notek-a Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Cóż, mnie uczono (choć nie jestem mechanikiem - mnie na Polibudzie nauczono jak budować budynki), że silnik układa się "mechanicznie" pod użytkownika. Ja polibudy nie skończyłem, a tylko Akademię Muzyczną. Ale jednak coś w tym "układaniu się" jest i w tym przypadku dziadek mógł to s........ć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Cóż, mnie uczono (choć nie jestem mechanikiem - mnie na Polibudzie nauczono jak budować budynki), że silnik układa się "mechanicznie" pod użytkownika. Komputer tu nie ma nic z tym wspólnego - dość powiedzieć, że w przypadku awarii tego podzespołu kupuje sie nowy i poprostu wpina bez jakiegoś dodatkowego programowania. Ale OK, dziś "układałem" ten samochód przez 6okm, jutro pobawię się w dłuższej trasie... manix - nie obraź się, ale chyba masz jakiś problem ze sobą? Lubisz "Archiwum X"? Masz własne poglądy i zdanie - "musisz mieć problemy ze sobą":kolega to chyba nie Polibudę tylko psychologię skończył??p.s.wierzę też w duchy...tyle że nic tobie do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Jak dostać się do filtra powietrza? Zakładam, że znajduje sie on nad silnikiem i jego górna obudowa jest czymś przypocowana. Zdjąłem dwie (widoczne) zapinki ale wciąż coś ją trzyma, a nie widze już żadnych innych zapinek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 1.4 czy 1.6 A sorry 1.4 zaraz Ci odpowiem Jak odpiąłeś te dwie spinki(z boku i z przodu)odchyl w dół dolną obudowę na jakieś dwa trzy cm i pociągnij do siebie.Z tyłu filtra są dwa wpusty z których musisz obudowę wyciągnąć,uwazaj na spinki,lubią wypadać i zginąć!!! Górna obudowa zostaje ,odchodzi dolna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawel Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Gdziesz czytałem,że "przekłamanie licznika jest celowe ( nie pamiętam dlaczego), dlatego wskazania GPS jest rzeczywistą predkością !! A propo, co jakiś czas rozprogramowuje mi się szyba kierowcy ???? dlaczego ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 (edytowane) Gdziesz czytałem,że "przekłamanie licznika jest celowe ( nie pamiętam dlaczego), dlatego wskazania GPS jest rzeczywistą predkością !! A propo, co jakiś czas rozprogramowuje mi się szyba kierowcy ???? dlaczego ????? Ja się domyślam tylko, ale pewnie przekłamanie licznika (zawyżanie) jest celowe, żeby producenci mogli uniknąć kłopotów. Bo co by było jakby pokazywał troszeczkę za mało i ktoś np. dostałby mandat za przekroczenie prędkości, chociaż jego licznik pokazywał prawidłowo? Nie mówiąc już o sprawach poważniejszych jak wypadki. Nie opędzili by się od spraw w sądach. Trochę wytłumaczone jest to tutaj A z tą szybą - nie odłączasz przypadkiem akumulatora? Przepraszam, że tak pytam, bo jeśli nie, to może coś z alarmem? Edytowane 11 Lutego 2010 przez notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 1.4 czy 1.6 A sorry 1.4 zaraz Ci odpowiem Jak odpiąłeś te dwie spinki(z boku i z przodu)odchyl w dół dolną obudowę na jakieś dwa trzy cm i pociągnij do siebie.Z tyłu filtra są dwa wpusty z których musisz obudowę wyciągnąć,uwazaj na spinki,lubią wypadać i zginąć!!! Górna obudowa zostaje ,odchodzi dolna. Zrobiłem tak jak mówiłeś i otworzyłem - dzieki...:-) Filtr jest czysty - nie jest nowy, ale jest czysty i drożny. Nic to, może poprostu poprzedni użytkownik "zamulił" auto? Chyba poproszę, żeby dali ten samochód na wypożyczenie i może wtedy jakiś młody gniewny odpowiednio je "odmuli"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 może wtedy jakiś młody gniewny odpowiednio je "odmuli"... Ja się nie upieram przy swojej teorii. Może lepiej dać na sprawdzenie do serwisu, co i tak prawdopodobnie będziesz robił, decydując się na zakup. A jeśli serwis powie, że w tym temacie jest wszystko ok, to pozostanie Ci samemu go trochę odmulić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawel Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Nie - nie odłączam . samochód stoi w garażu tak, że temperatur (-) też wykluczam!!???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Koledzy z forum Octavii sugerują mi, że "zamulenie" silnika może być spowodowane przytkaniem katalizatora powstałym z powodu pokonywania krótkich odcinków w jeździe miejskiej... Ale z drugiej strony auto zrobiło we wtorek trasę Gdańsk --> Warszawa. Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Nie wiem. Ja zazwyczaj pokonuję krótkie odcinki w jeździe miejskiej i nic mi się nie przytkało. Czy to jest bardzo duża różnica między tym a tamtym egzemplarzem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 No co jak co ale katalizator się nie przytyka, to nie filtr cząstek stałych w dieslu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Nie wiem. Ja zazwyczaj pokonuję krótkie odcinki w jeździe miejskiej i nic mi się nie przytkało. Czy to jest bardzo duża różnica między tym a tamtym egzemplarzem? Zauważalna: ten osiągnął 150km/h na pewnym odcinku. Poprzedni te same 150km/h osiągnął w połowie tego odcinka i wciąż żwawo przyśpieszał, tylko ktoś mnie przyblokował... Może Note nie jest mi pisany i jednak powinienem wrócić do pierwotnej koncepcji kupna Zafiry...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Ha!teraz mnie oświeciło! Może to nie byc wina kata,ale któregoś z tłumików,miałem już tak.Nowy tłumik a oberwała się w nim wykładka głusząca i zatykała przelot,auto było strasznie mułowate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Nie mam pojęcia jak zachowują się auta z silnikiem 1,4 - takim przejechałem się jedynie raz i to 3 lata temu.Zresztą w obecnych warunkach drogowych nie da się obiektywnie ocenić osiągów auta. Jeśli masz wątpliwości co do jego "żwawości" podjedź do najbliższego dilera Nissana i poproś o jazdę próbną modelem 1,4. Z pewnością chętnie się zgodzą. Sprzedaj im kit,że ten którym przyjechałeś to egzemplarz kumpla . Będziesz miał możliwość porównania. Egzemplarze do jazd próbnych są nieźle ujeżdżane (głównie przez personel salonu) więc nie można im zarzucić, że je ktoś zamula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Dobra, chyba go troszkę "odmuliłem": dziś setkę osiągał po 13-14s Ale jest następna niepokojąca rzecz: zawsze przy zmianie z 3-ki bezpośrednio na 5-tkę pojawia się zgrzyt... Nic to, auto jedzie w poniedziałek do ASO na usunięcie usterek i "usterek" i ma z niego wrócić całkiem sprawne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 13-14 sekund do setki dla 1.4 to chyba dobrze - nissan podaje 13,4 s. Czyli jednak dał się odmulić. Może ta moja teoria nie była taka zła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Ponadto zauważyłem, że mój GPS pokazuje aktualną prędkość z pewnym opóźnieniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Ponadto zauważyłem, że mój GPS pokazuje aktualną prędkość z pewnym opóźnieniem... To chyba zależy od szybkości procesora GPS-u. Ale tak czy inaczej, jeśli jedziesz dłużej ze stałą prędkością i GPS "zdąży" wskazać już tą co chce, to i tak będzie różnica między licznikiem a GPS-em (jak we wcześniejszych postach). A tak z ciekawości spytam - w Skodzie nie było różnic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Też -10%... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 z 3 na 5? a po co? to auto nie ma sportowej skrzyni biegów i raczej nie lubi sportowców mieszających lewarkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Sportowców? Dar to ty chyba biegów nie umiesz zmieniać? czasami jest tak ze po wejściu na 80 z trójki nie ma potrzeby jeszcze ciągnąć go na czwórce więc 5 wchodzi bez zgrzytu i problemu i spokojna jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agamek12 Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Cóż, ja preferuję styl jazdy ekodrajwing, ale czasem zdarza mi się przyśpieszać/wyprzedzać na 2-ce. A po dojściu do 80km/h nie wiedzę sensu wrzucania 3-ki czy czwórki i wrzucam od razu 5-tkę. W trasie prawie zawsze wyprzedzam na 3-ce i też na koniec manewru (przy 110-120km/h) wrzucam 5-tkę... A sportowcem nie jestem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 (edytowane) kręcenie motoru na dwójce do 80 km/h niewiele ma wspólnego z jazdą eko Edytowane 14 Lutego 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Dar ty byłbyś chyba chory jakbyś nie dokręcił?Agamek wyraźnie napisał"czasami"a to robi dość istotną różnice ,chyba że masz kłopot z czytaniem....to sorry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.