Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpaleniem


Gość RYNI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A pompka na filtrze twardnieje? Bo jeśli nie to jest pęknięta przepona, a to działa jak zawór zwrotny.

Cóż mogę więcej doradzić?

Świece żarowe?... Na odległość to wróżenie z fusów...

Było trochę na ten lub podobny temat:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70655-x-trail-22-dci-ciezko-zapala-i-szarpie-na-zimnym-silniku/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80126-nowosc-mozliwa-przyczyna-ciezkiego-odpalania-x-traila-w-zime/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/75813-t30-auto-nie-odpala/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74579-x-trail-nie-odpala-pomocy/

I tu z Almery o cofającym się paliwie:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/39620-cofanie-si%C4%99-paliwa/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dci na ten przykład  nie miał pompki przy filtrze, odpalał  od razu na paliwie z wtrysków ale  po chwili gasł i trzeba było kręcić chwilę . Dołożenie pompki pomogło.  

Na pewno warto  pompkę ręczną sprawdzić lub dołożyć jeśli nie ma . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dci na ten przykład  nie miał pompki przy filtrze,

Przy tym roczniku nie miałeś takiej pompki ?

post-68386-0-44629100-1445181831_thumb.j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym roczniku nie miałeś takiej pompki ?

post-68386-0-44629100-1445181831_thumb.j

Aaaa o tej pompce mówisz , nie no ta pompka to badziewie ( myślałem ,że to odpowietrznik a nie pompka )  i mam taką - nie wiem czy sprawna ale wątpie skoro dołożenie gruszki pomogło  . Ja mówiłem o gruszce na przewodzie. Widziałem ją w kilku x-trailach starszych i gdzieś w jakiejść serwisówce chyba nawet jako fabryczne wyposażenie. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to badziewie i psuje się zwłaszcza na mrozie.

Przerabiałem to w Patrolu na inne i kiedyś w Daihatsu na filtr z Lublina i pompkę/gruszkę.

W obu przypadkach cofało się paliwo.

W moim Xie jeszcze działa, ale pewnie dla tego że używam jej tylko przy zmianie filtra paliwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A pompka na filtrze twardnieje? Bo jeśli nie to jest pęknięta przepona, a to działa jak zawór zwrotny.

Cóż mogę więcej doradzić?

Świece żarowe?... Na odległość to wróżenie z fusów...

Było trochę na ten lub podobny temat:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70655-x-trail-22-dci-ciezko-zapala-i-szarpie-na-zimnym-silniku/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80126-nowosc-mozliwa-przyczyna-ciezkiego-odpalania-x-traila-w-zime/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/75813-t30-auto-nie-odpala/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74579-x-trail-nie-odpala-pomocy/

I tu z Almery o cofającym się paliwie:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/39620-cofanie-si%C4%99-paliwa/

Dzieki za pomoc sprawdzilem wszystko pompka twarnieje nie ma zadnych wyciekow po nacisnieciu pompki 2-3 razy odpala bez problemu zaczne od wymiany filtra paliwa i zaleje paliwo na innej stacji . Pozdrawiam

Dzieki za pomoc sprawdzilem wszystko pompka twarnieje nie ma zadnych wyciekow po nacisnieciu pompki 2-3 razy odpala bez problemu zaczne od wymiany filtra paliwa i zaleje paliwo na innej stacji . Pozdrawiam

Problem znikl samochod odpala normalnie kilka razy dopompowalem reczna pompka paliwo .  Wyglada ze byl uklad zapowietrzony pewnie przy wymianie filtra paliwa . Na razie jest ok obroty lekko faluja tzn. 800-900 przez 5-10 sekund dolalem jeszcze do paliwa dodatek -40st. i przegonilem go porzadnie 300km po autostradzie . jak sie cos zmieni dam znac .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, od niedawna mam problem z moim iX'em. 

Kilka razy zdażyło mi się podczas trasy gdy robiłem postój, że nie mogłem odpalić auta. Normalnie kręciło ale nie chciało odpalić, dodawałem gazu to odpalało. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna mam problem z moim iX'em. 

Kilka razy zdażyło mi się podczas trasy gdy robiłem postój, że nie mogłem odpalić auta. Normalnie kręciło ale nie chciało odpalić, dodawałem gazu to odpalało. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli musisz odczytać błędy. Można samemu.  Nawet nie koniecznie. To będzie czujnik wałka rozrządu. Jest gdzieś opis na forum obydwu spraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@GrzegorzSS u mnie w tej kolejności (dokładnie to samo miałem), pojawiło się nagle, bez wcześniejszych objawów:

1. wymiana filtra na nowy

2 po dłuższym czasie powrót objawu - uszkodzona membrana w ręcznej pompce paliwa. Wymiana na nową lub zmiana systemu filtrowania na filtr bez podstawy + pompka gruszka. 

 

Zrób pkt. 1 pojeździj jak nie pomoże to pkt.2

Edytowane przez strus251
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

u mnie podobna przypadłość. Auto sporadycznie ciężko odpala, niska moc.

Przy filtrze paliwa poprzedni właściciel coś nieudolnie zaczął majsterkować.

Zauważyłem że pompka jest zapadnięta, a na wężyku paliwa jest dołożony zaworek zwrotny.

Strus251 jaki konkretnie filtr paliwa bez pompki proponujesz ? pomożesz dobrać jakiś symbol filtra ?

czy jest dostępny jakiś zestaw regeneracyjny tej pompki ?

filtr paliwa.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, nie pomogę Ci jeżeli chodzi o filtry.

W zasadzie jak nad tym myślałem to wszedłem na stronę Filtrona i podając parametry dopasowywałem sobie filtr.

Według mnie będzie pasował każdy posiadający dwa króćce 10mm. 

 

Tam trafiłem na info, że w rocznikach 2006-2007 były montowane takie:

http://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?action=showFilter&engType=YD22ETi&formType=1&hp=136&prodFrom=09%2F2003&prodTo=06%2F2007&vehicleMake=NISSAN&vehicleModel=X-TRAIL&vehicleSubmodel=2.2dCi&vehicleType=cars&backAction=showSubmodelFilters&partNumber=PP+971%2F5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz. zamówiłem dziś PP857/3 i zobaczymy czy się uda przeróbka przewodów i czy mocowanie siądzie. dam relacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

w piątek wkońcu się udało wymienić podstawę filtra paliwa :)

Przed wymianą popierając się na wcześniejszych naprawach przygotowałem się nieco lepiej żeby mi nie brakło np. opaski ściskowej lub kawałka wężyka kiedy już wszystko rozkręcone a sklepy pozamykane.

-Nowy filtr (filtron PP857/3) (koszt 75 zł)

-Używana obudowa Filtra (koszt 40 zł allecośtam)

-nowe przewody paliwowe po 1mb. fi6 + fi 8 + fi 10 + opaski zaciskowe (koszt 45 zł)

Całkowity koszt materiałów: 160 zł (+ około 2-3 godz robocze pracy)

Teraz zapewne uruchomiło się zielone światełko dla hejtu dlaczego tak długo, przecież to tylko wymiana filtra paliwa...

Niestety to nie tylko wymiana filtra....

1)Po zdemontowaniu starej podstawy/obudowy z filtrem trzeba było oddzielić blaszaną osłonę od mocowania podstawy która była zgrzana fabrycznie aby móc zamontować nowe mocowanie z x-traila < 2006 r.

2)Przewód paliwowy zasilający idący od zbiornika do starej podstawy filtra były mocowane od dołu podstawy, a przy nowym filtrze u góry więc były o jakieś 10-15 cm za krótkie. (łączenie w okolicach maglownicy przy czym 1 metr bieżący przewodu spokojnie wystarczył) Na przewodzie pomiędzy filtrem a listwą należy zamontować zaworek zwrotny który miałem akurat już wcześniej.

3)Przewód powrotu w modelach <2006r omijał filtr paliwa i wracał bezpośrednio do zbiornika paliwa, więc trzeba było go także przygotować na odpowiednią długość i przepuścić przez filtr co nam daje w zimie dodatkowe podgrzewanie filtra ponieważ paliwo na powrocie wraca zawsze cieplejsze.

4)Po zalaniu filtra paliwem i skręceniu przewodów należy odpowietrzyć układ co jest utrudnione przez brak pompki na podstawie filtra. Warto by było zastosować polecaną tzn. gruszkę (słowa kluczowe np. na allegro; ręczna pompka gruszka paliwa - koszt około 15-20 zl) niestety nie dostałem jej do nabycia na miejscu więc została metoda poluzowania przewodów wtryskowych. W x-trail wystarczy poluzować przewody na listwie, nie ma potrzeby na wtryskach. Uwaga !! Przed kręceniem należy wypiąć 4 wtyczki od wtrysków umieszczone pod intercoolerem aby nie chodziły na sucho co może spowodować ich uszkodzenie. Po ukazaniu się paliwa na przewodzie wtryskowym dokręcamy go, i tak z każdym po kolei. Zakładamy wtyczki od wtrysków i odpalamy auto :)

 

 

 

komplet.png

przewody i filtr.png

obudowy.png

Edytowane przez lukasczempik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Pieszek napisał:

lukasczempik i co operacja pomogła? auto lepiej odpala? jak przy niskich temp. sprawdzałeś? bardzo fajna relacja!

auto i lepiej odpala i znacznie czuć przyrost mocy. (dodatkowo wyczyścilem zawór egr) Teraz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka.

Został tylko problem wysokich obrotów z którym nie mogę sobie poradzić.

 

 

Umówiłem się na przyszły tydzień do profesjonalistów ale czuje że pójdzie po kieszeni....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...