Dar1962 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 mokre szyby wewnątrz auta - a w zasadzie zamarznięte od wewnątrz - to teraz bardziej prawdopodobne - to często efekt zapchanych otworów nawiewowych na zewnątrz podszybia. Zbiera się tam śnieg, który topi się stopniowo, zmienia w lód, wnika do środka i całkowicie blokuje otwory dolotowe. Jedyny skuteczny sposób na ich udrożnienie to wstawienie auta do dobrze ogrzanego garażu na cała noc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Dar,Tobie chodzi o ten plastik na podszybiu czy to co pod nim?Bo jak to co pod nim to nie ma możliwości zapchania tych otworów,tam sa dziury że rękę można wsadzić,ile trzeba by było śniegu napchac zeby je zatkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 jeśli auto garażuje pod chmurką - da radę - wcześniej czy później wszystko zamarznie. Aby termowentylator mógł skutecznie dmuchać przez wewnętrzne nawiewy, musi najpierw pobrać skądś powietrze - pobiera je właśnie z zewnątrz poprzez kratki podszybia. Jeśli są oblodzone - dmuchawa hałasuje ale nic nie dmucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Na prawdę nie dane mi to było przezyć,ale....może tak też być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 (edytowane) czyszczenie sprężonym powietrzem to półśrodek- pleśni z filtra w ten sposób nie usuniesz. A tak poza tym - ciekaw jestem bardzo jak wygląda 2 letni nie wymieniany filtr kabinowy Jak nowy-ale uderzam się w pierś ,mera culpa,zapomniałem dodać że chodzi o n15 bez klimy ;)jest dwu częsciowy i szary tak jak nowy pleśni tam nie uświadczysz.pozostałe auta serwis w a.s.o.więc nie wiele mam do gadania Edytowane 26 Stycznia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 No tak bez klimy to se mozna dmuchać,przy klimie nie da rady ,wilgoć na filtrze dobrze klei cząstki kurzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 w autach wyposażonych w klimatyzację próba "wytrzepania" czy odkurzenia filtra z zanieczyszczeń jest o tyle nieskuteczna, co bezsensowna. Po roku eksploatacji klimy pokrywają zwykle go liszaje pleśni i innego wilgotnego świństwa które często śmierdzi.Pozostaje tylko regularna wymiana. Koszt ok. 45 zł da się przeżyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 (edytowane) w autach wyposażonych w klimatyzację próba "wytrzepania" czy odkurzenia filtra z zanieczyszczeń jest o tyle nieskuteczna, co bezsensowna. Po roku eksploatacji klimy pokrywają zwykle go liszaje pleśni i innego wilgotnego świństwa które często śmierdzi.Pozostaje tylko regularna wymiana. Koszt ok. 45 zł da się przeżyć jeśli nie musisz na gwarancji płacić serwisowi 181zł -patrz mój post: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61722-przeglad/ Edytowane 27 Stycznia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 (edytowane) nie ma przymusu wymiany wkładu filtra zakupionego w aso, można nabyć (identyczny) w wolnej sprzedaży za 1/4 ceny aso i wymienić go samemu albo będąc w aso wręczyć panu mechanikowi zakupiony przez siebie - choć nie wiem, ile oni sobie liczą za robociznę przy akurat tej, zajmującej 10 minut i niezbyt skomplikowanej czynności Edytowane 28 Stycznia 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 (edytowane) nie ma przymusu wymiany wkładu filtra zakupionego w aso, można nabyć (identyczny) w wolnej sprzedaży za 1/4 ceny aso i wymienić go samemu albo będąc w aso wręczyć panu mechanikowi zakupiony przez siebie - choć nie wiem, ile oni sobie liczą za robociznę przy akurat tej, zajmującej 10 minut i niezbyt skomplikowanej czynności akurat za wymianę dodatkowo nic nie biorą bo to jest w cenie przeglądu.ale jeśli kupisz nie orginalny(bo gdzie kupić sygnowany logo nissan parts?) to jak będzie awaria klimy (choć producent wkładu nie ma tu nic do rzeczy,mogą odmuwić naprawy i weź się sądź)ja wiem że to bzdura ale to samo z olejem.wymienisz na taki jak trzeba ,a oni ...że na własne ryzyko. Edytowane 28 Stycznia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Dar jeśli chodzi o Note i wymiane filtra kabinowego ,to nie pisz ze to pestka ,bo jest to czynność z którą wbrew temu co można sądzić,niejeden ma duże kłopoty,a dojście do obudowy i samo założenie go(trzeba go złamac)stanowi nie lada problem.Ja wymieniałem sam,a na przeglądzie zastrzegłem wymianę,panowie bez żadnych dyskusji i podtekstów obeszli ten punkt.Na koniec tylko poinformowano mnie ze sprawdzono jego stan pod wzgledem czystości,ale to nie zostało wliczone w koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 (edytowane) Filtr powietrza z logo nissana?? oglądałem uważnie pierwszy filtr z mojego notka - miał logo Valeo to tyle jeśli chodzi o części sygnowane logo producenta. Co do wymiany - pierwszy raz filtr wymieniałem pod nadzorem kumpla, który miał to doświadczenie już za sobą Drugi raz samodzielnie. Zajęło mi to 15-20 minut z przerwą na papierosa.Przy tradycyjnym sposobie wymiany potrzebna ręka jak szyja strusia,należy wygiąć nowy filtr ryzykując jego złamanie.Niczego nie trzeba łamać gdy wpierw odkręcimy 6 wkrętów i wyjmiemy wnętrze schowka.Ostrożnie należy wyłuskać tylko kominek dostarczający chłodzone powietrze do schowka.Reszta to zabawa,wszystko jest jak na dłoni.Ten sposób polecam majsterkowiczom - jest łatwiejszy.Na koniec uwaga - nie przesadzić z ponownym dokręcaniem na siłę wkrętów-łatwo rozkalibrować blaszane podkładki, w które się wkręcają Edytowane 28 Stycznia 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Zgadza się ,ale to też juz wcześniej opisałem Ale odświeżyć nigdy za wiele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 (edytowane) Filtr powietrza z logo nissana?? oglądałem uważnie pierwszy filtr z mojego notka - miał logo Valeo to tyle jeśli chodzi o części sygnowane logo producenta. u mnie:TIIDA- powietrza, ma logo renault , a przeciwpyłkowy nissan genuine parts MICRA K12-nissan ,nissan almera n15-nissan,nissan(przeciwpyłkowy)były orginalne ale już od dawna filtron Edytowane 28 Stycznia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.