oguh Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Przyznam się bez bicia, że nie sprawdzałem paska, bo jak parę dni było sucho, to objawy znikły, albo występowały bardzo cicho i tylko po dłuższej chili na wolnych obrotach. Dziś dojechałem do roboty i znów ten dźwięk, dodam, że pada od dwóch dni i siąpi, czy wilgoć ma wpływ na ten dźwięk? Jeśli to pasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 (edytowane) Czasami piszczy jak sie wjedzie w kałuże, a czasami wręcz przeciwnie-ustępuje. Zależy od paska i mocy jego naciągnięcia. Edytowane 1 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Czy to aby napewno pasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 sądzę, że pasek, bo gdyby łozysko, to by juz nie cichło prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Najpierw sprawdź pasek a później będziemy domniemywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 mój mechanik popsikal czymś pasek i nie piszczal... dziś znów popiskuje, a więc pasek do wymiany nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 mój mechanik popsikal czymś pasek i nie piszczal... dziś znów popiskuje, a więc pasek do wymiany nie? Radze zmienić mechanika! To,ze pasek piszczy oznacza ,ze jest luźny lub zużyty.Pasek sie pryska tylko po to aby własciwie zlokalizować źródło pisków. A natłuszczenie czy zwilżenie paska jakims specyfikiem nie likwiduje faktu ,ze pasek sie po prostu ślizga! On dalej bedzie sie ślizgał(prawdopodobnie jeszcze intensywniej)tylko tego nie bedzie slychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Kolego to wiem, ale miałem sprawdzić czy to pasek, zmienie go przy obsludze auta za okoo 2000 km (tyle zostałomi do wymiany oleju i filtrów) chyba tyle jeszcze ten pasek wytrzyma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Nie ma jak już naciągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 moze i jest, nie pytałem, decyzja zapadła, że nowy przy obsłudze - najbezpieczniej, ten już na stary wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 moze i jest, nie pytałem, decyzja zapadła, że nowy przy obsłudze - najbezpieczniej, ten już na stary wygląda Naciagniecie paska jest dziecinnie proste .Powinno sie to zrobic natychmiast kiedy usłyszy sie ,ze slizga sie lub od razu zmienic na nowy. Jeżdżenie z tym i czekanie moze drogo kosztowac:pasek w najmniej oczekiwanym momencie może sie zerwać a jego ślizganie bardzo szybko wyrabia bieżnie koł pasowych i potem moze okazac ,ze nowy pasek nic nie da bo trzeba wymienic rowniez koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 ok, jak należy naciagnąć zatem pasek? jakaś instrukcja, sam to zrobię czy musi mechanik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 (edytowane) Jedna uwaga. Jak nigdy tego nie robiłe podjedż do kogos kto to robił. Nie jest to czynnosć niebezpieczna ale można przedobrzyć. Za mocno naciągniesz to zerwie się i za chwilę musisz montować nowy. Widziałem wiele przypadków gdzie zerwany w czasie jazdy pasek klinowy oprzyrządowania narobił sporo szkód. Edytowane 6 Marca 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 paski wymienione, po pewnym czasie znów piszczały - podjechałem naciągnął mechanik bo poluźniły się (njormalny proces) a teraz znów chwilke [piszczy po odpaleniu, cicho bo cicho ale za chwilę cisza sjest i zastanawiam się, czy nie jechac znów naciagnąć? ile razy tyzreba naciągać? Paski naciągniete i nowe. Teraz jak na dworze wilgotno lub ok 8 stC rano, pasek znów piszczy jakiś czas - to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciufryd Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Wotam mialem taki sam problem z paskiem od alternatora... Tzn piszczal... Naciagnolem mocniej ... I sie urwal... Nastepny trz piszczal .... Wiec zamowile w ASO oryginalny pasek za jakies 80 zl i od razu lepiej. Zero piskow, pasek chodzi cichutko no i jest normalnie naciagniety wiec nie obciaza alternatora. Wydaje mi sie se pasek oryginalny jest troszke inny niz wszystkie inne dobrane zamienniki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 ja mam oryginał i piszczy rano jak wilgotno i zimno, a zaś już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miro-Pń Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 ja mam oryginał i piszczy rano jak wilgotno i zimno, a zaś już nie Odświeżę temat. U mnie po walce z wymianą napinającej rolki klimy i pasków (min. Bosch, Meyle), co nic nie dało, udało mi się dostać pasek do napędu alternatora (bo to ten pasek jest sprawcą wszystkich kwików rano nawet po wymianie na nowy). Kupiłem pasek USA Dayco Szerokość [mm]:13, Długość [mm]:975, Symbol producenta: 13A0975C. już ponad miesiąc cisza i tak ma być. Cena na alledrogo 16,50,- dedykowny typowo do X-a T30 2,2 dci (inny kąt klina i wysokość paska). A i jeszcze jedno, trzeba zwrócić uwagę czy akumulator jest dobry. Stary i zużyty nie trzyma prądu i powstają duże obciążenia alternatora, który go stale ładuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 pasek piszczy bo ma opory, najczęściej sprężarki ale i innych agregatów, też alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiekcopper Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 Ja borykałem się z tym problemem ale wymieniłem łożysko na rolce napinacza i problem zniknął, niby nie powinno mieć z tym nic wspólnego ale pomogło koszt 9 zł godzina roboty a radości co niemiara Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 7 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2014 To ma raczej bardzo dużo wspólnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crayou Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 Mnie też już szlag trafia z tym paskiem. Poprzednio wymieniłem koło na alternatorze, bo ponoć było zużyte, wytarte z jednej strony. No i pomogło. Na góra 3 m-ce. Wątpię by znów się zużyło. Więc czas zmienić pasek (w sumie też jest świeży). Teraz nie wiem czy brać ori czy pokusić się o ten Dayco. Wysłałne z ZTE Gand X Quad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 U mnie tez piszczy, wymienialem pasek chwile bylo ok ale wrocilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekp Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 U mnie tez piszczy, wymienialem pasek chwile bylo ok ale wrocilo ja wymieniałem na oryginał ASO. Przeleciałem już ok 5 tyś i ani śladu piszczenia. Dla pewności wymieniłem oba, koszt zakupu ok 190 zł za dwa paski. pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebzunnet Opublikowano 22 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2014 Miałem to samo w swoim X-ie i mechanik napinał i napinał aż złamał podstawę pompy klimy. CO się okazało pasek napina się na trzech a nie dwóch śrubach. U mnie zmiana mechanika pomogła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 U mnie nie piszczy, ale od pewnego czasu nasilał sie taki stukot, skrobot (podobny do zacierającego się łożyska np alternatora ) jakby silnik miał się rozpaść po otwarciu maski polałem wodą na pasek i przez chwilę cisza jak makiem zasiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.