Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[T30] X-trail 2,2 dci 2004 problem z paskiem


Guest Johny1974
 Share

Recommended Posts

Guest Johny1974

Witam

Jestem posiadaczem X-trail 2,2 dci 2004 rok i mam mały problem z paskiem. Przy zimnym silniku piszczy.

Później po rozgrzaniu silnika ta dolegliwość ustępuje. Dodam, że pasek by wymieniany. Słyszałem potoczne opinie,

że te auta tak mają. Proszę o radę.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem posiadaczem X-trail 2,2 dci 2004 rok i mam mały problem z paskiem. Przy zimnym silniku piszczy.

Później po rozgrzaniu silnika ta dolegliwość ustępuje. Dodam, że pasek by wymieniany. Słyszałem potoczne opinie,

że te auta tak mają. Proszę o radę.

Pozdrawiam

Witam, miałem podobnie przy 80tys. Pasek piszczał na zimno, po rozgrzanym silniku się to trochę normowało, ale w końcu zaczął piszczeć cały czas. Wymieniłem pasek i trochę pomogło, ale popiskiwał dalej. Wymieniłem łożysko w rolce napinającej i problem zniknął. Łożysko kosztowało 13pln marki KOYO. Serwis poinformował mnie, że rolka + mocowanie do niej 400pln! Łożysko wymieniłem sam i jest ok. Problem zniknął - nic nie piszczy. Może w Twoim przypadku to rolka...

Link to comment
Share on other sites

Johny1974

 

Spróbuj jeszcze trochę naciągnąć pasek,często nowe paski trochę się rozciągają po założeniu :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Johny1974 Spróbuj jeszcze trochę naciągnąć pasek,często nowe paski trochę się rozciągają po założeniu :rolleyes:

Dokładnie-zapomniałem o tym wspomnieć. Naciągałem dwa razy, na początku było ok, potem znów zaczynał piszczeć, ale te dwa razy starczyły na jakieś 2 miesiące, potem się już skończył zapas(do napinania) :shifty: wymieniłem pasek i wspomniane łożysko i od dwóch miesięcy nic nie piszczy, naciągany był raz; przy wymianie.

Edited by perkozek
Link to comment
Share on other sites

Guest Johny1974

Dokładnie-zapomniałem o tym wspomnieć. Naciągałem dwa razy, na początku było ok, potem znów zaczynał piszczeć, ale te dwa razy starczyły na jakieś 2 miesiące, potem się już skończył zapas(do napinania) :shifty: wymieniłem pasek i wspomniane łożysko i od dwóch miesięcy nic nie piszczy, naciągany był raz; przy wymianie.

 

 

Dziękuję za radę. Spróbuję wymienić to łożysko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam, miałem podobnie przy 80tys. Pasek piszczał na zimno, po rozgrzanym silniku się to trochę normowało, ale w końcu zaczął piszczeć cały czas. Wymieniłem pasek i trochę pomogło, ale popiskiwał dalej. Wymieniłem łożysko w rolce napinającej i problem zniknął. Łożysko kosztowało 13pln marki KOYO. Serwis poinformował mnie, że rolka + mocowanie do niej 400pln! Łożysko wymieniłem sam i jest ok. Problem zniknął - nic nie piszczy. Może w Twoim przypadku to rolka...

 

Dołączam się do tych pisków i mam pytanie o którym pasku mowa są przecież dwa i która to rolka przecież pasek napina się alternatorem?Proszę o wyjaśnienie bo denerwuje mnie jak silnik ładnie cyka a tu coś piszczy! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest amator x-triala

Ja właśnie się zastanawiałem, czy to poranne piszczenie zimnego silnika to taka "uroda" tego modelu samochodu i... teraz juz wiem, co w trawie piszczy... ;) Powiedzcie mi proszę czy poza tym denerwujacym dźwiękiem, ma to jakiś negatywny wpływ na ekspoloatacje samochodu? (np.: słabiej napędza alternator, albo grozi zerwaniem paska?)

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie się zastanawiałem, czy to poranne piszczenie zimnego silnika to taka "uroda" tego modelu samochodu i... teraz juz wiem, co w trawie piszczy... ;) Powiedzcie mi proszę czy poza tym denerwujacym dźwiękiem, ma to jakiś negatywny wpływ na ekspoloatacje samochodu? (np.: słabiej napędza alternator, albo grozi zerwaniem paska?)

 

Witam.Zrobiłem dokładnie tak jak wcześniej była mowa czyli wjazd na kanał,ponieważ owa felerna rolka jest zamontowana poniżej koła pasowego i dostęp od góry jest niemożliwy,wymieniłem pasek od klimy oraz łożysko rolki napinającej,pasek alternatora wystarczyło trochę naciągnąc i pomogło,nic nie piszczy. A tak przy okazji odkryłem wyciek oleju przy kole pasowym wału korbowego i mam pytanie jaka jest kolejnośc naprawy,czy uszczelniacz da się wymienic od strony zewnętrznej?

Link to comment
Share on other sites

Guest amator x-triala

Witam.Zrobiłem dokładnie tak jak wcześniej była mowa czyli wjazd na kanał,ponieważ owa felerna rolka jest zamontowana poniżej koła pasowego i dostęp od góry jest niemożliwy,wymieniłem pasek od klimy oraz łożysko rolki napinającej,pasek alternatora wystarczyło trochę naciągnąc i pomogło,nic nie piszczy. A tak przy okazji odkryłem wyciek oleju przy kole pasowym wału korbowego i mam pytanie jaka jest kolejnośc naprawy,czy uszczelniacz da się wymienic od strony zewnętrznej?

Dużo zapłaciłeś za ten pasek i łozysko?

Link to comment
Share on other sites

Guest amator x-triala

Lożysko polskie za 10zł. pasek 20zł-rozmiar 13/925mm.

Dzięki wielkie za info. Skoro za takie pieniąde mozna sie pozbyć tego piszczenia to warto szybko to zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za info. Skoro za takie pieniąde mozna sie pozbyć tego piszczenia to warto szybko to zrobić.

Potwierdzam - należy wymienić łozysko - u mnie nawet tylko wymiana samego łozyska wystarczyła, żeby pozbyc się dziwnych pisków, skrzypienia itp......

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

A jaki prawidłowo powinien być pasek do alternatora. Założyłem 13*975 i piszczy naciąganie pomaga na dzień, może dwa, prawdopodobnie powinien być WA 975/ma mieć inny stożek klina/ czy to prawda?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Floydoo

He he czytam czytam i widze że nie tylko ja z tym walczę.

 

Pasek oryginalnie jest 13x935, choć wyżej widziałem 925, mi w sklepie dobrano 900 i wymieniłem na 938 - zobaczymy...

 

Łożysko o symbolu 6301 2RS (obustronnie zakryte) wymiary 12x37x12.

 

Dodam dla jasności, że paskek od alternatora i pompy wspomagania czyli ten od silnika jest napinany alternatorem a pasek od AC jest napinany rolką.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej,

 

zauważyłem pewien problem. A mianowicie jak zapalam auto piszczy chwile coś z okolic alternatora - może pasek? Potem cichnie, ale po przejechaniu iluś tam km np. dziś ok 55 km i zostawieniu auta na wolnych obrotach słyszę, że coś piszczy równomiernie (łi łi łiłi..) i jak dodam gazu to oczywiście też [piszczy tylko zagłusza praca silnika... na wolnych obrotach słychać to wyraźnie...

 

coś obstawiacie? co sprawdzić i ew. co wymienić?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

zauważyłem pewien problem. A mianowicie jak zapalam auto piszczy chwile coś z okolic alternatora - może pasek? Potem cichnie, ale po przejechaniu iluś tam km np. dziś ok 55 km i zostawieniu auta na wolnych obrotach słyszę, że coś piszczy równomiernie (łi łi łiłi..) i jak dodam gazu to oczywiście też [piszczy tylko zagłusza praca silnika... na wolnych obrotach słychać to wyraźnie...

 

coś obstawiacie? co sprawdzić i ew. co wymienić?

 

Albo pasek od alternatora jest luźny albo stary i wyciagnięty .Ewentualnie nawet moga byc wyrobione koła pasowe.

Najlepiej na poczatku sprobowac nieco podciagnąc naprężenie paska.Jak to nie przyniesie efektu -wymienic na nowy pasek.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Już kiedyś pisałem jak sprawdzic czy to pasek. - Rada fachmana od rozruszników i alternatorów.

Wyciągamy bagnet od poziomu oleju i delikatnie wycieramy go od wewnętrznej strony paska, można 2x. Następnie odpalamy silnik, jesli piszczenie ustało, tzn. że pasek. Naciągamy go, a jeśli się już nie daje naciągnąć, to wymieniamy na nowy.

Link to comment
Share on other sites

W obecnej chwili napędy pasków klinowych lub wieloklinowych są bardziej rozbudowane niż układy rozrządu. rolki prowdzące, napinacze, sprzęgła alternatora nie pozwalają na jednoznaczną wskazania przyczyny piszczenia paska k. lub w-k.. W przypadku problemów zalecam demontaż i sprawdzenie dokładne każdego elementu.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś ma informację ile km albo lat pasek od aletrnatora lub ten drugi może popracować? U mnie po ok 40tyś km widać małe pęknięcia. Będę wymieniał na jesien. Kosztowały mnie chyba 2 x po ok. 20zł.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Na to nie ma reguły kolego.

Mnie inny pasek, bo rozrządu /w innym samochodzie/ pękł po 23 tyś.!!!!!!!!!!! Wyglądał jakby ktoś go w poprzeg przeciął. Pękł na prostej drodze przy prędkości 40km/h i nie było żadnych szarpnięć. Głowica do wymiany!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

pas

ostatnio ucichło, teraz zaczyna piszczeć łi łi łi w senie w ten sposób jak odpalę i po paru chwilach cisza, no i zaczyna lekko piszczeć jak dłuzej postoi na wolnych obrotach ... stawiamy dalej na apsek?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Spróbuj tak jak kiedyś pisałem - kapke oleju na wewnętrzną stronę paska. Jak przestanie, to pasek i trzeba naciągnąć, a jak sie już nie da, to wymiana.

Link to comment
Share on other sites

Można też prysnąć WD-2012 (żeby nie było, że reklamuję :whistle: ). Albo polać pasek wodą.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...