Thunder Opublikowano 23 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2014 U mnie popiskuje na zimnym, choć mam ori nissan. Ale załączam radio i jadę. Na ciepłym cisza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 U mnie popiskuje na zimnym, choć mam ori nissan. Ale załączam radio i jadę. Na ciepłym cisza . Ja mam Gates i to samo, 200m przejadę i jest cicho. A piszczy tylko jak jest morko lub wilgotno. latem nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Ja mam Gates i to samo, 200m przejadę i jest cicho. A piszczy tylko jak jest morko lub wilgotno. latem nic. Miałem Gates-y i okropnie piszczały. Wożę je w bagażniku tak na wszelki wypadek. Swoją drogą, ciekawe od czego to zależy. Inna guma czy profil paska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miro-Pń Opublikowano 30 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2014 Odświeżę temat. U mnie po walce z wymianą napinającej rolki klimy i pasków (min. Bosch, Meyle), co nic nie dało, udało mi się dostać pasek do napędu alternatora (bo to ten pasek jest sprawcą wszystkich kwików rano nawet po wymianie na nowy). Kupiłem pasek USA Dayco Szerokość [mm]:13, Długość [mm]:975, Symbol producenta: 13A0975C. już ponad miesiąc cisza i tak ma być. Cena na alledrogo 16,50,- dedykowny typowo do X-a T30 2,2 dci (inny kąt klina i wysokość paska). A i jeszcze jedno, trzeba zwrócić uwagę czy akumulator jest dobry. Stary i zużyty nie trzyma prądu i powstają duże obciążenia alternatora, który go stale ładuje. U mnie nadal cisza, czy wilgotno czy nie. Cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebol_l123 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2014 Czy oryginalne paski kupione w serwisie posiadają „ząbki” czy są gładkie? Też wymieniłem na nowe i dalej piszczą ale mechanik mi mówił, że jak dalej będą piszczeć to mi jeszcze wymieni na zwykłe pasy kupione w sklepie rolniczym bo ponoć słyszał, że to też skutkuję przy Nissanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Witam, U mnie również piszczą ?paski? gdy wilgotna pogoda na zewnątrz. Czy wiecie jakie są prawidłowe parametry pasków do X'a z 07.2004 dCi 136KM? Belt-fan & alternator: 11720AD200 Belt-compressor: 0211793523 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Nie wiem czy naciąganie coś da. Jest wilgotno, aku osłabione niższą temperaturą, wiec i alternator musi doładować zaraz po starcie. Daje opór na pasek i stąd (chyba) te piski. Jeśli po zagrzaniu silnika jest cicho, to świadczy że naciąg paska jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) Czyli nie wymieniać? Mechanik polał wczoraj wodą pasek od alternatora i koło pasowe na alternatorze i przestało piszczeć / ucichło.... Kazał kupić paski i koło pasowe do wymiany... W ASO mnie poinformowali, że to standardowy X'a problem i że tylko oryginalne paski go rozwiążą... w którą tu stronę pójść... ? Edytowane 9 Grudnia 2014 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Lepiej wymienić niż naciągać aż coś się urwie. Edytowane 10 Grudnia 2014 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Okazuje się, że pasek na alternatorze mam chyba źle dobrany: jest teraz Gates 6469MC. Według katalogu Gatesa powinien być: XPA975 QUAD POWER III (13 x 975 Lp)...Niby rozmiar ten sam, ale jednak pasek jest bardziej elastyczny i wytrzymały, choć rowkowany (oryginał jest płaski). Pasek klimatyzacji według katalogu Gatesa powinien być XPA907 (13 x 907Lp). Tak to jest jak mechanikom się pozwoli dobierać części... Chyba spróbuję pasek bagnetem od oleju potraktować żeby się upewnić, że to wina źle dobranego paska. Mam nadzieję, że ta metoda nie wpłynie negatywnie na inne części? Edytowane 10 Grudnia 2014 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebol_l123 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Ja mam teraz założony pasek kupiony w sklepie rolniczym (bez ząbków) i póki, co jest ok. Podobno jest on bardziej masywny i lepiej się układa. Kosztował ok 12 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Think68 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Witam. Odnośnie pasków to montujcie tylko oryginalne firmy Bando - mają swoją trwałość, jakość wykonania, kształt ząbków. Ja wymieniłem dwa, bo oba były popękane i jest ok. ( po 180000km ) Auto jest z Francji, T-30, 2.2dci, 2005r. widoczne stare naklejki po wymianach oleju Motul. Wymieniajcie na b.dobrej jakości elementy a pojeździcie b,długo. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Jesli koła nie sa wyrobione a elementy napedzane paskiem stawiają normalny opór to KAŻDY pasek klinowy ,który ma odpowiednie wymiary i bedzie mial prawidlowy naciąg-piszczeć nie będzie. Druga sprawa ,że juz nie wielu obecnych mechaników umie prawidłowy pasek napręzyć a tym bardziej juz użytkownicy aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) Drodzy Forumowicze, Problem pasków rozwiązany: Zakupiłem paski - Gatesy Quadpower (opisane w moim poprzednim poście), które miały być super ciche i mieć mniejszy opór toczenia... Po wymianie i kilka dni później, dodatkowym naciągnięciu, (na zimnym silniku) zaczęło nawet piszczeć jeszcze gorzej. A więc ten sam mechanik kazał mi teraz koło pasowe zmieniać, łożysko, etc.. Zmieniłem mechanika:) - zawiozłem samochód do innego fachowca wczoraj o 10:00, a o 14:00 samochód był zrobiony. Mechanik stwierdził, że to wina alternatora i zawiózł go do sprawdzenia i ... BINGO! - jedna z trzech diód, odpowiedzialna za ładowanie była spalona, co powodowało tak duży opór, że pasek ślizgając się piszczał, a podobno prawie się palił. Po wymianie diody cichutko:) Moja długa przygoda z piszczącym paskiem zakończona! Pozdrawiam! Edytowane 3 Lutego 2015 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Drodzy Forumowicze, Problem pasków rozwiązany: Zakupiłem paski - Gatesy Quadpower (opisane w moim poprzednim poście), które miały być super ciche i mieć mniejszy opór toczenia... Po wymianie i kilka dni później, dodatkowym naciągnięciu, (na zimnym silniku) zaczęło nawet piszczeć jeszcze gorzej. A więc ten sam mechanik kazał mi teraz koło pasowe zmieniać, łożysko, etc.. Zmieniłem mechanika:) - zawiozłem samochód do innego fachowca wczoraj o 10:00, a o 14:00 samochód był zrobiony. Mechanik stwierdził, że to wina alternatora i zawiózł go do sprawdzenia i ... BINGO! - jedna z trzech diód, odpowiedzialna za ładowanie była spalona, co powodowało tak duży opór, że pasek ślizgając się piszczał, a podobno prawie się palił. Po wymianie diody cichutko:) Moja długa przygoda z piszczącym paskiem zakończona! Pozdrawiam! Spalenie diody powodem oporu alternatora? Wybacz, ale coś nie halo... Może gość łożyska wymienił. Poza tym alternator ma 6 diód + 3 wzbudzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Ile mech wziął za tę robotę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 (edytowane) Historii z diodami bym sam nie wymyślił... Usługa mnie kosztowała 80zł (20zł - mechanik - za demontaż/montaż alternatora, 60zł - elektryk - za naprawę diody). Poza tym, chciałem tylko uświadomić forumowiczów, ze paski nieoryginalne też potrafią być ciche. Edytowane 4 Lutego 2015 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Alternator w tym modelu w ogóle rzadko pada. Nawet ze zuzytymi łoyżskami długo będzie chodził. Stawiam na właściwe ustalenie naciągu i tyle + może spray przeciw piszczeniu i 60 w pockecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Geodeta, ciekawy trop z tym alternatorem. Daj znać za miesiąc czy nadal jest OK. Kari padnięty alternator zdiagnozujesz od razu, bo Ci prądu braknie, ale ile aut jeździ z alternatorem, który nie trzyma parametrów? Nikt nie sprawdza czy prąd ładowania jest ok. Z osądami poczekajmy jakiś czas. Mamy w kraju wielu sprytnych i myślących mechaników, nie każdy to złodziej. może właśnie kolega Geodeta na takiego trafił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Nie wiem czy naciąganie coś da. Jest wilgotno, aku osłabione niższą temperaturą, wiec i alternator musi doładować zaraz po starcie. Daje opór na pasek i stąd (chyba) te piski. Jeśli po zagrzaniu silnika jest cicho, to świadczy że naciąg paska jest ok. Ten post Grzmota wyjaśnia mój przypadek, że to właśnie alternator (a nie pasek) stawiający duży opór był u mnie przyczyną piszczenia, które ustawało po ujechaniu kilku kilometrów. Edytowane 4 Lutego 2015 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Dobrze, tylko że Ty napisałeś że pasek wręcz się palił, więc to chyba bardziej opór mechaniczny niż spowodowany przepaleniem diody. Przepalenie diody odczułbyś na ładowaniu a nie na pasku. Zresztą nie ważne, nie ten temat. Najważniejsze że wszystko gra i wróciło do normy. Dodam jeszcze że kolega Zeshky ma racje z tymi mechami magikami (nie każdy to złodziej). Zasugerowałeś im alternator, to go "naprawili".Resztę, jak pisze Kari, zrobił spray. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) Pryskanie sprayem po piszczącym pasku daje dokładnie taki sam efekt jak pryskanie czy posmarowanie jakims tłuszczem piszczace klocki hamulcowe. Edytowane 4 Lutego 2015 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikollajj Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 podłacze sie pod temat bo i problematyka podobna jak myslicie co powoduje ten dzwiek? https://www.youtube.com/watch?v=JB4-B-R9ykw ja obstawiam lozysko napinacza paska taki jakby cwierkanie grzechodka, chwilami ale to nie ma zasady pojawia sie typowy dzwiek slizgajacego paska, najczesciej przy ruszaniu, wczesniej tych dzwieków nie było wiec łacze to razem. na tym filmiku jest typowy dzwiek slizgajacego sie paska tak znalazłem dla jasnosci w necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 To rolka napinacza paska klimy. Też tak mam, ale tylko na zimnym. Czekam aż się rozleci 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikollajj Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 witam serdecznie i dziekuje za odpowiedz, bardzo szybka. a wiec musze kupic cos takiego http://allegro.pl/nissan-x-trail-t30-01-06-2-2-rolka-napinacz-paska-i5785129456.html lub takiego http://allegro.pl/nissan-x-trail-t30-01-06-2-2-rolka-napinacz-paska-i5792333469.html ja mam t30 03 2.2 a tak sie zastanawiam to samo łozysko jak cos takiego http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=63012rs+12x37x12&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-uni-1-3-0907 konkretnie http://allegro.pl/lozysko-6301-2rs-12x37x12-6301rs-6301rs-flt-poland-i5782370071.html to by nie rozwiazało problemu? no nie jestem fachowcem ale tak sie zastanawiam no co jest w tejj rolce łozysko? mocowanie sróbka, widziałem na forum fajny post , fotorelacje, http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/85576-t30-wymiana-paskow-i-rozwiazanie-problemu-piskow/page-2 post 29 co o tym myslicie drodzy koledzy? jak rozwiazac ten problem? ciekawe czy to łozysko stare chciało by sie wybic jakos ze tak powiem poludzku w miare łatwo. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.