Gość Bruneros Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 czas chyba wymienic klocki na przodzie, jeszcze ze 3-4 mm sa , ale piszcza jak cholera a i sila hamowania jakas taka marna ;-) auto: nissan primera 2.0 '93, automat z ABS. w pobliskim sklepie maja na stanie 2 rodzaje klockow 1) kashiyama za 100 zl 2) jakies z Japan Parts za 105 zl ktore brac ? by nie piszczaly i byly ok ? a moze poszukac jakis innych ? wiem ze tanie ale sredniej jakosci beda lukasy i tych bym nie chcial, Coobcio pewnie napisze o ferodo premium ? ale z dostepnoscia od reki bedzie pewnie problem i cena wysoka... i w sklepach z czesciam ido japonczykow mowia ze sklepy tjuningowe tylk oto maja.... co radzicie ? sklaniam sie ku temu by brac kashiyame... MK MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Ja mam kashiyama i nie narzekam.Hamulce sa dobre, troszke popiskuja, ale to wina tego ze mam przegzane tarcze. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fenol Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Polecam klocki EBC. Taki standardowy do primery P10 to ok 180 zł. Sam w almerze mam z przodu taki duet: tarcze Zimmermann Sport (perforowane) + klocki EBC Greenstuff. Hamuje nieziemsko. Seryjne hamulce były niezłe ale teraz to są heble. Zmieniłem przy 150 kkm bo tarcze już miały poniżej 18 mm grubości (powinno być min. 20 mm). Koszt klocków i tarcz do almery N16 to ponad 700 zł ale warto. Jak będę wymieniał tarcze i klocki w swojej P10 GT to tylko na takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TatoTurbo Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Coobcio pewnie napisze o ferodo premium ? wcale nie do konca ...ja mam taka kompilacje z tarczami brembo i piszcza, hamowanie takie se... ogolnie dzialaja przecietnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 oki :-) kupione za 100 zl zostaly Kashiyamy. wg. katalogu http://www.sagaauto.com.pl/nowosci/nowosci.html 04-1180 MK KASHIYAMA KLOCKI HAMULCOWE NISSAN PRIMERA 90.06 > (system Girling) dlugi weekend nadchodzi wiec cos porzeźbie przy autku :-)) jest jeden mały problem: - nigdy nie wymieniałem klocków :-)) ale bedzie mnie wspomagać sąsiad, który twierdzi, że sie zna i że wymiana klocków to pikuś i 10 minut roboty.... (sam ma i robil to zapewne tylko w VECTRZE A, ktora posiada...) a to nie opel tylko NISSAN :-) w książkach piszą o jakimś systemie Girling i generalnie dla mnie jakoś to metnie wytłumaczone.... ;-) na co przy wymianie zwrocic szczegolną uwagę ? w co oprócz klocków się zaopatrzec ? narzędzia klucze (jakie ?) może jakieś smarowidła ? ogolnie wszelkie wskazówki mile widziane :-) MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 w książkach piszą o jakimś systemie Girling.... no właśnie zobaczyłem że są 2 systemy przednich hamulców - BENDIX i GIRLING... sprzedawca niby dopasowal wg. katalogu do mojego auta GIRLINGI... cholera - bedzie to pasowac ? :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 24 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2005 Zaopatrz sie w klucz 12" i cos do wciskania tloczkow.Mozesz tez zabrac szczotke druciana do przeczysszczenia zaciskow i jakis smarek do posmarowania blaszek.Chyba to wszystko, a co do samej wymiany to jest naprawde pikuś. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruneros Opublikowano 27 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2005 no wiec klocki zasadniczo zrobione... a w zasadzie zasadniczo polowa bo udalo sie odkrecic sruby tylko na zacisku z lewej strony.... jakis idiota - pewnie ten sam co to w mojej primerze jak jeszcze moja ona nie była przedlużyl życie pompie wody wkręcajać śrubke w otworek kontrolny pewnie też wymienial klocki nie mogl sobie poradzic z odkreceniem i ześlizgał cały łeb śruby, migomatem podspawał i wkręcił jakoś , ale teraz odkręcić ją (przy posiadanym przeze mnie zestawie kluczy itd.) nie sposób.... jutro podejście drugie, ma być więcej porządnych narzędzi.... może się dorwe do tego cholernego zacisku. WD40 oczywiscie stosowane... moze zadziała coś przez noc ? ale grunt ze po wymianie jednej strony już nie piszczy !!! klocki sie rzeczywiscie już kończyły i dodatkowo w środku miały pęknięcie (mimo wszystko sie jakos trzymały). lewa tarcza ok. za to prawa wygląda na troche przegrzaną - taka troche przebarwiona w środku... MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TatoTurbo Opublikowano 27 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2005 najlepiej bedzie jak podjedziesz do jakiegos warsztatu i przyspawaja jakas srube do tej ktora tam jest obrobiona ... nie wiem czy w klockach ktore kupiles sa zapasowe srubki bo ferrodo dodaje ... i chyba nie bez przyczyny tylko te od nyssana latwo opierdzielic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawidos75 Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 ja kupiłem LPR-y i są całkiem niezle, polecam bo cena jest dobra, a wczesniej miałem japonskie za 180, i naprawde nie ma różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 wg mnie nie producent klocków jest tu kluczowy, a fachowa ich wymiana. Do pewnego czasu wymieniałem klocki sam, nie zwracając uwagi na pewne drobne rzeczy- stosowałem markowe klocki Lucasa, do pewnego czasu również oryginalne Lucas-Nissan. Klocki starczały mi na ok 20tys km - niektórzy mówili że ponoć to możliwe, zależne od stylu jazdy. Kilkanaście miesięcy temu klocki wymieniał mi mechanik znajomy. Podczas wymiany bardzo długo czyścił scyzorykiem bieżnie po których przesuwają się klocki. Ja wcześniej też je czyściłem, ale standardowo, szczotką drucianą. Efekt ostaniej wymiany klocków jest taki że od tego momentu zrobiłem ok 25tys km i klocki się nie zużyły nawet w połowie. I teraz wiem, że warto, nawet teraz, po kilkunastu miesiacach ponownie wyjąć klocki, wyczyścić wszystko i złożyć ponownie. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 No i taka sluszna uwaga. Jsk masz alusy to nie bierz klockow metalicznych tylko ceramiczne, bo inaczej po kazdym hamowaniu bedziesz musial fele myc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 29 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2005 Podczas kazdej naprawy, wymiany czgos pierwsza podstawa jest czystosc.jesli cos jest brudne, to nigdy nie bedzie chodzic jak trzeba. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 A ja wymienilem klocki (Ferodo Premier) i tarcze (Brembo), przejechałem już na nich ok. 800 km i piszczą przy hamowaniu :-( szlag mnie trafi przez to piszczenie! Coś da sie z tym zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 30 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2005 Niekoniecznie musi byc to wina klockow lub tarcz.moga np. klocki piszczeć poprzez drganie i ocieraja o blaczki i to moze byc tego przyczyna. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek C Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Witam, chyba w najbliższym czasie czeka mnie wymiana klocków... Tarcze też nie są za specjalne, a co za tym idzie, chciałbym zrobić to za jednym zamachem... Pytanie brzmi co moglibyscie mi polecić? Mam na myśli coś niedrogiego, a zarazem niezłego Nie wiem jak jest z nissanem, ale czy LUCAS robi klocki do primery? W poprzednich autach miałem lucasy i były ok... Ostatnio znajomy chwalił sobie tarcze Brembo... Czy miał ktoś doświadczenia z tą firmą? Rzekomo robią tarcze do wszystkich aut...? Z jakimi kosztami się muszę liczyć? Oczywiście mowa o samym zakupie tarcz i klocków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Dobry zestaw to tarcze Brembo, klocki Ferodo. Na allegro były tarcze Brembo komplet przód, za 200zł - łyknołem , a klocki kupiłem Koshiyama (80zł). Niedługo założę powinno być O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Na allegro były tarcze Brembo komplet przód, za 200zł - łyknołem Chyba moje Cena była dobra, bo u mnie się marnowały. W dobrym sklepie cena to ok. 215 zł za komplet. Do tego faktycznie klocki Ferrodo, najlepiej Premier choć tanie nie są. Dobrą alternatywą dla Brembo są tarcze Mikoda. W tej cenie można nawet nacinane kupić pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brysik Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 A możesz podać namiar na sklep z takimi cenami, bo ja "znalazłem" tarcze Brembo po 145/szt., a klocki Ferodo 165/kpl. na przód oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 A możesz podać namiar na sklep z takimi cenami, bo ja "znalazłem" tarcze Brembo po 145/szt., a klocki Ferodo 165/kpl. na przód oczywiście. No to tarczki po 116zł masz np tutaj: http://www.sklepmoto.pl/klocki.php?marka=4...65&rodzaj=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Cena była dobra, bo u mnie się marnowały. ...... W tej cenie można nawet nacinane kupić pzd no to pozdrawiam kolegę aha z nacinanymi podobną są kłopoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Temat stary jak świat. Mechanik stwierdził, że tarcze są przegrzane (fakt - są sinofioletowe). Trzeba więc przymierzyć się do wymiany. I tak - Brembo na forum mają mieszaną opinię, więc odpadają. A co macie do powiedzenia o tarczach: Mikoda 4max Lucas Hart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cysio Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 powiem CI tak brembo - zalezy skad sa (duzo reklamacji na te robione w polskiej fabryce a wlasciwie hucie) z reklamacjami nie ma problemu sam taki dzisiaj kupilem i jutro zaloze i zobaczymy lucas - tu moge tylko napisac ze rewelka - katowany golf 4 zapierdziela juz ponad 70 kkm i zero jakichkolwiek usterem (typu bicie czy cos) co do reszty nie wiem nie uzywalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brysik Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Brembo założyłem u siebie pod koniec lipca, wyjazd na Węgry, powrót, potem Mazury i już kilka kkm jest i na razie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek C Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Ja również nie mogę powiedzieć nic złego na temat BREMBO. Założyłem kompelcik, BREMBO + klocuszki ferodo i jest super. Jedyny mankament, to piszczenie jak hamulce są zimne, po przejechaniu kilkuset metrów przestaje piszczeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.