Gość Marcin_28_OL Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 W Olsztynie Nissan już sprzedaje karty SD, cena "jakies 400-500zl" najlepiej by bylo najpierw skorzystac z nowej wersji i zobaczyc jak dziala, zeby znowu bubla nie kupic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dambam Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 W Olsztynie Nissan już sprzedaje karty SD, cena "jakies 400-500zl" najlepiej by bylo najpierw skorzystac z nowej wersji i zobaczyc jak dziala, zeby znowu bubla nie kupic... Zastanawiam się jak to wygląda od strony prawno-konsumenckiej. Skoro kupujemy auto modelowe i rocznikowe z 2010 to czy nie mamy prawa oczekiwać w nim części, podzespołów i w tym wypadku oprogramowania z roku 2010? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Zastanawiam się jak to wygląda od strony prawno-konsumenckiej. Skoro kupujemy auto modelowe i rocznikowe z 2010 to czy nie mamy prawa oczekiwać w nim części, podzespołów i w tym wypadku oprogramowania z roku 2010? To przykład trochę z innej beczki. Tez mnie irytuje, że mam jedną z szyb minus 1 rok w stosunku do daty produkcji auta. I co z tego? I nic. Nissan twierdzi, że to dopuszczalne. Ja się dziwię, bo spotykam się z takim podejściem pierwszy raz... Nie jestem prawnikiem, ale myślę, że z tym softem jest podobnie. Jedynie dobra wola sprzedawcy... Co oczywiście nie oznacza, że sprawa jest dyskusyjna. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
undefine Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 rok 2010, wersja 2010 v8. W salonie powiedzieli ze aktualizacja bedzie za pol roku. Swoja droga - sprawdzal ktos czy tej karty nie da sie po prostu skopiowac na inna i nie zadziala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 rok 2010, wersja 2010 v8. W salonie powiedzieli ze aktualizacja bedzie za pol roku. Swoja droga - sprawdzal ktos czy tej karty nie da sie po prostu skopiowac na inna i nie zadziala? Czekam w dalszym ciagu na pismo od dealera /KMJ Kaszubowscy/ w sprawie reklamacji nawigacji.Będę miał w ciągu miesiąca możliwość sprawdzenia w/w sposobu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasiorr Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 To już było wcześniej gdzieś poruszane czy można skopoiować na inną kartę ktoś próbował ale nie pamiętam kto ale nie udało się nikomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 To już było wcześniej gdzieś poruszane czy można skopoiować na inną kartę ktoś próbował ale nie pamiętam kto ale nie udało się nikomu. Na razie bez szans sam próbowałem różnymi metodami kopiowania łącznie z kopiowaniem obrazu,na zachodnich forach także sobie z tym nie poradzili.Ktoś nawet tu pisał jak się usunie z oryginalnej pamięci jakieś pliki to po włożeniu do NC same wracają na kartę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Na razie bez szans sam próbowałem różnymi metodami kopiowania łącznie z kopiowaniem obrazu,na zachodnich forach także sobie z tym nie poradzili.Ktoś nawet tu pisał jak się usunie z oryginalnej pamięci jakieś pliki to po włożeniu do NC same wracają na kartę. Możliwe, że musi to być konkretny model karty, taki który jest robiony wyłącznie dla Nissana (kwestia sprzętowej identyfikacji). Wtedy nie ma co kopiować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavomir Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 W ostatnim albo już poprzednim numerze pisma Auto Swiat jest artykuł o bardzo intrygującym tytule: "Fabryczna nawigacja to wyrzucone pieniądze"... Normalnie nie potrafię zrozumieć dlaczego koncerny samochodowe (nie tylko Nissan) tak traktują swoich klientów. Może tylko w Polsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) W ostatnim albo już poprzednim numerze pisma Auto Swiat jest artykuł o bardzo intrygującym tytule: "Fabryczna nawigacja to wyrzucone pieniądze"... Normalnie nie potrafię zrozumieć dlaczego koncerny samochodowe (nie tylko Nissan) tak traktują swoich klientów. Może tylko w Polsce? W Polsce nawigacje fabryczne mają kiepskie pokrycie (widziałem nawigację w LandRoverze, takim lepsiejszym - porażka). Dla producenta sprzedawanie zamkniętej konstrukcji jest elementem zarobkowym - sprzedają raz, potem ciągną pieniądze za aktualizacje (nietanie, o ile dostępne). Wsadzenie sprzętu, w którym użytkownik może sam grzebać oznacza proszenie się o problemy - wystarczy popatrzeć na fora o nawigacji, ile sprzętu użytkownicy "psują" poprzez grzebanie w rejestrach (sam miałem "nieprzyjemność" tak sobie zrobić). Mały problem, jeśli to jest nawigacja za 300-400zł. Ale system do samochodu kosztuje kilka razy więcej i zajmowanie się takowym po tym, jak użytkownik go popsuje, wcale nie jest opłacalne (jeszcze, nie daj Boże, na gwarancji). Dlatego w pewnym sensie bezpieczniej jest opublikować sprzęt z zamkniętym softem, nawet jeśli są w nim niedoróbki czy błędy (duże można poprawić darmowo okazując "dbałość" o zadowolenie klienta, małe się olewa mówiąc, że "to nie bug, to feature"). A jak ktoś chce coś innego to musi sam zainwestować 2-3tys. i kupić sprzęt alternatywny. Edytowane 18 Października 2010 przez Peri Noid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Mam już odpowiedż KMJ Kaszubowscy w sprawie nawigacji: W odpowiedzi na pismo z dnia 04.10.2010r. dotyczace problemu z wpisywaniem niektórych miejscowosci w wyszukiwarce nawigacji,informuję, że problem nie jest natury technicznej. System nawigacji nie jest uszkodzony. W celu lepszej obsługi systemu nawigacji należy dokonać aktualizacji mapy drogowej zapisanej na karcie SD umieszczonej w systemie Nissan Connect. Na każdym cenniku publikowanym przez Nissan Sales Central&Ekstern Europe znajduje się informacja o braku pełnej weryfikacji pokrycia dróg lokalnych. Także na cenniku obowiazującym w marcu 2010. Co dalej z tym fantem począć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dambam Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) Mam już odpowiedż KMJ Kaszubowscy w sprawie nawigacji: W odpowiedzi na pismo z dnia 04.10.2010r. dotyczace problemu z wpisywaniem niektórych miejscowosci w wyszukiwarce nawigacji,informuję, że problem nie jest natury technicznej. System nawigacji nie jest uszkodzony. W celu lepszej obsługi systemu nawigacji należy dokonać aktualizacji mapy drogowej zapisanej na karcie SD umieszczonej w systemie Nissan Connect. Na każdym cenniku publikowanym przez Nissan Sales Central&Ekstern Europe znajduje się informacja o braku pełnej weryfikacji pokrycia dróg lokalnych. Także na cenniku obowiazującym w marcu 2010. Co dalej z tym fantem począć? Może wspólnie jako użytkownicy forum Nissana złożymy grupowe zażalenie do Nissana Polska? Stanowimy było nie było nie małą grupę i do tego bardzo istotne miejsce informacji dla potencjalnych klientów. Edytowane 18 Października 2010 przez danbam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Mam już odpowiedż KMJ Kaszubowscy w sprawie nawigacji: W odpowiedzi na pismo z dnia 04.10.2010r. dotyczace problemu z wpisywaniem niektórych miejscowosci w wyszukiwarce nawigacji,informuję, że problem nie jest natury technicznej. System nawigacji nie jest uszkodzony. .... Na każdym cenniku publikowanym przez Nissan Sales Central&Ekstern Europe znajduje się informacja o braku pełnej weryfikacji pokrycia dróg lokalnych. Także na cenniku obowiazującym w marcu 2010. Co dalej z tym fantem począć? Nie wiem, co dokładnie napisałeś w swoim piśmie do dilera, ale u mnie problem nie jest w pokryciu dróg. U mnie drogi są na mapie, ale problem jest z wyszukiwarką miejscowości. W tym przypadku powoływanie się na informację o braku pokrycia jest bezzasadne. W cenniku nie ma żadnej informacji o braku możliwości wyszukiwania niektórych miejscowości istniejących w bazie danych nawigacji. To jest błąd w oprogramowaniu i pokrycie dróg nie ma tu znaczenia. Trzeba walczyć dalej, tylko, że to jest jak walka z wiatrakami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innovate Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Dlatego w pewnym sensie bezpieczniej jest opublikować sprzęt z zamkniętym softem Przepraszam, ale bzdura. Otwarty system dałby duże możliwości, a jeśli chodzi o mieszanie do wystarczyłaby możliwość fabrycznego resetu, tak jak jest w telefonach komórkowych. Oczywiście jeśli użytkownik grzebie głębiej (podmiana/modyfikacja ROMu) to traci gwarancję. Mam już odpowiedż KMJ Kaszubowscy w sprawie nawigacji: W odpowiedzi na pismo z dnia 04.10.2010r. dotyczace problemu z wpisywaniem niektórych miejscowosci w wyszukiwarce nawigacji,informuję, że problem nie jest natury technicznej. problem nie jest natury technicznej, to prawda. Co więcej najprawdopodobniej nie jest to kłopot z softem, tylko z bazą miejscowości. Niemniej jednak baza danych systemu jako taka, nie była prezentem gratis do auta -powinna być objęta gwarancją. Jeśli jest wyłączona, to niech pokażą palcem zapis o tym. W przeciwnym razie można naprawić bardzo prosto: wkładając nową kartę, przecież serwis może to zrobić i powinien pokryć tego koszty. Pozdrawiam Mariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 W piśmie do Dealera napisałem że zauważyłem problemy z wpisywaniem niektórych miejscowosci w wyszukiwarce nawigacji,podałem także informacje o wizycie w serwisie który odesłał mnie do BOK w Budapeszcie i dalej do dealera. Prosiłem o doprowadzenie do stanu zgodnego z zawartą umową powołując się na ustawę z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ,a w szczególności -Art.4 pkt.1 i 4 -Art.8 pkt.1 i 4 Ani słowa nie wspomniałem o pokryciu mapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Ja też zgłaszałem problemy z wyszukiwaniem istniejących w bazie miejscowości, ale otrzymałem standardową odpowiedź od dealera: „ten typ tak ma”. Z niedomykaniem szyb było tak samo. Myślę, że jak pisał danbam można by wspólnie, ale najlepiej pod przewodnictwem jakiegoś prawnika złożyć grupowe zażalenie do Nissan Polska. Jak to mówił Kiepski „W kupie siła”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arlandia Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 (edytowane) Ja też zgłaszałem problemy z wyszukiwaniem istniejących w bazie miejscowości, ale otrzymałem standardową odpowiedź od dealera: „ten typ tak ma”. Z niedomykaniem szyb było tak samo. Myślę, że jak pisał danbam można by wspólnie, ale najlepiej pod przewodnictwem jakiegoś prawnika złożyć grupowe zażalenie do Nissan Polska. Jak to mówił Kiepski „W kupie siła”. Ja dzisiaj oficjalnie zgłosiłem reklamację do NISSAN POLAND. Czekam na odpowiedź. W dniu dzisiejszym zadzwoniła Pani z Budapesztu z prośbą o dokładne opisanie reklamacji: dot. błędnego sposobu działania wyszukiwania miejscowości w nawigacji oraz braku lewarka i klucza do kół w wersji TEKNA. Pani oświadczyla że odpowiedź w sprawie mojej reklamacji będzie do 14 dni. Edytowane 21 Października 2010 przez arlandia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_28_OL Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 (edytowane) Ja dzisiaj oficjalnie zgłosiłem reklamację do NISSAN POLAND. Czekam na odpowiedź. Ja reklamacje zlozylem 29 wrzesnia i do dnia dzisiejszego nie otrzymalem zadnej odpowiedzi. W dniu dzisiejszym po raz trzeci (liczac od przedwczoraj...) dzwonilem do Obslugi Klienta z zapytaniem co z moja reklamacja i po raz trzeci uslyszalem, ze oni nie maja do niej wgladu (do stanu realizacji) i juz wysylaja maila do osoby realizujacej reklamacje, zeby sie ze mna pilnie skontaktowala. I oczywiscie w dalszym ciagu zero kontaktu... Edytowane 20 Października 2010 przez Marcin_28_OL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Ja też zgłaszałem problemy z wyszukiwaniem istniejących w bazie miejscowości, ale otrzymałem standardową odpowiedź od dealera: „ten typ tak ma”. Z niedomykaniem szyb było tak samo. Myślę, że jak pisał danbam można by wspólnie, ale najlepiej pod przewodnictwem jakiegoś prawnika złożyć grupowe zażalenie do Nissan Polska. Jak to mówił Kiepski „W kupie siła”. Ja z wielką aprobatą dołączę do takiej gupy jeśli powstanie , mam naprawdę dosyć stwierdzeń "ten typ tak ma" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tosiektosiek Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Witajcie. ja tez mam taki problem z NC w swoim Qashqaiu, Autko zakupilem w maju 2010, wersji softu nie sprawdzalem ale napotkalem juz kilka problemow. Najwikeszym z nich było braku mozliwosci wpisania nazwy miejscowości Niepołomice koło Krakowa (na mapie jest ale w bazie miejscowości nie ma). Dramat Panowie dramat!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Z tego co ostatnio rozmawiałem w Nissanie to aktualizacja jak wiadomo ma być odpłatna, około 500 - 600 zł. Ciekawy ma być sposób w jaki aktualizacje będą dostępne tj. w salonie będzie kupowało się kod (chyba coś na zasadzie kodu doładowującego do telefonu) i nastepnie samemu w domu przy użyciu kompa i czytnika kart SD pobierać będzie się aktualizację ze strony nissana. Ciekawa koncepcja. Jacku ... po aktualizacji nie będzie to taka sama nawigacja jak w Nissanie Navara lub Pathfinder, ponieważ tam jest ona całkiem inna od innego producenta oprogramowania, taką informację względem naszej rozmowy otrzymałem w salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal510 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Z tego co ostatnio rozmawiałem w Nissanie to aktualizacja jak wiadomo ma być odpłatna, około 500 - 600 zł. Ciekawy ma być sposób w jaki aktualizacje będą dostępne tj. w salonie będzie kupowało się kod (chyba coś na zasadzie kodu doładowującego do telefonu) i nastepnie samemu w domu przy użyciu kompa i czytnika kart SD pobierać będzie się aktualizację ze strony nissana. Ciekawa koncepcja. Jacku ... po aktualizacji nie będzie to taka sama nawigacja jak w Nissanie Navara lub Pathfinder, ponieważ tam jest ona całkiem inna od innego producenta oprogramowania, taką informację względem naszej rozmowy otrzymałem w salonie. A to dziwne z tego co ja wiem kupuje się katę SD z nowa wersja oprogramowania a stara zostaje na pamiątkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 (edytowane) A to dziwne z tego co ja wiem kupuje się katę SD z nowa wersja oprogramowania a stara zostaje na pamiątkę. Dokładnie : kupuje się nową kartę, wsadza do NC który wykrywa że jest nowa wsadzona, zgadza się na aktualizację poprzez naciśnięcie na ekranie YES, proces wgrywania 2 części softu trwa kilkanacie sekund, nastepuje reset NC i mamy znacznie lepszy system GPS (np. dokładniejsze i bogatsze w szczegóły mapy, możliwość wpisywania miejscowości które w wersji 2009, przynajmniej Mikolow (Mikołów) się nie dało). Starą kartę można wykorzystać np. jako berloczek (NISSANa) dla dziewczyny. jp Edytowane 28 Października 2010 przez janusz-pawlak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kules Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 A jakby tak po zakupie nowej karty SD zgrać jej zawartość na starą kartę, która przecież nie jest już wtedy potrzebna, to czy taka kopia zapasowa by przypadkiem nie zadziałała? Wszak nośnik byłby oryginalny. Może cudem by poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_28_OL Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 A jakby tak po zakupie nowej karty SD zgrać jej zawartość na starą kartę, która przecież nie jest już wtedy potrzebna, to czy taka kopia zapasowa by przypadkiem nie zadziałała? Wszak nośnik byłby oryginalny. Może cudem by poszło. 1. możesz skopiować dane z nowej karty SD do dowolnej lokalizacji (np. na pulpit) 2. możesz włożyć do czytnika nową kartę i wydać polecenie kopiowania zawartości nowej karty na starą kartę 3. efekt ten będzie widoczny, ale tylko do czasu wyciągnięcia (starej)karty z czytnika 4. po włożeniu starej karty z teoretycznie skopiowanymi danymi z nowej karty widoczne będą tylko dane, które były wcześniej na starej karcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.