Gość MarcinOPI Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Tyran WD21 2.7 TD 94r. opony 31' MT spalanie w trasie 12L/100km (REWELACJA!) w terenie niemierzone, ale na pewno od 20 wzwyż zależy ile reduktora używam. Kiedyś nawet spalił mi 1/4 zbiornika a zrobiłem 28 km na mocnym upalaniu. Ogólnie jestem ze spalania bardzo zadowolony ile wleje tyle spali, auto typowo weekendowe więc nie przywiązuję do tego aż tak uwagi. Śmieszy mnie kupno auta ważącego blisko dwie tony z silnikiem konstrukcji z lat70/80-tych i oczekiwanie że będzie palił 8 litrów bo tyle pali golf syncro Pany Tyran to jeden z najekonomiczniejszych samochodów "terenowych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam, Ogólnie jeśli chodzi o temat zużycia paliwa, to wszelkie działania należy prowadzić wyłącznie w kierunku usunięcia wszelkich problemów z układem jezdnym i napędowym, które to powodują niepotrzebnie podwyższone zużycie paliwa. A to zużycie które oferuje Terrano, w moim przypadku 10,5l/100km jest wg mnie całkowicie rewelacyjne. Nawet traktując ten samochód jako samochód na co dzień od wszystkiego jest zupełne akceptowalne. Zresztą to nikt nie kupuje tej klasy auta z myślą o ekonomicznej jeździe. Ja od tego mam skuter . Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam. 60 litrów 550 km. Trasa mieszana. I miasto i trasa i troszkę w terenie (80 % z przyczepką). Wg mnie cykl tzw ,,mieszany" 10-11 a taki wynik jest całkiem ok. W końcu to nie skuter ;-)) pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 (edytowane) Oto kilka rad Rady na oszczędność paliwa !! 1. Nie "wrzucaj na luz" W chwili rozpoczęcia hamowania wielu kierowców wciska sprzęgło i przestawia dźwignię zmiany biegów w środkowe położenie. To błąd! Podczas pracy na biegu jałowym motor zużywa paliwo. Gdy noga zostanie zdjęta z pedału gazu, a silnik pozostaje na biegu elektronika sterująca pracą jednostki napędowej odcina dopływ paliwa. W efekcie silnik nie zużyje ani grama benzyny lub oleju napędowego. Sprzęgło należy wcisnąć w chwili zatrzymywania się pod sygnalizatorem. 2. Zredukuj masę Bagażniki i schowki wielu samochodów są wypchane przeróżnymi drobiazgami. Ile z nich przyda się podczas jazdy? Zazwyczaj okazuje się, że nieliczne. Warto pamiętać, że oszczędności można poczynić w każdym aucie. Czy warto wozić pięciolitrową butlę płynu do spryskiwaczy? Czy jeżdżąc wyłącznie po mieście i dysponując garażem nie moglibyśmy wyjąć koła zapasowego, zastępując je zestawem naprawczym, co jest coraz częściej stosowaną praktyką w nowych autach? Warto pozbyć się niepotrzebnego bagażu, gdyż dodatkowe kilogramy zmuszają silnik do bardziej wytężonej pracy za co płacimy pod dystrybutorem. Eksperci szacują, że zwiększenie masy pojazdu o 100 kilogramów zwiększa spalanie o 0,5 l/100km. Sprawdzaj ciśnienie Kierowcy bardzo często zapominają o regularnej kontroli ciśnienia powietrza w oponach. To błąd. Zbyt słabo napompowane ogumienie szybciej się zużywa, jak również zwiększa średnie spalanie nawet o kilka procent. Warto zadbać, by ciśnienie było zgodne z zalecanym przez producenta. Niektóre szkoły ecodrivingu sugerują jego zwiększenie o 0,5 bara ponad zalecane, co pozwala na uzyskanie kilkuprocentowej oszczędności kosztem komfortu jazdy, rzadziej - właściwości jezdnych. 4. Noga z gazu, włącz myślenie! Sposób na uzyskanie największych oszczędności jest banalnie prosty. Noga z gazu! Ograniczenie dynamiki jazdy oraz zmniejszenie prędkości podróżnych - szczególnie na autostradach - pozwala na zmniejszenie spalania o 20-50 proc.! Warto analizować sytuację na drodze. Unikajmy niepotrzebnego wciskania pedału hamulca oraz zbędnego przyśpieszania. Zwiększenie płynności jazdy to najkrótsza droga do oszczędności. Używaj wysokich biegów Podczas jazdy ze stałą prędkością silnik pracuje pod niewielkim obciążeniem. Warto wówczas włączyć wyższy bieg. Który moment jest najlepszy na zmianę przełożenia? Według wielu szkół oszczędnej jazdy nie należy przekraczać 2000 obr./min. w samochodach z silnikami Diesla oraz 2500 obr./min. w przypadku aut z motorami na benzynę. Pamiętajmy, że oszczędna jazda nie jest tożsama z powolną jazdą! Oszczędności przynosi możliwie szybkie osiągnięcie pożądanej prędkości i jej późniejsze utrzymywanie. W tym celu przyśpieszamy z pedałem gazu wciśniętym do 3/4, szybko włączamy kolejne przełożenia, a później - na możliwie wysokim biegu - jedziemy ze stałą prędkością. Zadbaj o kondycję samochodu Rozregulowana zbieżność kół, zanieczyszczony filtr powietrza, zużyte świece i zapieczone hamulce zwiększają apetyt samochodu na paliwo. Wizyty u mechanika warto więc traktować nie tylko jako przykrą konieczność. Istnieje spora szansa, że dzięki nim unikniemy niepotrzebnych wydatków. Wyłączaj silnik na postoju W celu obniżenia zużycia paliwa coraz większa grupa nowoczesnych samochodów jest wyposażona w system wyłączający motor po zatrzymaniu pojazdu. W autach starszej generacji warto pamiętać o wyłączaniu jednostki napędowej podczas postoju albo po zatrzymaniu przed przejazdem kolejowym. Oszczędzimy w ten sposób paliwo, które zostałoby bezproduktywnie zużyte. Jeżeli planowany postój jest krótszy niż 30-45 sekund silnika gasić nie warto. Ewentualne zyski zostaną zmarnowane na jego ponowne uruchomienie i późniejsze doładowanie akumulatora. Korzystaj z tempomatu Utrzymanie stałego tempa jazdy jest niezwykle ważne na długich trasach - szczególnie gdy jedziemy drogami szybkiego ruchu lub autostradami. Wyeliminowanie zmian prędkości oznacza brak konieczności rozpędzania pojazdu w trakcie którego zużycia paliwa jest największe. 9. Zadbaj o aerodynamikę Niewidoczne powietrze stawia olbrzymi opór podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Aby praca silnika nie szła na marne warto zdjąć wszelkie niepotrzebne relingi, bagażniki i boksy dachowe oraz uchwyty na rowery. Warto pamiętać także o zamykaniu szyb. Ich otwarcie zwiększa zawirowania powietrza wokół pędzącego samochodu. Zamknięcie okien – szczególnie przy szybkiej jeździe – może zmniejszyć spalanie. Troska o aerodynamikę pojazdu pozwala w sumie na obniżenie spalania nawet o kilkanaście procent. Wyłącz klimatyzację Klimatyzacja zwiększa komfort jazdy. Warto pamiętać, że godzina niepotrzebnej pracy urządzenia kosztuje przynajmniej pół litra paliwa. Dlatego warto zastanowić się, czy włączona "klima" jest nam potrzebna po schłodzeniu wnętrza albo usunięciu pary wodnej z szyb. Zużycie paliwa zwiększa także włączenie podgrzewania foteli lub szyb. W obu przypadkach zapotrzebowanie na prąd jest duże, więc silnik musi wykonać dodatkową pracę, by doładować akumulator. Edytowane 26 Listopada 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liternik Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 (edytowane) Od pełnego baku do pierwszego mignięcia komornika 630 km.. w tym ok 150 miasto z dołączonym napędem z prawie całym skłedem 6 os plus bagaże. pozdrawiam. Edytowane 12 Grudnia 2010 przez liternik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ara502 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Fajnie wam palą Ja narazie muszę zaprzestać na wymianie wszystkich filtrów i oleju. Zobaczymy czy bedą jakieś małe zmiany, bo po odkręceniu filtru paliwa to czarny syf z niego wypłyną ( nieprzypominało to ropy tylko asfalt :-) Gościu jeżdzący Patrolem zasugerował mi bym zaczą jednak od pompy paliwa, ale narazie świeta i są inne wydatki. Może mikołaj coś pod choinkę przyniesię na drobne naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pfsystem Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam wszystkich. Moje spalanie(3.0 v6 wersja z podwójnym monowtryskiem, LPG II generacja, 31"MT): Trasa 16-17lpg, 12-13pb Teren(4x4,rzadko reduktor)28lpg i więcej podobnie pb Średnio(miasto/trasa 50/50) 22lpg pb nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomb Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Maverick 2.4 +LPG r95 wersja krótka - trasa (do 120km/h) - 12-13l LPG - miasto (50% miasto - sporo stania w korkach) 16-19l LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irasj Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Ja swoim (po remoncie nastawnika) zalewam za 60 zł ON - 4,70zł/l (czyli ok 12 litrów) robię ok 130 km , więc wychodzi jak u większości ok 10l/100 km , muszę jednak jeszcze wyregulować dawkę paliwa bo po naprawie nastawnika nie było to regulowane. Może uda mi się urwać jeszcze z 0,5 l ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forester16 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 (edytowane) No to i ja się "pochwalę": lato: oponki Barum, ON verva,spokojna jazda, 60% las (czyli większość na drugim biegu, częste hamowanie) 40 % dojazd do lasu asfaltem---->>>> 8,5 -9,0l/100 km wczesna wiosna,późna jesień, zima:oponki BFG MT, ON verva, spokojna jazda, stosunek las/asfalt jak wyżej----->>>>10,0-11,0 l/100km Dłuższe trasy niestety jeszcze nie sprawdzone. Spokojna jazda...cóż ja nie jeżdżę ja się wożę PS. Nie mylić lasu z terenem Edytowane 2 Stycznia 2011 przez forester16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irasj Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 W jakich warunkach, miasto czy trasa? Co się działo wcześniej z pompą że robiłeś nastawnik i ile łykał przed naprawą? Sorki , nie dopisałem - większość jazdy to 80% asfalt , 20% miasto - opony M+S spokojna jazda - tak do 100km/h , nastawnik robiłem po tym jak zatankowałem "chrzczone" paliwo i silnik odmówił pracy - regeneracja nastawnika i czyszczenie układu paliwowego. Przed naprawą w 6 osób + bagaże i spokojna jazda po bieszczadach (asfalt, troszkę terenu) - wyszedł mi 12l/100km. oczywiście piszę tu o 2,7 TDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 A moje 2,7 TD pali coś kolo 13 l. ON i jestem z tego dumny. Mój poprzedni XJ ściągał ze 40 l LPG... No ale ja jestem młody to się mogę cieszyć różnymi takimi pierdołami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 A moje 2,7 TD pali coś kolo 13 l. ON i jestem z tego dumny. Mój poprzedni XJ ściągał ze 40 l LPG... No ale ja jestem młody to się mogę cieszyć różnymi takimi pierdołami No coś Ty? przesiadłeś się z XJ-ta na auto które podobno w terenie nie robi? Ale co tam i tak pewnie nikt Ci ie uwierzy że jeep tyle gazu wciąga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 No przesiadłem się..... i jestem zadowolony. Na razie upajam się "cywilnością" Terrano. Ale pewnie przyjdzie czas na lekkie dłubnięcie. Lekkie, bo jak większość nie jeżdżę w głebokim błocie Co do spalania jeepa to 18-20 litrów o których się pisze to bzdura... no ale i tak nikt nie uwierzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koval Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Co do spalania jeepa to 18-20 litrów o których się pisze to bzdura... no ale i tak nikt nie uwierzy Tak się składa, że Jeep 3.7 b/g z którym mam również do czynienia pali 18-20 L gazu przy normalnej jeździe. Możesz wierzyć lub nie. Autko nie jest w żaden sposób zmotane. Natomiast kolegi Jeep 4.0 z oponami '31 pali 20-22 gazu. Codzienny sTyrany 2.7 TD trasa - 9, miasto - 11.5. Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Koval Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Tak się składa, że Jeep 3.7 b/g z którym mam również do czynienia pali 18-20 L gazu przy normalnej jeździe. Możesz wierzyć lub nie. Autko nie jest w żaden sposób zmotane. Natomiast kolegi Jeep 4.0 z oponami '31 pali 20-22 gazu. Codzienny sTyrany 2.7 TD trasa - 9, miasto - 11.5. sorry pisałem o lekko pomotanym XJ z 92 roku, nie o bardziej ucywilizowanym KJ wierzę, wierzę ...że XJ kolegi pali 22 l. o ile jest młodszy od mojego poprzedniego auta.... No ale nie bijmy piany, wszystko zależy od sposobu używania Jeepa. Edytowane 4 Lutego 2011 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek 1980 Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Koledzy w moim 2,4 + gaz sekwencja wychodzi około 13-15 l w zależności od warunków i trasy jaka pokonuje ale chciałem nawiazać do myśli jka poddał jeden z kolegów o niedogrzanym silniku jako przypadłości tych aut że to niby przystosowane do warunków innego klimatu sta tez problemy z niedogrzanym wnętrzem - ciepłego stąd pracujący cały czas wiatrak chłodnicy wiskoza i tym tak podobno Podobno kolega zasłonił chłodnica wymienił termostat termostat na 84stopnie i sciągnoł wiatrak z wiskozy jego zdaniem rewelacja spalanie spadło a dodakowo w środku sauna ( w zinie) na taki wątek natknołem sie na naszym forum w temacie słabop grzeje co wy na to kolega twietrdzi że samochodzić ni egrzeje się nawet w korkach i jest o nie lepiej Prosze o zajęcie stanowisk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Stanowisko jest takie, że bez wiatraka życzę mu powodzenia w korku na katowickiej w piątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonadamski Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Witam!!! Jestem nowym użyszkodnikiem Terrano II 2,7 TDI Wagon z 2004r. Na zwykłej krajowej trasie spalił mi 7,83 l. na 112,5km przy prędkości do 100km/h (przy czym większość 90km/h) czyli wychodzi niecałe 7 l. na setkę. Szczerze mówiąc jestem pozytywnie zszokowany. Z poważaniem vonadamski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fizolow Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 U mnie w mieście wychodzi ok 17-18 gazu (instalacja na srubke), trasa tak do 90 km/h pali 11-12 . Teren to trzeba przeliczac na moto-godziny Witam,ja mam 2.7 tdi ,i ogolnie powiem ile wleje tyle spali;-) w 100% lubi paliwo. jak mlody geodeta.i tanie auto w teren,lada niwa z gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Witam!!! Jestem nowym użyszkodnikiem Terrano II 2,7 TDI Wagon z 2004r. Na zwykłej krajowej trasie spalił mi 7,83 l. na 112,5km przy prędkości do 100km/h (przy czym większość 90km/h) czyli wychodzi niecałe 7 l. na setkę. Szczerze mówiąc jestem pozytywnie zszokowany. Z poważaniem vonadamski A mi tam spala jak w podpisie..... i tez jestem pozytywnie zaskoczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek26u Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 14 to niekiedy on weżnie na wyjechanie z dobrego błota oscykuje w granicach 18l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kameleon Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 (edytowane) Mi jakos nie udalo sie pokonac bariery 10L/100 tryb mieszany - Warszawa okolice (czasem korek czasem dluzsza prosta), predkosc przelotowa 80-100km/h jak bym nie jezdzil 9-9,5L Edytowane 21 Marca 2011 przez kameleon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Mi jakos nie udalo sie pokonac bariery 10L/100 tryb mieszany - Warszawa okolice (czasem korek czasem dluzsza prosta), predkosc przelotowa 80-100km/h jak bym nie jezdzil 9-9,5L Pewnie masz jakiś bardziej opływowy ten nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 (edytowane) Po kilku testach mojego T I 2,7TD wyszło: trasa 7,5 l ON (prędkość max 90) miasto 8,5 l ON (spokojna jazda) teren 11,0 l ON (wcale nie oszczędzałem) Jeśli chodzi o trasę i miasto to zaskoczony jestem pozytywnie. Jeżdżę również mazdą mpv 2,5 TD i jej spalanie jest o litr większe. Natomiast teren to każdy z nas wie...ile się zaleje tyle spali:) liczy się frajda:) Edytowane 22 Marca 2011 przez zakula81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.