Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Wartości czujnika są raczej w normie. Ja miałem 1.1 na czujniku na 2i 3 pinie ale mi wyzionął ducha Weź multimetr i spr czy dochodzi napięcie do świec podczas grzania. powinno byc 11 V stałe Daj czarny do masy w aku a czerwony przyłóż do głowicy świecy. wartość będzie tylko wtedy jak przekręcisz kluczyk na obwód prądu więc najlepiej jak ktos by CI przekręcił a Ty stał i mierzył A szarpie Ci przy odpalaniu? Wykręć świece i je spr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Sprawdziłem to co piszesz .Później napisze więcej z braku czasu. A więc tak . Napięcie do świec dochodzi prawie 11,5V.Sprawdzałem sam Wykręciłem wszystkie świece i mają opór 3. I grzeją jak w tym temacie na 2str gdzie jest więcej fotek i fotka numer dwa że ta cienka część żarnika grzeje a ta grubsza część jest okopcona i jak trzymam dłużej grzejąc ją to nie robi się czerwona .Chyba są wypalone z tego co jest pokazane na foto 3 że ta cienka i grubsza jest rozgrzana.I tych firm też jest sporo i zbytnio nie wiem jaką najlepiej by można było kupić jeśli byłby wypalone. Najlepiej w przystępnej cenie. Na wykręconej myślałem że są boscha a spisałem i są Znaczek nissana ; KN21; 11V; 8Y27 nie wiem co to za firma http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/13260-swiece-zarowe-w-cd20t/ Wykręciłem też czujnika temp ten dwupinowy i wkręciłem stary co był. No i ominąłem filtr paliwa i założyłem zawór zwrotny. Zobaczę jak będzie odpalał i dam znać . Może szarpać nie szarpie tylko jak pisze cały czas są falowanie obrotów może ze 3sek i wskazówka faluje na skali 1,5 cm i jest ok A jak grzeje świece 3 razy to odpala min falowaniem że wskazówka ma skalę na 3mm falowanie. W czasie jazdy wszystko ok oprócz wskakującego błędu 18. Trochę drażni mnie już mój traktorek.Jak to z dieslem jak jeździ to jeździ a jak coś sypnie się to są większe koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Najllepiej NGK CY52 z tym że sztuka około 100 PLNów opór 3 omy to już dużo nówki maja po 0.5 do 0,8 Z ciut tańszych to DENSO (65 zeta) lub HKT (85 zeta) Najtańsze są czeskie ISKRA po 30 zeta ale ich jakość dużo pozostawia do życzenia Po zimie (jak dojeżdzą) idą do kosza Te nissanowskie oryginały to chyba były HKT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Te co masz to są ori świece Nissana i mam na nich HKT napisane dodatkowo. Też mam takie wsadzone. Okopcone jezeli są to dobrze byle by nie miały takiej skorupy na sobie. 18 to nastawnik i od niego możesz mieć falowanie (miałem tak samo) Spróbuj dziada wykręcic i wyropować dokłądnie a później ustawić na mniej więcej 3.3 mg. Moje miały opór 1.1. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) O tych Iskrach kiedyś czytałem był temat że raczej badziewie Sam już ciekawy jestem co może być przyczyną tego falowania Już te Denso sa w lepszej cenie bo przy 4 szt już 140zł w kieszeni . To raczej muszę myśleć o wymianie świec ? Ta cienka była ładna wypalona biała końcówka. Tak jak pompiarz mówił że pompa daje bardzo dobrze na stole i wszystkie wartości są ok. Ja na pewno nie będę rozbierał pompy i coś przy niej grzebał. Jakoś nie znam się na tym i nie chce nabałaganić coś więcej. Może jest opisane krok po kroku ale później jak coś nie pójdzie nie tak i trzeba jechać do fachowca to fachowiec więcej kasuje . Także wole stawiać i kombinować do pompiarza . Tym bardziej że nic za tą poprawkę nie płacę. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Wyjęcie nastawnika to nie tak hop siup Po za kluczem nr2 do HDK, trzeba dobrze sobie oznaczyć jego położenie, bo potem albo się nie odpali albo będzię się wkręcał w obroty, nawet po wyjęciu klucza ze stacyjki i trzeba dławić na 5 bięgu z zaciągniętym, oraz wciśniętym hamulcu, a potem delikatnie przesunąć nastawnik na pompie i znowu prubować Jjest z tym zabawy Wiem z autopsji u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Wiem z autopsji u siebie Dokładnie jak piszesz,ja dawalem na 1 montaż do warszatatu żeby mi pieczątke podbił na gwarancje ale tak ustawił że miałem 9 mg dawki i spalanie 9 L ;/ Nie wiem czemu bo wg kompa miał ustawione na 5.5. Cholera wie czy się samo przestawiło czy jak. Ale samemu ogarnąłem temat jak mi pisałeś and_pec i teraz spalanie 6-6.5 także znów takie jak było kiedyś. Wiadomo zima to te 0.5 więcej wypije. Fakt trochę kombinowania jest z HDK i wg mnie to specjalnie to wsadzili na te pompy żeby koszty zrobić bo na linkę jest nieswiertelne i praktycznie bezobsługowe RaaaD a czysciłeś juz kiedyś nastawnik. Mam na mysli ogólnie czy był czyszczony skoro mówisz że samemu sie nie weźmiesz Edytowane 16 Grudnia 2012 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 No właśnie że nie czyściłem go. Mam auto już 3 rok i cały czas wskakiwała ta 18 . Teraz jakoś wyszło że chciałem dać na regulacje przed zima bo coś się działo przy odpalaniu. I teraz mam wyczyszczone pompę z nastawnikiem. No i nowe szczotkotrzymacze na rozruszniku ale to akurat koszt nie wielki. Spalanie spadło i gaz jest bardziej czuły. Tylko drażni mnie to odpalanie. Wcześniejsze zimy były to palił od strzała a teraz coś się zaczęło dziać A przebieg mam 320kkm i raczej normalny przy nissanie:) oleju bierze 1l na 10kkm .Bo 10kkm i wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Może po prostu nastawnik wyzionął ducha i źle dawkuje. na alledrogo jest jeden koleś co sprzedaje regenerowane ( mam od niego ) i nie narzekam. Jest jak nowy bo są wszystkie cewki i te wnętrzności nowe zrobione tylko obudowa stara. Ale koszt to jest bo 350 zl kosztuje. Mówisz ze pompa była na stole. Robil Ci cos przy niej?? Czy tylko czyscił? Edytowane 16 Grudnia 2012 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Całą wyczyścił i jak ją sprawdzał to mówił że wartości są jak najbardziej Ok. Na wolnych obrotach i na wysokich. I tak teraz szukam przyczyny w innych częsciach czy czujnikach. Tak jak wykręciłem CZPWału i były nie czystości. I całkiem gorzej zapalał. Teraz lepiej jak coś znowu zmienił . No będę musiał dalej szukać pomocy u Was i rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 No będę musiał dalej szukać pomocy u Was i rady. RaaaD i jak? Doszedłeś do tego co się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Tzn tak Wykręciłem czujnik temp ten dwupinowy wkręciłem ten stary co był. Ominąłem filtr paliwa mam założone zaworek zwrotny. I jak grzeje raz świece to nie ma takiego falowania jak wcześniej było. Nie wiem czego to wina czy filtra .W sumie ma dwa miesiące a km dużo nie robię. Jest Filtrona bo na nim najdłużej jezdziłem km niż na innych firmach. Pytałem się o świece to ngk 91zł a denso105 zł. No i teraz było -15 ; -18 to już były problemy z odpaleniem Grzałem kilka razy świece i nie chciał odpalić. Bo kręceniu go jakoś zapalił. Zamówiłem nowe świece może faktycznie są wypalone. Nie kupowałem z górnej półki tylko Iskry. Zobaczę oby tą zimę przeżyły i dłużej.Najwyżej kupię później z górnej półki bo na razie cienko z kasą. W poniedziałek będę wymieniał i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Czego dopiero w poniedziałek Bierz wkrętak szeroki i klucz nasadowy i do dzieła. Dostęp do świec nie jest problematyczny, że są gdzieś z tyłu i trzeba się nagimnastykować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 no własnie Raaad. Wymiana świec to 15 minut A efekt od razu widoczny Na pon zostaw sobie robienie makówek albo smażenie karpia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 No właśnie że dopiero świece będą w poniedziałek rano A dostęp i wymiana wiem że fajny i nie ma problemu z dojściem. I posmaruje smarem miedzianym na gwint . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Z tym smarem to nie wiem czy good idea ;d Nigdy nie smarowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Też nie widzę sensu Nie wiem czemu by to miało służyć to nie alufele czy zaciski że się zapiekają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 A tak dla spokojności myślę. Może tego się często nie odkręca ale w przyszłości żeby się nie zapiekły. No i na super mocno też ich nie będę przykręcał bo nie ma takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 a że tak zapytam jak już jest temat smarowania.. wtryski to smarować przed montażem co by nie było problemu z wykręceniem ich następnym razem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Może tego się często nie odkręca ale w przyszłości żeby się nie zapiekły. PRzed odkręceniem polecam popsikać wd40 zostawićna chwilke i rusza od razu,ale trzeba uważać po "pusta" rurka i może się zerwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Wiem że jest zawsze ryzyko że może się uwalić ,dlatego staram się nie przykręcać na super mocno:) A kto smaruje ten odkręca . Założyłem słoweńskie Iskry .Zobaczę jak przyjdą mrozy czy się polepszy. Fakt te nowe grzeją na całej długości po 30sek a stare po 30sek tylko ta cienka część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Poszukaj na allegro. Denso można juz odstać od ok 60zł/szt. Jestem po remoncie głowicy, odpalanie mi się niesamowicie poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 a co Ci się stało że remontowałeś głowice? Raaad i jak tam?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 (edytowane) Przedmuch do płynu. Była pęknięta głowica między zaworami na każdym cylindrze, na jednym do płynu. Plus lały 2 wtryski. Ustąpiły lub nie są dokuczliwe takie symptomy jak długie zapalanie nawet na ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu, spadadanie obrotów po spuszczeniu nogi z pedału, lepiej zbiera się poniżej 2tyś (spokojnie można jeździć w zakresie 1-2tyś obr), dużo mniej kopci przy mocnym przyspieszaniu. Przy okazji po uszczelnieniu nie leje się już tak olejem po silniku, nie piszczą paski osprzętu, zaślepiony jest EGR i wiem kiedy rozrząd był robiony. No i co najważniejsze w końcu na trasie zszedł poniżej 6l, i spalanie komputera jest dużo bliższe rzeczywistości. Wcześniej zaniżał o 0,2-0,8l. Co do podgrzewaczy Iskry sporo ludzi w branży odradza tą markę. Notabene sam kiedyś kupiłem te podgrzewacze do citroena. Dwa musiałem wymieniać po ok 3 miesiącach cięższej zimy (do -25). Coś w tym jest. Choć cała ta xantia to jeden wielki dramat. Na szczęście poszła dalej. Edytowane 28 Grudnia 2012 przez adambyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 O masz kompa pokładowego w TD Nie spotkałem się osobiście z taką wersją Nie chcę wróżyć z fusów ale ciekaw jestem ile wytrzyma ta łatana czapa. Ile dali gwarancji na nią i jak łatali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.