luc123456 Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 A jak zamontujemy moduł z rezystorem w pobliżu silnika to będzie go dodatkowo grzał. Bardzo przydatne w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 (edytowane) Kolega wypisuje delikatnie mówiąc głupoty. Jaka ingerencja! Układ podłączany jest równolegle do zasilania żarówek. Montaż w serwisie gwarantuje (tak na wszelki wypadek) zachowanie gwarancji. A homologacja? Jest na kloszu. Przecież jeździmy w dzień. Układ powoduje "skierowanie" napięcia tylko na przednie reflektory. Żarówki świecą z zmniejszoną mocą, co w zasadzie jest mało zauważalne. Ja mam podłączone do świateł mijania. w civic z usa rok 2006 którą miałem to było fabryczne wyposażenie.wtedy nie mogłem jeździc na dziennych bo......nie świeciły sie pozycyjne(takie mieliśmy idiotyczne przepisy jeszcze 2 lata temu. Edytowane 25 Marca 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plauen Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Jak tak, to masz coś ciekawego. Czy możliwie wyłożyć zdjęcie "moduł". A kwestia rezystora, to masz racje można dostosować własnoręcznie. (aby był dostęp) Ciekawie w światła dzienne jaki procent zastosował kolega i czy wystarczająca zauważalna widoczność..., aby nie mieć problem z... Możliwie producenci radzą odpowiedni % ? Poproszę o namiary. Dzię... Drogi kolego Allego http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i1484929910.html. Co do grzejącego się rezystora w komorze silnika, to ... Lepiej nic nie napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Drogi kolego Allego http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i1484929910.html. Co do grzejącego się rezystora w komorze silnika, to ... Lepiej nic nie napiszę. Wskazuję:Błąd 404: Strona nie została znaleziona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plauen Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 No to jeszcze raz. Adres jest długi i w jakiś sposób skraca. Może teraz http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i1484929910.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 No to jeszcze raz. Adres jest długi i w jakiś sposób skraca. Może teraz http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i1484929910.html Dziękuję, udało się. Zapoznałem się z treścią i stąd pytanko, czy kolego plauen też tak ma: „Po uruchomieniu silnika i uplywie czasu okolo 5 sekund zalaczaja sie automatycznie swiatla dzienne” ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plauen Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Dziękuję, udało się. Zapoznałem się z treścią i stąd pytanko, czy kolego plauen też tak ma: „Po uruchomieniu silnika i uplywie czasu okolo 5 sekund zalaczaja sie automatycznie swiatla dzienne” ? W zasadzie szybciej. Jak tylko zacznie kręcić alternator i wzrasta napięcie zostają uruchomione światła. A zacznie kręcić jak rozrusznik zacznie kręcić :-). Zastosowanie takiego modułu nadaje wielki sens automatowi świateł. No może oprócz wyjazdu z garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Decanus Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Jam mam zamontowany taki układ od dwóch tygodni. Ze względu na gwarancję montowałem w serwisie. Jestem bardzo zadowolony. Stosowanie na siłę LED-ów, które w zasadzie oszpecają auto nie jest dobrym rozwiązaniem. A w tym przypadku te same lampy, te same żarówki i bardzo zmniejszone zużycie energii, co widać po stanie akumulatora w jeździe po mieście. Polecam. Proszę podaj namiary na serwis, w którym zamontowałeś układ. pzdr.D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 (edytowane) Jam mam zamontowany taki układ od dwóch tygodni. Ze względu na gwarancję montowałem w serwisie. Jestem bardzo zadowolony. Stosowanie na siłę LED-ów, które w zasadzie oszpecają auto nie jest dobrym rozwiązaniem. A w tym przypadku te same lampy, te same żarówki i bardzo zmniejszone zużycie energii, co widać po stanie akumulatora w jeździe po mieście. Polecam. Jeżeli zmniejszenie mocy świecenia jest osiągnięte przez wstawienie rezystora to raczej nie będzie mniejszego zużycia energii. Po prostu jej część zostanie zamieniona na ciepło zamiast na światło. Stąd mój wcześniejszy ironiczny post o dogrzewaniu silnika zimą. A skoro świecą te same żarówki to się zużywają (choć pewnie trochę wolniej), więc dalej trzeba będzie je często wymieniać. LEDy starczą do końca życia auta. Sądzę też, że światła długie z odpowiednią żarówką mają homologację jako oświetlenie nocne a nie jako "do jazdy w dzień". Kto stwierdzi (i da na to papier homologacyjny) jakie ma być ustawienie procentowe mocy żeby były spełnione wymogi dla oświetlenia dziennego? Na stronie producenta nie ma o tym wzmianki, ani nawet śladu kwestii homologacyjnych. Ja bym się poważnie zastanowił przed montażem. Każdy sam decyduje co dla niego najlepsze i na jaki kompromis się godzi. Ja mam na przykład LEDy zamontowane za wąsko ale za to ładniej. Może zamiast tego modułu lepiej ustawić w serwisie opcję oświetlenia dziennego, świecić normalnie mijankami jak silnik pracuje a czujnikowi zmierzchu zostawić kwestie zmiany wyglądu nawigacji i natężenia oświetlenia zegarów? Edytowane 26 Marca 2011 przez luc123456 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertz68 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 nie ma możliwości ograniczenia mocy pobieranej przez żarówki poprzez zastosowanie rezystora. Taki rezystor o mocy kilkudziesięciu wattów miałby rozmiary butelki. Poza tym pobór prądu byłby identyczny jak bez tego rezystora. W układach sprzedawanych na allegro stosuje się bardzo prostą metodę ograniczenia mocy poprzez zastosowanie tyrystora (lub lepiej tranzystora bo mniejsze zakłócenia) i sterowanie nim falą prostokątną ze zmiennym współczynnikiem wypełnienia. Układ taki to kilka złotych i wielka niezawodność. Dodatkowo jest rzeczywiste ograniczenie zużycia energii oraz oszczędność żarówek. I nie chodzi o jakieś małe oszczędności ale o bardzo duże, żarówki samochodowe po zmniejszeniu napięcia zasilającego o parę procent świecą kilka/kilkanaście raz dłużej niż zwykle. Oczywiście przepalą się ponownie gdy użyjemy ich do normalnego oświetlenia. Zapewne nie jeden użytkownik nowoczesnych samochodów zastanawia się dlaczego tak szybko palą się teraz żarówki a kiedyś świeciły latami (pomijam kwestię że teraz musimy jeździć na światłach non stop). Nie chodzi o to że teraz żarówki są gorsze bo są znacznie lepsze (nie mówię o chińszczyźnie z marketów) ale o to że nowoczesne samochody mają bardzo sprawne alternatory i instalację samochodową z odpowiednio policzoną grubością przewodów (że o przekaźnikach nie wspomnę), dodatkowo żarówki świecące na 95-100% swojej mocy znamionowej są bardzo czułe na wstrząsy a te są bardziej dynamiczne niż kiedyś bo auta są sztywniejsze. To wszystko powoduje uszkodzenia żarówek i trzeba się z tym pogodzić. Można też w przypadku niektórych marek samochodów wybrać się do serwisu i poprosić o przeprogramowanie układu aby generował mniejsze napięcie (kilka % wystarczy) ale trzeba się liczyć z tym że przed samochodem nie będzie już tak jasno Podsumowując - pomysł użycia świateł drogowych (czy też mijania) ze zmniejszeniem mocy jest rewelacyjny ale problemem może być prawo a wątpię czy jakiś producent tego rozwiązania zgłosi kiedyś się do urzędu homologującego. Jedyne co mogą to zgłosić się do jakiś organizacji ekologicznych i przedstawić zalety tego rozwiązania (zmniejszenie zużycia energii, ograniczenie ilości zużytych żarówek). Te organizacje mają aktualnie bardzo duży wpływ na polityków i mogą spróbować przeforsować takie rozwiązanie chociaż zapewne producenci żarówek tacy jak Philips, Bosch, Osram będą mocno protestować a oni też maja lobbystów. Do tego czasu - wg. mnie jest to nielegalne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Na elektronice znam się słabo, kwestię użycia rezystora wziąłem z jednego z wcześniejszych postów. Argument o równoważnym zużyciu prądu obalony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertz68 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 całe szczęście że są jeszcze ludzi przyznający się że się na czymś nie znają W Polsce jak wszystkim wiadomo każdy zna się na sporcie i polityce - jakby do tego dołożyć jeszcze elektronikę to cienko bym nas widział Pozdrawiam Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Sądzę też, że światła długie z odpowiednią żarówką mają homologację jako oświetlenie nocne a nie jako "do jazdy w dzień". Kto stwierdzi (i da na to papier homologacyjny) jakie ma być ustawienie procentowe mocy żeby były spełnione wymogi dla oświetlenia dziennego? Na stronie producenta nie ma o tym wzmianki, ani nawet śladu kwestii homologacyjnych. Kolega plauen opisał przykład z światłem mijania, proszę czytać post uważnie. Kiedy zobaczyłem jak wygląda moduł, to pomyślałem że rozwiązanie albo szeregowe podłączenie (świecić będą 50%+ 50%), możliwie przez zużycie tyrystora, albo tranzystora. Jeżeli ktoś ma schemat na moduł SD-2, to proszę wyłożyć na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 (edytowane) Kolega plauen opisał przykład z światłem mijania, proszę czytać post uważnie. Kiedy zobaczyłem jak wygląda moduł, to pomyślałem że rozwiązanie albo szeregowe podłączenie (świecić będą 50%+ 50%), możliwie przez zużycie tyrystora, albo tranzystora. Jeżeli ktoś ma schemat na moduł SD-2, to proszę wyłożyć na forum. Witam Połączenie dwóch żarówek równolegle spowoduje, że moc wydzielana na żarówkach spadnie 4 krotnie a nie dwukrotnie - na pojedynczej żarówce spadnie napięcie do połowy napięcia zasilania co spowoduje dwukrotny spadek prądu. (w powyższym zdaniu oczywiście chodzi o połączenie szeregowe a nie równoległe żarówek) W konsekwencji moc wydzielana to iloczyn prądu i napięcia 0,5Ux0,5I = 0,25P mocy. To są podstawy elektrotechniki. Pozdrawiam kasjopej Edytowane 26 Marca 2011 przez kasjopej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Kolega plauen opisał przykład z światłem mijania, proszę czytać post uważnie. Czytam, czytam, ale światła mijania to nie to samo co światła do jazdy dziennej. Mijania muszą świecić się razem z pozostałym oświetleniem a dzienne same. Poza tym mają pracować z instalacją elektryczną pojazdu która przeszła homologację w sposób w niej przewidziany a nie ze zmniejszoną mocą do 50%, 40% a może 13.75% lub 68.47%. Kto zadecyduje ile będzie dobrze? W sumie zgadzam się, że rozsądny człowiek może to zrobić "na oko" ale co z nie rozsądnymi? No a przepisy są jedne dla wszystkich (w teorii przynajmniej ) Dlatego marnie widzę zgodność urządzenia z przepisami. Jednocześnie nie sądzę żeby policjant na drodze wnikał jeżeli zapewnimy go jak to działa i że wszystko jest legalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Olo_ Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 (edytowane) Witam Połączenie dwóch żarówek równolegle spowoduje, że moc wydzielana na żarówkach spadnie 4 krotnie a nie dwukrotnie - na pojedynczej żarówce spadnie napięcie do połowy napięcia zasilania co spowoduje dwukrotny spadek prądu. W konsekwencji moc wydzielana to iloczyn prądu i napięcia 0,5Ux0,5I = 0,25P mocy. To są podstawy elektrotechniki. Pozdrawiam kasjopej mala poprawka, - po I primo - polaczenie rownolegle nie spowoduje obnizenia napiecia, - po II primo - przez obie zarowki poplynie taki sam prad, jak przez jedna podlaczona pojedynczo, polaczenie rownolegle dwoch zarowek nie spowoduje spadku mocy przez nie pobieranej/wydzielanej jak przeanalizujesz schemat, to powinienes dojsc do wniosku, ze zarowki sa podlaczone rownolegle cos kiepsciutko z Twoim podstawami Edytowane 26 Marca 2011 przez _Olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 mala poprawka, - po I primo - polaczenie rownolegle nie spowoduje obnizenia napiecia, - po II primo - przez obie zarowki poplynie taki sam prad, jak przez jedna podlaczona pojedynczo, polaczenie rownolegle dwoch zarowek nie spowoduje spadku mocy przez nie pobieranej/wydzielanej jak przeanalizujesz schemat, to powinienes dojsc do wniosku, ze zarowki sa podlaczone rownolegle cos kiepsciutko z Twoim podstawami Witam Dziękuję za zwrócenie uwagi. Fakt użyłem słowa :równolegle" a miałem na myśli "szeregowe" moja pomyłka. Z pomylonym słowem moja wypowiedź jest po porostu bez sensu. Chodziło mi że stwierdzenie "szeregowe podłączenie (świecić będą 50%+ 50%)" jest błędne. Tak to jest jak się szybko pisze a nie sprawdza przed wyślij. Pozdrawiam kasjopej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Olo_ Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 [...]Chodziło mi że stwierdzenie "szeregowe podłączenie (świecić będą 50%+ 50%)" jest błędne. [...] tu kolejny blad, bo to stwierdzenie jest jaknajbardziej sluszne prad plynacy przez wlokna dwoch zarowek polaczonych szeregowo bedzie taki sam, jak by plynal przez jedna zarowke, nappiecie dla calego ukladu sie nie zmieni, ale na kazdej z zarowek nastapi spadek do polowy jego wartosci, wniosek - moc pobierana/wydzielana przez kazda z zarowek bedzie o polowe mniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 (edytowane) tu kolejny blad, bo to stwierdzenie jest jaknajbardziej sluszne prad plynacy przez wlokna dwoch zarowek polaczonych szeregowo bedzie taki sam, jak by plynal przez jedna zarowke, nappiecie dla calego ukladu sie nie zmieni, ale na kazdej z zarowek nastapi spadek do polowy jego wartosci, wniosek - moc pobierana/wydzielana przez kazda z zarowek bedzie o polowe mniejsza Witam Twój wywód to niestety bzdura. Tak jak napisałem wcześniej P = U*I czyli napięcie razy płynący prąd. Natomiast prąd płynący przez żarówkę to I = U/R Zatem dwukrotne zmniejszenie napięcia na pojedynczej żarówce przy dwóch żarówkach podłączonych szeregowo spowoduje dwukrotny spadek prądu przepływającego przez żarówkę. Tak więc dla pojedynczej żarówki mamy P = 0,5U x 0,5I = 0,25P. Może w rozumieniu pomoże przykład: Podłączamy dwie żarówki o napięciu znamionowym 12V i mocy znamionowej 12W. Z prostych wyliczeń otrzymujemy, że są to żarówki o oporności 12omów każda. Przy napięciu 12V przez każdą przepływa 1amper. Jeśli je podłączymy równolegle to moc wydzielana wyniesie 2 x 12W czyli 24 waty. Teraz podłączamy je szeregowo. Na każdej z nich panuje napięcie 6 voltów. Przy tym napięciu przepływa prąd 0,5 ampera. Moc żarówki zasilanej napięciem 6voltów i prądzie 0,5 ampera spada do 3 watów. co jest jedną czwartą mocy przy zasilaniu 12V. Pozdrawiam kasjopej Edytowane 27 Marca 2011 przez kasjopej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plauen Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Przepraszam, jeżeli kogoś urażę. Leży czytanie ze zrozumieniem. Czy ja napisałem, że układ składa się z samego rezystora? Rezystor jest elementem, za pomocą którego można ustawić odpowiedni procent "obniżenia" mocy świecenia. Ten układ zawiera przecież inne podzespoły elektroniczne, w tym ukł. scalony, tranzystory, itp. Dziękuję za radę o możliwości ustawienia świateł dziennych w serwisie :-). Przecież nie oto chodzi,że jestem jakiś ułomny i nie potrafię włączyć świateł sam. Chodzi o to,żeby świeciły się tylko przednie światła i żadne inne łącznie z podświetleniem kokpitu. Przecież tak można ustawić już fabrycznie w kii czy oplu. Montowałem w Nissan Ełk. A niech im będzie reklama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 No to problem z ze światłami dziennymi został w końcu rozwiązany. Ciekawe dlaczego dopiero teraz Nissan zdecydował się podzielić klosz świateł przeciwmgielnych i wprowadzić do niego światła do jazdy dziennej. Chyba Skoda ma podobne rozwiązanie. Jak powiedzieli w ASO cena 400 zł / para, a z tego co na stronie Nissana świeci fajnie ... i fajnie że są od strony zewnętrznej a nie wewnętrznej klosza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavelsti Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) No to problem z ze światłami dziennymi został w końcu rozwiązany. Ciekawe dlaczego dopiero teraz Nissan zdecydował się podzielić klosz świateł przeciwmgielnych i wprowadzić do niego światła do jazdy dziennej. Chyba Skoda ma podobne rozwiązanie. Jak powiedzieli w ASO cena 400 zł / para, a z tego co na stronie Nissana świeci fajnie ... i fajnie że są od strony zewnętrznej a nie wewnętrznej klosza. gdzie to jest na stronie nissana albo gdzie to widziałeś? nie mogę tego znaleźć prima aprilis chyba z tymi światłami ??? Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez pavelsti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ireneusz66 Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 gdzie to jest na stronie nissana albo gdzie to widziałeś? nie mogę tego znaleźć prima aprilis chyba z tymi światłami ??? cos mi się też zdaje że Masz racje co do prima aprilisa.... a szkoda bo sam pomysł jest niczego sobie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 prima aprilis chyba z tymi światłami ??? cos mi się też zdaje że Masz racje co do prima aprilisa No tak, to taki prima aprilisowy żarcik ... z symapati do Was 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
castoro Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 ja do Żony do samochodu wziałem cos takiego http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul-automat-dlm-2-nie-led-i1490954594.html działa perfekt -> zamontowanie z instrukcji sprzedawcy około 10 minut ale niestety Zona miała przycierke i samochód u lakiernika wiec zdjecia działania za jakis czas dopiero pokaże Witam. Mam prośbę do "ehhh" - Czy nie sprawiło by Ci trudności gdybyś zeskanował i przesłał mi na priv. Instrukcji montażu tego poniższego modułu z Allegro ? Wiem że instrukcje wysyłają dopiero przy zakupie, a ja chciałbym zainstalować go ze względu na gwarancję w Servisie - więc powiedzieli i abym dostarczył im instrukcje to sobie obejżą i wtedy mi powiedzą czy można to na "gwarancji" zamontować. http://allegro.pl/światła-dzienne-modul-automat-dlm-2-nie-led-i1490954594.html Dzięki pozdrawiam ; e.gutowski1@chello.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.