Gość Johny1974 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam Jestem posiadaczem X-trail 2,2 dci 2004 rok i mam mały problem z paskiem. Przy zimnym silniku piszczy. Później po rozgrzaniu silnika ta dolegliwość ustępuje. Dodam, że pasek by wymieniany. Słyszałem potoczne opinie, że te auta tak mają. Proszę o radę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Witam Jestem posiadaczem X-trail 2,2 dci 2004 rok i mam mały problem z paskiem. Przy zimnym silniku piszczy. Później po rozgrzaniu silnika ta dolegliwość ustępuje. Dodam, że pasek by wymieniany. Słyszałem potoczne opinie, że te auta tak mają. Proszę o radę. Pozdrawiam Witam, miałem podobnie przy 80tys. Pasek piszczał na zimno, po rozgrzanym silniku się to trochę normowało, ale w końcu zaczął piszczeć cały czas. Wymieniłem pasek i trochę pomogło, ale popiskiwał dalej. Wymieniłem łożysko w rolce napinającej i problem zniknął. Łożysko kosztowało 13pln marki KOYO. Serwis poinformował mnie, że rolka + mocowanie do niej 400pln! Łożysko wymieniłem sam i jest ok. Problem zniknął - nic nie piszczy. Może w Twoim przypadku to rolka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waleszczak Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Johny1974 Spróbuj jeszcze trochę naciągnąć pasek,często nowe paski trochę się rozciągają po założeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Johny1974 Spróbuj jeszcze trochę naciągnąć pasek,często nowe paski trochę się rozciągają po założeniu Dokładnie-zapomniałem o tym wspomnieć. Naciągałem dwa razy, na początku było ok, potem znów zaczynał piszczeć, ale te dwa razy starczyły na jakieś 2 miesiące, potem się już skończył zapas(do napinania) wymieniłem pasek i wspomniane łożysko i od dwóch miesięcy nic nie piszczy, naciągany był raz; przy wymianie. Edytowane 25 Stycznia 2010 przez perkozek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Johny1974 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Dokładnie-zapomniałem o tym wspomnieć. Naciągałem dwa razy, na początku było ok, potem znów zaczynał piszczeć, ale te dwa razy starczyły na jakieś 2 miesiące, potem się już skończył zapas(do napinania) wymieniłem pasek i wspomniane łożysko i od dwóch miesięcy nic nie piszczy, naciągany był raz; przy wymianie. Dziękuję za radę. Spróbuję wymienić to łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Witam, miałem podobnie przy 80tys. Pasek piszczał na zimno, po rozgrzanym silniku się to trochę normowało, ale w końcu zaczął piszczeć cały czas. Wymieniłem pasek i trochę pomogło, ale popiskiwał dalej. Wymieniłem łożysko w rolce napinającej i problem zniknął. Łożysko kosztowało 13pln marki KOYO. Serwis poinformował mnie, że rolka + mocowanie do niej 400pln! Łożysko wymieniłem sam i jest ok. Problem zniknął - nic nie piszczy. Może w Twoim przypadku to rolka... Dołączam się do tych pisków i mam pytanie o którym pasku mowa są przecież dwa i która to rolka przecież pasek napina się alternatorem?Proszę o wyjaśnienie bo denerwuje mnie jak silnik ładnie cyka a tu coś piszczy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator x-triala Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Ja właśnie się zastanawiałem, czy to poranne piszczenie zimnego silnika to taka "uroda" tego modelu samochodu i... teraz juz wiem, co w trawie piszczy... Powiedzcie mi proszę czy poza tym denerwujacym dźwiękiem, ma to jakiś negatywny wpływ na ekspoloatacje samochodu? (np.: słabiej napędza alternator, albo grozi zerwaniem paska?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Ja właśnie się zastanawiałem, czy to poranne piszczenie zimnego silnika to taka "uroda" tego modelu samochodu i... teraz juz wiem, co w trawie piszczy... Powiedzcie mi proszę czy poza tym denerwujacym dźwiękiem, ma to jakiś negatywny wpływ na ekspoloatacje samochodu? (np.: słabiej napędza alternator, albo grozi zerwaniem paska?) Witam.Zrobiłem dokładnie tak jak wcześniej była mowa czyli wjazd na kanał,ponieważ owa felerna rolka jest zamontowana poniżej koła pasowego i dostęp od góry jest niemożliwy,wymieniłem pasek od klimy oraz łożysko rolki napinającej,pasek alternatora wystarczyło trochę naciągnąc i pomogło,nic nie piszczy. A tak przy okazji odkryłem wyciek oleju przy kole pasowym wału korbowego i mam pytanie jaka jest kolejnośc naprawy,czy uszczelniacz da się wymienic od strony zewnętrznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator x-triala Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Witam.Zrobiłem dokładnie tak jak wcześniej była mowa czyli wjazd na kanał,ponieważ owa felerna rolka jest zamontowana poniżej koła pasowego i dostęp od góry jest niemożliwy,wymieniłem pasek od klimy oraz łożysko rolki napinającej,pasek alternatora wystarczyło trochę naciągnąc i pomogło,nic nie piszczy. A tak przy okazji odkryłem wyciek oleju przy kole pasowym wału korbowego i mam pytanie jaka jest kolejnośc naprawy,czy uszczelniacz da się wymienic od strony zewnętrznej? Dużo zapłaciłeś za ten pasek i łozysko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Dużo zapłaciłeś za ten pasek i łozysko? Lożysko polskie za 10zł. pasek 20zł-rozmiar 13/925mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amator x-triala Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Lożysko polskie za 10zł. pasek 20zł-rozmiar 13/925mm. Dzięki wielkie za info. Skoro za takie pieniąde mozna sie pozbyć tego piszczenia to warto szybko to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestrukton Opublikowano 22 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Dzięki wielkie za info. Skoro za takie pieniąde mozna sie pozbyć tego piszczenia to warto szybko to zrobić. Potwierdzam - należy wymienić łozysko - u mnie nawet tylko wymiana samego łozyska wystarczyła, żeby pozbyc się dziwnych pisków, skrzypienia itp...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebaw Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Jakie łożysko należy kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolakiki Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 A jaki prawidłowo powinien być pasek do alternatora. Założyłem 13*975 i piszczy naciąganie pomaga na dzień, może dwa, prawdopodobnie powinien być WA 975/ma mieć inny stożek klina/ czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lotnik78 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Czy możecie podac jakie łozysko trzeba kupić? (wymiary) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Floydoo Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 He he czytam czytam i widze że nie tylko ja z tym walczę. Pasek oryginalnie jest 13x935, choć wyżej widziałem 925, mi w sklepie dobrano 900 i wymieniłem na 938 - zobaczymy... Łożysko o symbolu 6301 2RS (obustronnie zakryte) wymiary 12x37x12. Dodam dla jasności, że paskek od alternatora i pompy wspomagania czyli ten od silnika jest napinany alternatorem a pasek od AC jest napinany rolką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Hej, zauważyłem pewien problem. A mianowicie jak zapalam auto piszczy chwile coś z okolic alternatora - może pasek? Potem cichnie, ale po przejechaniu iluś tam km np. dziś ok 55 km i zostawieniu auta na wolnych obrotach słyszę, że coś piszczy równomiernie (łi łi łiłi..) i jak dodam gazu to oczywiście też [piszczy tylko zagłusza praca silnika... na wolnych obrotach słychać to wyraźnie... coś obstawiacie? co sprawdzić i ew. co wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Hej, zauważyłem pewien problem. A mianowicie jak zapalam auto piszczy chwile coś z okolic alternatora - może pasek? Potem cichnie, ale po przejechaniu iluś tam km np. dziś ok 55 km i zostawieniu auta na wolnych obrotach słyszę, że coś piszczy równomiernie (łi łi łiłi..) i jak dodam gazu to oczywiście też [piszczy tylko zagłusza praca silnika... na wolnych obrotach słychać to wyraźnie... coś obstawiacie? co sprawdzić i ew. co wymienić? Albo pasek od alternatora jest luźny albo stary i wyciagnięty .Ewentualnie nawet moga byc wyrobione koła pasowe. Najlepiej na poczatku sprobowac nieco podciagnąc naprężenie paska.Jak to nie przyniesie efektu -wymienic na nowy pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Już kiedyś pisałem jak sprawdzic czy to pasek. - Rada fachmana od rozruszników i alternatorów. Wyciągamy bagnet od poziomu oleju i delikatnie wycieramy go od wewnętrznej strony paska, można 2x. Następnie odpalamy silnik, jesli piszczenie ustało, tzn. że pasek. Naciągamy go, a jeśli się już nie daje naciągnąć, to wymieniamy na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 W obecnej chwili napędy pasków klinowych lub wieloklinowych są bardziej rozbudowane niż układy rozrządu. rolki prowdzące, napinacze, sprzęgła alternatora nie pozwalają na jednoznaczną wskazania przyczyny piszczenia paska k. lub w-k.. W przypadku problemów zalecam demontaż i sprawdzenie dokładne każdego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Czy ktoś ma informację ile km albo lat pasek od aletrnatora lub ten drugi może popracować? U mnie po ok 40tyś km widać małe pęknięcia. Będę wymieniał na jesien. Kosztowały mnie chyba 2 x po ok. 20zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Na to nie ma reguły kolego. Mnie inny pasek, bo rozrządu /w innym samochodzie/ pękł po 23 tyś.!!!!!!!!!!! Wyglądał jakby ktoś go w poprzeg przeciął. Pękł na prostej drodze przy prędkości 40km/h i nie było żadnych szarpnięć. Głowica do wymiany!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 pas ostatnio ucichło, teraz zaczyna piszczeć łi łi łi w senie w ten sposób jak odpalę i po paru chwilach cisza, no i zaczyna lekko piszczeć jak dłuzej postoi na wolnych obrotach ... stawiamy dalej na apsek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Spróbuj tak jak kiedyś pisałem - kapke oleju na wewnętrzną stronę paska. Jak przestanie, to pasek i trzeba naciągnąć, a jak sie już nie da, to wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Można też prysnąć WD-2012 (żeby nie było, że reklamuję ). Albo polać pasek wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.