Gość mike12345 Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Mike,chwała Ci za to objaśnienie,oby to było to,bo równie dobrze może to być rozchlapywana woda w komorze silnika.Ale...nie zbadane są kierunki płynięcia wody Czy już sprawdzałeś pod względem przecieków po uzupełnieniu? Oczywiście, woda spływa teraz na zewnątrz tylko dwoma strumieniami w okolicach progów a nie trzema jak dotychczas:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Zaintrygowany tematem zdjąłem osłonę otworu rewizyjnego dla numeru vin, poświeciłem tam latarką i okazało się, że ja też w tym miejscu nie mam jendej śruby . Otwór jest, otwór jest nagwintowany a śruby brak. Do tego wychodzi, że to dokładnie w tym samym miejscu. Trochę to dziwne, bo akurat u mnie nic nie przemaka. Otwór w którym nie ma omawianej śruby "wychodzi" do komory silnika. Nie sądzę, aby to było planowane ujście wody. Chyba ewidentnie tutaj mamy jakąś niedoróbkę. Zamieszczam zdjecie otworu bez śruby o którym mowa, żeby każdy mógł sprawdzić, czy ma tam śrubę . Mike12345 - u Ciebie to też był ten otwór ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Tak, to ten, u mnie otwór w plastiku nie był centryczny z tym nagwintowanym więc prawdopodobnie ciężko było wkręcić śrubę w fabryce i zostawiono bez:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Tak, to ten, u mnie otwór w plastiku nie był centryczny z tym nagwintowanym więc prawdopodobnie ciężko było wkręcić śrubę w fabryce i zostawiono bez:) Takie małe nie dopatrzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Sprawdzałem u mojego kolegi, który ma Note 2 lata starszego od mojego i z silnikem 1.6. U niego też nie ma tej śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 czyli pewnie nikt nie ma.... a mnie - nie wiem czy ją mam czy nie - nic nie leci pod nigi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 A ja was zaskoczę,u mnie jest .Model Visia'06. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Znakiem tego nasze składali sumienni pracownicy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 czyli pewnie nikt nie ma.... a mnie - nie wiem czy ją mam czy nie - nic nie leci pod nigi U mnie też nic nie przemakało, ale śrubę wkręciłem. Doszedłem do wniosku, że bez sensu, żeby tamtędy woda lała się na silnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 a jaka śruba tam idealnie pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Zazwyczaj 6mm średnicy i ok15mm długości No chyba żeby to była 4mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Z łbem 10 - czyli po porstu dziesiątka. Gwint możliwie krótki, bo nie estetycznie będzie wystawał do komory. Do tego podkładka - przy czym trzeba dobrać taką, żeby miała trochę większą średnicę niż łeb śruby. Da się ją wkręcić od środka przez otwór rewizyjny numeru VIN. Ale trzeba użyć jakiegoć łamańca. W innym przypadku można ją wkręcić od strony komory ale wtedy to będzie tylko "przytkanie" otworu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Z łbem "10" to szóstka!!! jak powiesz dziesiątka to podadzą Ci śrubę na łeb "17" ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Pewnie masz rację - już nie pamiętam oznaczeń śrub. Najważniesze, że już wiadomo o co chodzi . To bardzo popularna śrubka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Składam to na karb podeszłego wieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Niech będzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 zawsze można dać kawałek starek dętki pod podkładkę i wkręcić od łatwiejszej strony - będzie super uszczelnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Podkładka z drugiej strony nic nie da. Będzie tylko przytkane gwintem. Jak wkręcisz śrubę zdrugiej strony zobaczysz o co chodzi. Po prostu element na ktorym się oprze podkładka nie przylega idealnie do innego elementu który jest częścią podszybia. Innymi słowy jak pocieknie gwintem to wyleci "bokiem" i pokładka nic nie da. Pewnie, że lepiej tam mieć wkręconą śrubę z drugiej strony niż nic, niemniej warto wkręcić srubę od środka. Da się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Lepiej silikonu na gwint i wkręcić,na pewno nie przecieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Ale skoro śruba powinna tam być i w niektórych egzemplarzach jest, to może lepiej się troszeczkę postarać i ją wkręcić tam gdzie powinna być . Wyraźnie widać, że ta śruba powinna łączyć elementy podszybia. Tak jak pisałem, bez problemu da się ją wkręcić, trzeba tylko jakiegoś łamańca . A jak ktoś faktycznie nie chce, to tak jak pisze Jacek. Odrobina silikonu na gwint i po temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiaczek13 Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Witam, też mam Nota z 2010 roku i wczoraj pod podłogą znalazłem ten sam problem. Dużo brudnej wody po stronie pasażera. Badałem dzisiaj temat, kierując się waszymi poradami i w moim Note mam wkręconą śrubę jak na zdjęciach powyżej, ale otwór w podszybiu jest tak fatalnie zrobiony, że obok łba śruby jest szczelina. Po polaniu wodą krople kapią za kolumną McPersona. Podejrzewam, że to jest ta przyczyna brudnej wody na podłodze. Problem w tym, że autko już po gwarancji, skończyła się w kwietniu tego roku, a cała wykładzina i filc tłumiący hałas z przedziału silnika są mokre jak gąbka i widać na nich pleśń. Macie pomysł jak to szybko osuszyć, oraz jak rozegrać tę sprawę z ASO Nissana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Nie wiem czy z ASO coś podziałasz. Jeżeli gwarancja się skończyła - a przypomnę, że gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym, to raczej marne szanse . Na początek spróbowałbym uszczelnić to co znalazłeś. Jak woda się nie będzie tam sączyć, wszystko powinno wyschnąć - zwłasza teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Jeżeli masz szczelinę obok łba śruby to proponowałbym zaopatrzyć się w nietypową podkładkę(większą od nominalnych),w uszczelniacz dekarski.Po wykręceniu śruby(tam chyba jest M6)nałożyć troszkę uszczelniacza i wkręcić śrubę.Na śrubę po wkręceniu nałożyć również uszczelniacza i rozprowadzić go wokoło łba.Przy dobrym wykonaniu pracy masz 100% pewności że już nigdy nie przecieknie.Uszczelniacz nie wysycha i jest plastyczny nawet w niskich temperaturach,a w wysokich nie płynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rysiaczek13 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Dzięki chłopaki, śruba uszczelniona wg przepisu Jacko, czekam teraz na deszcz i suszę samochód. Mam nadzieję, że to koniec takich przygód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Skorzystałem z chwili wolnego czasu by poczytać i pozaglądać w autku tu i tam. U mnie, co prawda nic nie cieknie, ale też nie ma tej śrubki. Faktycznie aż się prosi by ją wkręcić. Więc uczyniłem to, przed wkręceniem zanurzając gwint w smarze grafitowym. Do wkręcenia użyłem giętkiej przedłużki klucza nasadowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.