Gość smerf_84 Opublikowano 26 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2009 Witam! Po dwóch bezproblemowych latach mój pocisk odwiedzić chce warsztat:) Zaświeciła mi się kontrolka check engine - po podłączeniu do kompa wyszło że nawaliła sonda lambda 2. Kupiłem sonde ngk ok 200 pln i wymieniłem. Po 100 km zaświeciła się ta sama kontrolka i po podłączeniu do kompa pokazał błąd sondy lambda i komunikat o zbyt ubogiej mieszance. Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz, ale pewny nie jest, a na allegro przepływomierz nowy 700 pln także nie chce wywalić tego na darmo. dodam że bład ten wykasowałem ale znów po 100 km znów mi się zaswieciła kontrolka. Ktoś mi coś wspominał że moze być to wina paliwa- tankuje na lukoilu. Czy ktoś miał podobny problem? I czy ktoś mógłby coś podpowiedziec?Z góry dzieki ppozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Ja miałem podobny przypadek, ale w aucie ojca: astrze 1.4 twinport. Objawy: check 2 razy zapalił się na średnich obrotach (3 tys obr na 5-ce - ok 100km/h). I bardzo ważny objaw był: od 5500 obrotów jakoś słabo ciągnął. Po wymianie przepływki zauważalnie jest mocniejszczy na dole (mniej chętnie gaśnie) no i u góry ładnie ciśnie do 6400 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Może sonda umiera śmiercią powolną? Miałem taki przypadek. Raz działała jak szalona, po chwili już nie dawała objawów życia. Jazda z komputerem na kolanach pokazała prawdę. Chociaż u mnie to był ewidentnie błąd pierwszej sondy lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smerf_84 Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Dodam że u mnie ta kontrolka się pali stale,nie zależnie od obrotów. I mam delikatne wrazenie że być może troszke słabiej idzie od dołu, no i powyżej 5500 tyś obrotów też coś się muli. Sonda umiera smiercią naturalna? Tyle że ja kupiłem nową sonde i co od razu chce umierac??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Check będzie się palił cały czas, bo masz błąd stały zarejestrowany w sterowniku benzynowym. To normalne. Piszesz o wymianie II sondy lambda. Jej zadaniem jest test drożności katalizatora, no i wtórne sprawdzenie składu mieszanki. Jako podstawowa za skład mieszanki odpowiada I sonda lambda. Jej wskazania powinny oscylować w granicach od 0 do 1V. Skoro masz błąd składu mieszanki to może wato sprawdzić co pokazuje sonda I? Łatwo sprawdzić wskazania sondy podpinając się pod jej przewód sygnałowy. U mnie sonda raz ożywała, pracując normalnie innym razem stała uparcie na zero i wtedy po jakimś czasie zapalał się check i tak już sobie świecił do skasowania błędu, dlatego pisałem o jej powolnej śmierci. Piszesz jeszcze o wymianie sondy II na NGK za 200zł, mam tutaj wątpliwość, czy kupiłeś na pewno oryginał NGK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smerf_84 Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Odnośnie orginalności sondy to nie wiem ale raczej powinna być orginalna. Kupiona w sklepie z częściami samochodowymi. O dziwo najpierw sprzedawca zaproponował mi boscha za 250 zł a później znalazł za 200 zl ngk, co mnie bardzo zdziwiło bo oglądałem na allegro to ngk jest wiele droższa. Ale wygladała na orginał. Był jakiś problem z kablami czy miały być 3 czy 4. Ale wziąłem tą z 3 kablami i miało być ok. Dodam że pierwszy raz check engine zapalił mi się jakiś pół roku temu, pojechałem do mechanika i powiedział mi że to własnie sonda druga wykasował błąd i jakieś 4 miesiące było spokoju. Później zatankowałem na mocno niepewnej stacji i zaraz zapaliła się znów kontrolka.Mówię o tej stacji bo słyszałem że to wszystko może być winą złego paliwa. I póżniej wymieniłem tą sondę. Po krótkim czasie (100 km) zapaliła się ponownie. I tak przejeździłem z 2000 km bo mechanik stwierdził że to nie zaszkodzi a sonda się może "dotrze" . I teraz sam nie wiem co robic ogólnie to może być błąd pierwszej sondy tak rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Przeczysc przepywomierz, ojciec tak mial w corolli check co kilkaset km i blad niby ze 2 sonda pada. Wyczyszczony przeplywomierz i problem zniknal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiekgig Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 (edytowane) U mnie i u tescia (skoda fabia) pojawiala sie kontrolka check engine i bylo to spowodowane paliwem gorszej jakosci (oba samochody na LPG. 2 tankowania na pewniejszych stacjach ja BP tesc Statoil i po problemie. Edytowane 28 Października 2009 przez misiekgig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smerf_84 Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Dzięki za odpowiedzi:) Jakoś na weekendzie się zajmę tym przepływomierzem i dam znać co i jak ku potomności:) Wszelkie inne sugeestie uwagi rady mile widziane:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terrano1 Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 Sugeruje też sprawdzić zasilanie samej sondy lambda-w Almerach przeciera się wiązka przy ścianie grodziowej i sonda raz dzieła raz nie -poprostu gubi zasilanie i głupieje.Miałem sporo takich przypadków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 Jeśli kupiłeś sondę w przypadkowym sklepie i nie miała ona oznaczeń NGK (NTK) z katalogu to spore szanse że tu jest problem. Almera podobno nie toleruje sond uniwersalnych. Tu możesz sprawdzić czy sonda jest rzeczywiście NGK: http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=lambdaneu&lmf=NISSAN&h=NISSAN&m=Almera+II za swoją z oryginalną wtyczką zapłaciłem coś około 350zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smerf_84 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 witam!Niestety problem z moją sondą nie zniknął po kolejnej wizycie u mechanika wykasował po raz kolejny ten błąd cos tam porozbierał coś tam poprzeczyszxczał i na tym się skończyło. Zrobiłem 70 km i znowu się zapałił ten błąd. Szczerze to juz mnie troszke wkurza bo ma wrazenie że trochę zwiększył mu się apetyt na paliwo. A jak prtzeczyścić przepływomierz???Bo mój mechanik powiedział żeby go wogóle nie dotykać bo od zaru się zepsuje. jajkaś sprężarka czy cos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkel-sopot Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 (edytowane) Tak jak powiedział kolega wyżej. ALMERA N16 benzyna przynajmniej moja 1.8 NIENAWIDZI sond uniwersalnych, nawet NGK. Niestety NGK nie ma dedykowanej sondy drugiej, ma tylko pierwszą.. Obojętnie czego bys nie zrobił zawsze wywali Ci błąd.. zwróc sondę i kup niestety dedykowanego BOSHA 0 258 005 963 za około 284zl i bedzie po problemie - zobaczysz... walczyłem z tym miesiąc. możesz ewentualnie kupić używkę za 70-100zł na allegro .. badź co bądź wyjdzie taniej na razie. jaki masz rocznik almery? bo to też ważne.. po listopadzie 2000 sondy się zmieniły - na taką złą też trafiłem - a niby pasowała.. Kiedyś ktoś podobno kupił sonde uniwersalną firmy 4MAX - 0219-03-0007P i działała bez problemu (koszt 154zł w tej chwili) Ale sam się o tym nie przekonałem, więc nie ręczę. Edytowane 7 Grudnia 2009 przez majkel-sopot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smerf_84 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Witam!Dzięki wielkie za odpowiedz!Moja almerka jest z marca 2000 roku.Czyli mam szukac orginału na allegro albo boscha.Tylko z tym allegro to mam pytanie: bo zawsze jak się pytam(pytałem) o sondę lambda czy jest to pierwsza czy druga, to pada odpowiedz ze nie wiem i na tym się konczyło, a ja kota w worku nie chcialem kupowac. Czy sonda pierwsza jest taka sama jak druga??? Bo z tego co pamietam to był jakis tam problem przy doborze sondy czy jest to 3 czy 4 kablowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majkel-sopot Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Są zupełnie inne. Pierwsza sonda jest na 3 kable, druga zaś na 4-y.. Pierwszą sondę można dostać dedykowaną z kilku firm BOSCH, NGK, DELPHI.. Niestety z drugą są zaś problemy, gdyż najlepszy bezproblemowy wybór to sondy BOSHA uzywana, albo nowa. numer katalogowy to : 0 258 005 963 NGK posiada drugą sondę tylko dla rocznika 2002.08 wzwyż.. zeby ułatwić to dokładnie te sondy: http://allegro.pl/item838882887_sonda_lambda_nissan_micra_primera_almera_n16_bdb.html - 99zł http://allegro.pl/item840659223_sonda_lambda_nissan_almera_1_5_n16.html - 70zł kupić, założyć, wykasować błąd i szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smerf_84 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 To kupiłem tą sondę Jak będzie działać to nie wiem jak ale piwo stawiam:) Jak sie zrobi to napisze co i jak Dzięki za podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damwes Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 jesli chodzi o przeplywomierz to zalezy jaki model ja mam almere 2000rok 1.5 i glupialy mi obroty i gasl jak wciskalem sprzeglo wiec kupilem przeplywke na ebay (angielskie allegro)ale sam czujnik(to plastikowe z drucikami) nie cala dalem za nia 40 funtow (250zl) i chodzi jak marzenie zero problemow i sam wymienilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msulej2000 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Witam.W mojej almerze też świeci się check Już jakiś 6 miesięcy.Świeci się od momentu jak sekwencyjny gaz LPG założyłem.Sprawdzali mi mechanicy że to błąd sądy.Powiedzieli że będzie się zapalać.Poradzili mi żebym żarówkę wykręcić cwaniaczki. Ogólne autko śmiga bez za rzutu, trochę nie ma tego buta ale pewnie to od tego gazu.Jakiś czas temu trochę skakał na obrotach, ale to tak przez jeden dzień rano już było dobrze.Czy jak wymienię sondę lub przepływomierz to już nie będzie się zapalać kontrolka błędu silnika? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Witam.W mojej almerze też świeci się check Już jakiś 6 miesięcy.Świeci się od momentu jak sekwencyjny gaz LPG założyłem.Sprawdzali mi mechanicy że to błąd sądy.Powiedzieli że będzie się zapalać.Poradzili mi żebym żarówkę wykręcić cwaniaczki. Ogólne autko śmiga bez za rzutu, trochę nie ma tego buta ale pewnie to od tego gazu.Jakiś czas temu trochę skakał na obrotach, ale to tak przez jeden dzień rano już było dobrze.Czy jak wymienię sondę lub przepływomierz to już nie będzie się zapalać kontrolka błędu silnika? Pozdrawiam Widzę następnego kandydata do grupy "Gaz w samochodzie to zło". Masz skopany montaż instalacji. Jakiego producenta instalację masz pod maską? Na prawidłowo zamontowanej Check Engine NIE MA PRAWA SIĘ ZAPALAĆ!!!. Albo żądaj naprawy problemu (przewiduję kłopoty bo to druciarze nie gazownicy i nie potrafią tego zrobić) albo szykuj kasę i jedź do prawdziwego gaziarza na poprawkę. Poczytaj sobie tą stronę: www.lpg-forum.pl Co do twojego pytania: "Czy jak wymienię sondę lub przepływomierz to już nie będzie się zapalać kontrolka błędu silnika?" proponuję skasować błąd i zobaczyć czy auto łapie błędy przy jeździe na benzynie. Jeśli nie - to winna jest spartaczona instalacja gazowa. P.S. Jak masz Stag'a pisz na PW, postaram się pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Dokładnie pojeździj na benzynie.. Wtedy check sie na pewno nie zapali.. Tak samo mial mój kolega.. ogolnie po 20 razach jakie przyjechal do gazownikow w koncu udalo im sie dobrze wszystko "dopracować" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Dokładnie pojeździj na benzynie.. Wtedy check sie na pewno nie zapali.. Tak samo mial mój kolega.. ogolnie po 20 razach jakie przyjechal do gazownikow w koncu udalo im sie dobrze wszystko "dopracować" Niezły wynik - tylko 20 razy poprawiali. Jestem za kryminałem dla takich fachowców. Ciekawe co tak zawzięcie poprawiali. Rada mechaników: niech pan wyjmie żarówkę od checka - sorry jak czytam takie coś to mi się niedobrze robi. A potem czytamy: Gaz to zło, Gaz pali zawory bo jest suchy, Gaz powoduje przyśpieszone zużycie silnika, Od gazu się samochód spalił - tak ale od montażystów gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zegarm Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Dołączam się do tematu. Też mam ten problem. Zapala mi się chek - zbyt uboga bądź zbyt bogata - zależy od ustawienia. U mnie na benzynie (przy podłączonym komputerze) sonda na biegu jałowym chodzi prawidłowo, zaś po przełączeniu na gaz wariuje, ale gdy się przejechaliśmy i okazało się, że w czasie jazdy na benzynie nie pracuje tak jak powinna. Dzieje się to od ok 2 miesięcy, a gaz mam od 7 miesięcy i wcześniej było ok, a nic nie było wymieniane. Więc chyba sonda (u mnie pierwsza) po prostu wypala się. Zresztą sonda ma swoją żywotność (chyba coś ok 160kkm) Na benzynie podejrzewam że zrobił bym jeszcze z 10-20kkm. Czy po założeniu sondy boscha (czyli nie oryginału) nie ma problemu czy trzeba założyć Nissanowską??? Bo teraz borykam się z tym problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malyjohn11 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 panowie ja mam tak historie , mojej dziewczynie bardzo przypadla almerka 1.5 2002 rok wiec kupilismy wydatek 2000 funtow ladna 3 drzwiowa 80 tys mil przebiegu widzialem kontrolka lambda sie palila do gadalem sie z wlascicielem ze to naprawi no i tak tez zrobil miesiac puzniej chcialem zrobic serwis olej filtry swiece i w angli jak podajesz numer rejestracyjny to odrazu wiedza wszystko na temat twojego auta wiec dali mi wszystkie czesci po wymienialem autko chodzi super dwa miesiac puzniej kawalek swiecy odlecial i narobil bigosu w cylindrze 4 podjechalem do znajomego na kompa powiedzial ze lambda sensor 2 nie dziala w ku.... sie bo wiedzialem ze tam ten kolo naprawil ale zauwarzylem ze jak przekrecam stacyjke to nie paili mi sie engine kontrol check wiec rozebralem licznik no i tu koles podkleil okienko lambdy czarna tasma wiec nie myslcie o takich przekretach i wyciaganiu zarowek choc i tak zarowki nie znajdziecie w liczniku dalej historia toczy sie tak ze polecialem do sklepu w sklepie dali mi za dlugie swiece bodajrze od 1.8 wiec sklep za bulil mi za naprawe najlepszy motyw 420 funa robocinza i 650 funa za 16 zaworkow z salonu nissana i reszta czesci to duzo pisania ,ja wymienilem lambde numer 2 kontrolka dalej sie pali za lambde dalem 80 funa nie wiem jakiej firmy jest czy ngk czy bosch nie zwrucielm uwagi odlaczyem kable podlaczylem ja z powrotem z kasowalismy blad nie palila sie na jakies 50km i z now sie zapalila ,komputer podczas jazdy pokazywal ze bledy sie zbieraja w sondzie ale nie zapalila sie lampka no i w koncu sie zapalila ,wiec co myslicie co zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Dołączam się do tematu. Też mam ten problem. Zapala mi się chek - zbyt uboga bądź zbyt bogata - zależy od ustawienia. U mnie na benzynie (przy podłączonym komputerze) sonda na biegu jałowym chodzi prawidłowo, zaś po przełączeniu na gaz wariuje, ale gdy się przejechaliśmy i okazało się, że w czasie jazdy na benzynie nie pracuje tak jak powinna. Dzieje się to od ok 2 miesięcy, a gaz mam od 7 miesięcy i wcześniej było ok, a nic nie było wymieniane. Więc chyba sonda (u mnie pierwsza) po prostu wypala się. Zresztą sonda ma swoją żywotność (chyba coś ok 160kkm) Na benzynie podejrzewam że zrobił bym jeszcze z 10-20kkm. Czy po założeniu sondy boscha (czyli nie oryginału) nie ma problemu czy trzeba założyć Nissanowską??? Bo teraz borykam się z tym problemem Kup dedykowaną do modelu samochodu. Nie kombinuj jak koń pod górę. Ile kosztuje sonda dedykowana NGK albo Boscha? 300zł? panowie ja mam tak historie , mojej dziewczynie bardzo przypadla almerka 1.5 2002 rok wiec kupilismy wydatek 2000 funtow ladna 3 drzwiowa 80 tys mil przebiegu widzialem kontrolka lambda sie palila do gadalem sie z wlascicielem ze to naprawi no i tak tez zrobil miesiac puzniej chcialem zrobic serwis olej filtry swiece i w angli jak podajesz numer rejestracyjny to odrazu wiedza wszystko na temat twojego auta wiec dali mi wszystkie czesci po wymienialem autko chodzi super dwa miesiac puzniej kawalek swiecy odlecial i narobil bigosu w cylindrze 4 podjechalem do znajomego na kompa powiedzial ze lambda sensor 2 nie dziala w ku.... sie bo wiedzialem ze tam ten kolo naprawil ale zauwarzylem ze jak przekrecam stacyjke to nie paili mi sie engine kontrol check wiec rozebralem licznik no i tu koles podkleil okienko lambdy czarna tasma wiec nie myslcie o takich przekretach i wyciaganiu zarowek choc i tak zarowki nie znajdziecie w liczniku dalej historia toczy sie tak ze polecialem do sklepu w sklepie dali mi za dlugie swiece bodajrze od 1.8 wiec sklep za bulil mi za naprawe najlepszy motyw 420 funa robocinza i 650 funa za 16 zaworkow z salonu nissana i reszta czesci to duzo pisania ,ja wymienilem lambde numer 2 kontrolka dalej sie pali za lambde dalem 80 funa nie wiem jakiej firmy jest czy ngk czy bosch nie zwrucielm uwagi odlaczyem kable podlaczylem ja z powrotem z kasowalismy blad nie palila sie na jakies 50km i z now sie zapalila ,komputer podczas jazdy pokazywal ze bledy sie zbieraja w sondzie ale nie zapalila sie lampka no i w koncu sie zapalila ,wiec co myslicie co zrobic Sonda oczywiści oryginał dedykowany do modelu, katalizator sprawdzony? Co mówią odczyty z komputera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malyjohn11 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Kup dedykowaną do modelu samochodu. Nie kombinuj jak koń pod górę. Ile kosztuje sonda dedykowana NGK albo Boscha? 300zł? Sonda oczywiści oryginał dedykowany do modelu, katalizator sprawdzony? Co mówią odczyty z komputera? przeliczajac koszt funtow na zl to moja lambda kosztowal prawie 400zl to chyba raczej nie jest zadne g.... za 100zl prawda ,acz kolwiek biore tez pod uwage ze moze byc trefna ta lambda z tego co pamietam komp pokazywal ze lambda jest zamknieta i co jeszcze wystepuje swiece sa biale co pokazalo na kompie tez ze jest nie dostateczna ilosc paliwa i samochod chodzi letiutko jak traktor , wrazie czego moge jutro podjechac do znajomego i podlaczymy pod kompa jeszcze raz wieczorem ( pracuje po 12 h i nie moge wczesniej ) tylko podpowiedzcie na co mam zwrucic uwage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.