AAS Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) No poczytajcie o tym oleju ludzie jeżdżą i na takim w sezonie zima-wiosna http://www.350z-tech...-edge-0w40.html ja mam tylko jedyny problem z głośnością zaworów na tym oleju i dlatego go już pewnie nie zaleje. Jeszcze nie wiem czy dużo go Ztka bierze bo niedawno zmieniłem. Dodam tylko że silnik na tym oleju wytrzymał predkość 270 - 280 KM Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez AAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) Dodam tylko że silnik na tym oleju wytrzymał predkość 270 - 280 KM niby jak skoro Z ma ogranicznik na 250km/h 5W-30 to ekologiczno-asekuracyjny wybór. dokładnie ale 0W to jeszcze wieksza asekuracja Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) AAS, jaki olej miałeś wcześniej? Czy dzwonienie ustaje po rozgrzaniu oleju?Ciekawe czy to wina gęstości czy marki?Nie mam jak teraz przejrzeć tamto forum więc spytam jeszcze czy im też stuka?Dużo słyszałem o różnicach Castrola EU a USA. Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez ZdzPoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdz Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Mój błąd-pomyliłem się,masz oczywiście rację. Już edytuję by nie było :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 AAS, jaki olej miałeś wcześniej? Czy dzwonienie ustaje po rozgrzaniu oleju?Ciekawe czy to wina gęstości czy marki?Nie mam jak teraz przejrzeć tamto forum więc spytam jeszcze czy im też stuka?Dużo słyszałem o różnicach Castrola EU a USA. Wcześniej to miałem castrola 5W 30 jak manual każe i było dużo ciszej wydaje mi sie ze to może być kwestia gęstości albo po prostu silnik juz sie zestarzał No niby w US castrol jest popularny jak każdy olej ma swoich zwolenników i przeciwników ja wychodzę z załorzenia ze olej trzeba często zmieniać bo nawet slaby olej o krótkim przebiegu jest lepszy niz. taki nie zmieniany przez 5K km Ogólnie to co jakieś większe upalanie no góra dwa upalania zalewam nowy olej Błąd błędem, ale w takim razie jaki olej na lato? ja na lato zalewam motulem 300V 10W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tokyo Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zalałem castrola sport 0w 40 i teraz jakoś strasznie głośno słychać mi zawory a może wtryski takie cykanie... czy ktoś miał podobny problem??? Ja mam zalanego Castrola 0W-40. Jakoś nie słyszę za bardzo terkotania, choć silnik na rzadkim oleju jest głośny. Oleju też raczej silnik nie bierze. Ale za to polepsza osiągi. Ciężko znaleźć złoty środek choć parametr 40 mówi o tym że film olejowy przy wysokich temperaturach jest wystarczający. Parametr OW to tylko współczynnik gęstnienia zimnego oleju- nie ma to nic wspólnego z pracą oleju w wysokich temperaturach. Ale to teoria. Praktyka wskazuje że żaden olej nie zapewnia lepszej ochrony niż taki na przykład Motul 15W-50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Ja tam się skłaniam ku teorii żeby lać dobry firmowy olej, i w miarę często wymieniać. Czy tylko mój nie bierze oleju? Zacznie mnie to w końcu martwić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 ...Czy tylko mój nie bierze oleju? Zacznie mnie to w końcu martwić... jak sprawdzałem jakiś czas temu to też mi się stan nie zmienił na tym Valvo jeszcze sprawdzę przed wymianą, btw wczoraj przyszła mi paczka ze świeżym VR1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promo Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 A nie denerwuje was sprawdzanie stanu oleju? Przecież tym drucikiem ledwo co mozna trafic w tą dziurkę A jeszcze jak ktos przyzwyczajony jest do obsługi tej czynności jedną ręką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Z bagnetem dali ciała, raz zaklinował mi się w tej rynience, która ma niby naprowadzać bagnet i kilka dobrych minut mocowałem się żeby go w ogóle stamtąd wydostać Poza tym nie sposób nie pobrudzić wszystkiego na około podczas sprawdzania oleju A jak przy okazji sprawdzania kapnie na kolektor wydechowy, to mamy potem piękny zapach spalonego oleju w środku, jak się silnik zagrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 O Paweł, przynajmniej Ty! Dobrze dobrze :) No bagnet jest tragiczny :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Z bagnetem dali ciała, raz zaklinował mi się w tej rynience, która ma niby naprowadzać bagnet i kilka dobrych minut mocowałem się żeby go w ogóle stamtąd wydostać Poza tym nie sposób nie pobrudzić wszystkiego na około podczas sprawdzania oleju A jak przy okazji sprawdzania kapnie na kolektor wydechowy, to mamy potem piękny zapach spalonego oleju w środku, jak się silnik zagrzeje Stary mi uszczelniacz między skrzynią a wałem póścił i olej wyciekł na wał a z tamtą już opryskał cały wydech do tej pory czuje się jak w smarzalni ryb... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Stary mi uszczelniacz między skrzynią a wałem póścił i olej wyciekł na wał a z tamtą już opryskał cały wydech wczoraj go wymieniłem , bo mi się lekko pociło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Potwierdzam jakość oleju PLATINUM SYNTHETIC, 5W-40, ponieważ od bardzo długiego czasu stosuje go w Calibrze Turbo /172 tys. km/.Jako ciekawostkę napiszę, swojego czasu/kilka dobrych lat temu/ olej ten miał lepszą klasyfikacje wg API niż najlepszy olej SHELLA. Niepisaną przewagą jest to,że istnieje mało prawdopodobieństwo fałszowania produktu. W Nissanie mam zalanego Castrol Edge 0-40,/ ,ale i swoich spostrzeżeniach, co do tego oleju później. Tylko, że jak tak się dobrze przyjrzeć to ciężko dostrzec te "niefirmowe". Wszędzie pełno Castroli, Mobili, Motulów, Valvo, Elf'ów itd. Ja nawet słyszałem, że ponoć nasze polskie Orleny Platinium i Lotosy są bardzo przyzwoitej klasy... Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez andrzej6411 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Czy tylko mój nie bierze oleju? Zacznie mnie to w końcu martwić... Mi już teraz ani grama nie bierze! Równiutko jak nalane, tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MM-TECH Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Koledzy, może banalne pytanko, moją Z-ką około dwóch lat jeżdzę, w tym czasie nie wymieniałem oleju w skrzyni ani w tylnym moście, czy płynu hamulcowego. Jedyne co zawieszenie doprowadziłem do idealnego stanu, wymieniłem tarcze plus klocki, olej silnikowy plus filterki oczywiście zmieniane. Przebieg ponad 130 tys km, Czym warto się zainteresować w takim wypadku? Nie znam historii, jak ktoś dbał o auto wcześniej Tak swoją drogą trochę pije oleju samochodzik, ok 0,5l/1000km przy niezbyt forsownej jeździe, 5w50 elf excellium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 kupujac auto odrazu zmienia się wszystko z płynów eksploatacyjnych aby móc zacząć od zera i mieć pewność swojego auta..przynajmniej ja tak robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2012 u mnie na Valvo po 5kkm z połowy skali na bagnecie zrobiła się 1/3, nic nie dolewałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kazua Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 kupujac auto odrazu zmienia się wszystko z płynów eksploatacyjnych aby móc zacząć od zera i mieć pewność swojego auta..przynajmniej ja tak robię I tak powinno być, a nie żałować parę zł i zrobi się o kilka zer większa kwota ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 (edytowane) tak btw. ma ktoś dane servisowe kiedy wymieniac olej silnikowy/w skrzyni/dyf?? edit: juz znalazlem na 1 str. Edytowane 30 Kwietnia 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 tak btw. ma ktoś dane servisowe kiedy wymieniac olej silnikowy/w skrzyni/dyf?? z tego co pamiętam to silnikowy co 15k lub co roku, odnośnie skrzyni/dyf też przydałaby mi się taka informacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 (edytowane) Instrukcja przewiduje wymianę oleju w silniku: przebieg roczny mniej niż 30tyś.- wymiana co 7500 km lub co 6-mc-y a powyżej 30tyś. co 7500km. Olej przekładni głównej odpowiednio: co 30tyś. km lub co 42m-ce i co 60tyś. Dotyczy to jazdy w trudnych warunkach,czyli: częsta jazda na krótkich odcinkach, częsta praca silnika na biegu jałowym,jazda w terenie o dużym zapyleniu itd. Ogólnie jest co 15 tyś. jeżeli chodzi o skrzynię biegów to do 120tyś. przewidziana jest tylko kontrola. Edytowane 30 Kwietnia 2012 przez DanPlut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 nom ja znalazlem w servisówce dane o 15tys. km jezeli chodzi o wymiane oleju w silniku skrzynia i dyfer nic nie znalazlem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa_hb Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 nom ja znalazlem w servisówce dane o 15tys. km jezeli chodzi o wymiane oleju w silniku skrzynia i dyfer nic nie znalazlem Wszystko jest tak jak DanPlut napisał. http://forum.nissank...698#entry849698 Polecam dwie strony wcześniej. Olej przekładni mechanizmu różnicowego, czyli Twój dyfer jest jak wół napisane. Olej skrzyni polecają sprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 tego nie widziałem. czyli skrzynie utrzymują jako bezobsługową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.