo prosta sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankeson Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 SEED ja mam navarę D40 LE z 2007r. Podpowiedz jaki olej do mostów i skrzyni? moja skrzynka to 6 manual. Mam już 100 tysi i właśnie rozstałem się z ASO i zamierzam sam się z nią teraz pomocować! Dodam tylko że mam dobry dostęp do wszystkich produktów VALVOLINE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 YD25DDTI API CF 4, ACEA B1,B3,B4 lub B5 5W30 6,5L z filtrem reduktor ATF 2L skrzynia API GL5 SAE 75W85 lub 75W90 4,32L mosty przód API GL5 80W90 0,85L tył jeśli masz most z LSD czyli bez blokady GEAR OIL HYPOLID LSD jeśli masz blokadę to taki sam jak z przodu 2,01L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankeson Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Dzięki alkaspaw Jutro pędzę po oliwę i biorę się za wymiany!Dodam że mam tylny most z blokadą mechanizmu różnicowego.A w skrzyni czy w reduktorze są jakieś filterki? Czy wystarczy spuścić zużytą oliwę i zalać nową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 niema żadnych filtrów pojeździj tylko autkiem żeby rozgrzać oleje i miłej zabawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 szykuje mi sie wieksza wymiana plynów w moim pathfinderze automat benzyna 4.0 V6 czy dobrze chce dobrac oleje? Skrzynia: 6L: VALVOLINE MAXLIFE ATF: http://moto.allegro.pl/valvoline-maxlife-atf-dexron-iie-iii-iiih-vi-atf-3-i2840687935.html Reduktor: 2L: VALVOLINE MAXLIFE ATF: http://moto.allegro.pl/valvoline-maxlife-atf-dexron-iie-iii-iiih-vi-atf-3-i2840687935.html Przedni most: 0,85L : MOTUL GEARBOX API GL-5 80W90 : http://allegro.pl/olej-przekladniowy-motul-gearbox-api-gl-5-80w90-i2859487998.html Tylni most: 2.01L (nie mam blokady , wiec pewnie mam LSD?) znalazlem tylko cos takiego: MOTUL 75W140 : http://allegro.pl/olej-przekladniowy-75w140-do-mostow-z-lsd-jeep-i2821635699.html moze jakis płyn do wspomagania kierownicy ktoś moze polecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Do wspomaganie ten sam co do skrzyni Co do tylnego dyfra jeśli masz LSD lej lepiej olej nissana ale najpierw upewnij się że go masz bo ten olej jest drogi w navarach jest most i wersja bez blokady ma LSD natomiast w pacie może być zwykły dyfer powinno być wytłoczone na pokrywie dyfra jaki olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 (edytowane) troche jeszcze poszperalem i znalazlem info ze moge na tyl dac API GL-5 SAE 75W90 Synthetic gear i u mnie wchodzi tylko 1.4 L znalazlem tez info ze sa 2 rozne reduktory: ATX14B i TX15B do tego pierwszego wczhodzi 3L oleju do drugiego 2L ATX14B to wersja z automatycznym zapinaniem 4X4? mozecie opisac procedure wymiany oleju w skrzyni? i mostach? jak to sie powinno zrobic zgodnie ze sztuka? moze sam spróbuje skrzynia w pathfinderze to model : RE5R05A jest montowana w wielu modelach nissana , infinity, oraz w kia sorento, na forum kia znalazlem opis wlasnorecznej wymiany. koszt warsztatowy za usluge to ok 200zl opis z forum kia: "Wymiana jest banalna, pewnie dzicko z podstawowki by to zrobilo gdyby przeczytalo instrukcje. 1. Rozgrzewasz silnik i gasisz po rozgrzaniu 2. Odkrecasz korek spustowy i czekasz az wszystko zleci a nastepnie zakrecasz go. 3. Nastepnie wyciagasz bagnet i wlewasz 4-4.5 litra maxymalnie oleju ( mi weszlo niecałe 5 litore ale mam naped tylko na tyl chociaz nie wiem czy to ma cos do rzeczy) 4. Odpalasz silnik i rozgrzewasz olej do optymalnej temperatury 5. Na pracujacym silniku sprawdzasz poziom oleju w razie potrzeby uzupelniasz 6. Ot cala fantazja za ktora nalezy sobie placic słono w serwisie. Cała operacja zajmuje z 20 min max." znalazlem bagnet poziomu oleju po lewej stronie silnika pod maska. czy olej wlewa sie przez ten bagnet? i czy jest jakies zabezpieczenie przed przelaniem ? Edytowane 12 Grudnia 2012 przez camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Coś tak ktoś zapomiał napisać o wymianie filtra w skrzyni biegów nie mam automatu więc ci nie podpowiem jak jest w pacie ale w 16letnim jeepie zj skrzynia miała filtr oleju i żeby można było go wymienić i spuścić olej trzeba było zdjąć miskę ze skrzyni Path jest o wiele nowocześniejszym autem więc producent nawet nieważył by się go niestosować więc wydaje mi się że te 200zł za wymianę to nie wygórowana cena poziom oleju sprawdza się na rozgrzanym i w pozycji N oczywiście powąchaj go czy niema zapachu spalenizny bo to świadczy o słabym stanie skrzyni w większości automatów olej wlewa się przez bagnet po nalaniu trzeba odpowietrzyć skrzynię to znaczy na uruchomionym silniku przełączasz wszystkie położenia P R N D itp. Wymiana w mostach i reduktorze banalnie prosta dolnym korkiem wylewasz nalewasz górnym do jego poziomu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 dzieki za info. filtrow sie nie wymienia. jest tylko sitko do ktorego jest dostep tylko przy remoncie skrzyni. olej wylewa sie przez łatwo dostepny korek spustowy, pod skrzynia biegow. (mozna do niego dotrzec nawet bez podnoszenia samochodu i bez kanalu) wlewa sie prawdopodobnie przez bagnet, dostepny bez problemu po otwarciu maski. nie wiem tylko po czym sie poznaje ze ilosc wlanego oleju jest wystarczajaca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Sprawdziłem w serwisówce od diesla i żeczywiście filtra się nie wymienia Olej sprawdź ile spuścisz i tyle wlej po rozgrzaniu jeśli będzie za mało to dolejesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 przy wymianie oleju w skrzyni rozpinal ktoś przewody do chlodnicy oleju z automatu, żeby na włączonym silniku wypłukać resztki starego oleju z ukladu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loxpol Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 (edytowane) przy wymianie oleju w skrzyni rozpinal ktoś przewody do chlodnicy oleju z automatu, żeby na włączonym silniku wypłukać resztki starego oleju z ukladu? Jeden przewód do którego dostaniesz się po zdjęciu najpierw dolnej plastikowej listwy zderzaka , a następnie metalowej osłony po silnikiem. Zdejmujesz dolny przewód z króćca chłodnicy od strony pasażera. UWAGA po uruchomieniu silnika olej poleci z krućca chłodnicy, a nie gumowego wężyka. Edytowane 18 Grudnia 2012 przez loxpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 czy u Ciebie przewod z głownej chlodnicy wraca juz do skrzyni czy idzie do kolejnej chłodnicy oleju umieszczonej przed chlodnica wody? (ja zrobiłem obejscie pierwszej chłodnicy wody, w nissanach były przypadki ze przewody w chlodnicy tracily szczelnosc i olej ze skrzyni mieszal sie z woda wiec wolałem nie ryzykować) jesli u Ciebie tez jest dodatkowa chłodnica oleju to nie lepiej rozpiac uklad dopiero za nia żeby znajdujacy sie w niej olej tez przeplukac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loxpol Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 czy u Ciebie przewod z głownej chlodnicy wraca juz do skrzyni czy idzie do kolejnej chłodnicy oleju umieszczonej przed chlodnica wody? (ja zrobiłem obejscie pierwszej chłodnicy wody, w nissanach były przypadki ze przewody w chlodnicy tracily szczelnosc i olej ze skrzyni mieszal sie z woda wiec wolałem nie ryzykować) jesli u Ciebie tez jest dodatkowa chłodnica oleju to nie lepiej rozpiac uklad dopiero za nia żeby znajdujacy sie w niej olej tez przeplukac? Olej schodzi z chłodnicy oleju z dolnego krućca przechodząc od skrzyni biegów przez chłodnice wody a następnie do górnego krócca rzeczonej chłodnicy oleju. Tak więc olej schodzi z całego układu także z obu chłodnic przez które przepływa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 oleje juz sa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 27 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2016 Odgrzewam stary temat - będę robił wymianę sprzęgła w swoim Pathfinderze (wytrzymało prawie 300 tyś i nadal jeździ ale już powoli nadchodzi jego czas) i przy okazji chciałem wymienić oleje. Kiedyś był link do pdf z olejami Valvoline ale teraz już nie działa (wlałem je przy poprzedniej wymianie i wszystko śmiga ok) - czy ktoś może dysponuje takim pdf'em lub ma spisane ilości i typy z Valvoline ? Skrzynia manual 6 bieg, reduktor i dyfer bez LSD (2005r początek produkcji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbrodniciel Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Ma ktos jeszcze ten plik z manualem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4quest Opublikowano 4 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2018 W dniu 18.05.2017 o 12:03, Zbrodniciel napisał: Ma ktos jeszcze ten plik z manualem? Witam, Ponawiam post, czy ktoś posiada ten plik z Tutorialem zamienników olejów do D40? Minęło trochę czasu od poprzednich postów, czy stosował ktoś zamienniki oleju do automatycznej skrzyni biegów i mógłby wyrazić swoje opinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2018 Co nalejesz to będzie, byleby to był ATF. Po oryginale miałem Motula później Ravenola. Różnica żadna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4quest Opublikowano 4 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2018 12 godzin temu, sq9mcs napisał: Co nalejesz to będzie, byleby to był ATF. Po oryginale miałem Motula później Ravenola. Różnica żadna. W jaką ilość litrów oleju się zaopatrzyć? Planuje zlać stary olej nie tylko przez miskę olejową, ale również przez przewody z chłodnicy oleju. Kolego skoro piszesz żeby to był ATF, czy nada się olej o poniższej specyfikacji? Dexron IIIH/IIIG/IIIF/IIIE Allison C-4; Allison TES-389 Caterpillar TO-2 Ford Mercon Voith H55.6336.41/G607 M2C 138-CJ; M2C 166-H MB 236.1 MAN 339 type V-1/Z-1 ZF TE-ML 04D/09/11A/14A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2018 Ja robiłem wymianę dynamiczną i weszło mi ok 11L oleju. Poszukaj sobie specki do Motul Multi ATF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4quest Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Witam. W przyszłym tygodniu chcę zrobić pełny serwis olejowy. Dalej nie wiem jaki olej zakupić, ktoś wcześniej polecał Valvoline Maxlife ATF. Po przeszukaniu internetów, jedynym olejem spełniającym specyfikację Nissan KE908-99932 jest RAVENOL ATF Type J2 / S Fluid. Ktoś wcześniej pisał że 7-8l a ktoś ze 11, wiadomo że chciałbym zlać jak najwięcej starego oleju w warunkach garażowych, więc ile zakupić i który będzie lepszym wyborem? Jeszcze kwestia filtra który jest nigdzie nie dostępny a w dwóch hurtowniach mi powiedzieli że w tej skrzyni nie ma filtra. To jest on tam, a jeśli tak to czy to to? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4991439887 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.